Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1696 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-10-06, 11:13
Dymek napisał/a:
Tu się zgadzam, bardzo lubiłem te kasetowe klamki- wygodne i praktyczne
Mam cały czas te klamki i mam zupełnie odmienne zdanie.
Jeszcze z dziwnych rozwiązań była alfa, co miała klamki jak w nowych autach, ale nieruchome a zamek trzeba było wciskać kciukiem.
Przecież o ile mniej dzięki tym ramkom można by zmniejszyć to ustrojstwo i polepszyć pole widzenia. W tej sytuacji wybór opcji z dołączanym smartfonem jest bardziej racjonalna i tańsza, a nawet lepsza.
Zastanawia mnie ile Ty masz wzrostu, że Ci taki tablet zasłoni choć fragment szyby?
120cm w kapeluszu?
Przecież ten tablet nie wystaje wyżej jak daszek nad zegarami.
Niektórym to nie dogodzisz...
Będzie marudził byle tylko marudzić.
Zobacz jak niewiele jest teraz miejsca między tym wyświetlaczem a lusterkiem to zrozumiesz.
To nie istotne że jest na równi z zegarami, ale zabiera widoczność w szybie.
Obecna wersja Laureate/Celebration Stepway z LPG zamyka się kwotą około 56.000 zł, więc jeśli najwyższa wersja Stepwaya zamknie się w 60.000, będzie dobrze. Oczywiście za tę kwotę można już jeździć Dusterem, ale to już trochę inne auto. Teraz np. celuję w półkę Sandero Stepway lub Renault Captur, chociaż jego cena najniższa nie jest. Czekam dość niecierpliwie na pierwsze Sandero w salonach do obejrzenia na żywo. W internetach wciąż lecą te same filmiki od czasu prezentacji 29.09.
Stonica też przerabiałem wcześniej (teoretycznie i na jazdach próbnych), ale zapomniałem dodać, że interesuje mnie wyłącznie fabryczna hybryda dla ubogich (to żart - żeby się ktoś nie obraził, bo jeżdżę takimi od 20 lat), czyli Pb+LPG, a żadna inna marka prócz Renault/Dacia tego nie oferuje, zatem Stonic i kilka innych podobnych marek odpada w przedbiegach. Szkoda, bo jest kilka fajnych w tej klasie.
Nawet jeśli instalka Landi nie jest mistrzem gazowego świata, to i tak jazda wychodzi wg mnie najtaniej.
Ostatnio zmieniony przez JS 2020-10-11, 17:35, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3626 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-10-22, 09:21
Z ciekawostek widocznych na polskiej stronie Dacii- dotyczy nowej Sandero...
Silnik TCe100 dostępny tylko z LPG.
Bez gazu tylko silniki TCe90FAP lub SCe65FAP.
Automatyczna skrzynia dostępna tylko z silnikiem TCe90FAP.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2020-10-22, 09:24, w całości zmieniany 1 raz
Rzeczywiście trochę dziwne .Dacia decyduje za mnie , który silnik mam wybrać do gazu a który z dwoma pedałami . Śmieszy mnie też to zachwalanie łańcucha rozrządu
Ostatnio zmieniony przez sabb 2020-10-22, 10:59, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1696 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-10-22, 11:07
2 pedały w Dacii brzmi dumnie
Podoba mi się, że jest automat.. nie podoba mi się bardzo rezygnowanie z hamulca awaryjnego, mechanicznego, a zamiast niego "Automatyczny hamulec postojowy"
Tego UE powinna pilnować, jeśli dba o bezpieczeństwo ludzi..
Tego UE powinna pilnować, jeśli dba o bezpieczeństwo ludzi..
Ale czego? Nie wiem o co chodzi z tym narzekaniem na elektryczny hamulec ręczny.
Dacia zapewne zastosuje hamulec ATE. Przecież to dalej będzie hamulec mechaniczny, ale dźwignia jest zastąpiona przez serwo. Jeszcze jak działa automatycznie to już super. Jasne, może się zdarzyć awaria, ale w ręcznym tak samo linka może zerwać.
Do tego automatyczny hamulec ma jedną, ogromną zaletę. Można go programowo spiąć z pompą hamulcową, poprzez system brake by wire. Wtedy w sytuacji awaryjnej hamujemy obiema osiami z działającymi wszystkimi systemami bezpieczeństwa. Nie sądzę aby w Dacii to zrobiono, ale wciąż różnica będzie tylko taka, że zamiast dźwigni będzie przycisk i serwo podłączone do linek.
Np. nie ma prądu = nie ma hamowania? Dużo też czytałem o psujących się czujnikach..
Nie. To tak nie działa że po zaniku napięcia hamulec odpuści. Hamulec nadal jest na lince. Nie musisz trzymać napięcia na silniku aby ręczny był zaciągnięty. Też wiele czytałem o psujących się czujnikach, a nigdy w życiu problemu nie miałem.
Prezes napisał/a:
Nie będę wspominał o zabawie zimą, ale to wartość dodana
Jakiej zabawie? Z zamarzającymi linkami? Hamulec zaciąga się automatycznie na postoju fakt. Ale zawsze możesz go wyłączyć. W Meganie nie było z tym problemu. Wciskasz przycisk i tyle, hamulec nie zaciągnie.
Ostatnio zmieniony przez telecaster1951 2020-10-23, 00:04, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum