Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-10-26, 21:45
mekintosz napisał/a:
Mamy godna konkurencję dla stepway 2021.
Hehe.. cenowo pewnie konkurent dla Dustera..
No i ten przód.. chyba spadkobierca Multipli projektował Wiem, wiem, o gustach się nie dyskutuje i każdy ma swój..
Owszem sandero stepway ma fajniejszą linię ale bagażnik na plus w Tipo, według mnie środka o wiele przyjemniejszy niż w nowym stepowy. Fiat odskoczył daci.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2020-10-26, 21:50, w całości zmieniany 2 razy
Owszem sandero stepway ma fajniejszą linię ale bagażnik na plus w Tipo, według mnie środka o wiele przyjemniejszy niż w nowym stepowy. Fiat odskoczył daci.
Nowy Stepway, ten ktorego w salonach jeszcze nie ma, w srodku bedzie duzo ladniejszy od tego. Brat ma Tipo I akurat srodek w nim traci myszka, nieco mniej od obecnego Stepway. Fakt, robi lepsze wrazenie niz obecny, ale od przyszlego nie bardzo.
... w Tipo, według mnie środka o wiele przyjemniejszy niż w nowym stepway.
Tu się zgadzam, podoba mi się, może poza tą fiatowską kierownicą. Deska nowego Sandero ewidentnie mi "nie leży"- nie lubię tej mody na deski w formie równiutkiej, jak od linijki "półki" na całą szerokość wnętrza. Fiat z deskami pozostał przy przyjemnych łukach i jest w tym trochę polotu.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2020-10-27, 09:37, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-10-27, 09:49
mekintosz napisał/a:
Owszem sandero stepway ma fajniejszą linię ale bagażnik na plus w Tipo, według mnie środka o wiele przyjemniejszy niż w nowym stepowy. Fiat odskoczył daci.
A ja Ci jeszcze raz napiszę, że cena będzie Dusterowa, zwykłe Tipo HB jest już drogawe, a szczególnie z lepszym silnikiem czy wyposażeniem, długość samochodu też Dusterowa, aktualne Tipo HB ma długość 4368 mm, bagaznik 440 litrów, więc mniejszy od Dustera 4x2 i z tym paskudnym wyglądem przodu z Dusterem przegrywa
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2020-12-25, 17:08
Właśnie tak się zastanawiam. 80-90tys, może ciut więcej (i tak auto w kredycie). Nowe, wygodne i żeby dało się tym normalnie jechać (nie gorzej niż duster 110KM dci), Dacia? Nie wiem czy warto bo patrzę na seata leona 1,5tsi (trochę głupie sterowanie klimy/nawiewów w panelu), ewentualnie na tucsona 1,6crdi (bo diesel i nawiewy nornalne sterowane). W kia i fiacie nic ciekawego nie znalazłem (mocno to plastikowe).
Ogólnie połówka myśli o benzynie bo mniej awaryjne, ja myślę o dieslu bo jednak mam go taniej bo biorę hurtem no i fajnie się jeździ czymś wyższym. Coś doradzicie? Ktoś przeglądał ostatnio rynek co jest warte kupna.
Tyle ile wersji wyposażenia jak i konfiguracji w cenniku tyle opinii.
Dla każdego pojęcie takie jak "normalnie jechać","wygodne" ma inną wartość i odczucia.
Dla jednego kwota 80-90k otwiera duże możliwości, dla drugiego nawet nie starczy na wersję "bieda edition".
Na Duster-a w "Prestizu" + bajery starczy, na Kia ProCeed "wersja bieda" z wyprz-a też, tak samo na Tucsona w "biedzie".
Jednak dla większości, to będą całkiem skrajne propozycje...
Ps. Brat ma Kia Sportage 1.6 T-GDI GT Line - jeździ się cudownie, ale cena, że żygać się chce.
W 3 lat przejechaliśmy tyle samo km, z tym, że na wartości stracił więcej niż ja zostawiłem w salonie.
Ostatnio zmieniony przez Killer King 2020-12-25, 21:57, w całości zmieniany 4 razy
A ja za Opla Combo diesel w średniej wersji Enjoy + kilka dodatków dałem grubo poniżej tych 80k.
Tak, plastik-fantastik... Ale grzana kierownica oraz przednia szyba, kamera pilnująca bezpieczeństwa, jakoś to rekompensują.
Z tempomatem i regulacją odcinka lędźwiowego mogę tym jechać na drugi koniec Polski - bardzo wygodnie.
Póki kupowałem Dustera 1.6sce za 55k to wszystko miało ręce i nogi.
Teraz nie można lekceważyć wyprzedaży u konkurencji, bo ceny się zrównują...
I tak i nie.
Jeśli chcesz jakiś samochód do określonej kwoty - OK.
Jeżeli natomiast chcesz nowego suwa 4x4 - wybór się drastycznie zmniejsza.
p.s. Grzana kierownica? Osobiście wolę grzane krzesła. Szyba przednia podgrzewana fajna sprawa mam w Fieście. Przy większych mrozach/grubej warstwie przynajmniej łatwo się skrobie. Podczas temperatur takich jak teraz znakomicie się sprawdza.
Tempomat i regulacja lędźwiowa w DD2 przecież też występuje, jak nie w serii to za śmieszną dopłatą. Nie wiem jak w niższych konfiguracjach niż Comfort - od razu mówię. A i fotele przecieą są całkiem całkiem. Przynajmniej ja jadąc z Krakowa do Sztutowa i z powrotem żadnego dyskomfortu nie czułem, a porównanie jakieś tam mam.
Combo bliżej do Lodgy/Dokker niż DD2, a tamte chyba tańsze nieco.
To takie moje wypociny. Nikt z tym nie musi się zgadzać :)
_________________ miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Skoro u mnie i Duster i Combo spełniają dokładnie tę samą funkcję, to znaczy, że są osoby, które potrafią znaleźć wspólny mianownik.
Ale jak już szukamy dziury w całym - jaką jeszcze widzisz przewagę przedniopędnego Dustera nad Combo (oprócz prześwitu)?
(Była mowa o Leonie, więc raczej fwd)
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2020-12-27, 08:13
Combo to do Dokkera można porównać a tam ceny inne. W Polsce jest inny problem, jakby Dacia miała znaczek Renault to ludzie by stali w kolejce na zapisy
Przecież to dwa zupełnie różne auta są: kombivan i suw.
Tak, jak wyżej pisałem - bliżej do Dokker i Lodgy.
Generalnie każdy samochód osobowy stanowi alternatywę dla innego samochodu osobowego. Powiedziałbym, że ze względu na funkcjonalność -- jeśli to ma być kryterium odróżniające -- to właśnie Duster 2WD jest autem dość "nijakim" w porównaniu nawet do prostego kombiwana.
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2020-12-27, 10:51
wojtek013 napisał/a:
Killer King,
Cytując klasyka - "Głos rozsądku"
i tego szukam tutaj (połączenie ceny i trwałości + rozsądkowej wygody)
GRL napisał/a:
....Teraz nie można lekceważyć wyprzedaży u konkurencji, bo ceny się zrównują...
no i właśnie dlatego pojawiła się opcja pojeździć po salonach i popatrzeć co idzie do tych 80-100 tysia brutto kupić.
wojtek013 napisał/a:
I tak i nie.
Jeśli chcesz jakiś samochód do określonej kwoty - OK.
Jeżeli natomiast chcesz nowego suwa 4x4 - wybór się drastycznie zmniejsza....
SUV? niekoniecznie ale może być, 4x4 zbędne,
Podgrzewane krzesła, szyba się przydaje ale bez niej też sobie radzimy, tempomat mam i jakoś przez 2 lata ani razu nie właczyłem.
Generalnie każdy samochód osobowy stanowi alternatywę dla innego samochodu osobowego. Powiedziałbym, że ze względu na funkcjonalność -- jeśli to ma być kryterium odróżniające -- to właśnie Duster 2WD jest autem dość "nijakim" w porównaniu nawet do prostego kombiwana.
Otóż to.
Przeciętny Kowalski wybiera Dustera w przednim napędzie zamiast popularnego kompakta, bo:
1. jest ładniusi / bardziej trendy,
2. ma większy prześwit (atakowanie krawężników, a nie przeprawa przez las),
3. wyżej się siedzi,
4. ma niższą cenę,
5. ma proste konstrukcyjnie podzespoły gwarantujące długowieczność,
Przy dzisiejszych cenach i roszadach pod maską "przewaga" pkt. 4 i 5 staje się dyskusyjna.
I nie pomaga fakt, że porównując do kombivana upada również pkt. 3 i nadal nie idzie się zasłonić pkt. 4.
Pozostaje prześwit i "ładniusi pyszczek" Dustera.
Trochę mało argumentów w sezonie wyprzedażowym.
Dla przykładu - jakbym miał brać 1.3tce to w odpowiedniej części roku jestem w stanie taniej wyrwać Megane niż Dustera.
No i przy Megance upada pkt. 1, bo kompakcik od Reno jest jeszcze ładniejszy. ;)
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1796 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-12-28, 22:44
Się uparli na te suvy w miasto, a jakoś jeszcze nie spotkałem nigdzie tak wysokiego żeby się wjechać nie dało. A jeśli już to znaczy, że tam po ludzku się nie powinno wjeżdżać :)
Trzeba pojeździć wyższym autem by to poczuć. Siedzisz wyżej i światła nie dają po oczach. Wsiadasz i wysiadasz dużo łatwiej, jak będziesz w określonym wieku to zrozumiesz. Dla mojego wzrostu to captur jest.ok. duster, już trzba wyżej podnieść 4 litery ale spoko.. Skoda Karoq ok ale Kodiak odpada (pomijam ceny ). Kamiq to podwyższone.kombi a nie SUV.
Dawno mnie nie było zarówno Logan jak i sandero jeżdzą
Za jakiś czas kończy mi się amortyzacja samochodu w firmie (logana) i teraz sie zastanawiam czy nie wziąć sobie jakiegoś nowego/lub 1-2 letniego w leasing.
Kwota jaka dysponuję to ok 55-65 netto
Porzebuję czegoś większego, a niżeli Logan czy sandero.
Myślałem o ford torunego connect lub jakiś kombi, myślałem przez chwilę o Doblo ale to jest jednak spory samochód.
Ogólnie chcę jakiś większy samochód. Jak kiedys byłem przeciwnikiem śmierdzieli (diesla), tak teraz to myślę, że jednak przy dieslu pozostanę
Co mnie odstrasza w Fordzie to ten cały adblue. Ma ktos z tym doczynienia, jak to wygląda w zimie albo w lecie przy +40 stopniach?
Jacy produceni oprócz, Renault/Nissan mają normalne silniki bez żadnych dolewek?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum