Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Prędkość, obroty a bieg
Autor Wiadomość
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2011-06-25, 14:21   

Cytat:
Teraz mówię prawdę? :)


Generalnie to powtorzyles to co juz zostalo wczesniej nie raz powiedziane...

No ale nie nadajesz sie na to forum, gdyz posiadasz rzadko tu spotykana umiejetnosc przyznania sie do bledu. Na moderatora to juz kompletnie sie nie nadajesz...

No ale moze to dlatego, ze mnie nie znasz... :)
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 138
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2020-11-11, 20:45   

_Big_Mac_ napisał/a:


Niemniej benzynę na ogół wciąż opłaca się kręcić prawie pod odcięcie a nie wrzucać wyższy bieg zaraz po przekroczeniu zakresu najwyższego momentu. Przy czym wynika to nie z moich bajek o mocy, bo przyspieszenie na danym biegu zależy faktycznie od momentu, ale, jak napisałeś, z przełożeń i momentu na kołach.



Zgadza się. Właśnie dlatego wymyślono bezstopniowe skrzynie biegów CVT, aby w chwili zapotrzebowania na najlepsze przyspieszenie można było utrzymywać silnik cały czas na obrotach mocy maksymalnej, zmieniając płynnie przełożenie.
Wszystkim "wyznawcom momentu" dedykuję poniższy film, który powinien otworzyć im oczy:
https://www.youtube.com/watch?v=ThBUPZYEBHs
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 138
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2020-11-18, 13:31   

Taki ostatnio filmik znalazłem:
https://www.youtube.com/watch?v=CZ6jP-FgeWw
Od razu uprzedzam tych, którzy chcieliby zdyskredytować tego gościa, że pojawia się tam słowo "nanometry" zamiast "niutonometry". Nie wiem, czy to przejęzyczenie, czy brak świadomości, ale i tak uważam, że warto posłuchać, bo dość dobrze wyjaśnia kilka kluczowych dla zrozumienia tematu mocy, momentu i przełożenia zagadnień.
No i jest parę odniesień do Dacii (między innymi elektrycznej Spring).
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 354 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-11-18, 14:07   

velomar napisał/a:
jest parę odniesień do Dacii

Bo to nasz forumowy kolega DUCATI.

Udziela się też jako "bimota" na gazetowym forum Auto-Moto.

velomar napisał/a:
Nie wiem, czy to przejęzyczenie, czy brak świadomości

Bynajmniej - zwyczajne przekonanie o własnej przezajebistości. Jeśli więc fakty się z tym nie zgadzają, to tym gorzej dla faktów...

velomar napisał/a:
dobrze wyjaśnia kilka kluczowych dla zrozumienia tematu mocy

Niewykluczone, ale zalecałbym jednak gruntowną weryfikację wszelkich informacji w jakichś rzetelnych źródłach.
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 138
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2020-11-18, 23:53   

Sięgam do różnych źródeł, ale nie przekreślam od razu tych, którzy gdzieś się mylą. Każdy może mieć jakąś cząstkę poznania i czasem dla jednej wartościowej rzeczy warto przeszukać stertę śmieci.
A tak odnosząc się do tych wspomnianych samochodów elektrycznych to warto pokazać jeszcze raz wykres mocy i momentu typowego elektryka. Np. tutaj dobrze jest to wyjaśnione:
https://www.youtube.com/watch?v=6YuTpPr3Uv0
Dlatego 45-konna elektryczna Dacia (czy sporo słabszy od Hondy S2000 Nissan Leaf) może mieć dobre przyspieszenie w zakresie miejskich prędkości, bo osiąga znaczną część swojej mocy maksymalnej już w zakresie niskich obrotów. Oczywiście nie ma tam skrzyni biegów (jedynie przekładnia redukcyjna) i tam też maksymalna moc wymaga pewnych obrotów, a maksymalne przyspieszenie jest ograniczone zastosowanym przełożeniem. Gdyby w elektryku zastosować np. przekładnię bezstopniową, mógłby przyspieszać jeszcze lepiej, ale zwiększyłoby to straty oraz masę pojazdu, a w elektrykach chodzi o jak najefektywniejsze wykorzystanie energii w celu uzyskania dobrego zasięgu.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne