Możesz jeszcze zrobić tak: kupić dwie zimowe (dałbym na przód) i dwie całoroczne (na tył). Na lato zakładałbym na przód dwie letnie z tych co zostały, a z tyłu pozostawił całoroczne.
Tej porady nawet nie rozważaj, i żeby było jasne nie mam zamiaru dyskutować na ten temat z autorem.
Bo tak łajza jak Ty zabiłaby się na takim zestawie na pierwszym zakręcie.
Ale nie mierz wszystkich swoją miarką.
możliwe, że tez bym się zabił , nie każdy jest tak wspaniałym kierowcą jak Ty .
Tylko nie polecam Nokianów Weatherproof - z tej samej przyczyny, na którą skarży się cały internet.
A co jest nie tak z Weatherproofami? Małżonka ma w Soulu od 2 lat (195/65 R 15), fakt, że realnej zimy one jeszcze nie widziały, ale na takie dolnośląskie wielkomiejskie przejażdżki jest bardzo dobra (chociaż są tańsze wielosezonówki).
Dzwoniłem do sprzedawcy. Wykręca się sianem, twierdzi, że opona powinna mieć oznaczenie M+S i to czyni ją całoroczną... Nie mam w tej chwili jak tego sprawdzić czy rzeczywiście takie oznaczenie jest.
W Dacii nie wymienią mi jednej opony, muszą dwie, pod warunkiem, że mają takie w magazynach.
Dzwoniłem do sprzedawcy. Wykręca się sianem, twierdzi, że opona powinna mieć oznaczenie M+S i to czyni ją całoroczną...
Oznaczenie M+S kiedyś wyróżniało tzw. oponę "śniegową", dziś znaczek ten stosuje na oponach "trakcyjnych", ale to dotyczy tylko pojazdów kategorii cięższych niż M1 i N1.
Wychodzi na to, że producent nie dostrzegł zmian w regulacjach
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1698 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-12-14, 10:00
DrOzda napisał/a:
Już nie przesadzaj kup jedną na wymianę i tyle , po 10 miesiącach różnica bieżnika nie jest zbyt duża zresztą to nie 4WD żeby to miało jakikolwiek wpływ na trakcję.
Ja bym nie w miesiącach a w kilometrach mierzył, jeden przejedzie w tym czasie 5kkm inny 100kkm
W zależności od przebiegu, jeśli jest niski to rzeczywiście bym zostawił i dokupił jedną oponę, ale wrzuciłbym z tą przednią na tył, a obie tylne na przód. Z przodu wolałbym mieć zawsze równe bieżniki. Dobrą praktyką jest wymieniać po dwie opony (o amortyzatorach nie wspomnę)
Na pierwszym Dusterze miałem 16-ki Continentale M+S i rozkminiałem o co chodzi - tam oznaczało to Muld+Sand i były to opony letnie. Teraz mam 17-ki Bridgetstone AS Sport i na stronach producenta znalazłem zachowanie na śniegu o ile pamiętam było 4 na 5 gwiazdek, więc zaakceptowałem je jako wielosezonowe i na takich jeżdżę prawie 3 lata. Na śniegu dają radę, choć porównując raz na błocie śnieżnym z zimówkami aut obok więcej buksują przy starcie, jakbym nie jeździł gółównymi ulicami w zimówki bym pewnie zainwestował, ale ostatnio w Warszawie i okolicach nie było warto
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1698 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-12-14, 16:08
UzeQ napisał/a:
U mnie 6000 km.
To malutko, można jedną dokupić i wraz z jedną co została z przodu z tyłem zamienić.
Albo sprzedać i całoroczne kupić. Byłem kiedyś przeciwnikiem takiego rozwiązania, ale przy ostatnich kilku latach Warszawa i okolice spokojnie przejezdne, na śniegu te opony ruszą i nie trzeba się martwić wymianą.. Chyba, że masz gdzie trzymać, to zawsze bezpieczniej mieć zimówki. Wybór należy do Ciebie
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2020-12-14, 16:08, w całości zmieniany 1 raz
Bridgestone Dueler AS Sport tak jak Continental Cross Contact LX to opony letnie. M+S to tylko oznaczenie producenta że opony, lepiej niż szosówki, sprawdzą się w terenie innym niż utwardzona droga. Inny skład mieszanki to tylko pobożne życzenia użytkowników. Strona którą podałeś w poście jest z USA, a tam przepisy odnośnie opon zimowych czy całorocznych są trochę inne (dokładniej to w większości stanów wcale nie ma obowiązku zmiany opon na zimę), więc tam np. wszystkie AT czy MT to all season.
O to to! Święta prawda! Z tego co pamiętam, to w 2019 roku Dueler w Polsce oznaczony był jako opona letnia - teraz według strony jest to niby all season. A jak ktoś chce się o to kłócić to wystarczy zapytać policji w Czechach, Austrii, bądź innego miejsca z obowiązkiem jazdy na zimowych kołach. Tolerowane są jedynie ze znakiem 3 szczytów ;)
EBmazur napisał/a:
Cytat:
Jedyny wymóg w 2WD to to, żeby był jednakowy model opony na jednej osi
Nie chciałbym mieć opon tego samego typu o dużej różnicy w wysokości bieżnika
Rzeczywiście, jak masz jedną łysą,a drugą nową, to może być niemiło.
Ja jednak uważam, że 2-3mm na średnicy nie wpłyną na jakość w prowadzeniu się samochodu, ani na stan techniczny samego pojazdu.
Zresztą jestem zwolennikiem zachodniej szkoły i nie schodzę poniżej bezpiecznego minimum - czuję, że opona nie trzyma jak powinna (pomimo wysokiego bieżnika), wymieniam komplet na nowe. Może dlatego ja nigdy nie czułem różnicy przy wymienionej oponie i błędnie założyłem, że w dzisiejszych czasach każdy tak robi ;)
Ostatnio zmieniony przez Tosterkovsky 2020-12-14, 19:11, w całości zmieniany 1 raz
Tylko nie polecam Nokianów Weatherproof - z tej samej przyczyny, na którą skarży się cały internet.
A co jest nie tak z Weatherproofami? Małżonka ma w Soulu od 2 lat (195/65 R 15), fakt, że realnej zimy one jeszcze nie widziały, ale na takie dolnośląskie wielkomiejskie przejażdżki jest bardzo dobra (chociaż są tańsze wielosezonówki).
Tak potrafią wyglądać np. po roku (ja też tego doświadczyłem) =>
Z tym, że A/T nie oznacza jako takiej opony wielosezonowej (czuję, że wszystkie ateki są wielosezonowe, ale nie twórzmy wrażenia, że musi być A/T, żeby były 3PMSF).
Z tym, że A/T nie oznacza jako takiej opony wielosezonowej
Zgadza się. Oznacza tylko akurat w tym konkretnym przypadku.
Zachęcony dyskusją zerknąłem na ofertę Oponeo. Wydaje się, że całkiem sensowną opcją, jeśli ktoś poszukuje opon wielosezonowych do Dustera 17", jest Pirelli Cinturato All Season. Mniej niż 500 zł za sztukę, a opinie ma całkiem dobre. Ktoś tego używał?
Tosterkovsky Ja jednak uważam, że 2-3mm na średnicy nie wpłyną na jakość w prowadzeniu się samochodu, ani na stan techniczny samego pojazdu.
Miałem na myśli ( i chyba wyraźnie tak napisałem ) wysokość bieżnika a nie średnicę całego koła .
No rzeczywiście, trudno przeliczyć (bądź nawet tylko powiązać) średnicę koła w stosunku do wysokości bieżnika Psss... jak coś to 2-3 mm różnicy na średnicy koła to 1-1.5mm różnicy w bieżniku
Większych różnic w wymiarach raczej nigdy nie zanotowałem, bo muszę albo na bieżąco wymieniać po jednej oponie (mam do nich pecha), albo wszystkie starzały się jednakowo i wymieniałem z powodów bezpieczeństwa ;)
Z tego co pamiętam to duster posiada Dueler H/P Sport AS - czyli "AllSeason" z oznaczeniem M+S. Co nie zmienia faktu, że nie ma oznaczeń 3szczytów :)
No rzeczywiście, trudno przeliczyć (bądź nawet tylko powiązać) średnicę koła w stosunku do wysokości bieżnika
Wiem , że bardzo łatwo to policzyć -szkoła podstawowa . Więc napiszę dokładnie o co mi chodzi-a mianowicie o zachowanie się dwóch opon, z których jedna jest nówką a druga ma już sporo zdarty bieżnik . z całą pewnością będą inaczej odprowadzały wodę , błoto pośniegowe , inaczej będą się "wgryzać " w śnieg . Inna będzie ich przyczepność .
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2020-12-16, 09:04
Przy takich przebiegach ja polecałbym opony zimowe dopuszczone do użytku latem - czyli inaczej mówiąc opony całoroczne z oznaczeniem 3PMSF - płatek śniegu na tle trzech gór. Opona tylko z oznaczeniem M+S nie jest opona zimową . Ja jeżdżę od kilku lat na Michelinach Crossclimatach i jestem zadowolony - jak się trafi te kilka dni śniegu zachowują się jak dobre zimówki, latem nie hałasują, mają bardzo dobra trakcję na mokrym. Ktoś narzekał że mu się zużyły po 3 latach ale zrobił ponad 80 tyś - w końcu żadna opona nie jest wieczna, mi sie nigdy tyle nie udało zrobić na jednym komplecie.
No chyba że zamierzasz robić swap silnika na taki ze 200KM mocy, wtedy tylko osobne letnie i zimowe.
A jeśli chodzi o fabryczne wyposażenie różnych samochodów to na pewno do Peugota Riftera/Citroena Berlingo/Opla Combo/Toyoty City Verso można zamówić fabrycznie takie opony.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2020-12-16, 09:09, w całości zmieniany 2 razy
No ok, koniec końców udało mi się z sprzedawcą ustalić rabat na opony zimowe. Wysłał mi dzisiaj listę dostępnych modeli i wychodzi, że dla mojego Dustera mają tylko Barum Polaris 5. Nie zdążyłem dopytać dziś o szczegóły, ale jeśli wirzyć cennikowi na tej stronie:
To za wymianę opon Dacia życzy sobie prawie 600 zł Jeśli to prawda, to w takim układzie za opony z rabatem i tak drogim montażem zapłacę więcej niż zakup tych samych opon na Oponeo
Jutro zadzwonię upewnić się, że taka jest cena za usługę, bo jeśli tak to jestem w punkcie 0...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum