Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Stukanie na postoju [Dacia Logan MCV Tce 0.9]
Autor Wiadomość
robinet 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: Logan
Silnik: 900
Rocznik: Szczecin
Wersja: Ambiance
Dołączył: 16 Paź 2020
Posty: 5
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2020-12-22, 15:16   Stukanie na postoju [Dacia Logan MCV Tce 0.9]

Cześć!
Losowo, podczas postoju, np. po podjechaniu do świateł, słychać dźwięk stukania, dochodzący spod maski. W nagraniu wspominam o hamulcu, ale jego wciskanie nie zawsze ma znaczenie. Czasami to stukanie słychać zarówno przy wciśniętym hamulcu, jak i wyłączonym.

Raz udało mi się uruchomić klimatyzację i częstotliwość stuku się zwiększyła.

Istotne jest to, że to stukanie pojawia się dość rzadko. Byłem dziś u mechanika, ale nie potrafił go odtworzyć i stwierdził, że silnik pracuje prawidłowo.

Czy ktoś z Was spotkał się z czymś podobnym? :-)

PS Dzieje się tak raczej przy rozgrzanym silniku. Auto ma przebieg ok. 115k

Nagranie:

https://www.dropbox.com/s.../dacia.m4a?dl=0

Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony przez robinet 2020-12-22, 15:32, w całości zmieniany 2 razy  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3626
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-12-22, 15:48   

Jeżeli stuki są "plastikowo-gumowe" (a tak je słyszę) i może zależą jeszcze od wypoziomowania samochodu, to może sprawdź to: KLIKAĆ
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2020-12-22, 15:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2020-12-22, 15:53   

Szczerze najłatwiej jest obejść auto gdy to się dzieje. Serwo hamulcowe ma związek z pedałem hamulca i silnikiem, może jakieś podciśnienie obija się. Raczej coś do czegoś dotyka. Coś przenosi wibracje na karoserię i trzeba to zlokalizować.
 
robinet 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: Logan
Silnik: 900
Rocznik: Szczecin
Wersja: Ambiance
Dołączył: 16 Paź 2020
Posty: 5
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2020-12-22, 16:23   

Dymek napisał/a:
Jeżeli stuki są "plastikowo-gumowe" (a tak je słyszę) i może zależą jeszcze od wypoziomowania samochodu, to może sprawdź to: KLIKAĆ


Dzięki za tę uwagę, sprawdzę; zwłaszcza tę kwestię wypoziomowania i ten element. Też mam intuicję, że to jakiś plastikowy-gumowy element się obija...

Z kolei znajomy sugerował pasek klinowy, jakieś zanieczyszczenie na nim.
 
robinet 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: Logan
Silnik: 900
Rocznik: Szczecin
Wersja: Ambiance
Dołączył: 16 Paź 2020
Posty: 5
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2020-12-22, 16:25   

arnold napisał/a:
Szczerze najłatwiej jest obejść auto gdy to się dzieje. Serwo hamulcowe ma związek z pedałem hamulca i silnikiem, może jakieś podciśnienie obija się. Raczej coś do czegoś dotyka. Coś przenosi wibracje na karoserię i trzeba to zlokalizować.


Może. Ale jak czasami na wykończeniu podjazdu do świateł, wbijam na luz, te te stuki pojawiają się zanim dotknę hamulca. (po uprzednim hamowaniu silnikiem, oczywiście ;) ).
 
robinet 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: Logan
Silnik: 900
Rocznik: Szczecin
Wersja: Ambiance
Dołączył: 16 Paź 2020
Posty: 5
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2020-12-22, 20:38   

Dymek napisał/a:
Jeżeli stuki są "plastikowo-gumowe" (a tak je słyszę) i może zależą jeszcze od wypoziomowania samochodu, to może sprawdź to: KLIKAĆ


Jesteś genialny! To było dokładnie to. Złapałem to pukanie, szukając miejsc, gdzie auto było bardziej pochylone. Jak dźwięk wystąpił, to wsadziłem kawałek gumki pomiędzy karoserię i ten pierścień - wówczas stukanie znikało. Powtórzyłem kilka razy procedurę i diagnoza gotowa. Owinąłem ten pierścień kawałkiem sznurka z twardą gumką w środku i podejrzewam, że mam ten hałas z głowy. :-)

Jeszcze raz - dzięki! :-)

I ja zostawiam dla potomnych:
https://youtu.be/Hab9Ao1UxY4
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3626
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-12-22, 23:44   

robinet napisał/a:
Jesteś genialny!
Nie jestem, bo u siebie szukałem źródła stuków wiele miesięcy... A były wyraźne w kabinie a niesłyszalne pod maską. A samochód półroczny...
Cytat:
Jeszcze raz - dzięki! :-)

Do tego służy Forum 😜
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2020-12-22, 23:58, w całości zmieniany 2 razy  
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2020-12-23, 10:31   

Zastanawiam się na tym, w mojej 900 tego problemu nie było. Można gumę przykleić na czarny klej do składania silników do karoserii i dać mu wyschnąć. Operacja jest odwracalna, a silikon wypełniając puste miejsca ustali pozycję gumy w uchu karoserii.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3626
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-12-23, 13:22   

Najłatwiejsze i najskuteczniejsze jest chyba to, co zrobiłem- czyli pogrubienie plastikowego trzpienia, który wchodzi w tą gumę. Nasunąć kawałek dopasowanego gumowego wężyka, rurki czy nawet izolacji ściągniętej z grubego kabla. W ostateczności owinięcie trzpienia grubo taśmą izolacyjną. Grubszy trzpień powiększa średnicę gumy i ten minimalny luz w otworze blachy znika.
A reakcja tych stuków na wciskanie hamulca, czy (jak u mnie) włączanie świateł, odbiorników prądu czy klimatyzacji związana była tylko z występującą w efekcie, zmianą obrotów silnika i jego drgań.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2020-12-23, 13:35, w całości zmieniany 2 razy  
 
robinet 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: Logan
Silnik: 900
Rocznik: Szczecin
Wersja: Ambiance
Dołączył: 16 Paź 2020
Posty: 5
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2020-12-25, 00:04   

Ja ten problem rozwiązałem w ten sposób:
zdjęcie

Kluczowe jest umieszczenie czegoś pomiędzy karoserią a tym pierścieniem, i zlikwidowanie luzu, który w specyficznych warunkach powodował uderzanie pierścienia o karoserię i dawał się w kabinie słyszeć jak pukanie czegoś gumowego/plastikowego pod maską.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne