daj znać jak bedziesz po wizycie ASO, coś czasem słysze podobnego jak na 1 filmiku - dzwięk rozlatującego się łozyska na połosi... tez w okolicach 60km/h - raczej nie jest to uciażliwe, narazie nie zgłaszam tego do ASO - zobaczymy jak się rozwinie sytuacja
Mam problem z szumiącą skrzynią biegów prawdopodobnie któreś z łożysk ponieważ gdy naciśnie się sprzęgło to szum ustaje.Chciałbym wymienić ale nie wiem czy musi być taki sam symbol skrzyni jak mam zamontowana czy może być inny symbol jeśli tak to na jakie.
Wysłany: 2020-12-27, 17:17 Spotkanie żeby posłuchać skrzyni biegów
Witam, szukam kogoś życzliwego, kto udostępniłby mi Dustera z silnikiem 1,3 i napędem 4x4. Najlepiej z okolic Białegostoku, Grajewa, Ełku. Moja maszyna stoi w ASO i trwa dyskusja jakie dźwięki mogą wydobywać się spod maski. Chodzi o parominutową jazdę. Nie muszę prowadzić auta. Mogę się nawet zrewanżować w gotówce.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-12-28, 19:54
A nie lepiej się do tych dźwięków przyzwyczaić ? Kiedyś takie dźwięki wydobywające się z różnych podzespołów samochodu świadczyły o ich zużyciu a we współczesnych autach są rzeczą normalną i tyle. Dlaczego tego nie wiem, może gorsze materiały aby obniżyć koszty produkcji, i tak np terkotanie skrzyni biegów na biegu jałowym w starych autach świadczyło o wyeksploatowaniu łożysk na wałku sprzęgłowym a w daciach sandero II/ Logan II z motorem 1.2 16v ( również i w Clio IV jest identycznie) jest czymś normalnym w nowych autach które dopiero co wyjechały z salonu i producent raczej nie kwapił się ich wymiana. W moim Dusterze również słyszę ciche wycie skrzyni podczas hamowania silnikiem, ale nic z tym nie robię bo w ASO stwierdza że TTTM a na własny koszt ulepszać skrzynię biegów, która jest jeszcze na gwarancji jest nie opłacalne. Problemy z wyjącymi skrzyniami w Dusterach znane są od dawna, jedni użytkownicy nawet ich nie słyszą i tak jeżdżą i pokonują setki tysięcy km i skrzynia się nie rozpada.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3954 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-12-29, 09:40
velomar napisał/a:
buladag napisał/a:
Tak, każda skrzynia w Dacii wyje jak autobus przy hamowaniu silnikiem. ;)
U mnie w Sandero też, zwłaszcza na czwórce.
Czwórka to czwórka... mnie najbardziej zdziwiła praca na jedynce- dotąd nie miałem samochodu, w którym skrzynia na pierwszym biegu wydaje dźwięki podobne jak na wstecznym. Oczywiście nie aż tak wyraźnie, ale jednak słychać. Ale łatwo przywyknąć
Panowie u mnie chodzi o rzężenie i burczenie na 5 i 6. Są jeszcze inne dźwięki które uważam za normalne. Samochód jest ogólnie głośny i słabo wyciszony. Z takim terkotaniem jak u mnie w żadnym innym samochodzie się nie spotkałem. Dlatego szukam kogoś kto by pomógł. Pięć minut jazdy w maseczce i będę bardzo wdzięczny. Ciężko mi uwierzyć że to normalne dźwięki
_________________ robercik
Ostatnio zmieniony przez robercik 2020-12-29, 15:46, w całości zmieniany 1 raz
Mam ten sam objaw, delikatny gwizd przy delikatnym dodawaniu gazu przy prędkości od 70 km i zgrzyt przy ok 2000 obr na 5 i 6 biegu, parokrotnie zgłaszałem w ASO, odpowiedź?, tak ma być, inne też tak mają, na konkurencyjnym forum jest o tym sporo, ponoć znane problemy, producent pracuje nad rozwiązaniem...
Tosterkovsky, Odgłos terkotanie rzężenie najbardziej słyszalne na 6 biegu przy 95-100km/h. Terkocze a nawet podłoga lekko rezonuje. Nie jest to strasznie słyszalne ale osoby w środku słyszą wyraźnie. Słychać najlepiej przy przyśpieszaniu i tylko w zakresie prędkości 95-100. Czasami nawet gdy jedzie się za kimś lub pod wiatr to słychać nawet przy stałej prędkości. Przy puszczeniu pedału hałas ustaje.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV I
Silnik: 1.6 8V LPG
Rocznik: 2012
Dołączył: 30 Gru 2020 Posty: 2 Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-12-30, 21:37
Terkotanie zdiagnozowane w Loganie MCV I przy przebiegu 68kkm, w międzyczasie wymiana łożysk w skrzyni. Na 1 i 2 wyło jak potępieniec albo most Poloneza... Pod górę klekoce jak by coś się obijało na wałku... Obecnie stan 124kkm - bez zmian... Ten typ tak chyba ma... ASO stwierdziło, jak jeszcze auto było na gwarancji, że to "luz międzyzębny"... Irytuje to straszliwie, ale chyba nie ma się czym przejmować... Jak się w końcu urwie, to na allegro skrzynia <= 2kPLN... Chociaż chętnie poznam mechanika, który w końcu mnie uwolni od tych dziwnych dźwięków...
To co opisuje Long man przy "Zgrzycie"/"terkotaniu" przy 2000tys. obrotów to raczej norma. Najprawdopodobniej jest to związane ze zmianą faz rozrządu, choć inni mówię, że w drgania wpada osłona tarczy hamulcowej, bądź jakaś linka pod maską.
Jeśli zaczyna Ci rezonować podłoga, to na pewno jest coś nie tak.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-01-01, 19:42
Ech... Wracają wspomnienia. Ile to się nasłuchałem wycia skrzyni, terkotania sprzęgła, pisku serwa, skrzypienia foteli i innych (w ocenie ASO normalnych) dźwięków wydawanych przez nowy samochód. Na szczęście ani Fiat ani Skoda nie dostarczają mi tego typu atrakcji.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ech... Wracają wspomnienia. Ile to się nasłuchałem wycia skrzyni, terkotania sprzęgła, pisku serwa, skrzypienia foteli i innych (w ocenie ASO normalnych) dźwięków wydawanych przez nowy samochód. Na szczęście ani Fiat ani Skoda nie dostarczają mi tego typu atrakcji.
Masz rację. Skoda dostarcza mniej atrakcji, bo hałas diesla pod maską przebija z dwa razy odgłos skrzyni biegów w Dacii Opisuję z własnych doświadczeń
Może u mnie to w małym stopniu występuje, ale to zjawisko słyszę jak mam radio ustawione na max 2 kreski głośności (a zacząłem nasłuchiwać, jak o tym problemie zacząłem czytać na forum).
Więc dla mnie, to serio obojętne. Terkotania sprzęgła nie słyszałem, pisku serwa też, ani skrzypienia foteli - chyba, że mówisz o samochodzie produkowanym wcześniej Ale to porównujmy wtedy fiaty i skody z tych samych lat
Cześć Wam ,
borykam się z takim oto problemem z moim nowym Dusterem.
Auto kupiłem odebrałem z salonu 25.11.20 r. , obecnie mam przejechane ponad 2100 km ,od samego początku ,od momentu przkroczenia jakiś 200 km zauważyłem że wyje skrzynia biegów!
Objawia się to mniej więcej tak:
Podczas jazdy samochodem występuje „wycie”, „gwizdanie” (jak zwał tak zwał) z układu przeniesienia napędu, pewnie skrzyni biegów. Wysoki gwiżdżący dźwięk, jego częstotliwość wzrasta wprost proporcjonalnie do prędkości auta, niezależnie od obrotów. Dźwięk jest podobny do uszkodzonego łożyska na wale w autach tylnonapędowych bądź do poruszania się pojazdem na biegu wstecznym przy większej prędkości.
Głośność dźwięku jest zależna od obciążenia silnika.
Przeważnie wycie to ujawnia się w przedziale prędkości + - 50 km/h do + - 100 km/h na różnych biegach, przeważnie przy delikatnym operowaniu pedałem gazu -w taki sposób żeby przytrzymać prędkość samochodu. Dźwięk cichnie przy popuszczaniu pedału przyspieszenia. Choć nie zawsze tak zupełnie na 100% ale przeważnie.
Marka: Dacia
Model: Journey
Silnik: 1,2 TCe
Rocznik: 2025 Pomógł: 10 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 814 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2021-01-06, 10:52
Temat już szeroko opisywany na Tym jak i bliźniaczym forum - trzeba tylko poszukać, ale po co lepiej zakładać nowy temat i czekać na gotowe. Sorry za tą dygresję, ale indolencja i brak poszanowania czasu innych osób nie jest ok. Poszukaj i zapoznaj się z tą częścią informacji, która jest na forum może coś wybierzesz dla siebie. Jeśli nie dopiero pytaj.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum