Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 27 Mar 2019 Posty: 95 Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-01-03, 14:25
Dzisiaj pojawił się problem. Jadąc na gazie poczułem takie jakby wypadanie zapłonu dodając gazu. Czuć to zwłaszcza gdy silnik wstaje na trójce z niskich obrotów. Ale z drugiej strony na benzynie zupełnie nic się nie dzieje.
Teraz zachodzę w głowę czy to jest kwestia kiepskiego gazu? Ale zatankowany tam gdzie zawsze na Orlenie. Cewka zapłonowa? Ale to by na benzynie też się działo.
W tym tygodniu nie mam niestety czasu na podjechanie do gazownika. Myślę że wyjeżdżę ten gaz i zobaczę.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1955 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-01-03, 15:10
Na bank cewka zapłonowa, ostatnio miałem podobne problemy w swoim ostatnim Loganie. W silnikach K7J jak i w innych motorach renault cewki lubią padać. Obstawiam, ze pękła Tobie obudowa od dołu cewki.
Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 222 Skąd: Radom
Wysłany: 2021-01-03, 23:24
super wózek na tych felgach . Jak ogarniesz silnik to zobaczysz jakie to fajne auto . Stary logan lepszy od nowego.. Wymień olej w skrzyni , jeśli tego nie zrobiłeś . No i mała konserwacja . Parę latek polatasz .
Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 27 Mar 2019 Posty: 95 Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-01-24, 12:14
Przygód ciąg dalszy.
Po wymianie cewki zapłonowej nic się nie poprawiło. Będąc u gazownika powiedział mi, że nie mam kompresji na dwóch cylindrach (12-4-8-12). Powiedziałem mu, że bzdury opowiada i wyszedłem.
Gdybym miał na ciepłym silniku 4 bary to silnik by nie pracował na tym cylindrze, a na pewno nierówno pracował. Po pomiarze u rzetelnego mechanika pomiar pokazał 12 bary na każdym.
Podczas jazdy na LPG, pojawiają się szarpania przy gwałtownym dodaniu gazu, strzały z wydechu, większe spalanie i przekroczona norma emisji spalin 14 razy. Jak dla mnie jest to uszkodzony wtryskiwacz i przelewa.
Jutro jade do innego gazownika by rzucił na to świeżym spojrzeniem. Na benzynie nic takiego się nie dzieje, wszystko świetnie działa.
Na dodatek wczoraj wyjeżdżając w trasę (670km) padł mi czujnik niezamkniętych drzwi
Z jednej strony to są pierdoły, a z drugiej strony dobrze że nie psuje się coś grubszego
Dzisiaj mimo kiepskiej aury pojechałem na myjnie bo już nie dało się tego dotknąć
Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 27 Mar 2019 Posty: 95 Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-01-28, 15:24
Złe dobrego początki.
Po wizycie u innego mechanika pomiar kompresji pokazał 10,5 bara na każdym cylindrze, następnie pojechałem do gazownika, który montowałem mi instalacje STAG 300.
Po krótkie przejażdżce z podpiętym laptopem do złącza komputera gazowego okazało się że... Wypada mi zapłon i całe te przygody wzięły się ze źle dobranych świec. Po wymianie na właściwe, firmy NGK wygląda na to że problem znikł. Okaże się to po dzisiejszej trasie do Kielc
Chroni komorę silnika przed chlapaniem i kieruje opływem powietrza pod autem.
Bez niej auto nie wybuchnie, ale gdyby w ogóle nie była potrzebna, to w walce o każde euro bliżej założonej ceny 5000 konstruktorzy na pewno by się pozbyli.
Zamiennik kosztuje kilkanaście złotych, oryginał małe kilkadziesiąt, więc nie warto ścibolić - ale nie trzeba też stawiać auta na cegłach w oczekiwaniu na montaż (;
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum