W moim przypadku wsteczny wchodził bezbłędnie do czasu wymiany płynu hamulcowego. Po odpowietrzeniu wysprzęglika okazało się, że wsteczny czasami trzeba wbijać 2 razy.
Także można spróbować tam szukać przyczyny. Nieskuteczne odpowietrzenie albo lekka zmiana w ponownym poskładaniu elementów wysprzęglika może mieć wpływ na precyzję skrzyni.
W części zestawów model/silnik sprzęgło jest jednakże sterowane linką, a nie hydraulicznie, więc wtedy na pewno płyn hamulcowy nie ma żadnego związku z problemem.
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-02-08, 11:36
Ja tutaj upatruje raczej problem w samym mechanizmie, który jest cały plastikowy i po czasie się wyrabia, będąc mniej precyzyjny. Poduszki skrzyni i silnika też średnio trzymają go w swoim miejscu co jest zauważalne nawet na lewarku który w czasie jazdy sobie telepie przód-tył
Wysłany: 2021-01-01, 21:45 DD2- trudno wchodzi bieg wsteczny
Witam,
(DD2, 2018, benzyna 1,6Sce, w moich rekach od sierpnia 2020)
W mojej prawie dwuletniej DD2 trudno wchodzi bieg wsteczny (czasem muszę kilka razy próbować go wrzucić, przy czym w między czasie ustawiam inne biegi, zwykle to występuje to przy ruszaniu lub parkowaniu więc są niskie obroty silnika)
DD2 jest w moim posiadaniu od pół roku, ale z tego co czytam, to dość często występujący problem w DD
Jak na to zgłoszenie reaguje serwis? Jest szansa, że mogą to poprawić?
Pozdrawiam
_________________ Nowy użytkownik (świeżak pierwszego stopnia)
(DD2, 2018, benzyna 1,6Sce, w moich rekach od sierpnia 2020)
W mojej prawie dwuletniej DD2 trudno wchodzi bieg wsteczny (czasem muszę kilka razy próbować go wrzucić, przy czym w między czasie ustawiam inne biegi, zwykle to występuje to przy ruszaniu lub parkowaniu więc są niskie obroty silnika)
DD2 jest w moim posiadaniu od pół roku, ale z tego co czytam, to dość często występujący problem w DD
Jak na to zgłoszenie reaguje serwis? Jest szansa, że mogą to poprawić?
U mnie jest to damo w Lodgy 1,6SCe. Byłem w tym na serwisie jeszcze w pierwszym roku posiadania samochodu.
Serwis na wstępie stwierdził, że tak ma być, że wsteczny nie jest synchronizowany, więc jak nie wchodzi, to trzeba wrzucić inny bieg, żeby się przesunęły tryby względem siebie i spróbować jeszcze raz. To taka skrzynia i już.
Na moje naleganie przyjęli niby na serwis i sprawdzili ustawienia cięgien i inne rzeczy. Moim zdaniem nic się nie zmieniło.
Najgorsze jest to, że czujnik wstecznego często zadziała, a skrzynia nie wrzuci biegu. Kamera się włącza, światełko wstecznego świeci, wajcha leży niby do tyłu. Wciskam gaz a skrzynia tylko lekko trze i wóz nie jedzie... Boję się, że przez lata narobię sobie miliony opiłków takim błędami wrzucenia biegu.
Uważam to za najgorszą wadę Lodgy, ale nic na to nie poradzimy.
Tak czy siak, jak też jesteś niezadowolony z tego, to zgłaszaj na serwis, niech przynajmniej mają straty na roboczogodzinach. Jak odpowiednio dużo ludzi będzie zgłaszało takie rzeczy na gwarancji, to może któryś księgowy stwierdzi, że lepiej to na przyszłość poprawić niż tracić potem na kosztach obsługi posprzedażnej.
Zasadniczo to nie jest wada tylko raczej cecha, która oczywiście może komuś nie odpowiadać.
Co do wstecznego bez stałego zazębienia, to jeździłem wieloma takimi samochodami i dało się jeździć, rozebrałem kilka takich skrzyni i oprócz lekkiego przytarcia na skośnych atakujących powierzchniach zębów wstecznego nic się nie dzieje. Sporo po prostu zależało od temperatury. A co do tego że czujnik w skrzyni zwiera mimo wrzuconego biegu to niestety nic się z tym nie da zrobić, bo cały układ jest tak skonstruowany żeby nie było trzeba nic precyzyjnie regulować i tolerancja zadziałania krańcówki jest dość spora.
Dużo skrzyni drogich samochodów potrafi migać świtałem wstecznego przy wrzucaniu jedynki gdy oba biegi są obok siebie.
Wystarczy wymienić olej przekładniowy i jest znacznie lepiej.
Rozumiem, że w kilkuletnim aucie pomoże, ale w świeżo odebranym z salonu?
U mnie ten "ciężko" wchodzący wsteczny jest problemem od pierwszego dnia.
Problem przez trzy lata pozostaje bez zmian, nie nasila się, ani nie znika.
Nie bardzo wierzę, żeby wymiana oleju przekładniowego coś zmieniła. DrOzda czy uważasz, że ten fabryczny olej jest kiepski i trzeba zalać inny, lepszy?
Tak ciężko wrzucało mi się biegi tylko jak mi się w 15 letniej Ibizie sprzęgło kończyło...
Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Wrz 2020 Posty: 72 Skąd: PL
Wysłany: 2021-01-05, 13:23
A może popatrzeć jeszcze inaczej czy oby tą przyczyną nie jest niski stan oleju w skrzyni, wcale nie jest powiedziane że stan oleju jest taki jak powinien być i dotyczy to każdego nowego jak starszego auta.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 25 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 944 Skąd: EL
Wysłany: 2021-01-05, 14:04
W moim MCV 1.0 SCe biegi 1, 2, 3, 4 i 5 lekko wchodzą. Żadnego haczenia. Ideał. Natomiast wsteczny prawie nigdy nie wskoczy - przy pierwszym razie. Na początku nie wiedziałem o tym, dlatego miałem wrażenie jakbym na postoju przygazował na 5. biegu. Ze skrzyni dobiegał chrobot, auto stało w miejscu. W ASO powiedzieli coś w rodzaju TTTM. Dziś bogatszy o te doświadczenia wachluję dźwignią biegów dwa razy pomiędzy wstecznym a innymi biegami. Częściej z pożądanym efektem.
A może popatrzeć jeszcze inaczej czy oby tą przyczyną nie jest niski stan oleju w skrzyni, wcale nie jest powiedziane że stan oleju jest taki jak powinien być i dotyczy to każdego nowego jak starszego auta.
Wysłany: 2021-04-15, 11:36 Dacia Duster 2020 wsteczny nie zawsze wchodzi
Witam
Biegi od 1-5 wchodzą super jednak wsteczny nie zawsze mi wchodzi.
Czasami myślę że już wbiłem wsteczny (kamera się załącza), ale muszę wbić go jeszcze raz. Czasami czuć skok podczas wbijania wstecznego.
Auto z listopada 2020 roku.
Czy u was też ciężko wchodzi wsteczny?
Przecież w nowym samochodzie z 4500km nie powinno się męczyć z wstecznym.
Pozdrawiam
_________________ ----------------------------
Pozdrawiam
Maciej
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-04-15, 13:36
Skrzynie biegów w naszych Daciach tak mają i nic sie tym nie zrobi. Od 2017 roku mam 4tą Dacię i w każdej czasem występował problem ze wbiciem biegu wstecznego. Kiedy bieg wsteczny nie chce wejść, wrzucam jedynkę, podjeżdżam raptem kilka cm i wsteczny wchodzi wtedy bez większego problemu. Nie przejmować się tym tylko trzeba się przyzwyczaić
Skrzynie biegów w naszych Daciach tak mają i nic sie tym nie zrobi
Nie tylko w Daciach. To jest problem wielu współczesnych skrzyń i nie jest to żadna wada ani usterka. Ot, tak ułożyło się koła.
Raz że wsteczny nie jest synchronizowany, dwa ma proste zęby i czasem po prostu trafia ząb na ząb.
gallusik napisał/a:
Przecież w nowym samochodzie z 4500km nie powinno się męczyć z wstecznym.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum