Co mi po elektryku i hybrydzie jak co dnia jezdzę za starymi niemieckimi smiedzielami , które według mnie nawet nie powinny stawac do rejestracji. Niech panswo zrobi z tym porzadek , apotem się bierze za eko tranformacje motoryzacji.
Czy ja wiem?
Jak już wejdą na tę drogę, to szybciutko poprzeczkę eksterminacyjną ustawią na poziomie, który i dla elekrtyków może być groźny.
Lepiej im nie podpowiadaj
Ostatnio zmieniony przez klazow 2021-01-11, 20:15, w całości zmieniany 1 raz
Wielu jako opcję dla Dustera podaje Suzuki Vitarę albo SX Crossa, ale przecież każdy widzi niedostatki tych drugich, archaiczny środek, cienkie blachy, odgłos zamykanych drzwi, nietęgi sposób prowadzenia, nieciekawe multimedia - jedynie silnika bym bronił, ale też nieco na wyrost, bo zwykły 4-cylindrowy BoosterJet 140 KM pewnie wytrzyma dłużej niż ten sam z mild hybrydą i nowym układem zasilania prądem. Nie wiem także, jak potem z odsprzedażą Suzuki. Myślę, że strata jest znacznie wyższa niż w przypadku Dustera. Ale żeby nie było: ja także rozważałem i dalej rozważam opcję Vitary lub SX-Crossa.
Kiedy w 2019 roku kupowałem Vitarę, byłem jednak mocno przekonany, że jest lepiej wykonana od Dustera a i wnętrze ma ciekawsze. Ale co komu pasuje. Z tego co wiem, z dobrą odsprzedażą Vitary nie ma raczej problemów.
Cienkie blachy mi nie przeszkadzają. Auto przy tym według mnie prowadzi się zupełnie pewnie. Także dzięki niskiej masie, która przydaje się również na śniegu. W takich warunkach przydaje się też czasem wyłącznik ESP, którego w Dusterze w wersji 2WD po prostu nie ma.
A co do cen, to tanio już było. Unia Europejska wkroczyła już na drogę krucjaty mającej na celu wyplenienie samochodów spalinowych. Tak jak napisał kolega franius, od 2025 roku czeka nas już najprawdopodobniej zupełna katastrofa cenowa. Przypuszczalnie wejdzie wtedy w życie nowa norma emisji spalin, która silnikowi spalinowemu pozwoli w praktyce funkcjonować co najwyżej w hybrydzie plug-in.
Patrząc na postępowanie brukselskiej biurwy, ostatnim dobrym momentem na zakup nowego auta spalinowego były lata 2018-2019 i też świadomie z tego skorzystałem. Kolejnym będzie przypuszczalnie 2024 rok, kiedy szok po podwyżkach z lat 2020-2021 i nieco może łagodniejszych w latach kolejnych zostanie trochę przez nas, konsumentów, przetrawiony. Tuż przed kolejnym, być może o wiele większym szokiem roku 2025. Może wcześniej sam się załapię jeszcze na Alfę Romeo z Tychów - tak trochę patriotycznie i uczuciowo.
A sama Dacia... Na razie zajmie cenowe pozycje swojej konkurencji sprzed 2-3 lat. A że konkurencja szybko odlatuje w wyższe pułapy, to pewnie nadal będzie się nieźle sprzedawać.
Ostatnio zmieniony przez psz 2021-01-11, 22:27, w całości zmieniany 2 razy
Dzięki za info o Vitarze, bo w razie cenowego wypadku W, o którym piszesz i który na pewno nas nie minie, wciąż pozostaje ona ciekawą opcją. Oczywiście wszelkie uwagi dotyczące wnętrza i plastików są naprawdę drugorzędne, bo użytkownicy aut daciopodobnych - ja także - niemal ich nie widzą, gdyż nie one były priorytetem przy zakupie. Szerokości - póki co na napędach ropopochodnych.
Marka: renault
Model: captur
Silnik: 1.3 mild
Rocznik: 2024
Dołączył: 20 Mar 2016 Posty: 517 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2021-03-09, 14:58
Na ile mogę wycenić swoją Sandero, która w czerwcu tego roku skończy 5 lat.
Przebieg : 12200 km. Co roku był przegląd. Autko stoi w garażu, nie pod chmurką. 😃
Autko jest używane tylko do jazdy na krótkich dystansach.
_________________ Sandero dla bratanka a dla mnie Captur
Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Mar 2016 Posty: 248 Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-03-12, 17:09
wlodarek1 napisał/a:
Na ile mogę wycenić swoją Sandero, która w czerwcu tego roku skończy 5 lat.
Przebieg : 12200 km. Co roku był przegląd. Autko stoi w garażu, nie pod chmurką. 😃
Autko jest używane tylko do jazdy na krótkich dystansach.
Zapomniałeś dopisać że było wykorzystywane jako nielegalna szkoła jazdy.
Wiem że to sprawa indywidualna (jak ów Fiat 126p, dorobek całego życia: "po co komu taki drogi samochód?" :) ),
Ale ile (na oko) dalibyście za Dustera Ph I 2 WD 1.6 16V Laureate.
Egzemplarz z maja 2010r.
Przebieg na dziś: 131 Mm (Megametrów nie mil morskich ;) )
- Instalacja LPG Landi Renzo (wymieniona rok temu listaw wtrysków, w sierpniu ub. roku zbiornik gazu, teraz 50 L). Dwa lata temu wymieniony tłumik środkowy;
-Czujniki parkowania;
_Opony całoroczne (wymiana we wrześniu ub. roku);
-Alufelgi. Stalówki w garażu leżą;
-klimatyzacja manualna;
-radio Alpine;
-dedykowana mata w bagażniku;
Pierwsi własciciele.
Auto sewisowane w ASO przez 9 lat (więc historia jest!)
Tylko porschę, nie piszcie , że po zatankowaniu to nawet 200 zł :)
Zamierzam po raz drugi zamienić Dacię na Dacie.
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2021-03-12, 21:53, w całości zmieniany 4 razy
Jeśli tak to ile warta jest Lodgy CL TECHROAD 1.6 bez LPG 5 letnia gwarancja lub 80 tys km 2019 sierpien 15 tys przebiegu, biała dodatkowo przyciemniane szyby i hak?
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1797 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2021-03-13, 12:12
piotrres napisał/a:
Wiem że to sprawa indywidualna (jak ów Fiat 126p, dorobek całego życia: "po co komu taki drogi samochód?" :) ),
Ale ile (na oko) dalibyście za Dustera Ph I 2 WD 1.6 16V Laureate.
Egzemplarz z maja 2010r.
Przebieg na dziś: 131 Mm (Megametrów nie mil morskich ;) )
- Instalacja LPG Landi Renzo (wymieniona rok temu listaw wtrysków, w sierpniu ub. roku zbiornik gazu, teraz 50 L). Dwa lata temu wymieniony tłumik środkowy;
-Czujniki parkowania;
_Opony całoroczne (wymiana we wrześniu ub. roku);
-Alufelgi. Stalówki w garażu leżą;
-klimatyzacja manualna;
-radio Alpine;
-dedykowana mata w bagażniku;
Pierwsi własciciele.
Auto sewisowane w ASO przez 9 lat (więc historia jest!)
Tylko porschę, nie piszcie , że po zatankowaniu to nawet 200 zł :)
Zamierzam po raz drugi zamienić Dacię na Dacie.
Ja bym taki egzemplarz cenił pomiędzy 20-26 zależnie ile chcemy się bujać z sprzedażą.
Marka: renault
Model: captur
Silnik: 1.3 mild
Rocznik: 2024
Dołączył: 20 Mar 2016 Posty: 517 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2021-03-13, 18:18
Cytat:
Zapomniałeś dopisać że było wykorzystywane jako nielegalna szkoła jazdy
Franius - mój bratanek odjechał normalnie regulaminowe 30 godz z instruktorem .
A teraz czasem jeździ moim autem by nie zapomnieć nabytych na kursie umiejętności .
Zarzut wykorzystywania auta jako nielegalnej nauki jazdy to można postawić chyba wtedy ,
gdy ktoś nie poszedł nas kurs , na prawko a uczy się jeździć autem swoich rodziców .
A czy samochód policyjny , którym jeździł przez kilka lat policjant bez prawka - można potraktować jako wykorzystywany do nauki jazdy Chyba nie
_________________ Sandero dla bratanka a dla mnie Captur
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1965 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-03-13, 19:55
Mówiąc szczerze możemy swoje auta wyceniać na ile chcemy a czy je sprzedamy to zależy od tego czy znajdziemy chętnego. Dacie nie tracą tak szybko na wartości przynajmniej Dustery. Włodek przebieg to nie wszystko, auto może mieć mały przebieg a będzie poobijane, porysowane itp. Twój egzemplarz jest wart z 15 tyś zł. każdy dodatkowy tysiąc to Twój zarobek. Niestety masz najuboższa wersje wyposażenia i grono osób zainteresowanych jego zakupem jest bardzo małe, jeżeli znajdzie sie ktoś chętny to będzie to osoba w Twoim wieku, która potrzebuje samochodu sprawnego do poruszania się z punktu A do punktu B i nie potrzebująca nic poza kierownicą i czterema kołami. druga grupa osób chętnych na zakup Twojego pojazdu to małą lokalna restauracja lub pizzeria do dowozu jedzenia po okolicy.
Piotrres Ty natomiast za swojego Dustera możesz dostać te 25 tys zł jeżeli nie jest zniszczony i jest w doskonałym stanie ale musisz znaleźć kupca, któremu nie będzie przeszkadzał tandetnie wykonany środek. Ja szukajac Dustera od razu nastawiłem si na auto po FL. Przed FL środek tego pojazdu jest po prostu nie do zaakceptowania przynajmniej dla osób, które miały już styczność z takimi modelami jak Sandero II czy Lodgy. Ja gdybym chciał sprzedać teraz swojego Dustera wystawił bym go za 42tys zł i i nie zszedł bym z cena poniżej 41 tyś zł. Czy znalazł bym kupca? Ciężko jest powiedzieć, ale wszystko zależy od tego czy ktoś akurat szuka takiego samochodu i czy potrafimy opisać w sposób atrakcyjny swoje auto. Dwie swoje poprzednie dacie sprzedawałem nie dłużej niż 1,5 miesiąca. Większy problem miałem z Lodgy bo w ogłoszeniu napisałem, że auto było kolizyjne, ale jakoś udało sie sprzedać. Logana MCV II wystawiłem z ciekawości na sprzedaż i to tylko poprzez Facebooka bo tam nie trzeba płacić za ogłoszenie a chciałem zobaczyć czy dużo będzie osób zainteresowanych. Cena dosyć wygórowana, ale porządny opis i zdjęcia i samochód sprzedał sie w ciągu kilku dni za 30 tys zł
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2021-03-13, 19:56, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1797 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2021-03-14, 17:36
Teraz widzę jak masz firmowy Duster FL 4x4 z dieslem w full opcji poszedł za 37, że to był gruby błąd i zbyt niska cena
A po polach z przyczepką targał jak dzik :D No nic jednego DD zamieniliśmy na 2 peugeoty 301.
Aż żal mi d..ę ściska, że Duster został doceniony przez rynek.
10-latek powinien kosztować 12.000zł, no dobra... 15.000zł w czterobucie.
I wtedy bym z chęcią wziął jako trzeci w domu do bezsensownych wypraw w las.
A tak bez niespełna trzech dych nie podchodź i cały misterny plan...
To właśnie przez tą śmieszną utratę wartości zainteresowałem się Dusterem.
Przy średnich konfiguracjach nie ma co się oglądać za używkami.
Właściwie to takiego trzylatka warto tylko brać jak był wyspecyfikowany na okolice 80kzł.
2-letni Duster 1.6 w Comforcie kosztuje teraz tyle, co ja dawałem za nówkę w 2018. :/
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-03-16, 13:39
Ja kiedyś szukałem 1.2 Dustera polifta z polskiego salonu, ale jak się tylko pojawiał to od razu znikał.. i w sumie dobrze się stało, bo mam D2, która jest zajefajna, a jej wartość po spadku, teraz powoli rośnie Kolejny szok-skok cenowy będzie w 2025 o ile się nie mylę
Miałem zmieniać co 3-4 lata, ale zakładałem dokładkę 20 kPLN, a to co zrobili z cennikiem sprawiło, że zaprzyjaźnię się z Dusterem na dłużej.. może pobije rekord posiadania jednego auta, zostało mi 1,5 roku
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2021-03-16, 13:41, w całości zmieniany 1 raz
Czyli trzeba inwestować w Dustery, żeby nie było jak z bitkoinem, co to się pukali w czoło, że ktoś sto dolarów dawał
(Muszę zajrzeć do banku, powinno być mnie na coś tam stać.)
Czyli trzeba inwestować w Dustery, żeby nie było jak z bitkoinem, co to się pukali w czoło, że ktoś sto dolarów dawał
(Muszę zajrzeć do banku, powinno być mnie na coś tam stać.)
Tylko Duster ma konkurenta, który może skrobać piętkę, tj. Suzuki Vitara Hybryda 4x4 i automat za mniej niż 100 tys.....
I ponownie ceny po cichu w górę. Duster zaczyna od 52200 za tce90 a było chyba 51300. Moja w pełni doposażona Prestige TCE100 LPG zamówiona 02.11 już 1100zł droższa. Zaczynam rozumieć o co sprzedawcy chodziło z gwarancją ceny..
Ostatnio zmieniony przez mci 2021-12-01, 18:07, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum