Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Prestiż Wojciecha
Autor Wiadomość
wojtek013 


Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 274
Skąd: KR
Wysłany: 2020-05-06, 18:12   Prestiż Wojciecha

(Rozważania przedzakupowe - http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18200).

No i dokonało się.

Jako że ceny Prestige 4WD TCe i Blue dCi praktycznie się zrównały, od wczoraj użytkuję Dustera z silnikiem diesla. Kupiony z placu, wszystko załatwione przez mail/telefon/sms/kurier, tylko odbiór osobiście.

Ponad program mamy: kolor, klimę automatyczną, koło zapasowe, podgrzewane fotele, hands free - jeśli ktoś się zastanawia - szczerze polecam; alarm, akcesoryjny podłokietnik i do tego dywaniki gratis.
Cena oczywiście trochę inna niż wynikało by z katalogu. Drogo? Samochód nowy, nie wypierdziany, 4wd jak chciałem.

Na razie trasa krajówkami około 300 kilometrów, docieranie więc i jazda w miarę emerycka w deszczu, bez eco, s&s, w trybie auto, trochę na tempomacie, trochę z klimą, tak miejscami do 110 km/h i zużycie paliwa wg wyświetlacza 4,5 litra. Ciekawe ile kłamie.

Czuć, że chce jechać, przynajmniej do tych 110 :) pozycję za kierownicą można znaleźć wygodną, ogólnie pozytywnie; może trochę wyciszenie mogło by być lepsze.

Z minusów: problem świerszczącego chyba dyfra na 5 i 6 biegu, w okolicach 2 tys. obrotów, podczas dosłownie muskania gazu, celem utrzymania prędkości. Nie jest to jakieś mega uciążliwe, ale ja to słyszę. Zobaczymy co aso powie przy wymianie oleju po dotarciu.
Druga rzecz coś chrobocze/wpada w rezonans - chyba w okolicach radia, podczas rozpędzania, szczególnie to słychać na ostatnich biegach. Wydaje mi się, że rozwiązanie było gdzieś tu na forum, albo na bliźniaczym - coś nie mogę teraz znaleźć. Gdyby ktoś przypadkiem, proszę o linka.

Plany: wymiana opon na wielosezonowe, chyba yokohama geolandar a/t g015, montaż uchwytu magnetycznego RoundMount i przekładka CB z 306, starego gruźlika, który poddał się ostatnio definitywnie, ze względu na choroby współistniejące.

p.s. Pozdrowienia dla naszego forumowego kolegi @maciek
Ostatnio zmieniony przez laisar 2021-01-07, 20:23, w całości zmieniany 2 razy  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3230
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2020-05-07, 12:43   

Do pierwszego przeglądu przestaniesz zauważać te hałasy. :-D :-D
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Dardus 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 Blue dCi
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 286
Skąd: okol. Częstochowy
Wysłany: 2020-05-10, 19:36   

wojtek013 napisał/a:
No i dokonało się.

Jako że ceny Prestige 4WD TCe i Blue dCi praktycznie się zrównały, od wczoraj użytkuję Dustera z silnikiem diesla. Kupiony z placu, wszystko załatwione przez mail/telefon/sms/kurier, tylko odbiór osobiście.

Ponad program mamy: kolor, klimę automatyczną, koło zapasowe, podgrzewane fotele, hands free - jeśli ktoś się zastanawia - szczerze polecam; alarm, akcesoryjny podłokietnik i do tego dywaniki gratis.
Cena oczywiście trochę inna niż wynikało by z katalogu. Drogo? Samochód nowy, nie wypierdziany, 4wd jak chciałem.

Na razie trasa krajówkami około 300 kilometrów, docieranie więc i jazda w miarę emerycka w deszczu, bez eco, s&s, w trybie auto, trochę na tempomacie, trochę z klimą, tak miejscami do 110 km/h i zużycie paliwa wg wyświetlacza 4,5 litra. Ciekawe ile kłamie.

Czuć, że chce jechać, przynajmniej do tych 110 :) pozycję za kierownicą można znaleźć wygodną, ogólnie pozytywnie; może trochę wyciszenie mogło by być lepsze.

Z minusów: problem świerszczącego chyba dyfra na 5 i 6 biegu, w okolicach 2 tys. obrotów, podczas dosłownie muskania gazu, celem utrzymania prędkości. Nie jest to jakieś mega uciążliwe, ale ja to słyszę. Zobaczymy co aso powie przy wymianie oleju po dotarciu.
Druga rzecz coś chrobocze/wpada w rezonans - chyba w okolicach radia, podczas rozpędzania, szczególnie to słychać na ostatnich biegach. Wydaje mi się, że rozwiązanie było gdzieś tu na forum, albo na bliźniaczym - coś nie mogę teraz znaleźć. Gdyby ktoś przypadkiem, proszę o linka.

Plany: wymiana opon na wielosezonowe, chyba yokohama geolandar a/t g015, montaż uchwytu magnetycznego RoundMount i przekładka CB z 306, starego gruźlika, który poddał się ostatnio definitywnie, ze względu na choroby współistniejące.

p.s. Pozdrowienia dla naszego forumowego kolegi @maciek



Możesz założyć własny wątek w temacie Galeria, łatwiej będzie cię odnaleźć.
Ważne aby nie przekraczać obrotów silnika powyżej 2500, ja chwilowo daję nawet 3000 i nie ,,dusić" silnika zbyt wolnymi obrotami na wysokim biegu, sama prędkość ma mniejsze znaczenie.
Na początku też miałem podobne spalanie, powyżej 500km wzrosło do 5,2 według kompa ale po włączeniu ECO spalanie spadło, co ciekawe po tym nie odczułem spadku mocy.
Co do wyciszenia przesiadłem się z DD I, więc jak dla mnie jest dużo lepiej.
Co do świerszcza muszę się jeszcze lepiej wsłuchać.
Jeśli chodzi o rezonans, głównie pochodzi z czegoś luźno zamontowanego lub słabo zabezpiecznego przed obijaniem, typu przewody elektryczne, wiązki, wężyki itp.
Mnie akurat poluzowała się tablica rejestr. Ponad to przy demontażu wykładziny w bagażniku zauważyłem luźno zamontowany głośniczek od czujników cofania, zapewne znajdzie się jeszcze więcej takich ,,szczegółów" uprzykrzających ucho kierowcy.
Życzę dalszego zadowolenia z autka i jazdy.
 
gredy 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 30 Kwi 2020
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-30, 16:56   

Szybko pożałujesz wyboru marki przy pierwszym zgłoszeniu usterki na gwarancji (huczenia, drgań itp). Najgorsza sieć ASO i polityka importera (Renault) na rynku. Serwisowałem samochody w ASO 6 różnych koncernów ale ASO Dacia/Renault to dno dna przebijające nawet Fiata. Powodzenia bo ja zakupu już zacząłem żałować.
 
wojtek013 


Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 274
Skąd: KR
Wysłany: 2020-09-01, 17:58   

Mały update: jestem właśnie po gwarancyjnej wymianie skrzyni biegów, ze względu na głośną pracę i na dzień dzisiejszy jest tak, jak powinno być od początku, czyli OK. Jedynie, ale to już jest czepialstwo, podczas hamowania silnikiem na piątym biegu, wsłuchując się, coś tam delikatnie słychać. Gdyby nie przewrażliwienie - nie zwrócił bym pewnie uwagi. Jedyna uwaga jest taka, że sprzęgło "bierze" znacznie niżej niż przed wymianą.

Usterka zgłoszona 05.08.; diagnoza 11.08.; 31.08.-01.09. wymiana i weryfikacja i tyle w temacie.
Tak więc wszystko zależy od ludzi i serwisu.
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
 
wojtek013 


Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 274
Skąd: KR
Wysłany: 2021-01-07, 20:56   

Cóż. Temat został wydzielony przez @laisar i pewnie dobrze, bo jakoś się nie mogłem zdecydować.
Celem uzupełnienia: obecnie na budziku około 9500 kilometrów - bez uwag negatywnych.
Z początkiem sierpnia wymiana oleju po, o ile dobrze pamiętam 3500 kilometrów.
W październiku kupiłem Geolandary, chyba nawet nieco cichsze niż to coś krzywe/niewyważone, co było założone w fabryce, ponad to zamontowałem Yosana Micro + President Virginia z poprzedniego auta, oraz magnetyczny uchwyt na telefon, ten montowany na nawiewy nad MN.
Tyle póki co. Aaa zakleiłem jeszcze kontrolkę martwego pola: wqurwiające jest oglądanie jej odbicie w bocznej szybie.

Po tych wszystkich perypetiach, gdy już wszystko działa tak, jak powinno uważam że to spoko auto.
Czy kupił bym drugi raz? Dobre pytanie. Na razie chyba za wcześnie na odpowiedź - zobaczymy jak będzie z trwałością.

Jeszcze może kilka słów odnośnie spalania: obecnie w KR to jest jakieś 7,5 - 8 litrów - dojazdy do pracy 12 kilometrów w jedną stronę + sklep i takie tam. Ogólnie jazda ze słabo dogrzanym silnikiem. Latem było o litr mniej; podczas spokojnej jazdy krajówkami da się zejść poniżej 5 litrów. Wakacyjna wycieczka do Sztutowa siódemką to jakieś 6-6,5 litra, z kręceniem się na miejscu i bez zbytniego spinania się na oszczędność (w miarę możliwości na krzywych jeszcze kołach)

Jeszcze takie małe kopiuj-wklej odnośnie skrzyni, z bliźniaczego forum:

Wysłany: 2020-09-01, 19:48
Hałas był taki, jak w Polonezie z wywalonym dyfrem. Takie jęczenie po prostu. W ruchu miejskim stosunkowo nie uciążliwe (szybko zmieniające się prędkości, biegi i obroty), irytujące podczas jazdy ze stałymi prędkościami (+- 60 do około 130 - apogeum 90-110; piąty i szósty bieg); po płaskim, jak już się rozpędzisz do żądanej prędkości, przy minimalnym gazie tak, aby tylko prędkość utrzymać. Dramat był na tempomacie, normalnie wstyd było kogoś obcego do auta zaprosić...

Diagnoza polegała na przejażdżce z Panem Serwisantem (celowo z dużej, naprawdę się człowiek przyłożył). Stwierdził, że faktycznie głośno, zabrali mi samochód na jeden dzień, mieli gdzieś tam mikrofony przyczepiać i nagranie wysłać do "centrali". Dalej jak wyżej pisałem: akceptacja wymiany skrzyni przez ww. "centralę"; koło dwóch tygodni czekania na skrzynię i jest :)


Naprawa u Antoni Łyko Sp. z o.o. Dealer Renault i Dacia.
Przy okazji jeszcze raz pozdrawiam. Tak trzymać Panowie.
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Ostatnio zmieniony przez wojtek013 2021-01-07, 21:13, w całości zmieniany 4 razy  
 
Hipolit 



Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 27 Kwi 2020
Posty: 19
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2021-01-11, 18:03   

wojtek013, gdzie miałeś tą naprawę?

Ja właśnie umówiłem się na przegląd do Renault Łyko w Krk. Przy okazji mają sprawdzić wyjącą skrzynię i postukujące sprzęgło przy ruszaniu na wstecznym pod górkę.
Ostatnio zmieniony przez Hipolit 2021-01-11, 18:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
wojtek013 


Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 274
Skąd: KR
Wysłany: 2021-01-11, 18:14   

Hipolit napisał/a:
wojtek013, gdzie miałeś tą naprawę?


Poważnie pytasz? Nie żebym coś tam miał personalnie....

W DD, jeszcze prawie od razu odpaliłem zegar i temp. na wyświetlaczu i wyłączyłem automatyczną tylną wycieraczkę.
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Ostatnio zmieniony przez wojtek013 2021-01-11, 18:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
Hipolit 



Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 27 Kwi 2020
Posty: 19
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2021-01-13, 11:06   

wojtek013 napisał/a:
Hipolit napisał/a:
wojtek013, gdzie miałeś tą naprawę?


Poważnie pytasz? Nie żebym coś tam miał personalnie....


Daruj sobie takie "komplementy". Szkoda psuć atmosferę na forum.

Napisałeś
Cytat:
Jeszcze takie małe kopiuj-wklej odnośnie skrzyni, z bliźniaczego forum:
Gdybyś napisał konkretnie, że wklejasz swój wpis to bym nie zapytał. To co Ty myślisz pisząc nie jest oczywiste dla innych.

Pozdrawiam Cię serdecznie i cieszę się, że jesteś już po naprawie i mam nadzieję, że z moim Dusterem pójdzie im równie sprawnie.
Ostatnio zmieniony przez Hipolit 2021-01-13, 11:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
wojtek013 


Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 274
Skąd: KR
Wysłany: 2021-01-13, 16:52   

Hipolit,
OK, faktycznie niezbyt precyzyjne siebie zacytowałem. Nie gniewaj się.
Tu może nie, ale na sąsiednim forum jest wiele pytań nowych użytkowników, często z jednym postem na koncie, o rzeczy, które były omawiane kilka postów wcześniej. Dla mnie jest mocno irytujące klepanie w kółko o tym samym.

Życzę Ci udanej naprawy i dalszej bezusterkowej eksploatacji.

p.s. Jeszcze jeden kolega z dusterklub jest umówiony na diagnozę skrzyni w w.w. serwisie. Zobaczymy jak się sprawy potoczą.
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne