Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Wrażenia po jazdach nowym sandero III i stepway
Autor Wiadomość
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3201
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-21, 17:32   Wrażenia po jazdach nowym sandero III i stepway

Dzięki zaproszeniu Renault Polska wraz z laisarem przejechaliśmy się dziś ponad 200 km Sandero Stepway 1.0 i Sandero 1.0 LPG

Pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne, design i wykończenie na naprawdę niezłym poziomie.
Wbudowany tablet MN z Android Auto działał bez problemu zarówno w trybie autonomicznym jak i w połączeniu z Galaxy S9 automatycznie parując telefon po spięciu kablem USB.
Nie mam za wiele doświadczeń z eksploatacji Sandero , jeździłem 8 lat tamu pierwszym Loganem ale w porównaniu do Lodgy jest naprawdę cicho , nawet do 160 km/h w kabinie zwykłego Sandero można bez problemu rozmawiać bez podnoszenia głosu.

Stepway jest głośniejszy ze względu na prześwit, relingi i nieco mniejszą moc. Również prowadzenie zwykłego jest lepsze choć opony ma węższe (195/55R16 vs 205/60R16 w Stepway) na A2 jechało się jak po szynach choć ze względu na ruch v/max nie przetestowaliśmy. Gdybym miął wybierać to bym wziął zwykłe Sandero bo Stepway poza wyglądem nie oferuje nic ekstra - nawet jego lepsza terenowość to raczej przeszłość (17 cm prześwitu).

Moim zdaniem nie ma różnicy czy jedzie się na LPG czy na benzynie choć silnik z LPG jest nieco głośniejszy pewnie przez pracę wtryskiwaczy. LPG jest całkowicie zintegrowane z komputerem pokładowym i widać że to "fabryczna" instalacja.

W salonie na Puławskiej stoi na ekspozycji nowy Logan i jestem pewien że będzie się sprzedawał - ma zdecydowanie więcej miejsca na tylnej kanapie niż w Sandero a bagażnik jest olbrzymi. Gdyby to był liftback to byłby hit na miarę Octavii 15 lat temu.

Niestety ceny będą wyższe niż aktualnej generacji choć moim zdaniem postęp technologiczny to nieco usprawiedliwia. W zderzaku jest miejsce na zamontowanie aktywnego tempomatu czy systemu automatycznego hamowania więc być może wkrótce i te opcje się pojawią.
Z minusów - nie mogliśmy się podpiąć do OBD ani Torque ani innymi programami - być może trzeba mieć nowszy dongle BT.

Zdjęcia wrzucę w kolejnych postach - czekam na pytania.
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Wersja: [Inna]
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1339
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2021-01-21, 19:22   

1.To Stepway w końcu jest wyższy od zwyklej czy to pakiet stylistyczny jak w Lodgy?
2. Jak jakość wnętrza, jeśli to była full opcja to na jakie wodotryski można liczyć?
3. Pozycja za kierownicą czy fotel poszedł w dół/górę, czy podobnie jak poprzednia wersja?
4. Dlaczego mi nikt nie proponował :P?
_________________
Sprzedaż części nowych i używanych
 
pastp 


Marka: FIAT
Model: IDEA
Silnik: 1,3 jtd
Rocznik: 2005
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 39
Skąd: Koszęcin
Wysłany: 2021-01-21, 20:53   

Ciekawe rzeczy piszecie, bo kolega z Autowizji mowi że przy 130km/h do pasażerow z tyłu trzeba krzyczeć ! Poderzewanm że wcześniej Mrerca S-klase testował. Czy za kierownicą czuć,
że jest rzerzej niż w Capturze ?
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3201
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-21, 20:56   

1. Trochę większy skok zawieszenia plus średnica koła.
2. Jakość wnętrza w topowej wersji bardzo dobra. Plastiki przycisków miękkie w dotyku , na konsoli wstawka z materiału, obicia siedzeń ładne i przyjemne w kontakcie. Większość wkrętów ma zaślepki na łbach.
3. W porównaniu do Lodgy sporo niżej zwłaszcza w normalnej wersji, mi trochę przy wzroście 190 cm brakowało miejsca w porównaniu do Lodgy. Z tyłu jest dość ciasno ale w Loganie zdecydowanie lepiej.
4. :)

Co do hałasu to chyba jeździ Bentleyem na co dzień, przy 130 jest 3000 rpm i naprawdę cicho.
Szerokość jest podobna jak w Lodgy - spokojnie można położyć łokcie na podłokietnikach i nie dotykać się :)
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2021-01-21, 21:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1189
Skąd: ZS
Wysłany: 2021-01-21, 20:57   

toka93 napisał/a:
1.To Stepway w końcu jest wyższy od zwyklej czy to pakiet stylistyczny jak w Lodgy?

Jest wyższy, ale ma 17cm prześwitu, a nie 20cm (jak miał poprzednik).
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Wersja: [Inna]
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1339
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2021-01-21, 21:16   

Stepway ma 17cm, ale ile ma zwykła? :)
_________________
Sprzedaż części nowych i używanych
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3201
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-21, 21:17   

133 mm zwykłe
174 mm Stepway.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2021-01-21, 21:19, w całości zmieniany 2 razy  
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 tce
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 580
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2021-01-21, 21:52   

Mój Stepway też miał 20cm, ale po jakiś zmianach w obliczeniach ma 17
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 365 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 17038
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-22, 03:17   

Co do wyglądu i wykończenie, to jak można było podsłuchać od Prawdziwych Dziennikarzy - "nie ma się do czego przyczepić", czyli nowe sandero otrzymało w zasadzie najwyższą możliwą notę!

I ogólne odczucie rzeczywiście jest bardzo dobre, więc pewnie większość recenzji w najbliższym czasie będzie pełna podobnych peanów, dlatego ja, nietypowo dla siebie, trochę się tym razem jednak poczepiam <;

Dla mnie najbardziej interesujące są bowiem praktyczność i ergonomia, a z tym niestety jest tak jak w reszcie współczesnych samochodów - w nowych daćkach trochę przegrywają z wizerunkiem...


I tak, widoczność przez szyby jest po prostu słaba - zwłaszcza po wszystkich skosach i do tyłu, i czujnikowe protezy niewiele na to pomagają, ale do przodu też nie ma rewelacji. Deska wydaje się co prawda poprowadzona nieco niżej niż w tragicznej pod tym względem drugiej generacji, ale szyba przednia jest za to bardziej pochylona, więc bilans III vs II wychodzi na zero, co i tak jest przegraną 2:0 względem generacji I.

Bezpieczeństwo bierne to oczywiście ważna sprawa, ale lepiej najpierw coś widzieć i uniknąć wypadku, niż ratować się mocniejszą konstrukcją po kolizji spowodowanej niedostrzeżeniem zagrożenia. Wytrzymałość karoserii też można zwiększyć stosując lepsze materiały, a nie tylko poszerzając wszystkie słupki.

Ciekawe zresztą, czy Renault pozwoli tym razem sandero na 4* od EuroNCAP, czy utrzyma dotychczasową regułę, że Dacia oficjalnie ma mieć 3 i basta, a ta czwarta to, wicie-rozumicie, tylko z odpowiednim pakiecikiem, w kategorii poza konkursem.


Kolejna, ale powiązana sprawa, to przekombinowanie konstrukcji. Sylwetka została fajnie narysowana, ale czyste linie projektu zostały zmaterializowane w postaci wielu niepotrzebnie nakładających się ma siebie elementów składowych. Nie jest to potrzebne, żeby ładnie wyglądało, bo można to osiągnąć po prostu samym przetłoczeniem i częściowym lakierowaniem, za to dokłada wagi, kosztu i skomplikowania w produkcji i ewentualnej naprawie. (Przykład: trójkątny element na tylnym słupku, udający szybkę (?)).


A z powyższej kwestii wynika kolejna: wyraźnie widoczna dbałość o pogorszenie niektórych rozwiązań, żeby, nawet poprawiając nowe wersje, jednoczenie zachować i zaakcentować ich pozycję wobec lepszych marek i modeli koncernu. (Przykładowy kawałek plastiku z poprzedniego akapitu bardziej by się przydał jako osłona gołej blachy progu bagażnika, niż wizualny akcencik komponujący linię boczną okien).


To wszystko oczywiście tylko marudne czepialstwo - widoczny postęp jest niewątpliwy i wszyscy nowe sandero i tak będą (słusznie) wychwalać (:

DSC_0529.JPG
Plik ściągnięto 15 raz(y) 199,03 KB

 
defunk 


Marka: Dacetti
Model: Dusterio
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 14 razy
Wiek: 49
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 569
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-01-22, 07:23   

laisar napisał/a:
To wszystko oczywiście tylko marudne czepialstwo - widoczny postęp jest niewątpliwy i wszyscy nowe sandero i tak będą (słusznie) wychwalać (:


Łyżka dziegciu w beczce miodu ;-) subiektywnie podoba się bardziej, bo bardziej... ma się podobać. To podobna sytuacja jak z Dusterem dwójką, który upodobnił się do innych aut, a więc (wiadomo, że najbardziej lubimy piosenki, które świetnie znamy) jest ładniejszy. Podobno ludzie nawet lubią wyżej poprowadzoną linię szyb bo... czują się dzięki temu bezpieczniej (to robi wrażenie, że siedzi się w wozie pancernym).

Na zdjęciach ten Stepway mi się podoba, może nawet bardziej niż dotychczasowa wersja (w przeciwieństwie do debiutu), aczkolwiek widzę niepokojące podobieństwo do Clio.
 
psz 


Marka: Suzuki
Model: Vitara
Silnik: 1.0 BoosterJet
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Sty 2018
Posty: 88
Skąd: Katowice
Wysłany: 2021-01-22, 08:48   

Michał B24 napisał/a:
Mój Stepway też miał 20cm, ale po jakiś zmianach w obliczeniach ma 17


Do pewnego momentu podawali chyba prześwit dla pustego auta, a potem zaczęli podawać dla obciążonego. Pytanie jak obciążonego - dopuszczalną masą całkowitą?

Co do prześwitu nowych modeli, to zastanawiające są jeszcze te rysunki:


Czyżby podano w nich prześwity dla aut na pusto? Źródło to: Francuskie.pl

Jeśli to na rysunku jest prawdziwe, to nadal także zwykła Sandero ma całkiem solidny prześwit, pozwalający w miarę śmiało zjeżdżać na nieutwardzone drogi. Pytanie jak się na to zapatrują koledzy, którzy już tym autem jechali?
Ostatnio zmieniony przez psz 2021-01-22, 09:00, w całości zmieniany 2 razy  
 
Prezes 



Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2017(m2018)
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1507
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-22, 09:35   

Dzięki koledzy za relację!
Mam jeszcze dwa pytania, które mnie nurtują, oczywiście prócz tego czy będzie MCV, bo rendery nowej wersji w wersji kombi wyglądają zachęcająco ;-)

1. Dacia dała normalne klamki, a czy da w końcu kluczyk składany?
2. Czy pasy są regulowane?

Z góry dzięki za info

P.S.
Jeszcze dla pewnej osoby info się przyda - czy szyba zniekształca rzeczywistość i czy zagina czasoprzestrzeń? ;-)
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2021-01-22, 09:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3201
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-22, 10:00   

1. Pewnie nie bo po co, w końcu to najtańsze wersje będą z kluczykiem :)
2. Tak , jest normalna regulacja wysokości.

O tak , przy Warp 1 w pobliżu Ożarowa było to już odczuwalne :)
 
Prezes 



Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2017(m2018)
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1507
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-22, 10:05   

DrOzda napisał/a:
1. Pewnie nie bo po co, w końcu to najtańsze wersje będą z kluczykiem :)

Rozumiem, że Wsze wozy były na kartę?
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3201
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-22, 10:06   

Tak , bezkluczykowe.
 
franius 



Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 209
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-01-22, 10:34   

Dobrze że zrobiliście jakąś rundkę nowymi autami. Nie mam zaufania do typowych redakcyjnych opinii.

Rozumiem że w Waszym odczuciu zmiany są na plus i podwyżka jest kompensowana zwiększeniem komfortu w sposób prawidłowy ?

Dobrze że problemy ze spasowaniem nie dotyczą każdego egzemplarza i nie jest tak źle jak to pierwotnie się wydawało. Zapewne koniec końców i tak po wrzuceniu wszystkich za i przeciw okaże się że nikt nie da tyle co Dacia za te pieniądze :lol:
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3201
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-22, 10:41   

Powiem tak , po przesiadce do mojej nieco sfatygowanej czasem Lodgy czułem się jak po przesiadce z Pendolino na podmiejskiego kibla EN57 w wersji ze skajem :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 365 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 17038
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-22, 13:20   

defunk napisał/a:
Podobno ludzie nawet lubią wyżej poprowadzoną linię szyb bo... czują się dzięki temu bezpieczniej (to robi wrażenie, że siedzi się w wozie pancernym)

Teorie można dorabiać do wszystkiego, nawet sami producenci też się bronią, że więcej blachy to właśnie lepsze bezpieczeństwo, ale wszystko sprowadza się tylko do 3 rzeczy: kasy, kasy i kasy. Szkło i dobra stal są po prostu droższe, więc dołożenie taniej blachy jest korzystniejsze finansowo dla producenta - gwiazdki i tak dostanie, a jeszcze można do rachunku doliczyć kamerę z 1000% marżą.


defunk napisał/a:
widzę niepokojące podobieństwo do Clio

Bo to po prostu JEST clio - oczywiście po głębokim liftingu, etc etc, ale technicznie jednak clio. Co ma tę wielką zaletę, że stosunkowo łatwo powinno się dać doposażyć nowe daćki w dowolne zaawansowane wyposażenie z bratniego modelu renault.

Np "wróbelki" ćwierkają, że skrócony wydech to przygotowanie miejsca pod tylny silnik elektryczny i/lub zestaw baterii do hybrydy:

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 365 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 17038
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-22, 13:28   

Prezes napisał/a:
Czy pasy są regulowane?

Nie, co widać na wszystkich fotkach prasowych, więc sam nie obcykałem:



https://en.media.groupe.renault.com/news/behind-the-wheel-of-the-all-new-dacia-sandero-sandero-stepway-and-logan-dynamic-performances-without-a-price-910e-989c5.html

https://en.media.groupe.renault.com/news/all-new-sandero-sandero-stepway-and-logan-dacia-redefines-the-essential-contemporary-car-d216-989c5.html
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 351
Skąd: Mazury
Wysłany: 2021-01-22, 17:21   

Cytat:
Np "wróbelki" ćwierkają, że skrócony wydech to przygotowanie miejsca pod tylny silnik elektryczny i/lub zestaw baterii do hybrydy:

to gdzie założyć piękną chromowaną końcówkę wydechu ?
_________________
Czerwone jeżdżą szybciej
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 60 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 2374
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-23, 20:28   

Prezes napisał/a:
Czy pasy są regulowane?

No niestety- ta funkcjonalność została wykastrowana, tak jak się stało i w nowym Dusterze. ☹️
To jest pierwsza rzecz, którą zauważyłem po prezentacji nowych modeli.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-01-23, 20:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 240
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2021-01-23, 22:49   

To w nowym modelu tego nie ma nawet w bogatszej wersji?
Ja między innymi dlatego brałem Laureate, żeby to mieć (na radiu, szybach i lusterkach w prądzie mi nie zależało), bo w starym chyba dopiero do wersji Open można było dokupić jako pakiet komfort, wraz z regulacją wysokości siedzenia i kierownicy.
Czyli co, teraz jak ktoś za niski to pas utnie mu chyba głowę? To się nazywa poprawa bezpieczeństwa?

Dobrze że chociaż krzywą kierownicę zauważył (czyli z kontrolą jakości wciąż kiepsko, bo u mnie też tak było).

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2021-01-31, 02:41 ]
O przekrzywionej kierownicy - http://www.daciaklub.pl/f...1817952#1817952.
Ostatnio zmieniony przez velomar 2021-01-23, 22:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
JS 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe + LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Wrz 2017
Posty: 125
Skąd: CRY
Wysłany: 2021-01-23, 23:39   

A tak z ręką na sercu: ile razy regulowaliście ustawienie wysokości pasów? Przecież narzekamy na coś, czego używamy okazjonalnie. To trochę tak jak z regulacją lusterek: pewnie, że wieśniacki jest jest brak elektryki, ale ile razy, przy tym samym kierowcy, ktoś zmienia ustawienia lusterek przynajmniej raz w miesiącu? I tak widzimy w Dacii same wady, a gdzie indziej niekoniecznie.
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 240
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2021-01-23, 23:47   

laisar napisał/a:
Dla mnie najbardziej interesujące są bowiem praktyczność i ergonomia, a z tym niestety jest tak jak w reszcie współczesnych samochodów - w nowych daćkach trochę przegrywają z wizerunkiem...


I tak, widoczność przez szyby jest po prostu słaba - zwłaszcza po wszystkich skosach i do tyłu, i czujnikowe protezy niewiele na to pomagają, ale do przodu też nie ma rewelacji. Deska wydaje się co prawda poprowadzona nieco niżej niż w tragicznej pod tym względem drugiej generacji, ale szyba przednia jest za to bardziej pochylona, więc bilans III vs II wychodzi na zero, co i tak jest przegraną 2:0 względem generacji I.

Bezpieczeństwo bierne to oczywiście ważna sprawa, ale lepiej najpierw coś widzieć i uniknąć wypadku, niż ratować się mocniejszą konstrukcją po kolizji spowodowanej niedostrzeżeniem zagrożenia. Wytrzymałość karoserii też można zwiększyć stosując lepsze materiały, a nie tylko poszerzając wszystkie słupki.


Nowego modelu na żywo nie widziałem, ale w pełni się z Tobą zgadzam co do Sandero 2 i jeśli chodzi o ogólny trend w konstrukcji nadwozi współczesnych samochodów.
Na co dzień znacznie ważniejsza jest dla mnie widoczność niż jakaś hipotetyczna wytrzymałość zderzeniowa, której mam nadzieję nigdy nie sprawdzać.
Ponadto, zamiast dopłacać za elektroniczne "systemy bezpieczeństwa" narzucone przez urzędników (które moim zdaniem wcale takie bezpieczne nie są) wolałbym dopłacić za wytrzymalszą stal w węższych słupkach i dodatkowe okienka. Widoczność to życie i tego nie da się niczym zastąpić. Gadanie, że można się przyzwyczaić niczego tu nie zmienia. Po prostu mniej widać i tyle, albo widać później (np. pieszego dochodzącego do przejścia). Te parametry można dokładnie określić w postaci kąta (czy ogólnie pola) widzenia z miejsca kierowcy i stare samochody były pod tym względem zdecydowanie lepsze. Nawet taki Golf 4 (którego ogólnie nie lubię, bo hatchback też ma szeroki tylny słupek) ale w wersji kombi jest niesłychanie przejrzysty, ma duże szyby i cienkie słupki. Stoi kilka takich u mnie na osiedlu więc się przyjrzałem.

Ja swoją Sandero nie cierpię cofać, ale nawet skręt w prawo w ciasnych miejscach i widoczność do przodu po skosie jest dużo gorsza niż w 306-ce. W lewo w zasadzie też, a do tego wycieraczka zostawia z lewej strony taki niedoczyszczony fragment wzdłuż słupka. Szyba w lewym rogu też mogłaby odparowywać szybciej. Ogólnie pod tym względem Sandero 2 jest kiepskie, a jeśli Sandero 3 nie jest lepsze to raczej nie jest to samochód dla mnie, choć wizualnie mi się nawet podoba.
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 240
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2021-01-23, 23:54   

JS napisał/a:
A tak z ręką na sercu: ile razy regulowaliście ustawienie wysokości pasów? Przecież narzekamy na coś, czego używamy okazjonalnie. To trochę tak jak z regulacją lusterek: pewnie, że wieśniacki jest jest brak elektryki, ale ile razy, przy tym samym kierowcy, ktoś zmienia ustawienia lusterek przynajmniej raz w miesiącu? I tak widzimy w Dacii same wady, a gdzie indziej niekoniecznie.

W przypadku pasa nie chodzi o częstotliwość, ale o możliwość, aby nie leciał po szyi albo za nisko na klatce piersiowej.
Lusterka spokojnie mógłbym mieć "na patyk", a w prądzie tylko prawe (taki patent zdarzał się w niektórych samochodach i to było całkiem rozsądne). Nawet szybę lewą na korbkę, a prawą elektryczną.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne