DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
zmiana opon na zimowe
Autor Wiadomość
daro113 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1,3 tce fap
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 29 Sty 2021
Posty: 3
Skąd: Chełm
Wysłany: 2021-01-29, 20:59   zmiana opon na zimowe

Witam wszystkich
jestemnowy. od tygodnia mam dustera ale na całorocznych oponach 17 cali, chce zmieni na 16 stalowe, podobno trzeba przestawic komputer zeby niem wariował z cisnieniem w oponach , moze ktos pomoże bo nie mam pojecia jak to zrobic :cry: :oops:
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2021-01-29, 21:05   

Przytrzymujesz strzałkę na pozycji reset i nic więcej nie trzeba.
 
daro113 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1,3 tce fap
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 29 Sty 2021
Posty: 3
Skąd: Chełm
Wysłany: 2021-01-29, 21:31   

ok, ale tak bardziej pogladowo
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 889
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-01-29, 22:42   

daro113 napisał/a:
ok, ale tak bardziej pogladowo

Tak bardziej poglądowo to w INSTRUKCJI przeważnie jest opisane, czytałeś :?:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-29, 22:44   

http://www.daciaklub.pl/f...1737909#1737909
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2021-01-30, 07:54   

Pozycja w komputerze pokładowym nazywa się "resetuj ciśnienie". Po zmianie kół wystarczy przytrzymać strzałkę na kierownicy, pozycja zacznie pulsować i można się przejechać. Dobrze żeby ciśnienie w kołach było odpowiednie.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-30, 23:10   

daro113 napisał/a:
jestemnowy. od tygodnia mam dustera ale na całorocznych oponach 17 cali, chce zmieni na 16 stalowe, podobno trzeba przestawic komputer zeby niem wariował z cisnieniem w oponach , moze ktos pomoże bo nie mam pojecia jak to zrobic :cry: :oops:

Jeśli te całoroczne to Bridgestone duele sporty A/S to są dupa a nie całoroczne, właśnie wymieniłem takie na prawdziwe całoroczne i jest bajka - co polecam, bo auto nadal fajnie wygląda na 17-kach
Po wymianie opon po 2 dniach też mi się kontrolka zaświeciła nierównego ciśnienia i zrobiłem tak - podjechałem na stację, wyrównałem ciśnienie na 2.2 bara w każdym kole, zresetowałem kontrolę ciśnienia - tak jak koledzy napisali, strzałkami na kierownicy w komputerze pokładowym przechodzisz na SET {coś tam} i trzymają z 5 sekund strzałkę w dół ustawiłem na nowo ciśnienie w oponach
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 889
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-01-31, 01:24   

Prezes napisał/a:
ustawiłem na nowo ciśnienie w oponach

Tyle że zgodnie z instrukcją "Ustawienie parametrów początkowych
odbywa się po kilku minutach jazdy." - bez jazdy może się nie udać i będzie wyskakiwać ostrzeżenie.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-31, 14:56   

Black Dusty napisał/a:
"Ustawienie parametrów początkowych
odbywa się po kilku minutach jazdy."

Wszystko mam OK od tygodnia, więc podejrzewam, że "odbywa się" samo. Po napompowaniu, zresetowaniu, ruszyłem w drogę do domu i wtedy komputer zapisał sobie "stan początkowy", od którego jak będzie miał odchylenia będzie alarmował. i to rozwiązanie sobie bardzo cenię, nie jakieś dziady czujniki.. Te pewnie w sportowych na torze są potrzebne, gdzie wszystko się liczy
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne