Wysłany: 2021-02-03, 08:33 Zapalająca się kontrolka airbag
Cześć wszystkim od kilku dni mam taki problem po przekręceniu kluczyka w stacyjce nie gaśnie kontrolka od airbag kierowcy, po ponownym wyłączeniu i przekręceniu kluczyka gaśnie i jest ok. Zdarzyło się też że np dzisiaj że nie zapaliła się po przekręceniu kluczyka ale po przyjeździe do pracy i np przy parkowaniu sama się włączyła. Mam że sobą do sczytywania V-linka i apke na telefon ale żadnego błędu nie wykazało. Ma ktoś jakiś pomysł co to za usterka
https://ibb.co/SyKXFh1
u mnie to samo od 2 lat zimą jest kilka dni się świeci kilka nie. Już wcześniej sprawdzałem błędów brak, styki były czyszczone. Po zimie będę musiał się temu przyjrzeć dokładniej, bo jest to irytujące
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1955 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-02-03, 09:01
Możesz spróbować, zdjąć poduszkę powietrzną kierowcy, psiknąć styk preparatem do poprawy styku elektronicznych i sprawdzić czy jest poprawa. Jak nie to to taśma airbag kwalifikuje sie do wymiany.
Możesz a nawet powinieneś także , rozłączyć kostki pod fotelem / ami ,i tam także zapodać preparat , ja stosuję Kontakt , wypiera wodę , rozpuszcza grynszpan ,poprawia kontakt. Taśma jak kol. wyżej wspomniał także słaby punkt , a to najbardziej ten odcinek od wtyczki air do zwijaka . Ale to do naprawy zanim nastąpi wymiana . Ale taśma urywa się i obwód otwarty a tu może być wzrost oporności na stykach.
Szukałem tych kostek pod fotelami ale w moim modelu nie ma nie na też podgrzewanych foteli. Czyli zostaje ta taśmą do sprawdzenia. Oglądałem i czytałem instr. Jak wyjąć tą poduchę z kierownicy. Od spodu kierownicy są 2 śruby na krzyżak. Tylko martwi mnie to czy mi ta poduszka nie eksploduje w twarz podczas demontaż. Rozumiem żeby było bezpiecznie zdjąć klemy z akumulatora i odczekać jakiś czas bo jeszcze jest jakiś zapas prądu w modułach tylko pytanie ile czasu.
Jeżeli nie masz poduszek w fotelu to przynajmniej powinna być kostka od pasów . Ale piszesz ,, nie ma ,, to nie ma . Nie ma obawy poducha nie odpali ci podczas demontażu . robisz to na wyłączonym zapłonie . Jak chcesz dołączyć klemę ... odłącz . Masz radio z kodem ? Pamiętasz kod. Aby sprawdzić taśmę musisz jeszcze zdemontować osłonę przełączników kierownicy .
Limes, radia z kodem nie posiadam więc, nie będzie problemu w tym kostek nie ma widać ten model taki jest, do pasów na pewno gdzieś są . Jedyne kostki jakiś kiedyś sprawdzałem to są obok progu pod wykładziną ale jest to zasilanie na tył pojazdu lamp i podgrzewania tylnej szyby.
Ostatnio zmieniony przez Lordi 2021-02-03, 12:05, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1955 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-02-03, 12:22
Jak kolega wyżej napisał, poduszka nie eksploduje. W obecnym dusterze ściągałem ja chyba 3 lub 4 razy i nie wybuchła a w poprzednich Dacia również demontowalem poduszki kierowcy i wszystko było ok. Ja akumulatora nie odlaczalem, robiłem wszystko na wyłączonym zaplonie
Rozumiem , czyli auto nie sygnalizuje nie zapiętych pasów . Druga uwaga , jak odkręcisz poduszkę od kierownicy to manewruj ją ostrożnie , taśma ten krótki odcinek od wtyczki poduszki do zwijaka jest podatna na przerwanie , To dwie cienkie nitki miedzi zatopione w taśmie kaptonowej , ale to a"la wzmocnienie jej przerywa taśmę jak za bardzo poduchę poderwiesz do góry . Lekko podnosząc poduchę wypnij wtyczkę od poduchy ( żółtą ) podważając zabezpieczenie .
Fotel kierowcy wtyczki nie musi mieć bo kierowca jest zwykle na swoim miejscu ale fotel pasażera może mieć wtyczkę zajętości fotela dla przedniej poduszki, znam taki przypadek że to właśnie ona zapalała kontrolkę.
jeszcze się nie zabrałem do tego airbag okazuje się że muszą być torksy a nie śrubokręt no i pogoda paskudna .Ale postanowiłem jeszcze z czytać błędy programem DDT2000 no i takie kwiatki wyskoczyły.Jest tam taki numer katalogowy części 8200702322 .Gdzie tego szukać w samochodzie żeby sprawdzić
https://ibb.co/YyZFNzL
Ostatnio zmieniony przez Lordi 2021-02-03, 20:59, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2021-02-03, 21:00
Black Dusty napisał/a:
Fotel kierowcy wtyczki nie musi mieć bo kierowca jest zwykle na swoim miejscu ale fotel pasażera może mieć wtyczkę zajętości fotela dla przedniej poduszki, znam taki przypadek że to właśnie ona zapalała kontrolkę.
Dacia nie ma maty siedzenia. Jeśli nie ma wyłączonej poduchy to czy jest pasazer czy go nie ma poduszka w desce odpali.
To teraz wszystko jasne .V-Link podpięty pod OBD nie wykrył usterki a poczciwy DDT 2000 już tak .Dawno nie używałem tegoż programu .W najbliższym czasie wezmę się za to i o efektach dam znać .Dzięki jeszcze raz wszystkim.Zdjęcie wstawiam tutaj a moderatora proszę o wykasowanie tamtego .
Ashampoo_Snap_2021.02.03_20h47m58s_001_.png
Plik ściągnięto 123 raz(y) 82,97 KB
Ostatnio zmieniony przez Lordi 2021-02-03, 22:39, w całości zmieniany 1 raz
Cieplej się zrobiło to i wziąłem się za robotę .okazało się tak jak przypuszczaliście (sprawdzałem miernikiem) była przerwa w taśmie nawijaka.Z racji tego że raczej nie dałbym rady tego wymienić zakupiłem na Allegro firmy NTY raczej o inne tam ciężko.
Niby wszystko Ok działa ale okazało się że podczas skrętu w jakąkolwiek stronę z włączonym kierunkowskazem po wyprostowaniu kół nie odbija kierunek czyli nie wyłącza się i znowu demontaż. Sprawdziłem ze starym zdemontowanym nawijakiem co może być nie tak, no i niespodzianka otwory w które się przykręca tą wajchę różnica to jakieś 1.5mm i stąd ten babol musiałem lekko spiłować i nadlałem klejem z pistoletu te białe okrągłe laski i poskładałem - działa. Kontrolka od SRS sama się wyłączyła. Zdięcie poglądowe
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1955 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-02-21, 15:32
Lordi napisał/a:
Cieplej się zrobiło to i wziąłem się za robotę .okazało się tak jak przypuszczaliście (sprawdzałem miernikiem) była przerwa w taśmie nawijaka.Z racji tego że raczej nie dałbym rady tego wymienić zakupiłem na Allegro firmy NTY raczej o inne tam ciężko.
Niby wszystko Ok działa ale okazało się że podczas skrętu w jakąkolwiek stronę z włączonym kierunkowskazem po wyprostowaniu kół nie odbija kierunek czyli nie wyłącza się i znowu demontaż. Sprawdziłem ze starym zdemontowanym nawijakiem co może być nie tak, no i niespodzianka otwory w które się przykręca tą wajchę różnica to jakieś 1.5mm i stąd ten babol musiałem lekko spiłować i nadlałem klejem z pistoletu te białe okrągłe laski i poskładałem - działa. Kontrolka od SRS sama się wyłączyła. Zdięcie poglądowe
Ja kiedy miesiąc temu przypadkowo uszkodziłem wtyczkę od taśmy poduszki powietrznej kierowcy w swoim Dusterze, postanowiłem kupić oryginalną używaną taśmę aby nie mieć żadnych problemów z montażem
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2021-02-21, 19:23
Warto zatrzymać stary zwijacz poduszki powietrznej. Ja ze starego zwijacza (w którym pękła taśma - były wtedy ku..skie mrozy) wykorzystałem wtyczkę gdy załatwiłem nowy zwijacz - wystarczyło przylutować.
Pewnie że podzespół do naprawy , tylko mniej lub bardziej kłopotliwa . Najczęściej ulega uszkodzeniu taśma zwijaka , tuż przy mocowaniach ( początek i koniec zwijaka ) tu jest troszkę zabawy . odcinek ten zbrojony od poduchy do wejścia do zawijaka ( tu się przerywa często ) ten naprawić jest łatwo.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1955 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-02-21, 19:43
Ja są swoj stary zwijacz zostawiłem. Nie wiem czy mi się kiedyś przyda ale go zostawiłem głównie dlatego że przykręcony jest do niego czujnik skrętu. Mi z tasma poduszki się upieklo, kupiłem używkę na allegro ale po zamontowaniu dalej świecił błąd, więc zgłosiłem do sprzedawcy że taśma jest chyba uszkodzona. Sprzedawca stwierdził że skoro tak jest a niestety nie ma drugiej taśmy z takimi numerami to zwróci mi pieniądze. Pieniadze zwrócone a okazało się że wtyczka najprawdopodobnie dobrze nie stykała z poduszka. Po kolejnym montażu problem został rozwiązany.
To teraz wszystko jasne .V-Link podpięty pod OBD nie wykrył usterki a poczciwy DDT 2000 już tak .Dawno nie używałem tegoż programu .W najbliższym czasie wezmę się za to i o efektach dam znać .Dzięki jeszcze raz wszystkim.Zdjęcie wstawiam tutaj a moderatora proszę o wykasowanie tamtego .
pozwolę sobie odświeżyć temat, bo mam problem z kontrolką airbag. Jak uzyskać ten ekran?
DDT4All i car scanner pokazuje błąd Left side airbag deployment control, a pyren zaś coś o pasie bezpieczeństwa
W tamtym roku wymieniałem w swoim MCV zwijak z taśmą poduszki powietrznej. Nie korzystam już od dawna z programu DDT bo przesiadłem się na inny interfejs. Dało mi to dodatkowe możliwości. Mogłem w czasie rzeczywistym kręcąc kierownicą widzieć na komputerze aktualny pomiar rezystancji połączenia z poduszką i zobaczyć, że taśma w kilku miejscach nie łączy.
Po wymianie zwijarka na nowy okazało się, że jest wadliwy. W procesie produkcji ktoś źle złożył niebieską wtyczkę prze co urwał połączenie z wbudowanym tam dławikiem. Na szczęście mogłem przelutować starą dobrą wtyczkę. Dlatego ważne jest aby przed wymianą omomierzem sprawdzić nowy zwijak.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum