Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2
Rocznik: 2014
Dołączył: 23 Mar 2020 Posty: 3 Skąd: Polska
Wysłany: 2021-02-05, 20:13 Szarpanie/ dławienie sie
Witam mam problem z szarpaniem / dławieniem się Dacii Logan II .
Samochód po dodaniu gazu na niskich obrotach 2-3k zaczyna się dławić na każdym z biegów (1 i 5 praktycznie nie odczuwalne dławienie) ( 2,3,4 szarpanie/dławienie okropne), z początku myślałem ze to problem z gazem fabrycznym bo działo się to jedynie jak jeździłem na gazie (po przełączeniu na benzyne normalnie pracował), lecz teraz po miesiącu zwlekania auto się dławi również na benzynie.
Auto ma przejechane 85k km.
Macie jakiś pomysł co to może być?
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1963 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-02-05, 22:32
Strzelam w ciemno Cewka zapłonowa, miałem podobnie w ostatniej MCVce z tym motorem i LPG. Zawory również przydało by się wyregulować abyś zaraz nie płakał, że Dacia to gówno bo głowicę przy 100tyś km szlak trafił.
Przy padniętej cewce motor pracuje na 3 cylindy. To czuć i słychać, ale nie szarpie. Przynajmniej ja tak miałem w lipcu ubiegłego roku. pozdr
To zależy jak poszła. Jeśli jest przerwa, to jedna świeca nie ma iskry, ale może też się cewka nieco przypalić przy kontakcie. Wtedy zapłon wypada nieregularnie i silnik szarpie. Generalnie bez diagnostyki komputerowej można szukać i szukać tej usterki.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1963 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-02-07, 20:07
jurek napisał/a:
Przy padniętej cewce motor pracuje na 3 cylindy. To czuć i słychać, ale nie szarpie. Przynajmniej ja tak miałem w lipcu ubiegłego roku. pozdr
z całym szacunkiem kolego ale nie pisz głupot. Nie zawsze cewka pada tak, że auto pracuje na 3 cylindrach lub mniej i nie ma mocy. W ostatniej MCV II miałem czasem pooszarpywanie na LPG, myślałem, że to problemy z LPG ale nie wszystko było ok. Później zastanawiałem się czy to nie zawory ale stwierdziłem, że sprawdzę cewkę bo komputer LPG pokazywał mi błąd - brak sygnału z wtryskiwacza PB. Po wymianie cewki wszystko wróciło do normy, a dodam, że na tak uszkodzonej cewce przejechałem +/- 2000km , byłem mi. nad morzem, gdzie wracając z boksem na dachu jechałem bez problemu 170km/h przez 40km
Dokładnie. Rzadko kiedy cewka pada na amen i przestaje w ogóle dawać napięcie. Podobnie jak w głośniku. Zazwyczaj głośnik po przypaleniu cewki zaczyna pierdzieć. Cewka się przepala i raz za razem traci i przywraca kontakt. Tu jest tak samo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum