Marka: Fiat
Model: Panda 3 WILD 4x4
Silnik: 0.875 85KM TWINAir
Rocznik: 2021
Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 37 Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-01-31, 06:29
Prezes napisał/a:
Byłem w piątek na przeglądzie i na dworze, tylko z zewnątrz obejrzałem sobie 4 sztuki nowego Sandero
a wydech z lewej strony zamiast z tyłu :):):) ? mnie to trochę odstrasza
ktoś tu pisze o golfie za 70tys, gdzie kurfa taki? chyba pół roku temu
naprawdę ceny poszły tak w górę że głowa boli, byle polo trzeba dać 63tys minimum z silnikiem masakra 80KM bez turbo 95nm tożto lepiej pchać niż jechać
w połowie poprzedniego roku mogłem kupić od ręki JUKE za 65tys nowy podstawowy , dzisiaj taki sam 75tys.
znalazłem zdjęcia moonstone grey szary księżycowy, jakby kogoś interesowało:
nie wiem co to za kolor albo zdjęcia słabe bo przypomina beż ?
sandero jest najładniejszym samochodem segmentu B, miałem brać szare clio ZEN na wyprzedażach ale wszystko wymiotło i zostały same z gazem, tu mam taki sam samochód kilka tys taniej i to w konfiguracji takiej jak sobie spasuje
wchodze teraz na strone VW i konfiguruje POLO, podstawowe comfortline, +alufelgi +1.0TSI i wychodzi 70tys
mam oferte na ecosporta connected metalic bez alufelg za 67tys wyprzedaż, ma ekran i android+nawigacja ale brak wspomagania parkowania (czujniki kamera)
więc wolę sandero za 55tys z kamerą i czujnikami w wybranym kolorze i silnikiem tce, reszta bajerów mi niepotrzebna chociaż kuszą ceną
9.jpg sandero moonstone grey
Plik ściągnięto 122 raz(y) 79,06 KB
Ostatnio zmieniony przez Miro77 2021-01-31, 06:48, w całości zmieniany 2 razy
Jestem po jeździe testowej nową Sandero 1.0 TCe + LPG. Sprawdzona w mieście jak i na luźnej dwupasmówce przy prędkościach 90-160 które mnie interesowały
Generalnie między Sandero 2 a 3 jest przepaść na tyle duża jakby tylko znaczek pozostał ten sam i kierownica
Ogólne wykonanie, wykończenie i materiały - można pomylić z nowym Clio w dolnych wersjach wyposażenia ale nie ma co oszukiwać Clio jest półkę wyżej ogólnie i to widać i czuć.
Wyciszeniem bliżej mu znów do Clio - do starego Sandero nie ma co porównywać. Szum z nadkoli był głównym, który się zaznaczał ale nie było większej różnicy między jazdą 90 vs 160 km/h. (jazda w deszczu)
Zawieszenie komfortowe, nadal jest miękko ale jest zdecydowanie stabilniej.
Silnik rwie ostro od 2500 obr/min by stracić pare w okolicy 4000-4500 obr/min (nie widziałem krzywej mocy i momentu ale góra jest obcięta ewidentnie) - spalanie LPG średnie jak w innych testach 9-10 L, pewnie idzie wykręcić 7 LPG w trasie przy spokojnej jeździe. Zestopniowanie skrzynii ok - przy 90 - 2 tys obr, przy 140 - 3 tys obr.
Czy warto się przesiadać z Sandero II - zdecydowanie
Nareszcie mała Dacia, którą można wygodnie, pewnie i we względnej ciszy śmigać po autostradach - osobiście po jeździe na 15-stkach dołożyłbym 16-stki dla lepszego prowadzenia.
Dla mnie w tej cenie auto bez wad - jedynie się przyczepię że się siedzi bardzo blisko przedniej szyby - w porównaniu do Dustera jest wręcz klaustrofobicznie blisko ale za to miejsca za mną (178cm) mam tyle samo co w Dusterze
Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2007 Posty: 350 Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2021-02-04, 09:50
Też się podzielę wrażeniami, bo wczoraj jeździłem Stepwayem 1.0 TCe LPG.
+ znaczący postęp w wykończeniu wnętrza,
+ miejsca sporo,
+ bagażnik wystarczający,
+ wyciszenie zadowalające (ale jechałem najszybciej około 100km/h tylko),
+ silnik pracuje jakby lepiej niż w Dusterze, ale to może być kwestia złudzenia, w każdym razie jest OK
+ dynamika, przyspieszenia subiektywnie są na duży plus. Mimo że auto miało raptem 6 km przebiegu, jechało chętnie
+ skrzynia ma krótką jedynkę, ale poza tym zmiana biegów precyzyjna, przyjemna.
Generalnie o ile w Dusterze mi czegoś brakowało, coś nie pasowało, tak tutaj od pierwszych metrów wiedziałem, że jest fajnie. Przejadę się jeszcze raz , tym razem na autostradę jak warunki będą korzystniejsze, to dopiszę swoje spostrzeżenia w tym zakresie.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3960 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-02-04, 11:24
Black Dusty napisał/a:
To zależy od tego co testuje...
Otóż to. Jeden tester przesiądzie się świeżo z jakiegoś "premiuma" i będzie narzekał a inny będzie chwalił, bo dopiero co jechał czymś głośniejszym. Dlatego na serio można zawierzyć tylko osobie, która na co dzień jeździ II generacją (koniecznie z analogicznym silnikiem TCe a nie z SCe czy dieslem) i przejedzie się teraz tą nową. Czyli tylko obecnemu właścicielowi Sandero 2.
Dla mnie na przykład dotychczasowe Sandero z TCe jest przy 140km/h cichutkie, ale ja wcześniej jeździłem samochodami, w których przy 120 nie było słychać własnych myśli... Jeżeli nowa generacja jest jeszcze lepiej wyciszona, to super!
Dla mnie Sandero 2 Stepway przy 140km/h jest głośne, jeździłem i jeżdżę wieloma autami. No jest głośno, ale nie tragicznie.
Będę testował Stepway 2021 niedługo, to porównam, tym bardziej, że na jazdę testową pojadę Stepwayem 2 0.9TCE po tej samej drodze, co będę testował nową.
Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2007 Posty: 350 Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2021-02-04, 11:53
Auto Krytyk napisał/a:
Tylko według testów polskich i zagranicznych wyciszenie jest słabe tak jak w 2 generacji. Do jakiej prędkości się rozpędziłeś?
Pisałem, że do 100 kmh (warunki nie pozwalały na więcej).
I tak, jak słuchałem testów hiszpańskich i francuskich to mówili, że wyciszenie jest dużo lepsze niż w drugiej generacji, ale jednak odstaje od najlepszych w segmencie. Niemniej jednak np koreańskie czy japońskie auta wcale nie są lepsze pod tym kątem. Przejadę się autostrada to dopisze, jakie wtedysa odczucia.
Dziś przejechałem się przy wolnym czasie wersją Stepway też 1.0 TCe z LPG i osobiście preferuję prowadzenie i zachowanie na drodze wersji zwykłej - jest bardziej komfortowa na moje. Wracając do wygłuszenia - w wersji Stepway słychać nieco bardziej koła (16 vs 15 w zwykłej Sandero) i powyżej 90-tki stopniowo szum nad głową wyrabiają relingi dachowe choć nie wiem czy te dodatki plastikowe Stepway-a nie wytwarzają dodatkowego szumu wokół auta - tak samo jak przy uwagach Pertyna - Stepway jest zauważalnie głośniejsza i objawia się to przez wspomniane wyżej większe koła i relingi jak nie dodatkowe plastiki.
Powyżej 120/130 z zamkniętymi oczami - po słuchu będziemy wiedzieć czy jedziemy Sandero zwykłym czy Stepway.
Niemniej zwykłe Sandero wygłuszeniem plasuje się obok Rio czy i20 ale nie jest tak ciche jak Clio czy Fiesta - z innymi nowymi autami klasy B nie mam porównania.
Powtórzę jeszcze raz - jazda nowym Sandero jako całokształt przy wypasie za 60-65 tys to czysta przyjemność - jeśli ktoś szuka auta w segmencie B popełni duży błąd jeśli nie odwiedzi Dacii
Stepway - do miasta, na zjechanie z asfaltu, na działkę, na ryby, na ogólny wszechstronny użytek, a Sandero zwykłe jako auto typowo na trasę
Oczywiście jak ktoś ma konkretne monety i wymogi to wyląduje w aucie klasy B za 100 koła bynajmniej osobiście czekam za Loganem żeby zastąpić MCV II jako auto roboczo-użytkowe (Logan dla większego bagażnika i tych 4cm więcej miejsca dla pasażerów z tyłu).
Ostatnio zmieniony przez Ftt 2021-02-04, 12:20, w całości zmieniany 1 raz
Zobaczymy jak się temat rozwinie ale tym razem to nie będzie samochód w cenie segmentu B - pewnie przewyższy także Dustera ale czekać pewnie będzie warto choć dałbym się pociąć żeby do aktualnej linii Sandero/Logan doszedł model z "plecakiem"
MCV-ka za 2 miesiące skończy 2 letnią służbę także jako auto prywatne pomagające przy budowie domu - ten pakowny kufer jest na wagę złota - na tyle że dobrym zabezpieczeniu wnętrza nie trzeba było brać przyczepy To samo tyczy się wszelkich listw, desek 2,5-2,8m
W sumie jedyne materiały których nie pakowałem do MCV-ki to wszelkiej maści cegły, cement, druty na zbrojenia oraz wełna + styropian - czyli typowo te od których jest transport ciężarówką z rozładunkiem - czyli ładunek, który nie wyszedłby na zdrowie samochodowi
Ostatnio zmieniony przez Ftt 2021-02-04, 15:13, w całości zmieniany 1 raz
Dzisiaj miałem jazdę próbną Stepway'em Tce100 bez gazu. Wrażenia jak najbardziej pozytywne w porównaniu do 2 generacji Stepway'a. Poza oczywistymi zaletami nowego modelu, szeroko opisanymi wcześniej, wymienię kilka moich subiektywnych spostrzeżeń:
1. Wspomaganie kierownicy znacznie bardziej komfortowe - na plus
2. Niewyczuwalny brak mocy na niskich obrotach. Wg. mnie praktycznie niezauważalna turbodziura. Przyspieszenie z dwójki (a nawet trójki) z prędkości ok 10-15km nie skutkuje wibracjami i moment obrotowy jest dostępny właściwie od dołu. To pewnie zawdzięczamy nowej skrzyni.
3. Manetki kierunkowskazów mają nareszcie funkcję impulsową (3 mignięcia).
4. Drzwi zamykają się znacznie lepiej i ciszej.
5. Silnik pracuje ciszej (moje wrażenia z kabiny) ale nie jest to jakiś wielki przeskok - prawdę mówiąc nawet liczyłem na więcej.
6. Dźwięk z MediaNav z 6 głośnikami mogę porównać na szybko do aktualnych głośników Focal, które wymieniłem z przodu. Tu mogę się mylić bo nie było szansy posłuchać dłużej, ale grają znacznie lepiej niż systemy fabryczne w poprzedniej generacji.
7. Ładnie tłumienie wybojów - pojeździłem po dziurach i jest lepiej ni w 2 generacji (a przecież i tak było dobrze :)
8. Zmierzyłem prześwit miarką i dalmierzem porównując 1:1 z moim Sandero.
Jeśli stare Sandero Stepway miało 20cm a nowe ma 17,4cm to coś tu nie gra. Odległości w różnych punktch pomiaru są takie same. Nawet jak spojrzeć na oba samochody obok siebie to prześwit wygląda tak samo. W nowym Sandero Stepway na francuskiej stronie mają podany prześwit 20cm u nas 17,4cm. Ja generalnie znam dzielność mojej Stepwayki w terenie i jeśli w nowym jest tak samo to bardzo dobrze - niezależnie od danych wymiarowych.
9. W kwestii bagażnika - w sumie tam najbardziej sobie odpuścili jeśli chodzi o wykończenie. Jest tak samo siermiężnie i po taniości. Dodatkowo zwracam uwagę że gumowa mata z mojego aktualnego samochodu nie wchodzi na długość do bagażnika nowej wersji i podwija się przy tylnych fotelach ok 4cm. Na szerokość jest tak samo.
Wniosek jest taki, że bagażnik musi być głębszy (choć nie miałem już czasu porównać wysokości progu) ale skrócony w kierunku foteli ponieważ nominalna pojemność bagażnika została jakoś zwiększona. Ten fakt stawia pod znakiem zapytania sensowność dołożenia podwójnej podłogi - ponieważ prowadnice i płyta jeszcze zmniejszają powierzchnię podłogi bagażnika.
10. Standardowy podłokietnik (bez schowka) jest wystarczająco wygodny i raczej nie potrzebuję innego. Jest chyba troszkę szerszy niż ten, który widziałem w Dusterze.
11. System Keyless Entry to tylko karta bez schowanego grotu standardowego kluczyka. W związku z tym nie ma w ogóle zamka drzwi. Jeździłem Clio i Clubmanem ostatnio - tam jest schowany grot klucza w karcie do awaryjnego otwarcia drzwi. Nie wiem czy to już standard u innych producentów.
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2021-02-06, 12:55, w całości zmieniany 1 raz
11. System Keyless Entry to tylko karta bez schowanego grotu standardowego kluczyka. W związku z tym nie ma w ogóle zamka drzwi. Jeździłem Clio i Clubmanem ostatnio - tam jest schowany grot klucza w karcie do awaryjnego otwarcia drzwi. Nie wiem czy to już standard u innych producentów.
Aaaa... tu mnie mają. Grot sprytnie schowany wewnątrz - szukałem, macałem ale na to nie wpadłem. W Clio był po prostu wysuwany z boku karty. Wszystko ok, dzięki za sprostowanie.
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2021-02-06, 13:21, w całości zmieniany 1 raz
Nie gra, bo wartości podawane są w odmiennych sytuacjach - obie generacje mają 20 cm bez obciążenia i 17,5 z obciążeniem.
I to w sumie pozytywna wiadomość, bo trochę mnie martwiły wieści o zmniejszeniu prześwitu. Tu w każdym razie samochód nic nie straci. A patrząc od spodu jest nawet lepiej zorganizowany wydech. Jest schowany i nie wystaje poza poziom podwozia. Nie zahaczy się tłumikiem o kamienie i na bezdrożach Albanii. :)
Tak masz rację - 100KM ma tylko wersja z gazem. To trochę skrót myślowy bo miałem na uwadze litrową pojemność silnika. Kiedyś Tce90 kojarzyło się z pojemnością 899cm3, a teraz jednoznacznie widać, że chodzi o moc w oznaczeniach.
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2021-02-07, 09:49, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1962 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-02-08, 11:10
A w tych daciach w których nie była włączona, w 3 minuty można było ją aktywować. Dla mnie jest to druga czynność po zakupie Dacii która robię po zmianie auta
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum