Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 243 Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2016-01-18, 23:20
Wiem, po to sam wyciąłem otwór w tej osłonie, tak by zmniejszyć "przeciągi" (oraz ochronić chłodnicę w max stopniu przed zimowymi zagrożeniami), a jednak, żeby intercooler nie cierpiał wraz z silnikiem katuszy (moj to Duster ph 1, także zapewniam Ciebie, że otwór jest na całej szerokości i wysokości intercoolera). Zrobiłem już około 1,5 tyś. km z tą osłoną (w tym autostrada do i z Katowic) i nie wystąpiły żadne problemy. Z tej perspektywy ten otwór wygląda tylko na "mały" (ma około 5- 6 cm wysokości), w końcu nie tego dotyczyło zdjęcie.
Pisałem swego czasu do Heko, żeby to poprawili i... Poprawili, tyle że ja straciłem cierpliwość i dawno zmodyfikowałem sobie zakupioną (za połowę ceny) osłonę z PCV.
BTW, otwór w poprawionej osłonie Heko nadal jest za mały (podejrzewam, że poszli na jakiś tam kompromis- w końcu w Dusterze po lifcie intercooler jest pionowo i nawet z pełną osłoną zimową nie jest zakryty w całości. Zasugerowałem im, żeby wlot miał 1,5 cm wysokości- ciekawe, czy faktycznie taki zrobili), ale to już nie mój problem teraz. Plus dla nich za to, że jednak nie są głusi na argumenty i słuchają tego, co mają do powiedzenia klienci.
Ostatnio zmieniony przez ex_perimental 2016-01-18, 23:40, w całości zmieniany 8 razy
A ja też mam taką osłonę i nie mam wyciętego otworu. Drugą zimę tak jeżdżę i nic się złego nie dzieje. Ale zauważyłem, że na szerokości brakuje jej kilka cm, przez co trochę mroźnego powietrza wpada obok i odbija się od ścianki (profilu) tak, że trafia pod osłonę. Tak więc na pewno mniej powietrza wpada do środka, ale wpada, a chłodnica jest w całości osłonięta od przodu przed chlapą z solą z drogi.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-19, 19:39
Lajkonik napisał/a:
A ja też mam taką osłonę i nie mam wyciętego otworu. Drugą zimę tak jeżdżę i nic się złego nie dzieje. Ale zauważyłem, że na szerokości brakuje jej kilka cm...
Masz benzynę, nie musisz celowo chłodzić intercoolera
Totalnie nie rozumiem po co używasz tej osłony w K4M
auto rozgrzewa się praktycznie w 2 km do 90 C
w mieście to nawet 1 km czyli drugie światła .
w atmosferykach benzynowych nie ma sensu nic zakrywać bo ilość produkowanego ciepłą będzie zawsze za duża , no chyba że będzie -30 C wtedy ma to jakiś sens .
W daci od wlotu "kratek " do chłodnicy jest bardzo dużo miejsca więc nawet jak sie zasłoni intercooler jest on owiewany od góry poprzez zawirowanie powietrza .
Fakt występuje pewnie jakiś spadek mocy z tego powodu .
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1955 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-02-11, 18:14
Raczej mało forumowiczów zakrywa chłodnice wody na zimę. Ogólnie rzecz biorąc Dacie szybko łapią temperaturę ale niestety duża część tego ciepła idzie na zapewnienie prawidłowej pracy silnika. Mam już druga Dacie z tym motorem, silnik szybko się nagrzewa bo po krótkim czasie leci z nawiewów ciepłe powietrze ale niestety nie będzie one tak gorące jak a starszych samochodach. Kiedyś sprawdzałem temperaturę pracy ciepłego silnika. W okresie wiosennym doszła do 82 stopni C i tak stała.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1955 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-02-11, 20:42
Fruxo napisał/a:
wystarczy założyć termostat na wyższa temp
Jeżeli są oczywiście dostępne. Po napisaniu poprzedniego posta pojechałem zatankować Dustera. Auto stało w garażu podziemnym gdzie przy dzisiejszych temperaturach jest około 4-5° C. Stał
w nim 3,5h od ostatniej podróży więc pewnie ostygło. Do stacji miałem z 3,5 km i dojeżdżając do niej temperatura płynu chłodzącego wynosiła 80° C. Po 5 minutowym tankowaniu wsiadłem do auta i wróciłem ta samą trasą. Maksymalna chwilowa temperatura jaką osiągnął silnik to 85°C ale przez większość czasu stała równo na 82 lub 83°C i niestety jest to odczuwalne w środku auta. Aby auto jakoś w miarę grzało i było w nim ciepło ( nie gorąco jak w starszych samochodach ) nawiew musiał być nastawiony na maksymalną temperaturę i 2 prędkość pracy wentylatora. Moja 4ta Dacia i w każdej było tak samo więc auto na 100% sprawne technicznie. Trzeba z tym żyć i tyle. Na koniec dodam, że w drugim moim aucie jakim jest Toyota Corolla grzanie jest o niebo lepsze i kiedy nastawię temperaturę na pokrętle w połowie skali lub delikatnie więcej grzeje identycznie jak w Dacii
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2021-02-11, 20:43, w całości zmieniany 2 razy
To jest rozwiązanie, ograniczasz wymianę powietrza w komorze silnika i odrobinę zyskujesz. Zawsze silnik przez ścianki bloku, misy olejowej oraz węże układu chłodzenia wypromieniowuje cześć ciepła.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1955 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-02-12, 20:15
Dzisiaj rano kolejny test. W garażu podziemnym temperatura 4 stopnie C na plusie, silnik w miarę szybko nagrzał sie do temperatury 65 stopni C. Później było już gorzej i tak po przejechaniu około 8km temperatura stanęła na 82 stopniach C i tak stała z małymi wahaniami przez kolejne 7,5km. Czy osłona zimowa coś da? Myślę, że jeżeli coś poprawi to dogrzanie silnika o 1-2 stopnie C czyli nie będzie to nawet odczuwalne. A jeszcze 10 lat temu silniki samochodowe bez problemu nagrzewały się do temperatury 90 stopni C a nawet wyższej 100-105 stopni C -VW, Ople, Chevrolety
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2021-02-13, 12:06
A wystarczy sprowadzić auto z północy Norwegii lub Szwecji i mamy ładnie podgrzewane fotele i w 90% przypadków elektryczny podgrzewacz płynu chłodniczego na zewnętrzne zasilanie. O 7 rano na dworze -30, a płyn stabilne 10-15 stopni i jedziemy od razu w ciepłym :)
Swoją drogą czy silnik odczuwa różnicę czy jest 82, czy 90? Nie wydaje mi się.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum