Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 369 Skąd: KR
Wysłany: 2020-11-18, 22:36
Ludzie. Ile te świece kosztują? Dychę za sztukę? Raz na 40-50 tys kilometrów - zwłaszcza na lpg można sobie pozwolić. No i kable. w FF Świece wymieniam co 45 tys (na takie, jakie zaleca fabryka, tylko przerwę zmniejszam z 1,1 na 0,9 - ponoć na lpg cewka ma lżej). Kable pierwsze kuna załatwiła po 40 kilku tys, Kolejne NGK wytrzymały 50 kilka i zaczęła szarpać delikatnie na niskich obrotach pod obciążeniem. Wymieniłem na NGK znowu i święty spokój.
_________________ miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-11-19, 10:46
Ja ogólnie w każdym używanym samochodzie przy pierwszym serwisie wymieniam świece zapłonowe, a kolejną wymianę planuję po kolejnych 30 tyś km lub według harmonogramu producenta z tym, że nie przypominam sobie abym , którymś ze swoich aut przejechał więcej niż 25 tyś km. W obecnym Dusterze świece wymieniłem tydzień temu na przeglądzie w ASO ponieważ tak podawał harmonogram czyli 4 lata lub 60 tys km
Wysłany: 2021-02-26, 11:48 świece zapłonowe do LPG do Dacia Logan 2 (2014) 1.2
świece zapłonowe do LPG do Dacia Logan 2 (2014) 1.2
Jakie polecacie?
jak instrukcja wskazuje po 60kkm wymieniłem świece chociaż nic się nie działo
przy 89kkm założyłem gaz
przy 102 kkm silnik tracił moc jakby na jeden gar nie chodził- byłem zmuszony wymienić świece-nic to nie dało, to zmieniłem także przewody WN i cewkę , czyli kompletny układ zapłonowy było ok do tej pory
obecnie przy 113kkm objawy są podobne (silnik traci moc kontrolka check engine i uślizgu kół się pali ) , zamówiłem takie same świece co zwykle (już 3 komplet) NGK LZKAR7B, czekam na dostawę - ale może zmienić na jakieś dedykowane do gazu dla tego modelu?
Ostatnio zmieniony przez Zima1974 2021-02-26, 12:20, w całości zmieniany 2 razy
Wysłany: 2021-02-26, 13:06 Re: świece zapłonowe do LPG do Dacia Logan 2 (2014) 1.2
Zima1974 napisał/a:
świece zapłonowe do LPG do Dacia Logan 2 (2014) 1.2
Jakie polecacie?
jak instrukcja wskazuje po 60kkm wymieniłem świece chociaż nic się nie działo
przy 89kkm założyłem gaz
przy 102 kkm silnik tracił moc jakby na jeden gar nie chodził- byłem zmuszony wymienić świece-nic to nie dało, to zmieniłem także przewody WN i cewkę , czyli kompletny układ zapłonowy było ok do tej pory
obecnie przy 113kkm objawy są podobne (silnik traci moc kontrolka check engine i uślizgu kół się pali ) , zamówiłem takie same świece co zwykle (już 3 komplet) NGK LZKAR7B, czekam na dostawę - ale może zmienić na jakieś dedykowane do gazu dla tego modelu?
Wysłany: 2021-02-26, 16:00 Re: świece zapłonowe do LPG do Dacia Logan 2 (2014) 1.2
Zima1974 napisał/a:
świece zapłonowe do LPG do Dacia Logan 2 (2014) 1.2
Jakie polecacie?
jak instrukcja wskazuje po 60kkm wymieniłem świece chociaż nic się nie działo
przy 89kkm założyłem gaz
przy 102 kkm silnik tracił moc jakby na jeden gar nie chodził- byłem zmuszony wymienić świece-nic to nie dało, to zmieniłem także przewody WN i cewkę , czyli kompletny układ zapłonowy było ok do tej pory
obecnie przy 113kkm objawy są podobne (silnik traci moc kontrolka check engine i uślizgu kół się pali ) , zamówiłem takie same świece co zwykle (już 3 komplet) NGK LZKAR7B, czekam na dostawę - ale może zmienić na jakieś dedykowane do gazu dla tego modelu?
problem występuje na obydwu rodzajach paliwa, przepustnica była ostatnio jakies 3-4 tyg czyszczona przez gazownika, na ewentualna regulacje zaworu miałem wpaść do mechanika po ustąpieniu przymrozków ,wcześniej jeszcze silnik gasł po ruszeniu autem np po pracy przy np hamowaniu na krzyżówkach i tak ok 1,5- 2km nim sie rozgrzał (także na obydwu rodzajach paliwa) po ok 2 km nie bylo zadnego problemu aż do teraz.
Wymieniłem świece,stare były czarne jakby jakiś syf z się dostawał do komory spalania co ma sens bo paliła się kontrolka systemu oczyszczania spalin.Niestety po wymianie swiec po 5km znowu się zapaliła.Jak zbudowany jest układ oczyszczania spalin w silniku 1,2 16 V - d4f, przecież zaworu erg nie ma, z tego co patrzyłem.
Tylko katalizator, który jest zarzucony nagarami. Luzy sprawdziłeś? Gdy będziesz miał pewność że zawory się zamykają, sprawdź kompresję. Może coś wyjdzie. Wygląda to na konsumpcję oleju, lub wynik problemów z zapłonem.
Ostatnio zmieniony przez arnold 2021-03-05, 07:17, w całości zmieniany 1 raz
Ja w 1,2 16V (D4F) w Sandero wymieniłem po przejechaniu 30.000 km (5 rok samochodu) .. Wyglądały jak nowe.. Ale przy tej cenie świec, to przynajmniej sumienie spokojne na kolejne kilka lat...
Witam,
Wie ktoś może jaki jest interwał wymiany świec w 0.9 TCE? W drugim małolitrażowym samochodzie mam interwał 60 tys km na zwykłych świecach. W 0,9 są chyba w standardzie irydowe więc może ten interwał jest trochę dłuższy?
auto przyszło od mechanika.... i najblizej był laisar, zawory były podparte i sie pierniczyło, także rprzegląd zaworów co 30 tys obowiązkowo, kontrolka check engine sie swieci nadal ale to ponoc cos z nagrzewaniem sie grzalki w sondzie lamda- ponoc nie przeszkadza w codziennej eksploatacji - teraz sobie uzmysłowiłem ze wszystkim autom (kupionym jako używane)jakie mialem do tej pory na gazie zawsze swiecił sie check engine , pozdro dla wszystkich bioracych udział w duyskusji
Z całym szacunkiem do @Laisar to o luzy pierwszy się zapytałem, gdyby wymiana świec nie pomogłaby od razu należy taką ewentualność sprawdzić ;) To jest podstawa.
Co do checka w żadnym aucie na gaz nie świecił mi się. W jednym był gaźnik, a pozostałe starałem się utrzymywać w sprawności. Jeśli grzałka sondy lambda jest padniętą to lepiej ją wymienić, mimo kosztów. Bo niedogrzana, zanim będzie pracować będzie mordować katalizator i powiększać zużycie paliwa.
Ostatnio zmieniony przez arnold 2021-03-10, 09:06, w całości zmieniany 1 raz
Chciałem wtrącić swoje trzy grosze do świec zapłonowych. Może komuś się to przyda.
K7M800 + lpg.
Przeczytałem o tym wszystkim, że temperatura pracy na lpg jest wyższa. Że przewagę mają świece dedykowane lpg, oraz te jednoelektrodowe najzwyklejsze.
Dylemat - na jakie świece wymienić?
NGK Laser line te do lpg - efekt: przy pełnym bucie wystrzał.
Valeo jednoelektrodowe najzwyklejsze - przy delikatnym gazie na niskich obrotach lekkie irytujące szarpnięcie.
Brisk lpg: wypadanie zapłonu na jałowych i szarpnięcie w trakcie jazdy.
Każde świece działały idealnie na benzynie, a powyższe efekty tylko na lpg.
Fachowiec od lpg upierał się, że lpg jest wystrojona dobrze z użyciem obd i afr.
Zawory sprawdziłem - luzy w normie.
Powrót do oryginalnych renault dwuelektrodowych - zapomniałem o problemach z lpg 😂😂😂
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-03-13, 20:04
Zima1974 napisał/a:
auto przyszło od mechanika.... i najblizej był laisar, zawory były podparte i sie pierniczyło, także rprzegląd zaworów co 30 tys obowiązkowo, kontrolka check engine sie swieci nadal ale to ponoc cos z nagrzewaniem sie grzalki w sondzie lamda- ponoc nie przeszkadza w codziennej eksploatacji - teraz sobie uzmysłowiłem ze wszystkim autom (kupionym jako używane)jakie mialem do tej pory na gazie zawsze swiecił sie check engine , pozdro dla wszystkich bioracych udział w duyskusji
Jeździłem kilkoma autami an LPG w tym ostatnim moim był logan MCV II z 1.2 16v z 2016 roku i w żadnym z tych aut nie palił mi się Check podczas jazdy na LPG. Mam również kilku znajomych którzy też jedzą na gazie i u żadnego check się nie świeci, wiec albo masz faktycznie sondę uszkodzoną albo coś jest nie tak z ustawieniem LPG. Sonda nie jest droga, porządny zamiennik kupisz za 200-250zł .
Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 27 Mar 2019 Posty: 95 Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-03-13, 20:20
michalkurkin napisał/a:
Przeczytałem o tym wszystkim, że temperatura pracy na lpg jest wyższa. Że przewagę mają świece dedykowane lpg, oraz te jednoelektrodowe najzwyklejsze.
To jest bzdura. Temperatura pracy na PLG jest wyższa tylko w przypadku zbyt ubogiej mieszanki. Jeżeli podjemy więcej gazu (dlatego samochody na PLG palą więcej niż benzyny), temperatura jest taka sama.
Świece powinny być takie jak zaleca producent bo to instalacje dopasowujemy do samochodu a nie samochód do instalacji. Każdy dobry gazownik Wam to powie.
Jakie świece są montowane do silnika 1.0 TCe 100 LPG w Dacia Sandero III ?
W instrukcji obsługi pisze, że informacja o świecach powinna być w komorze silnika,
ale nic tam nie widzę.
W harmonogramie serwisowym pisze że wymiana świec co 60 tys. km.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-10-30, 08:35
kordirko napisał/a:
Jakie świece są montowane do silnika 1.0 TCe 100 LPG w Dacia Sandero III ?
W instrukcji obsługi pisze, że informacja o świecach powinna być w komorze silnika,
ale nic tam nie widzę.
W harmonogramie serwisowym pisze że wymiana świec co 60 tys. km.
nie żebym się czepiał ale ""nie pisze" a "jest napisane". I jeżeli w komorze nie ma takiej informacji to bym wykręcił jedną świece zapłonową i sprawdził jakie ma oznaczenie, a jeżeli z jakiś przyczyn jest to nie możliwe, podjechałbym lub zadzwonił do ASO z prośbą o podanie numeru części. Tam na pewno będą wiedzieli bo sprawdzą w swoim systemie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum