wycenili mi przedłużona gwarancje do 5 lat za 2099zl czy te darmowe przeglady w cenie sa miedzy 3-5 rokiem gwarancji czy za caly okres 5 lat nic nie place za przeglady???
wycenili mi przedłużona gwarancje do 5 lat za 2099zl czy te darmowe przeglady w cenie sa miedzy 3-5 rokiem gwarancji czy za caly okres 5 lat nic nie place za przeglady???
Ani za przeglądy ani za części w tych przeglądach
Kruczek (a raczej coś, co na siłę można uznać za kruczek) - dotyczy to TYLKO czynności przewidzianych przez producenta (lub wynikających z gwarancji).
Czyli zużyte części w hamulcu , pozaterminowe wymiany oleju, jeśli na nie masz ochotę - płacisz sam (co w sumie jest oczywiste).
Drugi kruczek (choć to nazwać kruczkiem byłoby zbyt mocne)- jak masz 5 lat umowę i załóżmy od 3 lutego, to ostatni darmowy przegląd będzie za 5 lat najpóźniej 2 lutego.
Czyli jeśli roczne przeglądy bedziesz robił co 12 miesięcy i pięć dni - to piątego przeglądu nie zrobisz - musisz robić co np. 11 miesięcy i 26 dni.Czyli trzeba pilnować dat przeglądów.
Anty-kruczek - w cenie masz assistance producenta
_________________
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2020-02-02, 16:28, w całości zmieniany 2 razy
odpuścił bym ten ostatni przegląd i olał ta przedłożoną gwarancję. Dlaczego, a bo ona w sumie to nic nie obejmuje oprócz silnika, przeniesienia napędu i kilku innych rzeczy, które raczej przy tym przebiegu i wieku auta się nie zdarzą.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1963 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-04-05, 15:22
michauek22 napisał/a:
dudu$ napisał/a:
odpuścił bym ten ostatni przegląd i olał ta przedłożoną gwarancję. Dlaczego, a bo ona w sumie to nic nie obejmuje oprócz silnika, przeniesienia napędu i kilku innych rzeczy, które raczej przy tym przebiegu i wieku auta się nie zdarzą.
Może tak a może nie :)
Wszystko zależy od przebiegu naszego auta i od tego czy w ostatnim, czasie kierowca zauważył coś niepokojącego podczas jazdy swoim autem. Niektóre usterki szczególnie te związane z silnikiem czy skrzynią biegów nie powstają od pstryknięcia palcem. Jeżeli pada silnik czy skrzynia to zazwyczaj można zauważyć ich inne działanie - stuki, puki, problemy z wrzuceniem biegów itp. W swojej rodzinie mam kilka Dacii a ja osobiście jeżdżę już trzecią i naprawdę do przebiegu 100tyś km w tych autach jeżeli coś się psuje to jest to zazwyczaj rozszczelnienie klimatyzacji które następuje przy przebiegu około 80tyś- 100tyś km, pozostałe usterki to jakieś pierdoły które kosztują grosze - mnie w lodgy uszkodził się czujnik temperatury , który kosztuje od 40zł
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1963 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-02-25, 21:22
Ja mam gwarancję na Dustera do listopada br. W listopadzie najpierw podjadę sobie do stacji okręgowej aby zrobić przegląd techniczny i sprawdzić czy wszystko jest w porządku, a później umówię sie do ASO Dacii na przegląd blacharski za te 200zł z groszem aby utrzymać gwarancję na blachę na ten 6 rok
Ja mam przegląd na koniec marca po 5 roku i zastanawiam się czy warto jechać do ASO, jak to u Was wyglądało?
Bardzo warto.. Przynajmniej u mnie tak było.
Po oddaniu auta na serwis w ASO poprosiłem kierownika o dokładne sprawdzenie całego auta nie kryjąc, że to mój ostatni przegląd przed końcem gwarancji (pięcioletniej).
Po przeglądzie dostałem informację, że :" już niedługo będzie do wymiany przednie zawieszenie"... czyli rozleci się już po gwarancji.
Pan z ASO powiedział, że zaraz na to wypiszą protokół i umówiłem się na serwis za kilka dni.
Przednie zawieszeni zostało więc zrobione w ASO w ramach jeszcze obowiązującej gwarancji.
Zawsze parę stówek w kieszeni...
W moim przypadku (Dacia Lodgy 1.2 TCE) po przeczytaniu paru artykułów na temat tego silnika i zaobserwowaniu niepokojących odgłosów podczas przyspieszania pod górkę przy dużym obciążeniu (metaliczne stuki) zgłosiłem to do ASO i skończyło się wymianą silnika ;) (na gwarancji). Generalnie warto wykorzystać ostatni przegląd i zgłosić wszystkie zauważone problemy.
Ostatnio zmieniony przez gregory1976 2021-02-27, 10:23, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1963 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-02-27, 17:59
Panowie, to czy coś zostanie uwzględnione do wymiany na ostatnim przeglądzie gwarancyjnym zależy tylko i wyłącznie od ASO. Ja w warszawie miałem styczność z 3 z bodajże 6 ASO w okolicy ( korzystałem z usług RGG Jerozolimskie, Białowieska oraz Lewinowska) i niestety ale w żadnym z tych trzech nie odczułem aby kto kol wiek z obsługi chciał mi pomóc w moich zgłoszeniach a co dopiero aby wymienić jakąś rzecz na gwarancji - zazwyczaj słyszę TTTM. U mnie nadal występują drgania szyby przedniej a ASO próbuje mi wmówić ze to tylko Dacia i jak wyżej TTTM albo mówią że to nie możliwe aby szyba drgała i to pewnie jakieś plastiki a one nie podlegają rozszerzonej gwarancji, wiec jeżeli w waszych ASO macie osoby które za darmo wyszukają wam co kol wiek aby wymienić przed upływem gwarancji na wasz pojazd to ja wam zazdroszczę.
Przednie zawieszeni zostało więc zrobione w ASO w ramach jeszcze obowiązującej gwarancji.
Zawieszenie na gwarancji? Serio?
Ano serio - podczas drugiego przeglądu poinformowałem o złym ustawieniu kierownicy podczas jazdy na wprost , zdiagnozowano uszkodzenie wahacza . Wymiana od ręki w ramach gwarancji
co było w tym zawieszeniu, że gwarancja zadziałała?
2010.03.08 / 40949 km - luz na przegubie kulistym wahacza P P, luz na łączniku drążka stabilizatora P P - wymiana wahacza P P, wymiana łącznika drążka stabilizatora P P.
Jestem pozytywnie zaskoczony.
Gdybym przeczytał, że zdaniem ASO wszystko to kwalifikuje się jako materiał eksploatacyjny, to ani zdziwiony, ani wzburzony ani zniesmaczony bym nie był.
Jak widać: Dacia to solidna marka.
Co do ostatniego przeglądu na gwarancji to (jak dla mnie) inne pytanie powinno być postawione:
"Czy, a jeśli to kiedy, przenieść się z przeglądem z ASO do zwykłego warsztatu?"
Ja nie stosuję podejścia aby auto prewencyjnie przeglądać tylko na gwarancji.
Czekanie na awarię wychodzi drożej i złe wspomnienia sprowadza.
Marka: Dacia
Model: Journey
Silnik: 1,2 TCe
Rocznik: 2025 Pomógł: 10 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 815 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2021-02-28, 09:55
klazow napisał/a:
"Czy, a jeśli to kiedy, przenieść się z przeglądem z ASO do zwykłego warsztatu?"
Dla mnie, mając poprzedniego Dustera, takim momentem była konieczność wymiany rozrządu. Było to po 6 latach. Przeszedłem do zwykłego warsztatu w którym cały przegląd (taki sam jak w ASO - płyny, filtry, oleje, chyba nawet świece itp wraz z wymianą rozrządu) kosztował mnie 1300zł, a nie jak wycenili w ASO 2400zł. Od tego czasu coroczne przeglądy robiłem w tym warsztacie - zwłaszcza, że gwarancja na perforację blachy także się skończyła, więc nie było sensu trzymać się ASO.
keikan, A napiszesz co było w tym zawieszeniu, że gwarancja zadziałała?
lewy wahacz... ale żeby było porządnie - zrobili oba (bo ten drugi już też już widać, że "poleci" - słowa kierownika ) i przy okazji wszelkie gumy, tuleje itp ;)
Jestem pozytywnie zaskoczony.
Gdybym przeczytał, że zdaniem ASO wszystko to kwalifikuje się jako materiał eksploatacyjny, to ani zdziwiony, ani wzburzony ani zniesmaczony bym nie był.
Jak widać: Dacia to solidna marka.
Co do ostatniego przeglądu na gwarancji to (jak dla mnie) inne pytanie powinno być postawione:
"Czy, a jeśli to kiedy, przenieść się z przeglądem z ASO do zwykłego warsztatu?"
Ja nie stosuję podejścia aby auto prewencyjnie przeglądać tylko na gwarancji.
Czekanie na awarię wychodzi drożej i złe wspomnienia sprowadza.
Kolego. Ja robię przeglądy w ASO do dziś.. Tylko rozrząd w Sandero II zrobiłem w innym warsztacie, bo cenowo to było ok . 400 zł różnicy (części oczywiście oryginalne Renault, mimo, że po gwarancji, bo wolę coś , co jest sygnowane przez producenta).
Resztę - oleje, filtry itp robię w ASO.. Cena praktycznie ta sama, a zawsze wpis w książce przeglądów jest, co podnosi wartość auta przy ew. sprzedaży (testowałem to na Dusterze).
Ja na postawione przez siebie pytanie jeszcze odpowiadać nie muszę. Moja DD ma rok i trochę... więc sprawa jeszcze przyszłościowa.
Z poprzednim autem też tematu nie było, Daewoo zbankrutowało więc ASO zniknęło. Rozstrzygnęli za mnie.
Mam nadzieję, że pecha na markę Dacia nie ściągnę i tym razem sam zadecyduję. Pewnie jeszcze trochę wrażeń co do ASO do tego czasu zbiorę.
Jak dla mnie to może być drożej ale tylko jeśli z tym drożej jakaś wartość dodana się wiąże.
Może też być drożej jeśli taniej znaczy źle. Bo wtedy powtarzam sobie, że "jestem zbyt biedny aby kupować tanie rzeczy".
Dziś jak w opisie. Zapytanie do podobnych , którzy konczą gwarancje easy -serwice .
Nic wielkiego , ale ciekawostką jest zmiana oleju na Castrol 5w 40 . Czy może ktoś mi podpowiedzieć skąd ta zmiana w aso. 3 poprzednie sezony to niby Elf /motrio/ Czy bać się tej zmiany. Mam na myśli gorszy , niz był. Wymieniono rowniez kpl. swiec. Jest ok. Ale w okolicy koncówek na kable zauważyłem zielony nalot w formie oblepionej mażi / kolor śniedzi/ czy to normalne , czy wilgoc itp. Proszę o podpowiedzi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum