Przecież macie opis na stronie Dacii i w instrukcji samochodu... laisar udostępnił nam instrukcję w PDF już tydzień temu
Gdybanie, zgadywanie, domysły czy rozmowa o dupie Maryny jest często łatwiejsza i mniej zajmująca niż przeczytanie podanego materiału czy znalezienie wiarygodnych informacji na temat swoich wątpliwości.
Ciekawe jak ten system realizuje hamowanie do zatrzymania z manualną skrzynią biegów, musiałby zdusić silnik. Wiem, że w Seatach radar hamował do zatrzymania tylko w modelach z automatyczną skrzynią biegów, natomiast z manualem działał od 40 km/h wzwyż i wtedy tylko przyhamowywał.
_________________ Browar domowy Mariampol
Ostatnio zmieniony przez Obywatel MK 2021-02-17, 16:28, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-02-18, 09:47
Dymek, dzięki za podanie na tacy
W firmie dwóch kumpli ma volvo z tym systemem i jeden chwali, bo mu na parkingu przed stłuczką już dwa razy sytuacje uratowało, drugi chciałby to wyłączyć, bo wg niego za wcześnie reaguje jak chce wyprzedzać, albo jak się musi chować przy wyprzedzaniu za innym pojazdem, to system zaczyna kierownicą mu drgać i kontrolkami po oczach świecić i wg niego to jest niebezpieczne
Ja zdania nie mam, bo nigdy takiego systemu nie miałem
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3968 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-02-18, 10:22
Prezes napisał/a:
... drugi chciałby to wyłączyć, bo wg niego za wcześnie reaguje jak chce wyprzedzać, albo jak się musi chować przy wyprzedzaniu za innym pojazdem, to system zaczyna kierownicą mu drgać i kontrolkami po oczach świecić i wg niego to jest niebezpieczne...
Ty weź przestań, bo zaraz tu wpadnie velomar i zrobi się światopoglądowa jatka...
Instrukcja zdaje się wspomina, że na szczęście można to chwilowo wyłączyć.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-02-18, 10:25, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-02-18, 10:48
Dymek napisał/a:
Ty weź przestań, bo zaraz tu wpadnie velomar i zrobi się światopoglądowa jatka...
W sumie i tak już wszyscy zostaliśmy przez niego uświadomieni, że skoro ten system używa ABS i ESP to znaczy , że jest do bani to jest sprostuję, gorszy niż noga i refleks velomara
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2021-02-18, 10:49, w całości zmieniany 2 razy
Kolega ma Volvo z tymi systemami i też klnie. Ale to klną ci, co lubią na bagażniku komuś wisieć.
Ja jeździłem z aktywnym tempomatem i na autostradzie tez mi czasem przyhamował, przy wyprzedzaniu, jak za wolno pas zmieniałem. Byłem zaskoczony, bo nieprzyzwyczajony, ale niebezpieczne to nie było bo zawsze miałem sporo miejsca z tyłu.
^^^^
Przecież jest to jednoznacznie wyjaśnione w prawej górnej ramce załączonej instrukcji.
No jeśli tak faktycznie jest to lipa jak silnik zdusi, a trzeba wykonać ucieczkę przed innym pojazdem dajmy na to Tirem, który ma zamiar zaparkować mi w bagażniku.
Jednak nieprzemyślane to znacznie.
No i jestem po jeździe testowej.
Auto jakiego szukam, wsiada i wysiada się super dla kogoś kto ma 172 cm wzrostu. Jakiś czas temu jeździłem Dusterem i co do halasu, porównywalnie Duster - Sandero. Do Dustera trzeba się podnieść by wsiąć i przy takiej pogodzie spodnie brudne. Sandero Stepway jest niższe i takie ryzyko mniejsze. Co do innych aut to pozim hałasu Corsy poprzedniej generacji. Przy szybkościach 120, 140 km/h jest głośno ale ciszej niż w moim fiacie. Na tylnym siedzeniu jest bardzo głośno i dochodzi z bagażnika -dalej ciszej niż w moim ale porównywalnie do Corsy. Kłaniją się oszczędności na tapicerce, ta blacha w bagażniku to pudło rezonansowe. Nie da się tego opisać każdy musi sam ocenić. Może podsumowaniem tej opini będzie to, że zamówiłem Stepway -a :) To wybór kalkulacji i niestety trzeba iść na kompromisy. Nie znalazłem lepiej wyposażonego auta z gazem w tej cenie. Z gazem to chyba niewleile jest https://www.dacia.pl/kamp...-sandero.htmlem
Teraz konfigurator. Chciałem dość wypasione auto, szczególnie wyposażone w dostępne systemy bezpieczeństwa. Niestety by wybrać czujniki martwego pola trzeba zamówić konsolę z podłokietnikiem + ok 2000zł. Musiałem odpuścić. Grzane fotele wogóle są niedotępne i nie wiadomo kiedy będą
Co zamówiłem ? Stepway Comfort z LPG, pakietem Trunk +City Plus+ system wspomagania parkowania przód tył, kamera cofania, bezkluczykowy dostęp, klima automat, szyby z tyłu elektryczne. Termin odbioru maj Aaaa przycebuliłem jeśli chodzi o kolor, wybrałem biały. Czarne i białe fajnie kontrasruje i jeśli chodzi o cebulę, to jest gratis.
Odbyłem jazdę próbną nowym stepway-em 100Tce-LPG. Jest zauważalna różnica w dynamice jazdy pomiędzy benzyną i lpg. Na benzynie jest w dolnym zakresie obrotów więsza dynamika w porównaniu do lpg. W górnych zakresach obrotów jeździ sie jednakowo na benzynie i lpg. Odnosi się dodatkowo wrażenie "długiego gazu". Samochód jest dużo lepiej wykonany niż poprzednik i jest to już mniej Sandero a bardziej Clio. Rozczarowuje mnie jednak silnik. Sandero drugiej generacji 90Tce które posiadam ma wg mnie lepszą dynamikę przynajmniej na niższych obrotach.
Dziś widziałem już dwa nowe Sandacze, w ruchu ulicznym. Już widać w rękach użytkowników, nie testówki. Najpierw Stepway, bardzo ładnie wygląda w ruchu, a potem zwykłe Sandero, ale z hakiem, znaczy hak zdemontowany, ale widziałem gniazdo na hak. Też ładnie wyglądał.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3968 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-03-22, 16:19
pluto napisał/a:
Nowa jakość daci SANDERO
Trzecie auto (tym razem Nowe Sandero ustawione w salonie) także posiadające kilka widocznych wad m.in.
- krzywo osadzony klosz lampy przedniej (prawa strona wystawała około 1cm poza obrys, lewa strona prosta)...
Dzisiaj mając dłuższą chwilę, pierwszy raz przyjrzałem się bliżej takim szczegółom na trzech samochodach prezentowanych w salonie. No niestety faktycznie... nie jest to zmontowane tak, jak była już po tylu latach dopracowana druga generacja Sandero. Nie trzeba długo szukać, żeby wychwycić rzeczy, które nie powinny mieć miejsca w nowym egzemplarzu nowego modelu, który pretenduje do lepiej wykonanego.
Osadzenie przednich lamp- po prawej stronie klosz lampy wystaje ciut poza obrys błotnika (tak chyba powinno być) a po lewej błotnik wystaje z 5mm poza obrys lampy... A na fotkach wygląda to i tak lepiej niż w rzeczywistości.
Sandero3-P.jpg
Plik ściągnięto 73 raz(y) 64,65 KB
Sandero3-L.jpg
Plik ściągnięto 66 raz(y) 76,03 KB
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-03-22, 16:21, w całości zmieniany 1 raz
Fajansy. Niedoruby.Trzeba to pokazywać , wytykać w salonach. Pokazywać na filmach .Wtedy coś z tym zrobią. To niedopuszczalne zeby normą były takie felery. Dziady robią z nas drugi sort.
Nowa jakość daci SANDERO
No niestety faktycznie... nie jest to zmontowane tak, jak była już po tylu latach dopracowana druga generacja Sandero.
- Mam Sandero II z października 2018 - krzywo spasowana deska - od strony kierowcy wyrównana do poziomu drzwi i słupka A, od pasażera - różnica na poziomie ok, 1cm rozrzutu - to nie jest dopracowanie... Minimalne niedopasowanie błotników też chyba mam, ale nie zwracam uwagi, bo jeździ.
może być ciężko z dostaniem CVT i jeszcze na Demo.
Miałem przyjemność przejechać się Micrą z tym silnikiem i CVT to w skrócie działa tak w czasie normalniej jazdy silnik utrzymuje obroty około 2000 czyli na poziomie maksymalnego momentu obrotowego. Jeśli chcemy wyprzedzać i damy gaz do dechy to skrzynia będzie symulowała zmiany biegów stwarzając wrażenie jechania samochodem z skrzynią manualną.
Jak przeglądałem informacje techniczne w systemie to skrzynia w Dacii też tak ma działać.
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
psuć największą zaletę jakimś neolitycznym idiotyzmem :/
No nie wiem, mulenie na odcięciu przy wyprzedzaniu jest nie tylko nieprzyjemne, ale dodatkowo trudno określić przyrost prędkości... Chociaż pewnie można się do tego przyzwyczaić, jak ten koń do diety (a może nawet trzeba, biorąc pod uwagę niechybną elektryfikację )
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2021-03-30, 18:50, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum