No może to będzie czysta spekulacja bo w tej chwili nie jestem przy samochodzie i nie sprawdzę, ale chyba (?) miałam taką sytuację, że przy włączonym trybie AUTO (i po usłyszeniu włączenia sprężarki zaraz po rozruchu – jeżeli to sprężarka) ustawiłam temperaturę na ok. 25°C, po pewnym czasie zrobiło się za gorąco to zaczęłam kręcić w dół (w trakcie jazdy) niespecjalnie kontrolując ile - i w okolicach 18°C zapaliła się kontrolka AC, ale wtedy chyba (?) nie usłyszałam włączającej się sprężarki – może już pracowała? Na zewnątrz było ok. 6-8°C to się trochę zdziwiłam, że nie będzie chłodzenia zewnętrznym powietrzem, a z klimy (dlatego to zapamiętałam).
Ciekawe czy po podniesieniu klapy widać jest jakiś element, który będzie się zaczynał kręcić po włączeniu sprężarki?
Aby nie jest tak, że w nowszych układach automatycznych sprężarka pracuje na okrągło, nie da się jej wyłączyć? Coś takiego chyba kiedyś czytałem w jakichś internetach.
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-03-19, 19:01
Przecież klima automatyczna to wygoda. Przez cały rok można nawet nie dotykać tego panelu. Tylko temperatury skaczą powyżej 10 stopni to ustawiam na 20 klimę i tryb auto i nie dotykam przez pół roku :D
W zimie zmieniam tylko, żeby wiało na szyby i jeśli wyłączyło sprężarkę ze względu na mróz to ją włączałem. I tyle jeśli chodzi o korzystanie z panelu klimatyzacji jak sama nazwa wskazuje AUTOMATYCZNEJ.
Aby nie jest tak, że w nowszych układach automatycznych sprężarka pracuje na okrągło, nie da się jej wyłączyć? Coś takiego chyba kiedyś czytałem w jakichś internetach.
Czy ktoś może to potwierdzić ? Też gdzieś rzuciło mi się w oczy...Zamówiłem wersję connected by Orange z manualem, ale mam czas jakiś miesiąc na zmianę konfiguracji i kusi mnie ten automat.Ale jeżeli wymusza ciągłe działanie sprężarki, to odpuszczam :/
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2019-03-21, 06:48 Re: DD2 wymiana modułu klimatyzacji na automatyczny
lisek2 napisał/a:
Mam pytanie czy wymieniając moduł klimatyzacji z manualnego na automatyczny...wtyczki pasują...mogą się pojawić jakieś problemy np: z tym iż w kabinie powinny być dodatkowo czujniki temperatury itd... Czy po wymianie modułu trzeba dokonywać zmian np; CLIPem
Moim zdaniem nieoplacalne, ale mozliwe.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Znalazłem moduł automatyczny w dobrej cenie...naiwnie liczyłem że to tylko jego wymiana (na szczęście jeszcze go nie kupiłem). Bardzo dziękuję za wyjaśnienia... temat do zamknięcia.
Ostatnio zmieniony przez lisek2 2019-03-21, 08:36, w całości zmieniany 1 raz
Hasło-klucz -- sprężarka CVC bez sprzęgła (aka ze sprzęgłem sztywnym), przy którym klimatyzacja pracuje na okrągło, nawet jeśli jest wyłączona:
Cytat:
"Sprężarki CVC bez sprzęgła załączającego mają oczywiście swoje zalety i wady. Do zalet należy uproszczenie konstrukcji (wyeliminowania sprzęgła), ciągłe smarowanie sprężarki, efektywniejsze chłodzenie. Mają też i wady, a do nich należą m. in. niższa trwałość przez ciągłą pracę, większa wrażliwość na ubytki czynnika (brak smarowania), wyższa wrażliwość na uszkodzenia mechaniczne (kolizja samochodu)."
"Co z tzw. sztywnym sprzęgłem? Sprzęgło sztywne („zrywalne”) składa się wyłącznie z koła pasowego i tarczy sprzęgłowej – nie ma cewki elektromagnetycznej. Stanowi „sztywne”, stałe połączenie tarczy sprzęgłowej i koła pasowego, wał sprężarki jest więc napędzany bez przerwy. Związane jest to z konstrukcją sprężarki o zmiennej pojemności skokowej, której praca i wydajność sterowane są elektrozaworem (sterowanie sygnałem PWM). Uszkodzenia mechaniczne samego koła pasowego związane są raczej z kolizjami drogowymi i czynnościami naprawczymi w serwisach – koła te z reguły wykonane są z tworzywa, lekkie, sztywne, ale ich wadą jest kruchość."
Nie w dusterze - w nim jest zwyczajny kompresor z tradycyjnym sprzęgłem.
Rozumiem (to nie mój problem, natomiast P.T. Forumowicze podnoszą różne wątki powyżej), że dotyczy to także klimatyzacji automatycznej, która bywa montowana w DD2?
Wysłany: 2020-06-17, 18:19 Kierunki nawiewu - duster II z klimatyzacją automatyczną
Zwracam się do Was z pytaniem o działanie nawiewu (nawiew, klimatyzacja) w Dusterze II z 2018 r.
Dziś zauważyłem, że klimatyzacja ustawiona na AUTO głównie puszcza powietrze przez podszybie i nawiewy na szyby boczne, co powoduje zaszronienie przedniej szyby. Próbowałem przestawić nawiew na kabinę i różne inne opcje i zauważyłem, że powietrze nie leci dyszami na froncie deski rozdzielczej. Z żadnego z 5 nawiewów nie wydobywa się powietrze. Jak ustawię na nogi to leci dobrze, ale nigdy w żadnym ustawieniu nie leci powietrze z dysz. Może Ktoś miał podobny problem?
Już umówiłem wizytę w ASO bo dziwne, że powietrze nie leci dyszami na desce.
_________________ --
Kamilus
Dacia Duster II 1.6 Prestige 2018
Renault Captur 1.2 Xmode 2018
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 10 Mar 2021 Posty: 3 Skąd: Małopolska
Wysłany: 2021-03-10, 13:45 DD2 Przerobienie klimatyzacji manualnej na automatyczną
Cześć wszystkim,
Mam pytanie o przerobienie klimatyzacji w Dusterze II z 2019 roku. Mam klimatyzacje manualną i trochę mnie zaczyna irytować to ręczne przestawianie.
Czy istnieje sposób na przerobienie tego lub kupienie jakiegoś gotowego modułu z modelu który ma automatyczną?
Ktoś się spotkał z tym tematem, widział jakieś przeróbki? Wydawało mi się że skoro jest w dusterze 2 automatyczna klimatyzacja to wszystko powinno się raczej odbywać na zasadzie plug and play. Co myślicie na ten temat?
Ewentualnie jeśli ktoś posiada schematy klimatyzacji manualnej i automatycznej to chętnie rzucił bym na nie okiem.
Nic nowszego nie było, dokumentacji serwisowej i schematów do dustera II też brak, można się tylko próbować posiłkować tą od logana/sandero II, powinna być bardzo zbliżona.
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2021-03-10, 14:14
Przecież to wymiana multum elementów. sterownik, cały kombajn, czujniki temperatury, czujnik nasłonecznienia. Tutaj zmiana jakiegoś jednego elementu i panelu nic nie da.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3954 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-03-10, 14:35
toka93 napisał/a:
Przecież to wymiana multum elementów. sterownik, cały kombajn, czujniki temperatury, czujnik nasłonecznienia. Tutaj zmiana jakiegoś jednego elementu i panelu nic nie da.
Dokładnie. A kolega chyba ma nadzieję, że wymieni panel z pokrętłami, podepnie gotowe wtyczki i tyle...
Rozkminiałem kiedyś jak to wygląda w Sandero/Loganie i wbrew temu, co jest podane w linkowanym wątku, nie wystarczy dołożenie tych serwosilniczków do sterowania klapami, bo cała obudowa zespołu nagrzewnicy i parownika (cały kombajn) jest inna- zwykła obudowa nie umożliwi zamontowania tych silniczków, bo zwyczajnie nie ma tam na nie miejsca, jest przystosowana tylko do manualnych cięgien. Mam gdzieś chyba nawet zdjęcia...
Temat całkowicie nieopłacalny a nawet w domowych warunkach niezbyt niewykonalny.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-03-10, 14:59, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 10 Mar 2021 Posty: 3 Skąd: Małopolska
Wysłany: 2021-03-10, 14:58
Dymek napisał/a:
toka93 napisał/a:
Przecież to wymiana multum elementów. sterownik, cały kombajn, czujniki temperatury, czujnik nasłonecznienia. Tutaj zmiana jakiegoś jednego elementu i panelu nic nie da.
Dokładnie. A kolega chyba ma nadzieję, że wymieni panel z pokrętłami, podepnie gotowe wtyczki i tyle...
Rozkminiałem kiedyś jak to wygląda w Sandero/Loganie i wbrew temu, co jest podane w linkowanym wątku, nie wystarczy dołożenie tych serwosilniczków do sterowania klapami, bo cała obudowa zespołu nagrzewnicy i parownika (cały kombajn) jest inna- zwykła obudowa nie umożliwi zamontowania tych silniczków. Mam gdzieś chyba nawet zdjęcia...
Temat całkowicie nieopłacalny a nawet w domowych warunkach niezbyt niewykonalny.
Co do tego że nie wystarczy wymiana samego panelu to jestem świadomy. Linkowany temat też już jakiś czas temu śledziłęm i próbowałem znaleźć jakieś informacje na anglojęzycznych i niemieckich forach, dlatego postanowiłem założyć temat. Miałem nadzieję że jednak ktoś coś na ten temat więcej wie, albo chociaż posiada
Co do zdjęć to bardzo chętnie bym na nie rzucił okiem jak to wygląda w środku.
Wysłany: 2022-10-03, 19:55 Sposób działania klimatyzacji automatycznej
Siemka, mam problem z klimą automatyczną, chyba że to ze mną jest coś nie tak i nie rozumiem jej działania. Wsiadam do samochodu mam ustawione 20 stopni włączone auto i szyby parują. Automat włączony, zmienia siłę nawieiu i ustawia albo na twarz albo na nogi a na szybę nie, więc sam zmieniam i kieruje nawiew na szybę co skutkuje wyłączeniem trybu AUTO. Szyba czysta, więc włączam znowu AUTO i znowu kieruje mi nawiew na nogi i twarz co skutkuje że po paru minutach znowu szyba zaparowana i klimy nie włącza. Druga sprawa, na zewnątrz 14 stopni, słońce świeci, włączony tryb AUTO i nawet nie wiem kiedy i po co włącza mi klimatyzację, żeby po 5 minutach wyłączyć, a w srodku wcale nie jest gorąco. Wytlumaczy mi ktoś jak to dziadostwo używać i czy tak ma działać tryb automatyczny? Pierwszy raz mam automatyczną klimę i uczę się. tego dopiero ale mi coś nie idzie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum