Lodgy 2013 rocznik, zostawia mi ślady w garażu, o takie:
Tak na oko to płyn od wspomagania, bo nic innego nie przychodzi mi do głowy. Tyle że plamy się robią dokładnie na środku auta, albo z prawej strony, natomiast zbiornik płynu wspomagania jest z lewej. Prosiłem mechanika o zlokalizowanie wycieku ale stwierdził, że wszystko jest ok. Może ktoś z was ma teorię co to i skąd leci:)?
Wyciek może być w dowolnym miejscu wzdłuż maglownicy i węży łączących ją ze zbiornikiem wspomagania:
Jednakże sama barwa wcale nie znaczy, że to na pewno płyn wspomagania - w tym kolorze bywają też płyn chłodniczy i hamulcowy oraz olej skrzyni biegów.
Najprościej porównać z zawartością w odpowiednich zbiornikach wyrównawczych, ewentualnie samemu obejrzeć na kanale/podnośnika lub spróbować poprosić o pomoc na SKP, skoro mechanik zawiódł...
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1960 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-04-13, 17:58
Płyn hamulcowy ma inną barwę tz. jest jasno żółty a z biegiem upływu lat ciemnieje i robi się bursztynowy. Nie jest to olej ze skrzyni czy silnika bo również ma on inną barwę, wiec zostały dwie opcje - płyn ze wspomagania lub płyn chłodniczy, najprościej sprawdzić stan jednego jak i drugiego. Jeżeli jednak nie uda ci się po ilości płynu w zbiorniczkach dojść, który to płyn Tobie ucieka to sprawdzasz organoleptycznie tz. dotykasz. Płyn do wspomagania będzie miał konsystencję płynnego oleju i bedzie tłusty i zazwyczaj śmierdzący jakby rybą, natomiast płyn chłodzący ma konsystencję wody i może mieć taki lekko słodkawy zapach. Obstawiam, że u Ciebie jest to płyn chłodzący. Skąd może cieknąć? Masz może LPG w aucie ? Jak tak to sprawdź połączenia węży gumowych z reduktorem i trójnikami. Jeśli jednak masz czystą benzyną sprawdź przewody koło obudowy termostatu lub samą jego obudowę , w tym silniku bodajże znajduje się w głowicy nad skrzynia biegów .
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2021-04-13, 17:59, w całości zmieniany 1 raz
Konsystencja jest lekko oleista. Ale to chyba faktycznie chłodziwo. Cholera obmacałem wszystkie węże i sucho, w zbiorniku też nie brakuje. Najgorsze że to się nie leje jakoś powtarzalnie, tylko raz na jakiś czas. Zetrę plamę - dwa tygodnie sucho i pac - znowu plama. Swoją drogą jaki płyn tam się leje do wspomagania?
Ostatnio zmieniony przez fazior 2021-04-13, 19:59, w całości zmieniany 1 raz
Ubytki płynu chłodzącego bywają faktycznie trudne trudne do zlokalizowania z powodu ruchów części składowych układu wywołanych zmianami temperatury i tendencją cieczy do ściekania różnymi dziwnymi ścieżkami, ale zwykle najbardziej podejrzane są wszelkie połączenia. Drugie w kolejności są zagięcia węży oraz miejsca, gdzie może je coś obcierać. Warto też zerknąć na samą chłodnicę, czasami ciekną na połączeniu plastik-metal. (Nie pisałeś o lokalizacji plamy w osi podłużnej auta).
Nie sprawdzałem jak to wygląda w 1.6 MPI ale obejrzyj czy nie ma wycieków z obudowy termostatu (uszczelka). Właśnie jadę na wymianę uszczelki albo całej obudowy. Prawdopodobnie po zimie coś tam się rozszczelniło. Płyn cieknie po obudowie skrzyni - ja mam co prawda osłonę po silnikiem i większość wilgoci zatrzymuje się na niej więc nie widać plam na ziemi. Ja mam ten element plastikowy i może być pęknięty a w 1.6 chyba jest odlew więc raczej tylko uszczelka.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum