crash protection is respectable, with performance that would make the car a four-star performer
Przyznaję, że sam też uważałem, że wyniki cząstkowe z poszczególnym testów zderzeniowych są nawet słabsze, niż we wcześniejszej generacji, ale doczytałem, że zeszłoroczne zmiany w metodologii były znacznie większe, niż mi się pierwotnie wydawało - https://www.euroncap.com/...eers/protocols/
W efekcie wyniki nowego sandero i logana to w poszczególnych kategoriach:
- ochrona dorosłych: 4 gwiazdki
- ochrona dzieci: 4 gwiazdki
- ochrona pieszych: 3 gwiazdki
- systemy wspomagające: 2 gwiazdki
Końcowa nota nie może być jednak wyższa niż wynik najsłabszy, więc sumarycznie mamy 2*.
Czyli wizerunkowo jak zwykle u Dacii kiepsko, ale technicznie - bez wielkiej tragedii...
właśnie dlatego pytam bo te dane to bzdury powielane po jakimś błedzie, oznaczyłoby ze sandero jest szersze od dustera i tak szerokie jak megane :)
jezeli ktos juz kupił to powinien miec w papierach świadectwo homologacji gdzie sa najrzetelniejsze dane
ja obstawiam 1748 jak w nowym polo
Czyli wielokrotnie popełniony błąd? Ten wymiar powtarza sie wszędzie. Zbliżone i odrobinę większe od clio 5. Dodatkowo Mateusz z SCF pomierzył szerokość wewnątrz i sandero jest tak szerokie jak poprzednia octawia.
p.s.reno ma bałagan z wymiarami modeli więc cholera wie jak jest naprawdę...
Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6 Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 251 Skąd: ETM
Wysłany: 2021-04-18, 11:53
laisar napisał/a:
Czyli wizerunkowo jak zwykle u Dacii kiepsko, ale technicznie - bez wielkiej tragedii...
Owszem ale zderzenia boczne to miękko jak renówkach. Mnie niepokoi łamiący sie słupek a troszkę powyżej lusterka. clio tak nie ma.I ogólnie współczesne segment b tego nie ma. Segment a ma, starsze konstrukcje b mają, jeszcze starsze c też mają.
Marka: Fiat
Model: Panda 3 WILD 4x4
Silnik: 0.875 85KM TWINAir
Rocznik: 2021
Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 37 Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-04-25, 08:05
Patrzę na otomoto i w zasadzie wymiotło sandero stepway, jakie macie terminy odbioru? przy zamawianiu dzisiaj do produkcji ??? jakieś poślizgi w związku z brakiem części???
Bo byłem w salonach (nie daci) ford fiat skoda i ostrzegają o poślizgach a termin nie jest gwarantowany przy zamawianiu do produkcji.
Ja zamawiając 19.02. mam odbior do końca maja. Do produkcji idzie 17.05. więc teraz zbierają butelki pet na plastiki :). Cały czas zastanawiam się czy jak nie zamówiłem nawigacji za te 900zł to mam na 100% Android Auto. Pani w salonie twierdzila że tak ale na testach YT juz to nie jest oczywiste.
Co do terminu odbioru to dowiem się 17.05, dam znać
Ja zamawiając 19.02. mam odbiór do końca maja. Do produkcji idzie 17.05
To masz szczęście... Ja przez zamówienie nawigacji mam opóźnienie o miesiąc, a zamawiałem tydzień wcześniej od ciebie.
Jeśli chodzi o android auto to masz na 100% ale tylko w wersji po kablu. W wersji z nawigacją jest także opcja po wifi (z tym, że android musi być najnowszy w większości telefonów).
A ktoś ma informację odnośnie podgrzewanych foteli? Kiedy się mają pojawić w konfiguratorze?
Mieli rozpocząć produkcję w 17 tygodniu roku ale teraz nawet Renault Polska nie potrafi przewidzieć terminu... Ja już się poddałem - za 2 tygodnie mija mi termin wprowadzania zmian w konfiguracji zamówionego auta.
straszna_maruda, polecam testy zderzeniowe innych marek. Szczególnie VV Golf 8. Tam przy czolowym otwieraja się wszystkie poduszki łącznie z bocznymi ! Czyli czołówka na środku skrzyżowania, odpalone.boczne poduchy i następnie.tir z boku. ..... To auto nie powinn dostać nawet 2 gwiazdek
Być może ale wymyślone Sandero 4x4 też by takie miało
Niczego w rodzaju testu łosia moim DD2 nie uskuteczniałem. Jednak zawsze gdy mi się tył załącza, to wyraźnie poprawę przyczepności odczuwam.
Istnienie takich wynalazków jak Passaty 4x4 pewnie ma związek z przydatnością czteronapędu na asfalcie.
Oczywiście DD (podobnie jak Forestery) nigdy ze swoim prześwitem i środkiem ciężkości w rajdach na krętych serpentynach startować nie będą. Jednak o zwiększeniu marginesu bezpieczeństwa mówić chyba można.
Inna sprawa to czy warto za to płacić?
Co do testów zderzeniowych, to podchodzę z dużą rezerwą.
Przeszacowanie znaczenia "wyręczaczy" to raz.
Druga sprawa to to, że zderzenia są ze ścianą (czyli samym sobą). Przyznawanie małym autkom max. gwiazdek mocno myli. Przy czołowym zderzeniu z dużym SUVem, o dowolnej liczbie gwiazdek, ułuda bezpieczeństwa nic nie da.
sobol1976, z tego co wiem to zmiana umowy a to wiąże się z nową ceną. Tak przynajmniej powiedzieli mi w salonie, oczywiście do sprawdzenia.
Właśnie dostałem info od dealera, że pakiet jest już widoczny i dostępny w konfiguracji (choć jeszcze nie widać na stronie). Po weekendzie podpisuję aneks, a cena ma się nie zmienić (uwierzę, gdy zobaczę na piśmie :).
Faktycznie podgrzewane fotele są juz jako osobna opcja 600zl. Szkoda że.przeczytałem o tym po zamknięciu salonu. We wtorek dzwonie i spróbuję ponegocjować. Wymienimy się doświadczeniami. Jeszcze martwe pole jako opcja i byłoby super. Na podrzewaną kierę nie ma co liczyć a szkoda
Oczywiście DD (podobnie jak Forestery) nigdy ze swoim prześwitem i środkiem ciężkości w rajdach na krętych serpentynach startować nie będą. Jednak o zwiększeniu marginesu bezpieczeństwa mówić chyba można.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum