Witam potrzebuje zakupić moduł do połączeni się z komputerem zarówno w Daci Duster I oraz II. Jaki mi polecicie. Dzisiaj w aucie taty zapaliła się ikonka silnika. Muszę sprawdzić co to i ewentualnie wykasować błędy.
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 50 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1825 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-07-22, 18:52
Ja mam interfejs ICar 3 i wszystko działa bez problemu.
Vgate iCar Pro BT3.0 niestety już nie chce mi się połączyć moją Sanderką (PyClip, Piston, SDProg, Torque) Z samochodem żony z 2011 łączy się bez problemów. Napisałem do do sklepu https://vgate.pl/product-category/vgate/https://vgate.pl/product-category/vgate/ który z ich produktów w pełni współpracuję z najnowszym modelem Daćki. Zobaczymy co zaproponują.
nie chce mi się połączyć moją Sanderką (PyClip, Piston, SDProg, Torque)
No właśnie potwierdzam... Torque nie chce się połączyć z ECU. Mam wersję z LPG więc założyłem, że to jakaś blokada producenta zw. z gazem ale jak widać dotyczy to wszystkich wersji 3 generacji.
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2021-11-13, 10:12, w całości zmieniany 1 raz
Po BT łączy się z moduł z telefonem ale nie wyszukuje ECU
No widzisz, to ja identyczny objaw mam na wszystkim innym oprócz Car Scannera. Czytnik BT mam taki niebieski z napisem V-Gate a w telefonie znajduje go jako V-link. Jest to Bluetooth 4.0 bo wcześniej miałem na 3.0 i oddałem bo nie działał poprawnie. Nie łączyło się z ECU.
Tylko że ja moje urządzenie z powodzeniem podpinałem do Sandero Stepway II z 2014. Nawet aplikacji nie zmieniałem w telefonie. Profil samochodu zmieniłem. Mimo to w żadnej konfiguracji urządzenie nie łączy z ECU.
Właśnie sprawdziłem program Car Scanner. Przeszukał wszystkie możliwe protokoły i nie był w stanie połączyć się z ECU. Oczywiście połączenie z OBD nawiązane bez problemu. Coś zmienili lub zablokowali w nowej generacji Dacii.
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2021-11-13, 15:48, w całości zmieniany 1 raz
dyskusja z dystrybutorem Vgate to rozmowa z przedszkolakiem....ja im że działa mi urządzenie w samochodzie starszym (każda czynność), podczas gdy w tegorocznym modelu Dacii nie łączy się już z ECU, a oni mi proponują wymianę na taki sam model.....
A moje pytanie brzmiało: "który z państwa produktów (najbardziej by mi zależało na obsłudze przez BT i smartphone) obsługuje pełną komunikacje z samochodem Dacia rok produkcji 2021.Posiadam teraz Vgate iCar Pro BT3.0 i ten już nie potrafi się połączyć".
Ostatnio zmieniony przez uno0 2021-11-15, 15:40, w całości zmieniany 1 raz
No z tego co tak czytam to wychodzi na to, że to nie wina samego scannera OBD tylko aplikacji do których to ECU nie jest jeszcze dopisane.
Najszybciej będzie jak napiszesz do dostawcy aplikacji czy to będzie Torque czy coś innego z opisem problemu.
_________________
Ostatnio zmieniony przez eliks 2021-11-15, 17:17, w całości zmieniany 1 raz
Mój interfejs diagnostyczny OBD2 Vgate iCar2 ELM327 Bluetooth 3.0 w mojej Dacii nie chciał się połączyć z ECU w aplikacjach Car Scanner i ScanMaster, natomiast połączył się i działa jako komputer pokładowy, którego u siebie nie posiadam z aplikacją Olivia Drive, co mi na chwilę obecną w zupełności wystarcza. Wszystkie te aplikacje były w wersji darmowej.
Aplikacją Olivia Drive w poprzednim samochodzie również bezproblemowo mogłem zczytywać błędy i je kasować.
A używaliście opcji ' Use Alternate OBD Header' w zaawansowanych ustawieniach OBD w edycji profilu samochodu? W Torque.
Co do zasady producent samochodu nie może ustawiać jakiś blokad na OBD które uniemożliwiało podłączenie do ECU i podstawowych parametrów.
Ostatnio zmieniony przez Łukasz_M 2021-11-15, 22:41, w całości zmieniany 1 raz
Jak kupisz kiepski interfejs to również mogą być problemy. Najlepiej kupować sprawdzone interfejsy. Z ekstremalnie tanimi chińczykami może być różnie choć często gęsto działają bez większych problemów. Software to całkiem inna historia. Kiepski program to zawsze kiepskie działanie. Najlepiej kupować programy które również zostały sprawdzone przez społeczność np. Torque Pro.
Marka: d
Model: l
Silnik: 1 Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Paź 2021 Posty: 15 Skąd: eu
Wysłany: 2021-11-16, 19:05
Łukasz_M napisał/a:
Co do zasady producent samochodu nie może ustawiać jakiś blokad na OBD które uniemożliwiało podłączenie do ECU i podstawowych parametrów.
But that is exactly what Renault did with the Sandero 3. The connection to read data is only released if you complain to Renault about it. Writing data is generally blocked. https://www.egea-associat...on-Authe....pdf
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum