Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
klucz do obudowy filtra oleju 1.0 tce
Autor Wiadomość
Kamil1456 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: duster
Silnik: 1.0 tce lpg 100
Dołączył: 07 Maj 2021
Posty: 4
Skąd: Kielce
Wysłany: 2021-05-07, 15:13   klucz do obudowy filtra oleju 1.0 tce

Dzień Dobry,
zamierzam samodzielnie nielegalnie (auto na gwarancji) wymienić olej w moim Dusterze. Wiem że zdania są podzielone co do sensu wymiany po dotarciu (czyli ok 2kkm), ale ja uznałem że to zrobię. Olej i filtr mam już kupiony. Czy ktoś się orientuje jaki rozmiar klucza jest potrzebny do odkręcenia obudowy ? Nie chcę pozostawić śladów po wymianie ;) i nie chcę zdejmować osłon żeby tylko pomierzyć co to za klucz.
 
MM 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 104
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-05-07, 20:27   

Hej,
ja w 1,3 TCe odkręcam kluczem nasadowym 27 mm. Wkłady filtrów są te same w naszych samochodach, więc obudowy zapewne też. Dokręcam kluczem dynamometrycznym - 25 Nm :)
_________________
pozdrawiam / Maciek
 
Premier 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Tce lpg
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2020
Posty: 12
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-05-09, 00:11   

Ja użyłem takiego klucza, nie zostawił śladów. Na obudowie filtra powinien być nr klucza czyli 27. Korek odkręciłem klamką do drzwi.
Moja relacja z wymiany https://youtu.be/yrxq7sIdsn0

20210509_004906.jpg
Plik ściągnięto 13 raz(y) 100,81 KB

 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 447
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2021-05-09, 19:11   

Premier napisał/a:
Ja użyłem takiego klucza, nie zostawił śladów. Na obudowie filtra powinien być nr klucza czyli 27. Korek odkręciłem klamką do drzwi.
Moja relacja z wymiany https://youtu.be/yrxq7sIdsn0


Potwierdzam, 27 na plastikowej obudowie. Pięknie opisane 25 Nm jako siła dokręcenia. Dziś zaglądałem do swojej Sandero. Dzięki temu super będzie wymieniać się filtr. Wszystko zleci i nie będzie lało się po bloku.

Filtr oleju to 15 20 950 84R
_________________
Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez laisar 2021-05-09, 20:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2021-05-10, 06:04   

Jest zaznaczony jeszcze otwór przez który opróżnia się komora filtra. Strzałka z napisem drain.
 
Kamil1456 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: duster
Silnik: 1.0 tce lpg 100
Dołączył: 07 Maj 2021
Posty: 4
Skąd: Kielce
Wysłany: 2021-05-10, 19:36   

super, dzięki za odpowiedzi. W weekend będę wymieniał. Wrzucę na forum info czy coś ciekawego znalazłem w filtrze ;)
 
MM 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 104
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-05-10, 20:32   

Pamiętaj tylko, żeby zdjąć korek wlewu oleju i wyjąć bagnet przed odkręceniem korka spustowego no i o nowej podkładce pod korek spustowy :)
Ale jeśli to dla Ciebie wszystko jasne, to nie było tematu.
_________________
pozdrawiam / Maciek
 
Kamil1456 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: duster
Silnik: 1.0 tce lpg 100
Dołączył: 07 Maj 2021
Posty: 4
Skąd: Kielce
Wysłany: 2021-05-10, 21:32   

easy ;) amatorsko grzebię przy autach wiele lat. Myślę głównie o tym żeby tę wymianę oleju zrobić w sposób niezauważalny dla serwisu (to moje pierwsze nowe auto i nie chcę się pozbyć gwarancji) - dlatego jak będę w kanale to nie chcę być zaskoczony brakiem jakiegoś klucza :)
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 925
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2021-05-10, 21:38   

MM napisał/a:
Pamiętaj tylko

...żeby nie spuścić oleju ze skrzyni biegów tak jak ja zrobiłem to ostatnio, wymieniając olej w pośpiechu wieczorem :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: - korki są identyczne (kwadrat), a przynajmniej w Lodgy korek spustowy od oleju jest niewidoczny gdy patrzy się na podwozie od strony maski.

MM napisał/a:
i o nowej podkładce pod korek spustowy

Chociaż szczerze mówiąc ja kilka razy robiłem recycling i nie stwierdziłem problemów ze szczelnością... ;-) Szczególnie jeśli to ta podkładka z gumową uszczelką to jakoś nie widzę, żeby mogła się po pierwszym dokręceniu terminalnie zużyć.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3735
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-05-10, 22:59   

Marmach napisał/a:

Chociaż szczerze mówiąc ja kilka razy robiłem recycling i nie stwierdziłem problemów ze szczelnością... ;-) Szczególnie jeśli to ta podkładka z gumową uszczelką to jakoś nie widzę, żeby mogła się po pierwszym dokręceniu terminalnie zużyć.


+1

recykling z pozytywnym skutkiem ;]
 
Tosterkovsky 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,3 Tce
Rocznik: 2019
Wersja: Techroad
Dołączył: 11 Paź 2020
Posty: 20
Skąd: ---
  Wysłany: 2021-05-11, 06:44   

Marmach napisał/a:
MM napisał/a:
Pamiętaj tylko

...żeby nie spuścić oleju ze skrzyni biegów tak jak ja zrobiłem to ostatnio, wymieniając olej w pośpiechu wieczorem :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: - korki są identyczne (kwadrat), a przynajmniej w Lodgy korek spustowy od oleju jest niewidoczny gdy patrzy się na podwozie od strony maski.


Dokładnie - nie odkręcać korków od przodu auta :-D Ja się zagadałem i teraz mam nowy w skrzynce rozdzielczej :mrgreen:
Ale nie ma tego złego - w skrzynce i w dyfrze (tutaj to już w ogóle) był już szlam opiłkowy.
 
Kamil1456 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: duster
Silnik: 1.0 tce lpg 100
Dołączył: 07 Maj 2021
Posty: 4
Skąd: Kielce
Wysłany: 2021-05-13, 18:57   

już po wymianie ;)
w filtrze mnóstwo metalicznego brokatu, znalazło się też kilkanaście 0,5 cm igiełek grubości powiedzmy włosa. Także myślę że było warto.
Klnę za to do tej pory na konstruktora bagnetu do oleju. Przecież ten bagnet jest wiecznie upaćkany, pomiar świeżo zalanego oleju to dramat...

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2021-05-16, 01:19 ]
O bagnecie - http://www.daciaklub.pl/f...1822442#1822442.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne