Nie zawsze słychać odbicie, ilość wlanego gazu i punkt odbicia dość mocno jest skorelowany z "wypoziomowaniem" samochodu. Nawet jak pływak się zatnie i nalejesz gazu do oporu to nic się nie stanie - przynajmniej o tej porze roku . Zacinający się pływak dość łatwo zdiagnozować, końcówka tankowania wygląda tak, że liczydło zaczyna zwalniać i paliwo coraz wolniej wpływa do zbiornika - jak nagle zwalnia to znaczy że zawór i pływak działają nawet jak nie słychać charakterystycznego stuknięcia.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
- jak nagle zwalnia to znaczy że zawór i pływak działają nawet jak nie słychać charakterystycznego stuknięcia.
jak zwalnia to w 90% jest niskie ciśnienie gazu na stacji , szczególnie na starych i marketowych ja mam zbiornik gdzie wchodzi 72l to od 50 leci jak krew z nosa a zawór działa poprawnie.
Do fabrycznych wchodzi równo 32.5l reszta zależy od temperatury oraz dokładności pomiaru dystrybutora.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2021-03-06, 15:34, w całości zmieniany 1 raz
Zgodnie z przewidywaniami komputer pokładowy pokazuje głupoty w obliczaniu spalania, zasięgu etc. Ponawiam więc swoje pytanie, czy w DDT4All można użyć tablicy dla dustera 2 i wybrać co ma liczyć komputer?
Sprawdziłem obie tablice w trybie demo i w obu przypadkach (duster 2 i Sandero 2) DDT4All wysyła takie samo binarne polecenie do ECU włączające komputer pokładowy (2E 01 06 01). W Sandero brakuje opcji przełączenia liczenia na petrol/GPL
_________________
Ostatnio zmieniony przez Czajo 2021-03-12, 12:33, w całości zmieniany 1 raz
to nic nie da , bo trafisz czasem na takie gaz co po jednym tankowaniu wtryski zawali a to że wtryski ci co najmniej raz walną jest pewne, dopiero o te drugie opłaca się dbać choć w sandero już 3 zestaw używam a auto jest z 2017r
Czy naprawdę te wtryski w Landi Renzo są takie słabe w Daciach ?
W innym aucie w instalacji BRC 24 Sequent mam jeszcze oryginalne wtryski po 10 latach i 250 tys.km i nic się nie dzieje.
Wymienili mi iglice na gwarancji po 18 tys, i wymieniem u nich filtr fazy suchej po 23 tys km choć zgodnie z książką gwarancyjną jest po 30 tys a faza ciekła dopiero po 60 tys km.
Ile płaciłeś za wymianę filtra fazy lotnej, czy suchej jak zwał, tak zwał?
w sierpniu w 2020 roku w ASO Pasikowski w Płocku zapłaciłem 277 zł za fazę lotną, ciekłą chyba ponad 400 zł, W ASO Reno MOry w Warszawie chcieli za komplet 870 chyba ich posrało.
To była połowa gwarancji więc zdecydowałem sie na ten filtr i mam go na wzór w razie czego zabrane zużyty, pytałem na fixli to nie ma problemu ze wymianą filtrów w okolicy Milanówka ok 200 zł komplet bez problemu.
Nie dam się okraść. Jaki ma sens płacenie takich pieniędzy ? Po dodaniu paliwa wyjdzie podobnie jak benzyna
_________________ Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2
Rocznik: 2014
Dołączył: 24 Maj 2021 Posty: 8 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-05-24, 21:48
Witam wszystkich :)
Niedawno zostałem właścicielem używanej Dacii Logan MCV z 2014 roku z fabryczną instalacją LPG Landi Renzo.
Niestety już po kilku dniach (jakoś nie wyszło to podczas jazdy próbnej) wystąpił problem, którego przyczyną może być LPG.
Samochód na zimno zazwyczaj odpala bez problemu. Natomiast po krótkiej jeździe i odpalaniu ponownym obroty spadają i silnik gaśnie.
Po rozmowie z mechanikiem od gazu (ale bez przeglądu) doszliśmy do wniosku, że przyczyną może być to, że samochód stał przed zakupem kilka miesięcy z pustym zbiornikiem gazu i z benzyną na rezerwie (wilgoć itp.). Zalecił wymianę filtru paliwa i jazdę na benzynie przez jakiś czas.
Zatankowałem do pełna benzynę i następnego dnia problem tymczasowo zniknął po przejechaniu około 50km na samej benzynie. Filtru nie wymieniłem bo z tego co się dowiedział ten model go nie ma :)
Niestety problem powrócił po tym jak zacząłem znowu jeździć na LPG. Zauważyłem też że przełączenie na LPG następuje strasznie szybko. Już po kilku minutach, nawet nie zdążę wyjechać z garażu podziemnego albo po przejechaniu max 500m.
Umówiłem, się na przegląd gazu w Dacii na Modlińskiej bo w Energy Gaz mi powiedzieli, że oni komputera nie podłączą.
Czy ktoś miał podobny problem? Zawory były regulowane. Jeden z filtrów gazu wymieniony, natomiast ten o nietypowym kształcie to się nie udało :)
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2
Rocznik: 2014
Dołączył: 24 Maj 2021 Posty: 8 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-05-25, 22:00
Silnik odpala i po chwili spadają obroty i gaśnie. Zazwyczaj na lekko rozgrzanym silniku. Jak przycisnę gazu to jedzie.
Dzisiaj rozmawiałem z kolejnym mechanikiem ale tylko przy okazji bez samochodu. Ten z kolei stwierdził że ten model załącza gaz przy 40 stopniach na parowniku. I prawdopodobnie jak tylko trochę przejadę to temperatura przy ponownym rozruchu jest za niska a idzie gaz zamiast benzyny.
Jest przekonany że da radę się podłączyć z komputerem więc wybiorę się do niego w weekend.
A ASO to ostatecznie jak nikt inny nie da rady :) wczoraj w ASO podali mi szacunkowy koszt wymiany manetki od świateł bo coś mi tam nie kontaktuje -700pln.
Marka: inna
Model: inny
Silnik: inny
Rocznik: 2023 Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Maj 2015 Posty: 108 Skąd: DW
Wysłany: 2021-05-26, 08:07
Jenek, Jeśli chodzi o wariowanie na LPG to zastanów się kiedy wymieniałeś ostatnio te rzeczy:
1. Świece zapłonowe.
2. Cewki
3. Filtr Gazu (Faza lotna i ciekła)
4. Filtr Powietrza.
5. Warto w serwisie LPG przyjrzeć się iglicy w Reduktorze LPG.
6. Czy wtryski LPG są od nowości? Jaki przebieg? Może już się skończyły? Te Valteki są kiepskie.
Zamiast męczyć się z szukaniem przyczyny Twoich problemów, może warto zastanowić się nad wymianą instalacji na jakąś "normalną" jak Stag Q-Max Plus.
W Zachodniej części Warszawy - Blizne Jasińskiego, ulica Warszawska 118 jest całkiem dobry serwis LPG. Wygląd może odstraszyć,ale właściciel i mechanicy są mega ogarnięci i pomocni.
PS Jeśli chodzi o manetkę od kierunkowskazów / nie działający klakson - to to można naprawić - tam kabelek w środku się urywa i przestaje działać. Koszt do 100 zł u elektryka.
W instrukcji Logan/Sandero II napisali, że włączenie dotrysku benzyny w trakcie jazdy na LPG sygnalizowane jest miganie lampki zielonej (bez sygnału dźwiękowego) na wybieraku rodzaju paliwa.
Czy zaobserwowaliście takie coś u siebie, jeśli tak, to w jakich okolicznościach?
W instrukcji Logan/Sandero II napisali, że włączenie dotrysku benzyny w trakcie jazdy na LPG sygnalizowane jest miganie lampki zielonej (bez sygnału dźwiękowego) na wybieraku rodzaju paliwa.
Czy zaobserwowaliście takie coś u siebie, jeśli tak, to w jakich okolicznościach?
Tylko po uruchomieniu silnika zanim nastąpi przełączenie na LPG, miganie zielonej lampki sygnalizuje gotowość systemu LPG do przełączenia. W którym miejscu w instrukcji napisano że sygnalizuje to dotrysk???
_________________ Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
Chodzi mi o dotrysk benzyny przy wysokich obrotach lub innych okolicznościach, gdy komputer uzna to za stosowne - wg instrukcji lampka zielona mruga wtedy, aby dać znać, że przy pracy na gazie konieczne jest dodanie benzyny - nie jest to błąd, lecz zamierzone działanie.
Tyle teoria, a chciałbym wiedzieć, jak to wygląda w praktyce.
Strona 2.10
Zależnie od wersji pojazdu, w pewnych warunkach
użytkowania, system może zdecydować
o czasowym przejściu na tryb benzynowy
(miga zielona lampka kontrolka D )
bez sygnału dźwiękowego (np. silne przyspieszenie).
Jeśli warunki są ponownie spełnione,
wraca automatycznie do trybu LPG.
Po kilku bezskutecznych próbach system
może zadecydować o kontynuowaniu jazdy
w trybie benzynowym. Wskazane jest całkowite
zgaszenie silnika na około 1 minutę
i ponowienie próby.
Ostatnio zmieniony przez krimar 2021-05-26, 17:23, w całości zmieniany 1 raz
Chodzi mi o dotrysk benzyny przy wysokich obrotach lub innych okolicznościach, gdy komputer uzna to za stosowne - wg instrukcji lampka zielona mruga wtedy, aby dać znać, że przy pracy na gazie konieczne jest dodanie benzyny - nie jest to błąd, lecz zamierzone działanie.
Tyle teoria, a chciałbym wiedzieć, jak to wygląda w praktyce.
Strona 2.10
Zależnie od wersji pojazdu, w pewnych warunkach
użytkowania, system może zdecydować
o czasowym przejściu na tryb benzynowy
(miga zielona lampka kontrolka D )
bez sygnału dźwiękowego (np. silne przyspieszenie).
Jeśli warunki są ponownie spełnione,
wraca automatycznie do trybu LPG.
Po kilku bezskutecznych próbach system
może zadecydować o kontynuowaniu jazdy
w trybie benzynowym. Wskazane jest całkowite
zgaszenie silnika na około 1 minutę
i ponowienie próby.
dotrysk benzyny występuje równolegle z wtryskiem LPG i tce 90 ten problem nie istnieje, natomiast to co opisujesz ma jak najbardziej miejsce . Kiedy miałem resztkę gazu i ciśnienie było za małe a jechałem 150/h to lpg się wyłączyło jechałem na samej benzynie ale bez żadnych dotrysków bo to całkiem co innego.
_________________ Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
Jak ciśnienie jest za niskie (czyli gaz się kończy) to przełączeniu się na benzynę towarzyszy sygnał dźwiękowy i zapala się lampka żółta. Powyższy fragment instrukcji dotyczy innej sytuacji. Podejrzewam, że nikt nawet tego nie zauważa i myśli, że jedzie na gazie.
Jak ciśnienie jest za niskie (czyli gaz się kończy) to przełączeniu się na benzynę towarzyszy sygnał dźwiękowy i zapala się lampka żółta. Powyższy fragment instrukcji dotyczy innej sytuacji. Podejrzewam, że nikt nawet tego nie zauważa i myśli, że jedzie na gazie.
Źle ci się wydaje i upierasz się na coś co nie ma miejsca. Przy chwilowym przełączeniu na benzynę nie ma żadnych sygnałów.
_________________ Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
@Fruxo
Nie chodzi o sytuację przełączania na benzynę z powodu jakiejś awarii (np lejących wtrysków), lecz przełączanie na benzynę pojazdu całkowicie sprawnego zgodnie z założeniami konstruktora.
Opis takiego procesu znajduje się w instrukcji. Podano tam oględnie:
" system może zdecydować
o czasowym przejściu na tryb benzynowy
(miga zielona lampka kontrolka D )
bez sygnału dźwiękowego (np. silne przyspieszenie)"
Ktoś u siebie zaobserwował przy jakich obrotach tak się dzieje, gdy butla jest pełna i nie zachodzi niebezpieczeństwo, że za 1 czy 5 kilometry gaz się skończy i zbliżający się brak gazu może być przyczyną przełączenia na benzynę?
Kolega gawel wyjaśnił to wyżej. Dotrysk benzyny to równoległe zasilanie benzyną w trakcie działania zasilania gazowego. W tym silniku najwyraźniej może występować tylko czasowe przełączenie na benzynę z jednoczesnym wyłączeniem gazu. Decyzję w jakich warunkach to się dzieje podejmuje sterownik pojazdu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum