Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2021-05-30, 22:43
Preparaty do czyszczenie wtryskiwaczy diesla
Autor Wiadomość
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2011-03-28, 08:40   Preparaty do czyszczenie wtryskiwaczy diesla

Witam. Wczoraj skuszony ceną ( niecale 23 zeta w Auchan Żory ) włałem prawie całość środka nazywającego się: STP - Formuła do czyszczenia wtryskiwaczy Diesla - super koncentrat. Jeśli chodzi czy działa... Sam jestem ciekaw ale mam wrażenie, że autko lepiej się zbiera i chodzi ciszej ( PLACEBO + 10 ?? ). Nie wyje tak silnik powyżej 2000 obrotów chodzi kulturalniej. tak mi się wydaje. Opakowanie starcza na 50 / 60 litrów ON. stąd nie wszystko wlałem. Oczywiście nadal korzystam z Mixolu. Wg producenta starcza na 5000 do 10000 km. więc licząc koszt na kilometr to śmieszna cena. Nie wiem jak Ken - Flo. ( trochę OT - widziałem oleje np. ELF czy castrol w dobrych cenach. około 130 do 140 zeta całe 4 litry )

Na razie testy ale wg mnie daje radę... teraz kwestia czy wtryski nie padną... Zapraszam na obserwacje ( polecam także pasty na małe rysu plus środek do czyszczenia metalowych powierzchni K2... działają... )

fotka jak to wygląda:

_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-03-28, 08:53   

nie wiem ile km już przejechałeś z tym preparatem ale efekt to (o ile takowy będzie) "przyjdzie" pewnie po wyjeżdżeniu "uszlachetnionego" ON... :lol:
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2011-03-28, 08:56   

mam przejechane na tym specyfiku ok. 100 km. zobaczymy jak bedzie pozniej ...
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2011-03-28, 09:21   

Wlałem to już 3 razy ale jakiś cudownych efektów nie widzę i nie słyszę jak klepało tak klepie ale mam nadzieje że pomoże a nie zaszkodzi ;-)
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-03-28, 09:59   

Jak to się sprzedaje w Supermarketach to musi być doskonałe :roll:
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-03-28, 16:37   

Może nie kupuje formuły do Diesla ale kupuję coś podobnego do LPG (do benzyny), co ma rzekomo powodować że parująca benzyna z wtrysków zostawia mniej syfu...

Nie chwaliłem się gaziarzowi aż do przeglądu po 40kkm na gazie, który wbrew moim oczekiwaniom, powiedział że to naprawdę dobre środki są...
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2011-03-28, 20:30   

są do diesla benzyny i lpg. są też na standardowe tankowania po 13 zeta ...
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
Dawid 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 Dci 68@85
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 84
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2011-03-28, 21:00   Re: STP - dodatek do ON czyszczący wtryskiwacze - test

jjmalin napisał/a:
niecale 23 zeta w Auchan Żory
Opakowanie starcza na 50 / 60 litrów ON.


To już lepiej tankować Shell V-power masz 2 w 1
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2011-03-28, 21:05   

ale wychodzi taniej niz shell V- power. tankuje na Orlenie... ON zwykly 4,99 V-power 5,20. około 10 zeta na baku... sporo jak dla mnie...
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-03-28, 21:07   

Kiedyś słyszałem że tzw paliwa szlachetna (v-poer, verva, ultimate i inne) są zbyt "suche" dla układów wtryskowych common rail i dlatego właśnie stosuje się zamiast ncih różnego rodzaju dodatki do paliw - możecie to potwierdzić/zaprzeczyć?
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2011-03-28, 21:14   

ja jedynie słyszałem że niby wzmocnione paliwo nie dodaje wzrostu mocy jak jest to sugerowane... może coś tam jest lepszego ale czyzby to nie jest zwykle paliwo tylko z metką wzmocnionego i płacimy drożej ??
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-03-28, 21:35   

W czasach studenckich dorabiałem sobie na shellu jako podjazdowy i ludzie z dieslami w systemie common rail bardzo często brali to paliwo (raz jak go zabrakło nawet opierdziel dostaliśmy he he), był stały klient flotowy (prywatna 807ka i 308ka, w firmie kilkanaście kangoo, meganki i inne) który twierdził że minimum 0,5 litra/100km mniej spala na tym paliwie...Co do osiągów nie wierzę w ich poprawę, może jedynie nie zostawia te paliwo tyle syfu w silniku, co w dłuższej eksploatacji pozwala utrzymać osiągi na takim samym poziomie, ale w poprawę wobec fabrycznych osiągów bym nie wierzył...)
 
Dawid 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 Dci 68@85
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 84
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2011-03-28, 21:54   

Olej napędowy dzieli się na wiele rodzajów Orlen , który dostarcza dla wielu stacji rozróżnia w swoich dokumentach :

Ekodiesel Plus 50 B,D,F, Ekodiesel ULTRA B,D,F; Olej
Napędowy Miejski Standard 25 , Olej Napędowy Miejski
Super 05, VERVA ON



Shell V-Power nie pochodzi z polskiej petrochemii i według zamierzeń producenta powinien smarować i czyścić.
 
pw700 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 85KM, 4x2
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 8
Skąd: Kielce
Wysłany: 2011-03-29, 00:06   

W moim 2.0 HDI Citroenie przy 100 tys. wtryskiwacze już były zasyfiałe = mniejsza moc, wyższe zużycie paliwa i zdarzało się że silnik gaśnie jak jest jeszcze nierozgrzany.
Już myślałem że będę musiał je wymieniać. Ale najpierw postanowiłem wypróbować ten STP.
I... pomógł. Jak dotąd już ma 140 tys i bez problemów. A przy tym nadal potrafi zejść ze spalaniem do 5,5 (jego najlepszy wynik).
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-29, 11:35   

http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=9771
Widzę że decyzja o tankowaniu na Auchan była prawidłowa.Zobaczcie nawet Shell i Orleny kantują. A tankując na jakichś prywatnych wynalazkach to już lepiej nalać wody z kałuży do baku :(
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-28, 11:18   Czyszczenie wtryskiwaczy 1.5 dci Common Rail

witam,
czy ktos czyscil wtryskiwacze delphi common raila w dci ?
Moze jakimis srodkami typu Liquid Moly Diesel Purge ? Np tak jak w filmiku ?

Dodawalem STP do baku ale to zwykla nafta praktycznie, dlugo trwa i slabo chyba i tak czysci bo wszystko zostanie i tak w filtrze. Wolalbym np wyczyscic tak jak w filmiku ...
Czy ktos zna ten temat?
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-08-28, 11:56   

najlepsza chemia tego typu to forte
niby jest to chemia serwisowa ale u nas spokojnie do kupienia

Natomiast za równowartość tego preparatu forte można oddać wtryski do czyszczenia na stanowisku więc po co cudować ?
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-08-28, 12:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-28, 12:15   

czyli ile?
diesel purge. czy wynns to koszt ok 50pln plus filerek i przewody
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-08-28, 14:36   

poza warszawą 2-3 lata temu pytałem z ciekawości to liczyli 25 zł od szt oczywiście trzeba dostarczyć zdemontowane
chyba tylko potem trzeba je kalibrować ?
natomiast chemia forte to ok 100 zł i jest najlepsza na rynku
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-08-28, 14:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
Duster Blaster2 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Dołączył: 22 Cze 2020
Posty: 17
Skąd: Murowana Goślina
Wysłany: 2021-05-28, 15:39   Czyszczenie wtrysków preparatem

Witam czy ktoś używał już tego preparatu? . https://allegro.pl/oferta/liqui-moly-diesel-spulung-wtryski-diesel-zestaw-10152887427 Mój Duster długo odpala może to coś poprawi?
Ostatnio zmieniony przez Duster Blaster2 2021-05-28, 15:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-05-28, 15:58   

Używałem, chyba dobry ale nie sprawdzałem korekty wtrysków przed i po. Wydawało mi się że ciszej chodzi po tym ale w sumie nic po za tym. U mnie nie było problemów z odpalaniem
 
Duster Blaster2 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Dołączył: 22 Cze 2020
Posty: 17
Skąd: Murowana Goślina
Wysłany: 2021-05-28, 16:40   

A gdzie podłączyłeś wężyki do filtra paliwa czy gdzieś indziej?
 
Duster Blaster2 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Dołączył: 22 Cze 2020
Posty: 17
Skąd: Murowana Goślina
Wysłany: 2021-05-28, 16:41   

A gdzie podłączyłeś wężyki do filtra paliwa czy gdzieś indziej?
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-05-28, 16:53   

Jeśli chodzi o ten diesel spulung to do pompy wysokiegi ciśnienia (przy rozrządzie) podłączałem , czyli odlaczasz przewód z filtra paliwa zasysający. Jest jeszcze metoda wlać to do filtra paliwa przy wymianie filtra paliwa i stamtąd zaciągnie.
Ale przewód też kupisz silikon w każdej Castoramie jak coś tylko filterek by się przydał na powrót z listwy żeby - ciężko czasem w jakiejś casto znaleźć go .
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2021-05-28, 19:39   

Najlepszy na rynku jest forte potem ten ale forte to cena x2
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne