Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-05-29, 08:21
wlodarek1 napisał/a:
Ze smutkiem muszę was powiadomić , że mój bratanek zawalił również 6 podejście do egzaminu .
Nierówno najechał na białą linię na placu manewrowym , tabliczka rejestracyjna egzaminacyjnego auta nie była idealnie nad tą linią . Bratanek widział uśmiech na twarzy egzaminatora ,
który cieszył się że uwalił kolejnego zdającego .... Nie wiem już co robić by ten chłopak
wreszcie zdał .
Zmień ośrodek egzaminacyjny - inne miasto tam gdzie nie uwalają na siłę - poczytaj gdzie np z Wawy ludzie jeździli do Łomży - może to pomoże
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-05-29, 08:44
kapelusznik napisał/a:
mojo, myślisz że oni na siłę uwalają? Imho to wynik braku umiejętności zdania egzaminu/stres/wynik jazd doszkalających z instruktorem wujkiem
Tak jak chcą to uwalają bo już sama koncepcja tych kopert i centymetrów jest o kant .... stołu rozbić i daje duże pole do popisu jak na czymś nieistotnym uwalić. Początkujący kierowca powinien umieć jechać po mieście i ulicach i jako tako zaparkować a reszty się nauczy w praktyce. Dużo zależy od egzaminatora czego właśnie przykładem to że ci sami w jednych ośrodkach oblewają a w innych zdają.
W Rybniku nikt w centymetry się nie bawi ,na placu najedziesz na linię przewrócisz pachołka wiadomo nie zdane .Na mieście trzeba uważać ,ale nikt na siłę nie uwala. Z mojego otoczenia w przeciągu 2-3 lat zdawało 8 osób ,zdawały za 1-2 razem 2 osoby za 3 razem. Wszyscy co oblali przyznali się do swoich błędów. podstawa to dobra szkoła jazdy. Miałem możliwość aby podszkolić dzieci w jazdach wolałem dokupić jazdy niż przekazać być może złe nawyki.
Marka: renault
Model: captur
Silnik: 1.3 mild
Rocznik: 2024
Dołączył: 20 Mar 2016 Posty: 517 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2021-06-09, 14:18
Jutro moja sanderka kończy 5 lat , więc dziś wybrałem się na ostatni przegląd
gwarancyjny i wizytę u diagnosty , by podbił dowód rejestracyjny na kolejny rok .
Zarówno w salonie jak i u diagnosty dziwili się , że 5-letnie auto ma .... 12820 km przebiegu ..
Gdy zapytałem w salonie , na ile wycenili by moje autko , gdyby przyjmowali je w rozliczeniu
przy kupowaniu następnego auta - powiediał mi taki 1 pan , że dadzą mi ... 10 000 zł
1/3 ceny którą ja zapłaciłem za swoje autko 5 lat temu to zdecydowanie za mało ,
zwłaszcza przy przebiegu 12820 km . Przegląd który kosztował 698 zł obejmował tylko wymianę oleju , filtra oleju i jakiegoś filtra powietrza . Ubezpieczenie OC+NW = 461 zł
Jedyna rzecz ktora mnie zaniepokoiła , to to , że diagnosta stwierdził , że chyba wachacze w mojej sandusi zaczynają już rdzewieć Wg mnie zdecydowanie zbyt szybko zaczyna się korozja .
_________________ Sandero dla bratanka a dla mnie Captur
5-letnie auto ma .... 12820 km przebiegu (...) dadzą mi ... 10 000 zł 1/3 ceny którą ja zapłaciłem za swoje autko 5 lat temu to zdecydowanie za mało , zwłaszcza przy przebiegu 12820 km . Przegląd który kosztował 698 zł obejmował tylko wymianę oleju , filtra oleju i jakiegoś filtra powietrza . Ubezpieczenie OC+NW = 461 zł
To wszystko oznacza, że jesteś bardzo zamożnym człowiekiem -- bo stać Cię na utrzymanie (i utratę wartości) samochodu, którego kompletnie nie potrzebujesz.
Mysle, ze celowo zaniżyli wartość twojego auta, w celach zarobkowych, albo w celu, żebys dał im spokój.
W zakres przeglądu wchodzi dużo więcej czynności, niż te co wymieniłeś. To co wymieniłeś, to są materiały które wymienili. A reszta kosztów to roboczogodziny. A w nich sprawdzenie grubości tarcz, kontrola stanu bębnow hamulcowych, kontrola luzów zawieszenia, kupę innych czynności.
Jeśli chodzi o korozję elementów zawieszenia, nie ma w tym nic dziwnego. One nie są zabezpieczane przed korozją, bo podlegają wymianie dużo częściej niż zdążą zardzewieć w stopniu wpływającym na stabilność konstrukcji. Nalot rdzy, w niczym nie przeszkadza.
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.3 TCE 150
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Mar 2016 Posty: 204 Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-06-18, 20:33
mojo napisał/a:
Zmień ośrodek egzaminacyjny - inne miasto tam gdzie nie uwalają na siłę - poczytaj gdzie np z Wawy ludzie jeździli do Łomży - może to pomoże
W Częstochowie zdanie prawa jazdy nie jest dużym problemem. Nie ma trudnych skrzyżowań, jest jedna linia tramwajowa, na dodatek w remoncie. Mówię z doświadczenia.
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.3 TCE 150
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Mar 2016 Posty: 204 Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-06-18, 20:37
wlodarek1 napisał/a:
Gdy zapytałem w salonie , na ile wycenili by moje autko , gdyby przyjmowali je w rozliczeniu
przy kupowaniu następnego auta - powiediał mi taki 1 pan , że dadzą mi ... 10 000 zł
Darku, oddając swoje Sandero w styczniu 2020 (tylko, że ja miałem trochę bardziej doposażoną), dostałem 18750 i 1250 zniżki na Dustera - więc za golaska w wieku 4.5 roku to nie jest aż tak zła cena.
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1108 Skąd: krakow
Wysłany: 2021-06-19, 10:13
Więcej czynności na papierze. Pokaż mi ASO, które przy takim przebiegu kontroluje /ściąga / bębny np. A takich papierowych czynności jest więcej. pozdr
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2021-06-28, 08:54
Robią cię w jajo w tym salonie kupią od ciebie za 10 tys. wystawią za 20 tys i ktoś to kupi.
Tu masz podobne auto rok młodsze golas za 24900: https://www.otomoto.pl/of...html#58236ec101
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1957 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-06-28, 12:26
Dokładnie jestem tego samego zdania co przedmówca. jeżeli ktoś w ogóle byłby w dzisiejszych czasach zainteresowany golasem to Włodek mógłby swoją sztukę sprzedać za maks 15 tyś zł i to była by dobra kwota. Niedawno Nowy forumowicz szukał Sandero dla siebie i w końcu kupił auto od pierwszego właściciela bodajże z 2015 r. przebiegiem poniżej 40tyś km w wersji Laureate + lakier metaliczny za 22tys. zł
Mam SS 2016/MY2017, będę sprzedawał. Patrzyłem na ceny w lutym, jak zamawiałem S3. W piątek odebrałem, no to chciałem sprzedać poprzednie. Ceny wywoławcze powariowały, z mego punktu widzenia na plus, ale nie dla kupującego. Dla mnie to trudno wytłumaczyć. Ale ceny wywolawcze są wyższe o 3-5tyś PLN niż w lutym.
Za auto Włodarka, 10tys dawać to rozbój, ale raczej więcej jak 18-20 nie dostanie napewno.
Byłem dzisiaj na przeglądzie gwarancyjnym w salonie Euro-Car w Zamościu i na placu stała taka oferta: https://www.otomoto.pl/of...html#4c577d3653
Nawet pracownik z serwisu mówił, że szuka dla żony Sandero i trudno znaleźć w dobrej cenie.
Dla mnie wydaje się to całkiem logiczne, że dopóki w salonach była dostępna poprzednia generacja (Sandero 2) to kupno używanego było mniejszą atrakcją, ale teraz najtańsze Sandero 3 (golas, z osłabionym do 65 KM silnikiem, bez klimy) kosztuje 3 tys. więcej niż ja dałem rok temu za Sandero 2 w wersji Laureate (nawet z kołem zapasowym), więc egzemplarze używane poprzedniej generacji musiały zdrożeć.
Ostatnio zmieniony przez velomar 2021-06-28, 18:41, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1957 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-06-29, 07:29
velomar napisał/a:
Byłem dzisiaj na przeglądzie gwarancyjnym w salonie Euro-Car w Zamościu i na placu stała taka oferta: https://www.otomoto.pl/of...html#4c577d3653
Nawet pracownik z serwisu mówił, że szuka dla żony Sandero i trudno znaleźć w dobrej cenie.
Dla mnie wydaje się to całkiem logiczne, że dopóki w salonach była dostępna poprzednia generacja (Sandero 2) to kupno używanego było mniejszą atrakcją, ale teraz najtańsze Sandero 3 (golas, z osłabionym do 65 KM silnikiem, bez klimy) kosztuje 3 tys. więcej niż ja dałem rok temu za Sandero 2 w wersji Laureate (nawet z kołem zapasowym), więc egzemplarze używane poprzedniej generacji musiały zdrożeć.
myślę, ze wzrost cen sandero 2 nie jest powiązane z wejściem do sprzedaży nowej generacji. Po prostu w ostatnim roku wszystkie używane samochody poszły w górę a z Dacia to jest w ogóle dziwnie. 3 miesiące temu ojciec znajomego pozbył się Laguny 2 i chciał mniejszy nowszy i prostszy samochód wiec polował na Sandero, do kwoty 15 tyś km. Auta szukałem miesiąc jak nie lepiej i do tej kwoty były to samochody z rocznika 2008-2010 , przebiegami 150-200tyś km dlatego też szukałem innej marki i znalazłem fajna sztukę Fiata Punto z 2012 r. przebiegiem 120tyś km i lepszym wyposażeniem.
Wszystko zdrożało, a nieruchomości i pojazdy chyba wybitnie -- liczyłem na jakieś okazje popandemiczne, ale okazało się, że rząd zafundował nam tylko szybującą inflację i niskie oprocentowanie lokat, więc ludzie pozbywają się gotówki i kupują wszystko jak leci.
Używany Duster z mojego rocznika, o znacznie większym przebiegu, kosztuje mniej-więcej tyle, ile 3,5 roku temu dałem za mojego (!). Ale idź do salonu i spytaj o jakieś nowe auto, to odpowiedzą (np. w Peugeocie), że nie wiadomo kiedy będzie i co w nim właściwie będzie -- fabryki PSA wstrzymują produkcję, systemy zamówień wariują, etc., to trudno się dziwić, że z rynku wymiata to, co jest od ręki.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1957 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-07-01, 10:51
Według mnie głupotą było pojechanie na przegląd olejowo-filtrowy do ASO gdy auto jest już po gwarancji. Wymiana filtra powietrza i kabiny Włodek powinien przeprowadzić sam lub z pomocą swojego bratanka. Koszt tych dwóch filtrów to 80zł, wymiana tak prosta że 10 latek by to zrobił a w kieszeni zostało by ze 100zł. Olej z wymianą to 150zł co daje nam kwotę 230zł. Do tej kwoty można sobie doliczyć 200zł za przegląd blacharski w ASO aby zachować gwarancję na perforację i w kieszeni i tak zostaje nam ponad 250zł czyli cały bak paliwa. Co do harmonogramu przeglądów to po 4 latach powinien być wymieniony płyn hamulcowy, nie chce mi się cofać w temacie rok wstecz ale jeżeli rok temu nie był on wymieniany to jest na to czas najwyższy, płyn chłodniczy z tego co wiem wymienia się po 5 latach. Niestety ASO o takich rzeczach potrafi zapomnieć i np w swoim Dusterze płyn hamulcowy wymieniałem sam bo Panowie w ASO zapomnieli go zmienić na przeglądzie auta po 4 latach na którym byłem.
Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Mar 2016 Posty: 248 Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-07-08, 17:59
wlodarek1 napisał/a:
Pamiętam że na przeglądzie w zeszłym roku Mówili mi że będą wymieniać płyny i świece zapłonowe.
Na fakturze powinieneś mieć co było robione.
Harmonogram wymian powinni dołączyć do papierów przy odbiorze auta.
Ja pisałem o tce i faktycznie dla Twojego silnika może być inaczej, aż tak się nie interesowałem tematem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum