Najgorzej, że właśnie na firmie w ramach sklepu Daci pizgnęliśmy duży napis Dacia na niebieskimi tle na wzór salonu. Znowu trzeba będzie malować ścianę za 2 lata
Dziwi mnie też taki przeskok totalny, widać było, że coś kombinują, bo na stronie zmieniło się na czarne. I myślałem, że to będzie ta zmiana. Bardziej by się wyróżniało, a tak. Nijakie.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-15, 10:38
Oj, nie podoba mi się to logo... Moda na wielkie napisy z marką na środku tylnej klapy jest OK, ale otwieracz z przodu powinni zostawić. I tak właśnie ma obecnie Lada...
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-01-15, 10:41, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2021-01-15, 14:25
To chyba trzeba też zmienić logo "DACIA Klub Polska" bo nie będzie nawiązywało z nowym logiem
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Mar 2016 Posty: 248 Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-01-15, 16:00
Prezes napisał/a:
Ale dziś wysyp informacji o Bigsterze:
"Spokojnie, nie musicie jeszcze biec do salonu – premiera dopiero w 2025 roku. "
Wiec podsumowując: Tanio to już było
Patrząc na to logo i cały świecący pas przedni to będzie to elektryk i/lub hybryda plug-in co by się zgadzała z rokiem premiery i planowanymi nowymi normami Euro 7 oraz nowymi karami za CO2
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2021-01-16, 09:52
To już 3 "zmiana" loga Daci w ciągu 25 lat. Uważam, że to dla marki nie jest dobre.
Wszystkie większe marki nawiązujące do swojej historii maja swoje emblematy od kilkudziesięciu jak nie i 100 lat. To tak jakby co im wpadnie do głowy to sobie przywalą na auto. Za 5 lat znowu im się coś odmieni i znowu będzie inne i takim sposobem nikt nie będzie miał proste skojarzenia loga z marką jak to się dzieje w innych: Lew-Peugeot, gwiazda- Mercedes itd. Te znaczki znamy i od razu kojarzymy z danym pojazdem.
Tak mnię zastanawia ten mix stylistyczny Forda bronco i Range Rovera. w wydaniu Dacii.
A nowe logo cóż delkiatnie mówiac, srednio mo się podoba. Bez wyrazu.
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Na razie bez komentarza, ale... pierwsze wrażenia kiepskie.
Odczekałem, spojrzałem drugi raz - wrażenie się nie poprawiło.
Nie, to logo jest jednak fatalne, zarówno na płasko, jak i w postaci realnego znaczka na grillu ):
Napis też nie lepszy.
Kauris napisał/a:
Tak mi się wydawało, że ten styl już gdzieś widziałem
Biorąc pod uwagę ścieżkę kariery nowego prezesa, to może być nawet dobry trop... tyle że już ta ewentualna inspiracja nie jest zbyt dobra, a daciowa wersja nic nie poprawiła.
Pozostaje nadzieja, że zanim oba wejdą do użytku, to coś jeszcze się zmieni.
(Miałem szczerą nadzieję, że jeszcze coś poprawią, ale niestety nic z tego... Logo jest po prostu słabe i żadne zaklęcia o "akcentowaniu prostoty" nie pomogą).
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 25 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 944 Skąd: EL
Wysłany: 2021-06-17, 16:48
Nowe logo dacii też mi się nie podoba. Ale może jestem już bardzo, bardzo dorosły. Myślę że dzialy marketingu producentów aut analizują zmiany trendow dizajnu - tego co się kupującym podoba i co ich przyciąga, i na tej podstawie szacują o ile procent wzrośnie sprzedaż w konkurencyjnym otoczeniu, jeśli zastosują nowoczesne wzornictwo - logo, bryły auta i różnych wytłoczeń, wyglądu świateł i in. Kupujący (jako grupa) nigdy nie są ci sami. Co kilka lat ubywa starszych i przybywa młodszych. Młodsi mają inne upodobania niz starsi. Dlatego zmienia się czcionke, kolor, figury, czy nawet całą koncepcję. Ciekawie wyglądały zmiany logo różnych znanych marek. Najmniej, w segmencie aut, zmienily się chyba bmw i vw: https://www.logaster.com/...ds-logos/?wpamp
Ostatnio zmieniony przez eio 2021-06-17, 16:51, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 917 Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-06-17, 19:42
Tragedia
Co do korpo identyfikacji graficznych - znam to trochę od podszewki i niestety nie zawsze jest tak że wszystkie takie ruchy są zawsze poprawne.
Na pewno przemyślane. Ale nie zawsze celnie...
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-06-18, 15:07
Przyzwyczaimy się jak do często puszczanej piosenki w radiu. Dla mnie ten X jest OK, nie jest tak szpanerski jak otwieracz do piwa, ale za to trochę eXtremalny
Nie, nie i nie, do tego czegoś po prostu nie da się przyzwyczaić...
Zarówno dotychczasowy "otwieracz", jak i wcześniejsza "błękitna tarcza" od strony graficznej były okropne, bo bezładnie zastosowano w nich jednocześnie mnóstwo efektów - przejścia tonalne, fazowanie, tłoczenie, cienie, metalizację, a do tego trójwymiarowość - ale przynajmniej bezproblemowo robiły to, co do nich należało: _identyfikowały_ markę. Jednoznacznie i na pierwszy rzut oka.
Uwielbiam prostotę, dlatego podoba mi się nowy styl, ale sam pomysł i jego wykonanie są tragiczne.
Logo powstało przez skrócenie nazwy DACIA zapisanej nowym krojem liter - który już sam w sobie jest kiepski, bo mocno niekonsekwentny. (Albo "D" i "C" powinny wyglądać jak obrócone "A", albo odwrotnie, albo chociaż "A" i "I" powinny mieć jakieś elementy poziome, albo cokolwiek innego z nieskończonej liczy pomysłów, żeby to było spójne, a nie wyglądało jak przypadkowa układanka).
Efekt tego skrócenie nie ma żadnego sensu, bo jest zupełnie nieczytelny i z niczym się nie kojarzy - a to najgorsze możliwe błędy projektu identyfikacji wizualnej.
(W prezentacji mówią o "lustrzanym odbiciu" i "ogniwach łańcucha", ale jest bardzo wątpliwe, żeby ktokolwiek - nawet bardzo "przebiegły" - sam z siebie wpadł na takie skojarzenia patrząc na ów emblemat...).
Zrozumiałym jest, że nowy zarząd firmy chce zaprezentować swoją obecność na wszystkich polach, a w grafice zmiana z okrągłości na szpiczastość (lub odwrotnie) jest oczywiście jednym z najsilniejszych sygnałów - ale niechże jest w tym też jakaś logika, a nie tylko tania sztuczka! ("Sztuka dla sztuki" nie przeszło mi przez palce...).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum