DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-04-13, 16:48
Piszczą hamulce
Autor Wiadomość
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7476
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-02-23, 15:39   

Jak masz klocki za twarde to nie dość, że będą piszczały, to jeszcze tarczę szybciej zedrze.
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-02-23, 15:48   

Mi też piszczą oryginalne ATE, tylko raczej przez to że rzadko intensywnie hamuję i nie używam hamulców do zwalniania. Piszczą hamulce z przodu, bo po zaciągnięciu ręcznego tego efektu nie ma. Nie używaj smaru miedziowego, tylko lepiej jakiś ceramiczny, nie powoduje korozji.
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1144
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-02-24, 07:02   

arnold napisał/a:
Nie używaj smaru miedziowego, tylko lepiej jakiś ceramiczny, nie powoduje korozji.

A smar miedziowy powoduje korozję? Stosuję go od lat i pierwsze słyszę. Może miałeś jakiś pseudosmar i stąd takie doświadczenia?
_________________

 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-02-24, 15:58   

Chemia, postawy elektrochemii szereg potencjałów elektrochemicznych

Przybij blachę stalową lub aluminiową miedzianym gwoździem, wystaw na warunki sprzyjające korozji i zobacz co się będzie działo. Lub do szklanki z wodą i solą włóż folię aluminiową i wrzuć na nią 1,2 lub 3 grosze zobacz co będzie z folią po jednej nocy.

Teoretycznie w bębnie jest sucho i nie powinno nic się dziać, ale są inne smary wysoko temperaturowe które nie mają teoretycznych efektów ubocznych.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7476
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-02-24, 16:40   

Jeżeli się obawiasz to kup sobie grafitowy w spray-u.

Stosowałem w MCV-ce i nic się nie działo. U szwagra w ibizie też tak zrobiliśmy
W pracy stosowaliśmy na wałki serwonapędów, koło zębate aby przy następnej wymianie łożysk lekko schodziły. To tak z ta korozja chyba nie do końca, bo wg tego powinniśmy tych kół zębatych nie ściągnąć. :?:
A tak nawiasem to zacisk (podstawa) i bęben są z żeliwa szarego lub http://www.fonder.com.pl/...-hamulcowe.html
A to nie tak do końca stal w potocznym tego słowa znaczeniu.
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-02-24, 16:49   

Piszę tylko o zaleceniach. Są smary ceramiczne, w różnych formach.
Do doświadczenia z różnicą w potencjałach, ciężko będzie znaleźć blachę żeliwną którą przybijesz, nie ma co się bawić w dyskusję.
Po drugie nie smarujesz z tyłu bębnów, tylko styki sprężyn i rozpieraków które są już typowo stalowe.
Temat smarów nie jest jakiś ogólnie super ważny, bo element nie rozpadnie się po dwóch dniach, ale już w przypadku styku z zaciskiem z aluminium ma jakieś znaczenie. Tylko można uznać to za pomijalną kwestię po przez lata się stosowało i jakoś to było.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7476
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-02-24, 18:52   

arnold napisał/a:
Po drugie nie smarujesz z tyłu bębnów, tylko styki sprężyn i rozpieraków które są już typowo stalowe.

Dokładnie.

arnold napisał/a:
Temat smarów nie jest jakiś ogólnie super ważny, bo element nie rozpadnie się po dwóch dniach, ale już w przypadku styku z zaciskiem z aluminium ma jakieś znaczenie.

Tylko w tylnych bębnach masz nie masz aluminiowych elementów z tego co pamiętam.
A tak w ogóle to podejrzewam, że prędzej się bęben zużyje niż to skoroduje.
 
tomaszgebala 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV + Logan VAN
Silnik: 1,5 dCi + 1,6
Rocznik: 2008 + 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 371
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-04-17, 12:11   Re: Piszczące hamulce Logan MCV

ja jestem świeżo po wymianie klocków na CERAMICZNE TRW
Wcześniej miałem klasyczne TRW ale zaczęły strasznie piszczeć
_________________
Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 639
Skąd: Wro
Wysłany: 2019-04-13, 16:22   Piszczące klocki hamulcowe

Witam,

po 50.000 przebiegu wymieniłem po raz pierwszy od nowości klocki hamulcowe. Na oryginały. Niestety piszczą przy hamowaniu i jest to irytujące. Jest szansa, że się dotrą i przestaną czy będę się męczył do następnej wymiany?
 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 682
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2019-04-14, 10:03   

Męczyć się nie trzeba :-) wystarczy kupić inne tzn. miększe klocki :mrgreen:
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 639
Skąd: Wro
Wysłany: 2019-04-15, 14:55   

Dobra, po 100 km się dotarły i jest git :-)
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 737
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2021-07-06, 12:49   Pisk z hamulców bębnowych przy odpuszczaniu hamulca w DDII

Wydobywa mi się pisk z hamulców bębnowych gdy odpuszczam pedał hamulca czy to nożnego czy ręcznego. Jako że sporo jeżdżę po drodze szutrowej to pewnie dostał się do nich pył z drogi i zaczęło coś tam piszczeć.
Chciałbym je dzisiaj rozkręcić i zapytać się Was, na co psiknąć smarem, żeby pozbyć się tego pisku, ewentualnie co przeczyścić i czy trzeba w środku coś rozebrać, czy wystarczy otworzyć bębny.
W ASO zlali mnie ciepłym moczem i nie chcą tego zrobić na gwarancji, bo ponoć jest to sprawa eksploatacyjna.
_________________
Browar domowy Mariampol
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1955
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-07-06, 13:29   

Nie pierwszy temat z tym problemem opisywany jest u nas na forum. Ogólnie piski te są nie groźne i wpływają na jakość tylnych hamulcy. Przechodziłem, przez to w każdej ze swoich czterech dacii, które miałem. Piski powoduje szczęka hamulcowa ocierającą się o tarczę kotwiczną. Jak zdejmiesz bęben na pewno odnajdziesz to miejsce, będzie widoczne zdarcie lakieru z tarczy kotwicznej. Czyścisz wszystko z pyłu i miejsce styku psikasz dobrym smarem, może być miedziany. Przy okazji smar ten możesz użyć do innych połączeń np szczęk z samoregulatorem itp. Niektórzy na forum zalecają wymienić nakrętkę trzymającą bęben na nowa, ja nigdy ich nie wymieniałem i koło nie odpadło ani razu.
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 737
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2021-07-06, 13:46   

Pierwszy raz z czymś takim się spotkałem to mam zagwozdkę. Kupię smar miedziany i psiknę, przed tym przedmucham przy okazji mechanizmy sprężonym powietrzem. Widocznie taka uroda tych bębnów 😛
_________________
Browar domowy Mariampol
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 737
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2021-07-08, 16:31   

No więc zdjąłem koło i nie zauważyłem żadnej śrubki na philips do odkręcenia bębna jak to w innych autach, po zdjęciu kapsla metalowego ujrzałem byczą nakrętkę, rozumiem, że to ją trzeba odkręcić, żeby zdjąć bęben? Rozumiem, że gwint ma prawy? Jakiej wielkości nasadkę muszę użyć, w garażu nie mam takiej byczej, po zmierzeniu suwmiarką wyszło mi 35,5 mm, czyli nasadka 36, a może się mylę.
W każdym razie po odkręceniu nakrętki rozumiem, że bęben sam zejdzie czy trzeba wkręcać w niego śruby w miejsce śrub od kół?
Sorry, że tyle pytań, ale parę rzeczy mnie zaskoczyło w tym ustrojstwie francusko-rumuńskim. :-P
Daliby normalne hamulce tarczowe to człowiek nie musiałby co dwa lata otwierać bębnów. :roll:
_________________
Browar domowy Mariampol
Ostatnio zmieniony przez laisar 2021-07-08, 22:13, w całości zmieniany 3 razy  
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1955
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-07-08, 21:08   

Wiesz co jak wyzej pisałem robiłem to juz w 4 daciach i nigdy nie pamiętam jaki był rozmiar nasadki na pewno jedna z dwóch czyli 34 lub 36 ale z tego co patrzyłem teraz w swoim starym temacie o lodgy, to tam podałem rozmiar 36 wiec w Dusterze powinno być tak samo ale na wszelki wypadek załatw sobie i 34. Odkręcasz ja i bęben delikatnymi ruchami prawo - lewo zejdzie, no chyba , że auto ma przebieg grubo ponad 100tyś km to przez rant na bębnie może być ciężej. Oczywiście nakrętkę odkręcasz normalnie czyli w prawo. polecam do tego pneumat lub klucz na, który będziesz mógł założyć długą rurę bo nakrętka ta przykręcona jest dużym momentem ( musisz ją również mocno przykręcić)
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 737
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2021-07-08, 22:30   

Właśnie zamierzam kupić sobie do tego klucz dynamometryczny, bo i tak przyda się do innych rzeczy. Gdzieś zobaczyłem, że dokręca się tam momentem 175Nm, ale muszę to jeszcze gdzieś potwierdzić, nie chcę dokręcić za mocno przez rurkę bo podobno można szybko zajechać tak łożyska.
W każdym razie, jeśli odkręca się normalnie, czyli wprawo jak piszesz, to by świadczyło, że jest tam gwint lewy, no chyba że się mylę.
_________________
Browar domowy Mariampol
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-07-09, 08:33   

dudu$ napisał/a:
Oczywiście nakrętkę odkręcasz normalnie czyli w prawo
:shock:
Doprecyzuj je: ODKRĘCASZ to W LEWO a DOKRĘCASZ to W PRAWO tak jak jest standardowo? :roll:
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
gorus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 09 Gru 2018
Posty: 79
Skąd: POZnan*
Wysłany: 2021-07-26, 20:57   Re: Pisk z hamulców bębnowych przy odpuszczaniu hamulca w DD

Obywatel MK napisał/a:
Wydobywa mi się pisk z hamulców bębnowych gdy odpuszczam pedał hamulca czy to nożnego czy ręcznego. Jako że sporo jeżdżę po drodze szutrowej to pewnie dostał się do nich pył z drogi i zaczęło coś tam piszczeć.
Chciałbym je dzisiaj rozkręcić i zapytać się Was, na co psiknąć smarem, żeby pozbyć się tego pisku, ewentualnie co przeczyścić i czy trzeba w środku coś rozebrać, czy wystarczy otworzyć bębny.
W ASO zlali mnie ciepłym moczem i nie chcą tego zrobić na gwarancji, bo ponoć jest to sprawa eksploatacyjna.


Też byłem z tym w ASO i też delikatnie mówiąc - poprosili żebym się oddalił, tłumacząc że to kwestia zużycia hamulców itp itd. A ja na to, że nie reklamuję zużycia klocków, bo rozumiem że to sprawa eksploatacyjna, tylko zgłaszam irytujące dźwięki powodowane przez mechanizm samego hamulca i że to trochę śmieszne że samochód z przebiegiem 25 tysięcy piszczy jak stary kamaz. Ale ich linia obrony podtrzymana, że to konsekwencja zużycia klocków i tratatata. Oczywiście chętnie przedstawili kosztorys na usługę za ponad 400 pln, ale oczywiście bez żadnej gwarancji, że np za pół roku upierdliwe piski nie wrócą. Z jednej strony, taki urok bębnów, ale z drugiej strony dostałem odpowiedź typu "gdybym nie jeździł, to by nie piszcalo". Tylko że do każdej usterki można dopisać taką ideologię...
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 635
Skąd: Mazury
Wysłany: 2021-07-27, 05:34   

Cytat:
Z jednej strony, taki urok bębnów

tarcze x 4 też potrafią piszczeć
_________________
Czerwone jeżdżą szybciej
 
gorus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 09 Gru 2018
Posty: 79
Skąd: POZnan*
Wysłany: 2021-07-28, 07:51   

EBmazur napisał/a:
Cytat:
Z jednej strony, taki urok bębnów

tarcze x 4 też potrafią piszczeć


Pracujesz może w ASO? bo dokładnie to samo powiedzieli ;)
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 635
Skąd: Mazury
Wysłany: 2021-07-28, 09:09   

Nie pracuję w ASO - po prostu miałem tak w samochodzie z 4 tarczami , Przeczyściłem , przesmarowałem specjalnym smarem ( także na styku zacisków i klocków ) , dokładnie złożyłem i robiłem tak raz w roku
_________________
Czerwone jeżdżą szybciej
 
Marrtin 


Marka: inna
Model: inny
Silnik: inny
Rocznik: 2023
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Maj 2015
Posty: 108
Skąd: DW
Wysłany: 2021-07-28, 11:25   

U mnie w Espace (4xtarcze) piszczy notorycznie tył, ale tylko podczas hamowania cofając.

Przy jeździe do przodu - jest ok.

Nie spotkałem się jeszcze z piszczącymi bębnami w samochodzie.

Co do piszczących klocków - to kwestia jego montażu w zacisku, tak aby zniwelować jego wibracje. Bo to one powodują piszczenie.
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-07-28, 11:40   

Jak chcecie mieć spokój od piszczenia klocków to montujcie Breck. Nie są może tanie, ale jakość bardzo dobra, fajny kompromis między ostrym klockiem a twardym no i nie piszczą oraz dobrze hamują nawet po kilkukrotnym hamowaniu z dużej prędkości.
Kiedyś mialem Bosch, ATE, TRW ale od jakichś 6 lat jeżdżę na Breck, mam w 2 tonowym busie, miałem 2 mocnych autach z dużymi silnikami i nigdy się nie zawiodłem.
_________________
 
gorus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 09 Gru 2018
Posty: 79
Skąd: POZnan*
Wysłany: 2021-07-29, 12:57   

My się chyba trochę nie rozumiemy. Ja wiem ze klocki hamulcowe potrafią piszczeć, ale nie słyszałem żeby komuś piszczały hamulce tarczowe na postoju, a takie banialuki wciskają w ASO. Tu chodzi o to, że bębny mają specyficzną budowę i piszczą same z siebie każdorazowo podczas puszczania pedału hamulca, nawet jak samochód stoi w garażu.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne