tak, już wkleiłem choćby na chat na głównej - wydaje mi się , że mieszanka paliwowo-powietrzna za uboga była :( może to sprawy ekologii by czyste spaliny były a przez to zrobili ubogo... a może awaria samych wtryskiwaczy choć w to drugie wątpie
@Auto Krytyk
To nie diesel, z którym te objawy mylisz - tam bogata mieszanka zwiększa temperature spalin i dodatkowy olej w komorze spalania też zwiększa temperature w cylindrze po suwie pracy jesłi poszedłby pierscieniami, ale w benzynie jest odwrotnie, a zbyt bogata mieszanka powyżej AFR 12.4 nie zwiększa temp EGT.
Czy to magiczne LSPI nie jest raczej związane tylko z bezpośrednim wtryskiem paliwa?
Jakoś mam wrażenie, że w tym konkretnym egzemplarzu była jakaś wada materiałowa, albo to co się działo w ciągu tych 27 tys. km nie pomogło w utrzymaniu tego silnika w dobrej kondycji.
LSPI. Auto z Niemiec, zatem pewnie lane E10 a to paliwo nie jest zbyt przyjazne dla małych silników aluminiowych.
sobol1976 napisał/a:
Czy to magiczne LSPI nie jest raczej związane tylko z bezpośrednim wtryskiem paliwa?
Nie zawsze. Częściej występuje w silniku z wtryskiem bezpośrednim, ale nie jest warunek konieczny. Musi być turbo i wysoka moc z małego litrażu. Dodaj do tego kiepskie paliwo i masz odpowiedź.
Auto z Niemiec, zatem pewnie lane E10 a to paliwo nie jest zbyt przyjazne dla małych silników aluminiowych.
To fakt i to może być przyczyna. Ja czasami tankowałem E10 we Francji i jakoś jechał ale miałem subiektywne wrażenie, że kultura pracy była gorsza. Całe szczęście, aż do sprzedaży, przy 94 tys. nic z silnikowi nie dolegało.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum