Wysłany: 2021-06-10, 20:56 Sandero Stepway 0.9 tce a trasy
Witam:) zastanawiam się nad zakupem używanej Dacii Sandero Stepway z silnikiem 0.9 tce 90km. Czy ten samochód poradzi sobie ze trasą 1600km pokonywaną średnio tak 2 razy w roku? Mam rodzinę za granicą i chciałabym wiedzieć czy ten samochodzik da radę mnie tam dowieźć. Oczywiście nie mówię o żyłowaniu silnika, 120-130max na autostradzie. Czytałem, że ta Dacia i autostrada to nie najlepsi przyjaciele. Jakie są Państwa doświadczenia odnośnie tego silnika w trasie? Pozdrawiam!
Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2019 Posty: 325 Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2021-06-10, 21:24
Cześć,
Pierwsze zanim coś zrobisz, to spróbuj wypożyczyć taki sam model i pojechać kilka np. 10-15km w trasie.
Wszystko ładnie, ale od 90-100km/h zaczynasz się męczyć od hałasu.
Codzienne robię 40km obwodnicą - prędkość 100-120 km/h i powiem jedno - do 90 km/h jest jeszcze ok.
Również powyżej 110 km/h zaczynasz fruwać po całej drodze a 130 km/h to już walka o przetrwanie i to nie tylko moja opinia, bo nowy użytkowi Sandero zauważył to samo na jeździe próbnej.
Jeżeli miałbym jechać na Chorwację, to dziękuję, przyjadę bardziej zmęczony niż przed urlopem.
Ostatnio zmieniony przez Killer King 2021-06-10, 21:29, w całości zmieniany 3 razy
Jeśli chodzi o silnik, to daje rade.
Jeśli chodzi o prędkości to do 150km/h da sie jechać na tempomacie. Jest wtedy dość głośno i radio ledwo daje radę, ale też da się rozmawiać.
Jeśli chodzi o prowadzenie to przy beziwtrznej pogodzie, prowadzi sie bez zarzutu, przy prędkości nawet 150km/h. Ale jeśli jest wiatr, to trzeba zwalniać, bo trudno być dłuższy czas skupionym do tego stopnia, zeby kontrować wiatr. Przy silnym wietrze zwolnienie do 130, załatwiało sprawę, ale zdażyło mi się, że musiałem zwalniać do 110km/h.
Trasa 1600km, nie jest problemem, jeśli nie ma silnego wiatru.
Mi na trasie z Gdyni do Dortmund, gdzie w Niemczech, miałem tempomat na 150, w Polsce znacznie mniej, wyszło spalanie średnie 7.5l/100km. Jeśli jedziesz 150km/h cały czas, to niestety wychodzi ponad 8l/100km, bliżej 9, ale nie da się utrzymać tej prędkości nigdzie, ze względu na ruch.
Zrobiłem 70 tysięcy km, przez 4 lata, większość po mieście i na autostradzie/ekspresówce, pół na pół. Dla mnie całkiem OK Piszę o Sandero Stepway 2 0.9TCE, rocznik 2017. Bo Stepway 90 TCE, obecny to inna bajka.
Sandero stepway 9.0
Do 110 km/h musi naprawdę mocno wiać albo padać, by człowiek czuł jakikolwiek dyskomfort. Przy dobrej pogodzie jazda na poły nudna
Gdy się spieszyłem jechałem 140 na tempomacie (po ekspresówce) i czasem gdy wyprzedzałęm a z tyłu coś mnie poganiało, to trzeba było do 150+ przyspieszyc. Turbina daje radę, bez szału ale przyspieszy. Nie testowałęm do ilu - nigdy w normalnych warunkach nie przekraczam prędkości dozwolonej więcej niz o 30 km/h (max. na liczniku miałem około 158a z tyłu jechał jakiś idiota, który chyba zwolnił z 220 jak można było oszacować po tempie przybliżania się do mnie). Ale to komfortowe psychicznie nie było.
Przy 120-130 jak nie ma wiatru da sięjechać kosztem dużo więszego spalania.
Polecam jeżdżącym zgodnie z przepisami (czyli na ekspresówkach tempomat na 120).Aczkolwiek różnica w szumach z jazdy między 110 a 120 zaczyna być już mocno zauważalna.
Moje Sandero przejechało Europę od Pirenejów do Morza Czarnego. Nigdy nie narzekałem na komfort jazdy i lubię jeździć na długie dystanse. Oczywiście spalanie rośnie przy prędkościach pow. 120-130 km/h ale to kwestia aerodynamiki.
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2021-06-15, 21:07, w całości zmieniany 1 raz
A jak prędkości obrotowe silnika na trasie? Wziałem ostatnio na dłuższą prostą auto mojej żony (0,9TCe) to te licznikowe 170km/h (piąty biegi zapiął przy 150) pojechał a przy 100km/h miał 2450 obrotów.
Tu masz obroty na 4-ce i na tym biegu w normalnych warunkach (nie z góry i nie z wiatrem) osiąga się prędkość maksymalną. 5-ka to wyraźny nadbieg i teoretycznie to nawet ponad 200 km/h dałoby się osiągnąć, gdyby nie opory powietrza.
No nie będę żyłować auta specjalnie żeby zrobić te parę kilometrów więcej, bo 170 robi mi na 5tce. Powiem tak, Citroen C3 1.6 110KM robił licznikowe 195, ale Dacia znowu ma lepsze przyspieszenie, przyjemniej wyprzedza się auta, prawie identyczny moment obrotowy, ale tutaj dostępny już od 2000 obrotów. Robiąc kickdown wyprzedzenie 2 ciężarówek jest bardzo sprawne i trwa krótko.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum