Wysłany: 2021-08-08, 04:19 Falowanie obrotów silnika z klimatyzacją - Sandero 0.9
Mam problem z klimatyzacją, Po włączeniu klimatyzacji zaczynają falować obroty silnika i auto traci moc. Dodatkowo jak włączę światła to juz całkowita porażka z autem pod względem obrotów (bardzo falują0. A propo mocy to jak działa klima to auto robi się bardzo mułowate. W czym moze byc błąd że są takie problemy
Marka: Dacia
Model: D
Silnik: 1.6SCE Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Gru 2018 Posty: 105 Skąd: skąd
Wysłany: 2021-08-08, 06:29
To nie problemy z klimatyzacją tylko z silnikiem. Wygląda na problemy z utrzymaniem jałowych obrotów. Lewe powietrze, dziura w dolocie, problemy z przepustnicą itp.
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2021-08-08, 09:10
Nagraj film jak ci to chodzi i wrzuć na YT. Te silniki przy włączeniu klimatyzacji mają takie wahania w sce jest to samo. A tce muli poniżej 2000 obr/min bez klimatyzacji. Z którego roku to auto jest jaki przebieg?
Marka: Ranault
Model: Captur
Silnik: 1.2 TCe Pomógł: 2 razy Dołączył: 31 Maj 2017 Posty: 120 Skąd: Małopolska
Wysłany: 2021-08-08, 18:02
Miałem kiedyś podobny problem w chevrolecie i powodem był mega zużyty(rozładowany) akumulator.
Po wymianie problem ustąpił. Może długo nie jeździłeś i nie miał się gdzie doładować. Czasami przyczyna problemów jest banalna.
Auto ma półtora roku i przejechane 25000km. Ogólnie jak nie włącza się klimy to jest dobrze. W lato z klimą obroty na biegu jałowym np podczas stania na światłach nie są jednolite. po prostu falują (700/1000/800 itd)i jest to niesamowicie stresujące i denerwujące bo ma się wrażenie ze zaraz zgaśnie. Moze to wada fabryczna tych aut
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1955 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-08-08, 19:32
internet.jerzy napisał/a:
Auto ma półtora roku i przejechane 25000km. Ogólnie jak nie włącza się klimy to jest dobrze. W lato z klimą obroty na biegu jałowym np podczas stania na światłach nie są jednolite. po prostu falują (700/1000/800 itd)i jest to niesamowicie stresujące i denerwujące bo ma się wrażenie ze zaraz zgaśnie. Moze to wada fabryczna tych aut
masz moż3e interfejs diagnostyczny pod bt? Jeżeli nie proponuję wydać 50 zł na interfejs typu Vgate Icar 2 lub 3 , ściągnąć sobie darmowa aplikacje np torque i wtedy zobaczyć jak faktycznie wyglądają wahania obrotów. Mułowatość auta po włączeniu klimatyzacji jest normalnym objawem i występuje chyba w każdym aucie z tym, że w tych z większym silnikiem i większą mocą jest to po prostu mniej odczuwalne. Miałem kilka aut z klimą i zawsze auto stawało sie mułowate po jej włączeniu.
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2021-08-08, 19:35, w całości zmieniany 1 raz
Wcześniej chyba to było mniej odczuwalne (mam na myśli pływanie obrotów) Miałem parę aut i w żadnym nie było takiego cyrku, że po łączenie klimy takie cuda działy się z obrotami. Z drugiej strony jak montowali klimę i inne ulepszenia w tym typie auta to chyba wiedzieli jakie to musza byyć urządzenia i komponenty aby działało wszystko poprawnie i bez stresu dla użytkowanika
To jak myślicie jechać do ASO i walczyć o ustabilizowanie obrotów
Marka: ..
Model: ....
Silnik: ...... Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Maj 2016 Posty: 197 Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2021-08-12, 16:29
internet.jerzy, Oczywiście, umawiać się i jechać.
Nie jest to normalny objaw.
W moim nigdy tak obroty nie falują na luzie.
Mało tego, jak załącza się kompresor klimy, to wręcz obroty nieco rosną.
Muszą Ci wgrać do komputera nową mapę obrotów i będzie okej.
Albo coś z przepustnicą, choć przy tak niewielkim przebiegu wątpliwe.
Tankujesz na dobrych stacjach?
Jedź do ASO
Ostatnio zmieniony przez Wojciech-EL 2021-08-12, 16:40, w całości zmieniany 1 raz
Wzrost obrotów po załączeniu klimy to zdrowy objaw (niefalowanie) w końcu to jakies obciążenie które niewiele sie różni od samej jazdy. Inne pytanie to czy to mułowanie podczas jazdy z załączoną klimą jest OK. Tak jest choć moim zdaniem raczej wynika z tego że wydajność klimy podczas jazdy wzrasta ze względu na większe obroty, wtedy i 'opór klimy' wzrasta. Wyjście z tego ECU ma dwa, albo mocniej podnosi obroty żeby to skompensować i spalanie rośnie, albo podnosi obroty nieznacznie żeby oszczędzać paliwo. Ceną za to jest mułowatość coś jakby jeżdżenie z przyczepką lub bez w zależności czy kompresor jest w danej chwili załączony czy też nie. Kierowca ma trzy rozwiązania: 1. pogodzić się z tym, 2; manualnie sterować manualną klimą zamiast włączać ją na stałe, 3. zwiększyć temperaturę w pojeździe w lecie (np. 22°C zamiast na 17°C, w zimie ewentualnie na odwrót) w przypadku klimy automatycznej.
No tak jest już od kilku lat w nowych autach, że klima dla bezpieczeństwa nie zabiera mocy w aucie. Przy "zbutowaniu" klima nie włączy sprężarki a jeśli jest włączona, poprostu ją wyłączy. Spotkałeś się z tym, tylko nie zwróciłeś na to uwagi.
No tak jest już od kilku lat w nowych autach, że klima dla bezpieczeństwa nie zabiera mocy w aucie. Przy "zbutowaniu" klima nie włączy sprężarki a jeśli jest włączona, poprostu ją wyłączy. Spotkałeś się z tym, tylko nie zwróciłeś na to uwagi.
Potwierdzam. Przy mocnym obciążeniu silnika, sterownik odłącza wszystko, co może go dodatkowo obciążać czyli: sprężarkę i alternator. Przy podtrzymywaniu prędkości, osprzęt jest załączany z powrotem.
To zależy od silnika. Nie wiem jak 1.6, ale w 1.0 i 0.9 masz tak, że alternator ma rozłączalne sprzęgło. W momencie obciążenia silnika, sprzęgło jest rozłączane. Czuć to w momencie hamowania silnikiem, kiedy wentylator nawiewu kręci szybciej niż w chwili gdy auto przyspiesza. Auto przechodzi wtedy w tryb ładowania i załącza alternator, który zasila wszelkie odbiorniki. To się w renówkach nazywa ESM. I przez to właśnie, wszelkie nowe renówki mają wiecznie niedoładowany akumulator.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-08-16, 21:19
telecaster1951 napisał/a:
... w 1.0 i 0.9 masz tak, że alternator ma rozłączalne sprzęgło.
👀???
Nie ma żadnego sprzęgła... To "odłączanie" alternatora nie jest mechaniczne a wyłącznie elektryczne. Sam alternator jest całkowicie normalny i nie zawiera żadnych nietypowych rozwiązań.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-08-16, 22:09, w całości zmieniany 1 raz
Witajcie Panowie,
Po prostu wymiękłem po wizycie w ASO na Jerozolimskich. Czy ta stacja jest Autoryzowana to sprawa bardzo dyskusyjna i chyba lekka pomyłka, że nazywa się Autoryzowana (ciekawe przez kogo). Super fachowcy stwierdzili że tak ma być z falowaniem obrotów i słabej mocy przy przyśpieszaniu powyżej 110km/h ponieważ silnik jest bardzo malutki pojemnością i mocą i jest to normalne,że przy włączonej klimie są takie dziwne zdarzenia. Poprosiłem o przedstawienie ich stwierdzeń w dokumentacji technicznej samochodu na które mnie zbyli całkowicie. Poprosiłem o dokument, że jest to normalne w tym aucie, ze po włączeniu klimy auto "tarci moc" to odpowiedzieli, że jest to normalne i nie dadzą żadnego takiego dokumentu. Sumarycznie auto nie jest złe ale takie szczegóły jak np klima która robi problem z autem potrafią człowieka wyprowadzić z równowagi. Nie wiem do końca co teraz zrobię ale chyba napiszę skargę na producenta auta, że sprzedaje buble z żądaniem naprawy tego "fabrycznego" problemu. Może powiecie do kogo napisać pismo aby uzyskać jakieś pozytywne efekty
Daj spokój z tym salonem i serwisem! oni tacy tępi są , zresztą na morach podobnie jak nie gorzej, że nie wiedzą co to są panewki korbowodowe i że są wymiary wogóle jakieś .
a poza tym częsci sprowadzają 2 tygodnie z magazynu renault spod Warszawy - porażka jak nie powiem co....
Super fachowcy stwierdzili że tak ma być z falowaniem obrotów i słabej mocy przy przyśpieszaniu powyżej 110km/h ponieważ silnik jest bardzo malutki pojemnością i mocą i jest to normalne,że przy włączonej klimie są takie dziwne zdarzenia
Miałem napisać że tak powiedzą, to było do przewidzenia. Ma prawo zafalować obrotami silnika przy odpaleniu sprężarki, tak samo masz prawo poczuć to podczas jazdy, ale nie może być tak, żeby klima utrudniała użytkowanie auta. Jak depniesz, ma jechać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum