PiotrekH,
filtr fazy ciekłej możesz znaleźć jak będziesz znał kod Twojego reduktora. Jak jest w miarę na wierzchu to można próbować znaleźć jego oznaczenia lub poszukać na forum (ja się nie interesowałem bo mam DD1). A potem wujas google i jechane. Wymieniam od lat i filtr fazy lotnej i ciekłej. Raz tylko wymienili mi w ASO filtr fazy ciekłej za 9 dyszek i później już sam to robiłem. Na przeglądach czasami wpisywali w kwity, że filtry wymienione na nieoryginalne.
Podjedź do ASO. Powinni Ci podać nr części, a później znajdziesz sobie w jakiś sklepie internetowym. Mi w ASO podali nr do wszystkich filtrów i teraz kupuję oryginały poza siecią i jest dużo taniej.
Ostatnio zmieniony przez tomek73 2021-06-13, 19:36, w całości zmieniany 1 raz
W serwisie dowiedziałem się że jest akcja naprawcza dla 0.9 tce jeżeli chodzi o nie przełączanie na zimnym silniku na lpg. Nie chcieli podać numeru ani na czym to polega ale myślę że ktoś poszedł po rozum do głowy i chcą odwrócić ten nieszczęsny parownik żeby elektro zawór nie wisiał do dołu.
Czas operacji 3 h , na czyszczenie brali na 1.5 h więc coś w tym musi być.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9 Gaz
Rocznik: 2017
Dołączył: 05 Lip 2021 Posty: 1 Skąd: Polska
Wysłany: 2021-08-13, 14:15 Problem z gazem podczas jazdy (przełącza się na benzynę)
Witam,
ostatnio wymieniali w ASO reduktor w aucie.Od tego czasu mam problem z jazdą na gazie. Samochód przełączy się na gaz a po kilku kilometrach przełącza się na benzynę i piszczy jak by skończył się gaz pomimo pełnej butli. Próbowałem podczas podróży włączyć i wyłączyć ale to nic nie daje.Nadal piszczy. Dorzucam link do filmiku. Jakiś pomysł ??
Przyczyny mogą być w zasadzie dwie.
Reduktor nie trzyma ciśnienia , jeżeli instalacja fabryczna można odczytać ciśnienie paliwa nawet po OBD.
Może też wypiął się przewód od pływaka w butli, łatwo to sprawdzić.
Ogólnie ciśnienie może być przyczyną, ale opcji jest mnóstwo, również czujnik ciśnienia gazu, czy nieszczelność na listwie albo wężach od wtrysków. A może być jeszcze co innego.
Witam wszystkich serdecznie.
Sytuacja jest nastepujaca.
Gaz LR mam w MCV fabryczny a na liczniku mam 193 tyś km. Auto kupione po sprowadzeniu z Italii. Co kto przy nim robił nie wiem ale po zakupie nie było problemów z zasilaniem gazem.
Później zaczęły się kłopoty z tym że zaczął mi sporadycznie lubić zgasnąć przy dojeździe np do ronda. Wtedy wyłączałem się na rondo i stawałem. W ubiegłym roku wymieniłem filtry gazu i oczyściłem reduktor we własnym zakresie ale przeczytałem że sporadyczne zgaszenia mogą być efektem regulacji zaworów. W związku z tym w tym roku po zmianie oleju zabrałem się za zawory. Wybrałem wartości: S-0.1 mm, W-0.25 mm. Ustawiłem dokładnie i po ruszeniu miałem wrażenie że auto lżej jedzie. Dodam że zawory były przed regulacja S i W w okolicy 0.2 mm.
Po regulacji pojechałem nad morze. Tam i spowrotem 1300 km a później dodatkowy wyjazd w góry ok., 1700 km. Auto przestało gasnąć sporadycznie. OK.
Po tej odległości postanowiłem po konsultacji z mechanikiem jednak luzy zaworowe zwiększyć co zrobiłem na S-0.15 mm i W-0.3 mm.
Po tej regulacji i odpaleniu testowym auta dotknąłem przewodów wysokiego napięcia i zostałem skopany.
Czyli wiem że wymiana przewodów. OK.
Po tym w dniu wczorajszym nastąpił wyjazd w góry, na tych nieszczęsnych przewodach.
Zrobione ok. 400 km i teraz...pojawiły się szarpania. Takie szarpnięcia gdy zwalniam i wrzucamy 2 bieg, lekko gaz i szarpnięcie jedno czasem dwa i trzy. Skręcam, redukuję i szarpnięcie. Ruszam i czasem szarpnięcie. Dodam że to nowość której wcześniej nie było.
Na pewno przewody wysokiego napięcia do wymiany więc na razie te co mam zaizolowałem dodatkowo. Teraz kontrola świec co pokazuje na foto.
Wychodzi na to że mógł pojawić się jakiś defekt w zasilaniu.
Teraz będę testował na zaizolowanych przewodach ale wydaje mi się że to nie to będzie przyczyną.
Dodam że ostatnio było dużo jazdy na drogach szybkiego ruchu z prędkościami stałymi 120-130 km/h.
Coś mi mówi że te prawie 200 tyś km ma wpływ na szarpanie z LPG.
Muszę sprawdzić na samej benzynie.
Co wy na to? Może kto miał podobnie?
IMG_20210815_100946.jpg
Plik ściągnięto 38 raz(y) 38,95 KB
_________________ Pozdrawiam
Jarosław
Ostatnio zmieniony przez Jarosław 2021-08-15, 12:31, w całości zmieniany 2 razy
W poprzednim aucie miałem tak 2 razy - szarpał, dusił się.
Pierwszy raz po ok. 150 tys, do wymiany był reduktor, drugi raz po 250 tys. do wymiany były wtryskiwacze gazu.
Te świece ze zdjęcia bym wymienił na nowe, widać ze już zmęczone są.
Też mogą być przyczyną szarpania (przebicia wewnętrzne, pęknięty izolator).
Ostatnio zmieniony przez kordirko 2021-08-15, 21:03, w całości zmieniany 1 raz
Na pewno wymiana przewodów wysokiego napięcia + świece i to już zamówione.
Ale przy tym przebiegu myślę że czasem wtryskiwacze sobie mogą nie radzić i stąd szarpnięcia.
Teraz mam świece NGK (jakieś do tego silnika) ale czy nie kupić innych np irydowe?
Co do wtryskiwaczy, mogę sobie sam je wymienić? Ktoś coś, na ten temat?
ps. dodam że sprawdzałem na benzynie i szarpania nie ma więc kierunek zasilanie gazem > wtryskiwacze.
_________________ Pozdrawiam
Jarosław
Ostatnio zmieniony przez Jarosław 2021-08-15, 21:22, w całości zmieniany 1 raz
Co do wtryskiwaczy, mogę sobie sam je wymienić? Ktoś coś, na ten temat?
Ja bym oddał do gazownika. To nie tylko sama wymiana, także regulacja jest wymagana.
poza tym trzeba wiedzieć jakie wtryski wstawić i jak to poskładać do kupy.
Oszczędność kilkuset złotych na robociźnie gazownika może być pozorna,
bo przy źle wyregulowanym gazie za chwilę silnik padnie (wypalone zawory itp.)
Panowie, w Sandero 2019r 0,9TCe musi być emulator poziomu paliwa przy LPG? Gazownik twierdzi że nie musi bo jest nierozbudowany komputer, jakieś tam wejście 3 pin i nie musi. To nie problem, bo mówił że dołoży jak trzeba będzie, ale chodzi o sam fakt.
Marka: ..
Model: ....
Silnik: ...... Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Maj 2016 Posty: 197 Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2021-08-19, 12:01
eliks, Cześć.
Nie wiem jak w 0.9 TCe ale w moim 1.0 SCe chyba nie jest on konieczny.
Mam od niecałego miesiąca instalację opartą o sterownik KME Nevo Sky Jet Expert z wbudowaną funkcją emulacji poziomu benzyny w zbiorniku. Pan instalator jednak mi jej nie włączył informując mnie o tym.
Powiedział, że to nie jest konieczne. Chyba miał rację bo mam od 3 tygodni pełen bak benzyny, jeżdżę na gazie, a poziom paliwa cały czas wskazuje FULL (wszystkie cegiełki).
Właśnie jestem u gazownika i dowiedziałem się, że w moim aucie filtry są tak zabudowane że, ich wymiana wymaga zrzucenia skrzyni biegów...Dostep jest niemożliwy. Dokładają dodatkowy filtr fazy lotnej i ten okresowo wymieniają. Reszta tak naprawdę przy wymianie reduktora. Czy ktoś się z tym spotkał w 0.9 tce z fabryczną instalacją?
Nie wiem jak to jest zamontowane w Sandero II 0.9 TCe. Ale w nowej generacji TCe100 filtr fazy lotnej mam na widoku (demontaż możliwy) natomiast reduktor i filtr fazy ciekłej jest zapewne gdzieś pod akumulatorem bo tam idą przewody. Nie mam pojęcia jak się tam dostać.
Swoją drogą jestem ciekaw opinii czy filtr (chociażby fazy lotnej) zmieniać we własnym zakresie po tych 10-15 tys. km czy też czekać na wymianę ASO zgodnie z harmonogramem serwisowym (odpowiednio 30 i 60 tys.). Zrobiłem duże oczy widząc przewidziane przez producenta interwały. Szkoda mi wtrysków, nawet mimo tego, że mam wykupione Easy Service na 5 lat/80 tys. km. Jak to praktykujecie?
Marka: ..
Model: ....
Silnik: ...... Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Maj 2016 Posty: 197 Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2021-08-21, 23:40
sobol1976, To jest ewidentne chamstwo ze strony Dacii, że zamontowali parownik oraz filtr fazy ciekłej w miejscu trudno dostępnym.
Fabryczne instalacje LPG są tak pomyślane, żeby płacić krocie za ich serwis.
W moim aucie wszystko jest dostępne na wyciągnięcie ręki, zarówno parownik, jak i filtry.
No ale instalację zakładał "niezależny serwis" przy przebiegu 13 kkm i u schyłku gwarancji producenta.
Marka: ..
Model: ....
Silnik: ...... Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Maj 2016 Posty: 197 Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2021-08-21, 23:50
sobol1976, ASO zaleca wymianę filtrów fazy ciekłej i gazowej co 30 i 60 kkm?
Nie no to jest po prostu rozbój :/
Ja mam książeczkę serwisową KME do instalacji LPG zainstalowanej przez niezależny serwis i jest w niej jasno, że pełny serwis instalacji włącznie z wymianą filtra f. ciekłej i gazowej, co 10 tys km lub 1 rok.
Stanowczo zalecam Ci zagęszczenie interwałów serwisowych bo zniszczysz sobie silnik stosując się do "mądrości" ASO...
Masz rację że celowy zabieg. Widziałem kiedyś na YT ja gość wymieniał filtr fazy ciekłej to miał dojście tylko od strony kanału, tam był reduktor i filtr z elektrozaworem. Ja mam wszystkie dostępne od góry i nic mi w tym nie przeszkadza.
No dobra... Filtr fazy lotnej będę sobie wymieniał częściej tak co 10-12 tys. bo z demontażem nie ma problemu. Ale raczej nie dam rady dotrzeć do filtra f. ciekłej. Czy można ten temat odpuścić na dłuższy okres? No może nie na 60 tys. ale np. na 2 lata (tak 25-30 tys.).
A poniżej moja rozpiska serwisowa. Żeby się nie okazało, że dotarcie tam w TCe100 Eco-G też wymaga demontażu skrzyni :))...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum