Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1363 Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-08-22, 09:47
Ja docelowo (jak już ostatecznie będę jeździł dusterem 1.0lpg) też myślę żeby fazę lotna zmieniać co 10tys km. Ale przyznam że ceny tego filterka mnie zszokowały. 120-160pln !? Co on zawiera za technologie ? Jakąś z NASA ?
Ja mam przeglądy co 10 000km i tego się będę trzymał. Znając życie filtr fazy ciekłej będzie wymieniany co 10 a lotnej co 20 000km.
Czytałem o tej instalacji fabrycznej że problem jest w serwisie w razie W bo gazownicy są "lotni" i objeżdżają serwisy. Tam w ASO ograniczają się jedynie do wymiany filtrów. I podobno wtryski są mało wydajne, obliczone na 90KM, prawda to?
Ale przyznam że ceny tego filterka mnie zszokowały. 120-160pln !?
Gdzie widzisz takie ceny? Podejrzewam, że masz ten sam filtr co w Sandero III (169194462R) To jest plastikowy FILGAZ i ceny zaczynają się od 5 PLN za identyczny odpowiednik FILGAZ (ale bez znaczka Renault) do 40 za oryginał w (w woreczku Renault). No chyba że masz inny - musisz sprawdzić po VIN-ie.
Przy okazji jeśli ktoś ustali ze 100% pewnością jak wygląda dojście do filtra fazy ciekłej w nowym Sandero będę wdzięczny.
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2021-08-22, 12:22, w całości zmieniany 1 raz
Dzwoniłem dzisiaj do serwisu. Podobno żeby dobrać się do filtrów w moim aucie trzeba zdjąć nadkole. Cena jaka serwis sobie życzy jest porażająca... ponad 600zl. Trochę przesada jak na wymianę, którą powinno się wykonać co roku. Ich interwały są krótko mówiąc w stylu long life czyli znajdź wtryski... ceny filtrów w aso ponad 130zl/szt... no comment.
sobol1976 napisz proszę gdzie sprawdzę po nr. VIN jakie do mojego auta podchodzą filtry gazu.
Ostatnio zmieniony przez PiotrekH 2021-08-23, 16:40, w całości zmieniany 1 raz
Jarosław
może być kilka problemów: wtryskiwacze gazowe, świece, przewody, cewki, stan membrany w parowniku. Nie wiem czy posiadasz sterownik zablokowany czy też tzw. otwarty gdzie niezależne warsztaty mogą się do niego podłączyć. Jeśli zablokowany to czy jest połączony ze sterownikiem silnika po szynie CAN i jaki to typ?
Przebieg masz w okolicach 200 tys. km wiec samo czyszczenie parownika może już nie wystarczyć jeśli membrana jest twarda lub też mogła popękać (tu akurat wielkiego problemu nie ma bo są dostępne zestawy naprawcze).
Trzeba eliminować po kolei... Albo oddać do warsztatu, który ma renomę (polecam lpg-forum.pl).
Marka: ..
Model: ....
Silnik: ...... Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Maj 2016 Posty: 197 Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2021-08-23, 22:12
Łapię się za głowę jak to czytam. ASO utrudnia jak może serwisowanie instalacji LPG.
Specjalnie ukryte podzespoły, konieczność demontażu nadkola aby dobrać się do filtrów?
Cyrk na kółkach!
Lepiej kupić nowe auto, olać ostatni III rok gwarancji i zlecić montaż w niezależnym dobrym serwisie zajmującym się od lat instalacjami LPG. Zrobiłem tak i mam w nosie ASO...
Marka: inna
Model: inny
Silnik: inny
Rocznik: 2023 Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Maj 2015 Posty: 108 Skąd: DW
Wysłany: 2021-08-24, 08:54
Nie wiem czemu ma służyć taka gimnastyka.
W moim poprzednim MCV 2 1.2 fabryczna instalacja była zamontowana sensownie i dostęp do wszystkiego był banalny.
pytanie o kropki stanu gazu... u mnie właściwie cały czas komplet się świeci niezależnie ile jest gazu. Brak oczywiście jest sygnalizowany pikaniem, ale nawet po ponownym uruchomieniu przez chwilę pokazuje wszystkie kropki by po wypaleniu oparów zacząć pikać... o ile w trasie wiem jaki zasięg o tyle miasto to już loteria, a wolałbym chociaż wiedzieć, że już blisko dna jestem
e. instalacja Landi Renzo fabryczna silnik 1.4 MPi
Ostatnio zmieniony przez przemoc84 2021-08-24, 12:15, w całości zmieniany 1 raz
Zaczęło się od kombinacji wymiany żarówek w ASO a kończy się na montażu parownika z elektrozaworem obok skrzyni biegów.... masakra. Ja do wymiany obu filtrów nawet się nie musze porządnie schylać.
Łapię się za głowę jak to czytam. ASO utrudnia jak może serwisowanie instalacji LPG.
Specjalnie ukryte podzespoły, konieczność demontażu nadkola aby dobrać się do filtrów?
Cyrk na kółkach!
Lepiej kupić nowe auto, olać ostatni III rok gwarancji i zlecić montaż w niezależnym dobrym serwisie zajmującym się od lat instalacjami LPG. Zrobiłem tak i mam w nosie ASO...
Teraz nie opłaca się nie brać fabrycznego LPG bo to tylko 1000 zł normalnie pewnie kosztuje z 2500zł
_________________ Był Touran 2.0 Tdi 2012r
Jest Sandero Stepway
Marka: ..
Model: ....
Silnik: ...... Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Maj 2016 Posty: 197 Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2021-08-25, 08:45
eliks, Montaż instalacji w niezależnym znanym serwisie w Łodzi, 3250 zł.
Sterownik: KME Nevo Sky Jet Expert
Wtryskiwacze: LPGTech YETI
Parownik: BRC R02
Wszystkie podzespoły bardzo łatwo dostępne od góry.
tutaj więcej szczegółów:
https://youtu.be/eJ6bMHQzgyo
Ostatnio zmieniony przez Wojciech-EL 2021-08-25, 08:47, w całości zmieniany 1 raz
Producent projektuje każdą rurkę do lpg biorąc pod uwagę zjawiska o których nie macie pojęcia. Wszystko jest symulowane na przepływy/krzywiznę czy zawirowania płynu. Kto w ogóle bierze pod uwagę wibracje czy zmiany temperaturowe ?
a janusz co wrzuca instalacje interesuje tylko najmniejsza włożona praca/koszt.
eliks, Montaż instalacji w niezależnym znanym serwisie w Łodzi, 3250 zł.
Sterownik: KME Nevo Sky Jet Expert
Wtryskiwacze: LPGTech YETI
Parownik: BRC R02
Wszystkie podzespoły bardzo łatwo dostępne od góry.
tutaj więcej szczegółów:
https://youtu.be/eJ6bMHQzgyo
Uważam że 3200 to drogo jak na 3 cylindry, tym bardziej że tutaj pod maską wbrew pozorom mamy miejsce i gazownik mówił że przyjemnie się to robiło. Mówił "to nie Modus czy Nissan Note, tam jest masakra z miejscem".
@Fruxo, tutaj producent nic nie projektuje, poprostu Landi Renzo robi im robotę i tyle, a ukrywanie podzespołów to celowa trudność a nie żadna technika kosmiczna.
Jarosław
może być kilka problemów: wtryskiwacze gazowe, świece, przewody, cewki, stan membrany w parowniku. Nie wiem czy posiadasz sterownik zablokowany czy też tzw. otwarty gdzie niezależne warsztaty mogą się do niego podłączyć. Jeśli zablokowany to czy jest połączony ze sterownikiem silnika po szynie CAN i jaki to typ?
Przebieg masz w okolicach 200 tys. km wiec samo czyszczenie parownika może już nie wystarczyć jeśli membrana jest twarda lub też mogła popękać (tu akurat wielkiego problemu nie ma bo są dostępne zestawy naprawcze).
Trzeba eliminować po kolei... Albo oddać do warsztatu, który ma renomę (polecam lpg-forum.pl).
Witam.
Za 7kkm będzie strzelone 200kkm w aucie. Auto jest autem kupionym po sprowadzeniu z Italii. Jak tam robili serwisy i czy robili? Nie wiem ale, ja wymieniłem po 4 latach to co opisałem.
W tej chwili po wymianie przewodów wysokiego napięcia i świec silnik pracuje "aksamitnie" i nie mam uwag. Ale na benzynie. Na gazie w sumie też ale czasem ma jak zatrzymam się w czasie jazdy (np światła) potrafi pracować nie równo. Ruszę i znów zatrzymam i już jest równo. I teraz, myślę o wyjęciu reduktora i jego oczyszczeniu i wymianie reparaturek lub jego wymianie.
Ale czytam o jakiś adaptacjach. Jakie adaptacje? Wyjmuję, oczyszczam, zmieniam uszczelki i zakładam. Do czego adaptacje? Wtryskiwaczy nie będę ruszał, zastanowiłem się. Choć jest możliwym że się zacinają podczas pracy z powodu zabrudzeń ale to po reduktorze jak coś.
Rozumiem też że jeśli wyłączę LPG guzikiem + zakręcę butlę i wyjmę reduktor to bez problemów jeżdżę dalej na benzynie?!
Producent projektuje każdą rurkę do lpg biorąc pod uwagę zjawiska o których nie macie pojęcia. Wszystko jest symulowane na przepływy/krzywiznę czy zawirowania płynu. Kto w ogóle bierze pod uwagę wibracje czy zmiany temperaturowe ?
a janusz co wrzuca instalacje interesuje tylko najmniejsza włożona praca/koszt.
Dokładnie tak właśnie jest, tylko mało kto o tym mówi wprost. Często nawet sprężyny tylnego zawieszenia są inne, nie mówiąc o całej reszcie.
Dlatego fabryczna instalacja LPG zawsze będzie pod każdym względem lepsza od "januszowej".
Oprócz ceny...
Marka: ..
Model: ....
Silnik: ...... Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Maj 2016 Posty: 197 Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2021-08-27, 14:28
michauek22, kolego, od "Januszowej" owszem ale nie od instalacji której podjął się znany i renomowany serwis LPG, a wierz mi, że takich w Polsce jest całkiem sporo.
Zakładając gaz w takiej firmie, zapewniona jest łatwość dostępu do wszystkich komponentów instalacji, a komputer nie ma zabezpieczeń jak w instalacjach fabrycznych, by tylko ASO mogło go konfigurować za ciężką kasę...
Części dobrane są optymalnie pod dany pojazd i są dobrej jakości (STAG, KME, BRC).
Parownik nie znajduje się w czarnej d..... tylko na widoku.
Tylko należy z głową wybierać serwis, polegając na opiniach, a nie zlecać montaż w pierwszym lepszym Januszexie za małą kasę.
Bardzo możliwe, że w Sandero/Loganie III jest specjalnie zmieniona konstrukcja silnika pod LPG i są wzmocnione gniazda zaworowe.
Instalacja gazowa jest też zintegrowana z komputerem samochodowym, a na tablicy wskaźników dostępne są wskazania pracy na gazie.
Natomiast sprężyny tylnego zawieszenia inne? Nonsens to by tylko podnosiło koszty produkcji samochodu, a każdy eurocent się liczy.
Ostatnio zmieniony przez Wojciech-EL 2021-08-27, 14:32, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1363 Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-08-27, 16:37
Wojciech-EL napisał/a:
Bardzo możliwe, że w Sandero/Loganie III jest specjalnie zmieniona konstrukcja silnika pod LPG i są wzmocnione gniazda zaworowe.
Instalacja gazowa jest też zintegrowana z komputerem samochodowym, a na tablicy wskaźników dostępne są wskazania pracy na gazie.
Generalnie liczę na takie wzmocnienie, bo skoro producent podaje w komunikatach prasowych takie informacje, to chyba nie ryzykowałby kłamstwa. Oczywiście zakładam także że wszystkie silniki 1.0tce mają takie wzmocnienia, bo taka unifikacja może być tańsza niż produkowanie wersji wzmocnionej i standardowej i dobrze skonfigurowany LPG niezależnego dostawcy może być pod wieloma względami lepszy niż ten fabryczny :)
Do tego ciekawi mnie że na swojej stronie informują że samochód z zasilaniem LPG jest trwalszy niż klasyczny PG wręcz dorównuje trwałości dieslom (które uważam że dziś są bezpieczniejszym wyborem pod tym względem niż silniki benzynowe DI).
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2021-08-27, 16:39, w całości zmieniany 1 raz
Producent projektuje każdą rurkę do lpg biorąc pod uwagę zjawiska o których nie macie pojęcia. Wszystko jest symulowane na przepływy/krzywiznę czy zawirowania płynu. Kto w ogóle bierze pod uwagę wibracje czy zmiany temperaturowe ?
a janusz co wrzuca instalacje interesuje tylko najmniejsza włożona praca/koszt.
Dokładnie tak właśnie jest, tylko mało kto o tym mówi wprost. Często nawet sprężyny tylnego zawieszenia są inne, nie mówiąc o całej reszcie.
Dlatego fabryczna instalacja LPG zawsze będzie pod każdym względem lepsza od "januszowej".
Oprócz ceny...
Przepraszam Cię kolego ale bzdury piszesz. Sens chowania filtrów i reduktora to celowe działanie żeby Ci się nie chciało samemu filtrów wymieniać. Wtryski wiadomo, blisko kolektora i na krótkich wężach, reduktor w normalnym miejscu + elektrozawór z filtrem fazy ciekłej. Tutaj naprawdę nie trzeba wymyślać Ameryki na nowo. Powiedz takim Silesia Katowice czy Nowotczynskim w Mławie że są Januszami . Na pewno też jest super instalacja fabryczna gdzie montują wtryski o wydajności 30KM. To też przypadek
@Wojciech-EL - ja dziś po pierwszym tankowaniu po 465km.
Ostatnio zmieniony przez eliks 2021-08-27, 18:28, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum