Aktualizacja Redmi Note 8T do Androida 11 rozwiązała praktycznie wszystkie problemy z połączeniem AA. Odblokowano internet przy połączeniu wifi z autem. Jeszcze tylko na jakiejś dłuższej trasie sprawdzę czy aplikacja mapy.cz dalej kraszuje ale to jest i tak niezależne od MediaNav.
Dzisiaj jestem umówiony na wizytę w ASO w celu wyeliminowania i regulacji kilku "drobiazgów" po fabryce. Zdam relację po powrocie.
Właśnie wróciłem z ASO Karlik Torowa w Poznaniu z wizyty gwarancyjnej. Zgłosiłem:
1. Brzęczący wibrujący na dziurach zwijacz pasa pasażera - naprawiono skutecznie bez wymiany (coś było luźne w mocowaniu).
2. Ściąganie samochodu w prawo (przekrzywiona kierownica) - ustawiono zbieżność i sprawdzono/skalibrowano czujnik skrętu. Jest teraz OK.
3. Luźna końcówka uszczelki szyby (pozioma) w drzwiach kierowcy - poprawiono.
4. Zgłosiłem pojawianie się sporej ilości komunikatów o niskim stanie baterii (nawet po długich trasach typu 400km) - sprawdzono akumulator i ładowanie. Nie stwierdzono nieprawidłowości. Podobno taka uroda "inteligentnego ładowania". Nawet dostałem wydrukowane wyjaśnienie jak to działa, także o tych 80% naładowania akumulatora.
5. Zgłosiłem przechylony rygiel zamka bagażnika. Podobno tak ma być :( W Renówkach w salonie też nie były wszystkie proste. Widocznie taka metoda regulacji zamka bagażnika.
6. Delikatne krótkotrwałe wibracje pod kokpitem za kolumną kierownicy, pojawiające się przy wciskaniu/puszczaniu hamulca. Podejrzewam, że przenoszą się na grodzi gdy pompa hamulcowa intensywniej pracuje. Nie stwierdzili nieprawidłowości (?!)
Generalnie obsługa mega kulturalna i uprzejma, wszystko przejrzyście wytłumaczone. Bardzo dobra kawka ew. herbatka, samochód oczywiście umyty. Nic nie podrapane i nie poniszczone przy okazji. Czas: ok. 3h z myciem. I niech tak zostanie.
Generalnie obsługa mega kulturalna i uprzejma, wszystko przejrzyście wytłumaczone. Bardzo dobra kawka ew. herbatka, samochód oczywiście umyty. Nic nie podrapane i nie poniszczone przy okazji. Czas: ok. 3h z myciem. I niech tak zostanie.
jutro w tym salonie płacę za rejestracje i czekam na odbiór....na razie są mili
Właśnie wróciłem z ASO Karlik Torowa w Poznaniu z wizyty gwarancyjnej. Zgłosiłem:
1. Brzęczący wibrujący na dziurach zwijacz pasa pasażera - naprawiono skutecznie bez wymiany (coś było luźne w mocowaniu).
2. Ściąganie samochodu w prawo (przekrzywiona kierownica) - ustawiono zbieżność i sprawdzono/skalibrowano czujnik skrętu. Jest teraz OK.
3. Luźna końcówka uszczelki szyby (pozioma) w drzwiach kierowcy - poprawiono.
4. Zgłosiłem pojawianie się sporej ilości komunikatów o niskim stanie baterii (nawet po długich trasach typu 400km) - sprawdzono akumulator i ładowanie. Nie stwierdzono nieprawidłowości. Podobno taka uroda "inteligentnego ładowania". Nawet dostałem wydrukowane wyjaśnienie jak to działa, także o tych 80% naładowania akumulatora.
5. Zgłosiłem przechylony rygiel zamka bagażnika. Podobno tak ma być :( W Renówkach w salonie też nie były wszystkie proste. Widocznie taka metoda regulacji zamka bagażnika.
6. Delikatne krótkotrwałe wibracje pod kokpitem za kolumną kierownicy, pojawiające się przy wciskaniu/puszczaniu hamulca. Podejrzewam, że przenoszą się na grodzi gdy pompa hamulcowa intensywniej pracuje. Nie stwierdzili nieprawidłowości (?!)
Generalnie obsługa mega kulturalna i uprzejma, wszystko przejrzyście wytłumaczone. Bardzo dobra kawka ew. herbatka, samochód oczywiście umyty. Nic nie podrapane i nie poniszczone przy okazji. Czas: ok. 3h z myciem. I niech tak zostanie.
sobol ile płaciłeś za gwarancyjny?
_________________ Był Touran 2.0 Tdi 2012r
Jest Sandero Stepway
Ostatnio zmieniony przez Dłubek 2021-08-19, 19:49, w całości zmieniany 1 raz
Nie wiem jak w innych markach ale w Dacii w trakcie gwarancji nie udało mi się zapłacić za żadne czynności naprawcze. Wszystko jest uznawane i bezpłatne. Zakładam więc, że pytasz o "przegląd gwarancyjny" - do niego mam jeszcze 10 miesięcy a poza tym mam wykupione Easy Service.
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2021-08-20, 07:03, w całości zmieniany 1 raz
Daćka SS3 z automatem odebrana - przy odbiorze trzeba było zakwestionować do protokołu:
1. Podwinięta i delikatnie (ale jednak) przecięta uszczelka drzwi kierowcy.
2. Nierównie spasowane uszczelki drzwi tylnych po obu stronach
3. Parujący boczny kierunkowskaz
4. Nierówno spasowany i uszkodzony narożnik zderzaka (2mm)
Pojeżdżę tydzień i zobaczymy. W czasie jazdy pikało i pikało coś podczas jazdy i okazało się że to sygnał ostrzegawczy o prędkości. Zlikwidowane
Akurat w Daci ten system start i stop działa bardzo dobrze
W automacie system również działa. W instrukcji nie ma oczywiście przeciwdziałań...targają mną jedynie wątpliwości czy zgaszenie auta w pozycji skrzyni D nie działa destruktywnie na nią. Czy na chłopski rozum ...w korkach takich system pozwala na nieprzegrzewanie się silnika?
nie zdążyłem edytować poprzedniego posta......spostrzeżenie nr. 1
jazda z klimatyzacją....dodaje gazu zmniejsza się prędkość dmuchawy...odpuszczm gaz obroty dmuchawy się zwiększają...
W swoich dotychczas posiadanych autach tego nie zauważyłem...
Też tak macie ????
jazda z klimatyzacją....dodaje gazu zmniejsza się prędkość dmuchawy...odpuszczm gaz obroty dmuchawy się zwiększają...
W swoich dotychczas posiadanych autach tego nie zauważyłem...
Też tak macie ????
Każda Dacia tak ma, bo w nich czasem są niespotykane rozwiązania
nie zdążyłem edytować poprzedniego posta......spostrzeżenie nr. 1
jazda z klimatyzacją....dodaje gazu zmniejsza się prędkość dmuchawy...odpuszczm gaz obroty dmuchawy się zwiększają...
W swoich dotychczas posiadanych autach tego nie zauważyłem...
Też tak macie ????
Ale, że co...masz powiedzmy ustawioną klimę na maksymalny nawiew (ostatnia kreska na pokrętle) i co...dodajesz gaz do dechy i czujesz jak dmucha tak słabo jakby była powiedzmy na trzeciej kresce? Jeżeli tak to to jakiś żart...ja u siebie nie mam czegoś takiego.
Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2007 Posty: 350 Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2021-08-29, 12:46
To jest związane z tzw. "inteligentnym" systemem ładowania - przy zwiększonym zapotrzebowaniu na moc układ klimatyzacji pracuje chwilowo słabiej. To samo miałem w Astrze J. Takie czasy.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1374 Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-08-29, 14:18
Generalnie przy niewielkich silnikach (moc i moment vs masa pojazdu), redukcja ładowania albo i wydajności klimatyzacji w przypadku większego zapotrzebowania na moc "trakcyjną" ma wg mnie sens nie tylko ze względów ekologicznych.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3966 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-08-29, 20:42
Klasyka inteligentnego ładowania akumulatora. To nic innego, jak zmiany napięcia w instalacji, które słychać w pracy dmuchawy. Napięcie zmienia się w granicach 12-15V, odpuszczenie gazu to faza hamowania silnikiem a napięcie wtedy rośnie i rosną też zauważalnie obroty silnika dmuchawy.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-08-29, 20:44, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: SANDERO III
Silnik: 1.0
Rocznik: 2021
Dołączył: 06 Wrz 2020 Posty: 36 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2021-08-30, 07:36
A moja przygoda z Sandero nie zaczyna się zbyt dobrze.
Nie dość, że auto nie ma nawet 5k km. to zdążyłem już złapać dwie gumy, w tym jedną na autostradzie, to wyskoczyła mi dziś informacja o uszkodzeniu układu kierowniczego.
Co prawda po wyłączeniu silnika informacja zniknęła, ale i tak niepokój pozostał.
Ktoś wie, z czego mógł wynikać błąd?
A moja przygoda z Sandero nie zaczyna się zbyt dobrze.
Nie dość, że auto nie ma nawet 5k km. to zdążyłem już złapać dwie gumy, w tym jedną na autostradzie, to wyskoczyła mi dziś informacja o uszkodzeniu układu kierowniczego.
Co prawda po wyłączeniu silnika informacja zniknęła, ale i tak niepokój pozostał.
Ktoś wie, z czego mógł wynikać błąd?
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1374 Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-08-30, 22:57
1600obr przy 90km/h - fajnie :) O ile pamiętam, 6 bieg w manualu jest krótszy :)
Przy okazji obserwacji obrotów jakie dobiera VCT można się dowiedzieć jakie realnie najniższe obroty można bez szkody dla silnika utrzymywać na poszczególnych biegach/prędkościach w manualu.
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2021-08-30, 22:57, w całości zmieniany 1 raz
Przy okazji obserwacji obrotów jakie dobiera VCT można się dowiedzieć jakie realnie najniższe obroty można bez szkody dla silnika utrzymywać na poszczególnych biegach/prędkościach w manualu.
Nie, można się dowiedzieć jakie obroty zaleca ekologia... co wcale nie jest jednoznaczne z tym co jest najlepsze dla silnika. Chociaż, może w tym przypadku, akurat się to sprawdza. Nie znam na tyle tego silnika. A ekologom nie wierzę
_________________ Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
Marka: Dacia
Model: SANDERO III
Silnik: 1.0
Rocznik: 2021
Dołączył: 06 Wrz 2020 Posty: 36 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2021-08-31, 12:46
Panowie, a czy w waszych klimatyzacjach automatycznych w czasie grzania wyłącza się A/C? Pierwszy raz się z czymś takim spotykam w automatach a okropnie to denerwuje - auto momentalnie paruje.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1374 Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-08-31, 13:10
Hiszpan_JS napisał/a:
Nie, można się dowiedzieć jakie obroty zaleca ekologia... co wcale nie jest jednoznaczne z tym co jest najlepsze dla silnika. Chociaż, może w tym przypadku, akurat się to sprawdza. Nie znam na tyle tego silnika. A ekologom nie wierzę
W przypadku skrzyni bezstopniowej, myślę że obroty silnika przy ustabilizowanej prędkości przejazdu dobierane są dość efektywnie dla spalania i możliwości silnika - dlatego wszelkie podmuchy silnego wiatru, lekkie podjazy potrafią bardzo płynnie zmieniać obroty silnika. Być może włączenie ECO może to mocno zachwiać w kierunku chwilowej "ekologii" - kosztem trwałości podzespołów (przynajmniej ECO w przypadku mojego captura potrafi ustawić 6 bieg przy 1200-1300obr, przy 4 osobach w samochodzie i nie kwapi się do redukcji przy próbie przyspieszania).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum