Jeżdżąc na gazie wskaźnik poziomu paliwa w baku będzie cały czas spadał do zera i ponownie będzie sie resetował do prawidłowego poziomu i tak w kółko.
Nie w TCe 90. Wskaźnik paliwa (Pb) nie skacze przy jeździe na gazie. Miesiącami potrafi się nie zmienić (poprzednie tankowanie Pb robiłem w sierpniu, tydzień temu jak znikła 4 kreska znowy zatankowałem do pełna - 4 kreski w 8 mcy)
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-04-01, 23:13
pikodat napisał/a:
dudu$ napisał/a:
Jeżdżąc na gazie wskaźnik poziomu paliwa w baku będzie cały czas spadał do zera i ponownie będzie sie resetował do prawidłowego poziomu i tak w kółko.
Nie w TCe 90. Wskaźnik paliwa (Pb) nie skacze przy jeździe na gazie. Miesiącami potrafi się nie zmienić (poprzednie tankowanie Pb robiłem w sierpniu, tydzień temu jak znikła 4 kreska znowy zatankowałem do pełna - 4 kreski w 8 mcy)
Możesz mieć tak jak piszesz ponieważ:
1. Masz założony emulator, który za każdym razem po włączeniu zapłonu wysyła sygnał do licznika lub modułu odpowiedzialnego za wskaźnik poziomu paliwa o jego resetowanie
2. Nie chce mi się szukać na forum ale jest gdzieś temat w którym kilka osób w programie ddt4all w zakładce licznik znaleźli funkcję, po włączeniu, której zegary same sie resetują po każdorazowym włączeniu zapłonu i wtedy licznik wskazuje prawidłowo
Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 27 Mar 2019 Posty: 95 Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-04-02, 08:02
Zgadzam się. Po założeniu LPG wskaźnik poziomu benzyny spadał, po założeniu emulatora problem znikł
A tak w temacie spalania. Ostatnio zrobiłem 100km w trasie na benzynie i uzyskałem 5,8l
Marka: Dacia
Model: D
Silnik: 1.6SCE Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Gru 2018 Posty: 105 Skąd: skąd
Wysłany: 2021-06-02, 06:09
Normalny wynik jak się spokojnie jeździ.
Ostatni tydzień: dokker trasa wkoło Polski 2770km średnia lpg 7,6l/100km ale średnie prędkości na poziomie 60-70km/h. Ostatni odcinek trasa Gdańsk kier. Wawa pod mocny wiatr przy 110 palił 10.5 gazu.
Po ostatnim tankowaniu chciałem zobaczyć, kiedy zniknie pierwsza kreska - po 13,5 litra spalonych wg. komputera. Trochę dużo, co? Myślę nad sprawdzeniem w kompie jak jest skalibrowany poziom paliwa, albo w serwisie niech sprawdzą i poprawią póki gwarancja.
No to mnie wkurza najbardziej...
Pierwsze 150 km i znika mały kawałek kreski...
Potem praktycznie po następnych 150 km już pokazuje połowę baku. Następne 100 km i pali się rezerwa ;(
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 25 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 944 Skąd: EL
Wysłany: 2021-10-07, 15:40
Ostatnio ceny idą ostro w górę. Pobawilem się arkuszem googla i dodałem jedną kolumnę. Wyszło mi że cena ostatniego mojego zakupu NoPb (5,89 zł) wzrosła o 1/5 w stosunku do średniej z cen moich zakupów NoPb w 2019 r. (4,90 zł) (2020 r. pominąłem bo ceny spadly z powodu pandemicznych restrykcji). Auto pali względnie mało - ostatni pomiar wskazał zużycie 5,2 l/100 km.
Marka: inna
Model: inny
Silnik: inny
Rocznik: 2023 Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Maj 2015 Posty: 108 Skąd: DW
Wysłany: 2021-10-12, 07:44
Kurcze, sporo palą te 1.0 Turbo LPG. Poprzednie 1.2 D4F paliło mi 7,5 litra LPG przy ciężkiej nodze. Miło wspominam te czasy zwłaszcza dzisiaj, kiedy ceny LPG oscylowały w okolicy 2zł.
Teraz drugie auto w rodzinie - Hyundai 1.8 130 KM LPG pali mi w granicach 11 litrów również przy dość ciężkiej nodze i używania na bardzo krótkich dystansach.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-10-12, 10:35
Marrtin napisał/a:
Kurcze, sporo palą te 1.0 Turbo LPG. Poprzednie 1.2 D4F paliło mi 7,5 litra LPG przy ciężkiej nodze. Miło wspominam te czasy zwłaszcza dzisiaj, kiedy ceny LPG oscylowały w okolicy 2zł.
Obrazek
Teraz drugie auto w rodzinie - Hyundai 1.8 130 KM LPG pali mi w granicach 11 litrów również przy dość ciężkiej nodze i używania na bardzo krótkich dystansach.
Też dobrze wspominam swoje poprzednie MCV II 1.2 16v z LPG. W mieście przy dynamicznej jeździe paliło to maks. 8.2l LPG. Obecny Duster przy spokojnej jedzie pali 9l ale PB
Kurcze, sporo palą te 1.0 Turbo LPG. Poprzednie 1.2 D4F paliło mi 7,5 litra LPG przy ciężkiej nodze. Miło wspominam te czasy zwłaszcza dzisiaj, kiedy ceny LPG oscylowały w okolicy 2zł.
Obrazek
Teraz drugie auto w rodzinie - Hyundai 1.8 130 KM LPG pali mi w granicach 11 litrów również przy dość ciężkiej nodze i używania na bardzo krótkich dystansach.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 25 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 944 Skąd: EL
Wysłany: 2021-10-12, 17:04
Lubię wiedzieć, jak z upływem czasu kształtuje się zużycie paliwa w moim aucie. A ponieważ co po każdym tankowaniu dopisuję kolejne dane do biblioteki, mam ich cały szereg. Poniżej wykres z przybliżonymi: średnim spalaniem oraz średnim kosztem na 100 km.
komentarz:
1. Dane są przybliżone oparte na pomiarach z dystrybutora (więcej wyjaśniłem tutaj: http://www.daciaklub.pl/f...hlight=#1826822 )
2. Średnie spalanie jest na zadowalającym poziomie 5,5 l/100 km w całym kilkuletnim okresie. Od 2019 r. widoczny trend opadający (stopniowy spadek średniego rocznego spalania z 5,6 do obecnych 5,4) – podejrzewam kilka jego przyczyn:
a. stopniowe ścieranie bieżnika opon (fałszywie coraz dłuższy dystans na liczniku)
b. częsta, prawidłowa (samodzielna) wymiana oleju silnikowego z filtrami, na zalecany przez producenta
c. jeżdżę coraz bardziej ekonomicznie (jednak chyba nie, bo coraz częściej używam większych obrotów 3,5-4,5 tys. przy niskich biegach)
3. Średni koszt na 100 km na niskim poziomie 26 PLN (ceny bż) w okr. wieloletnim. Ostry wzrost w ostatnich 12 miesiącach – najpierw wychodzenie z restrykcji, a teraz wzrost ogólny cen (i in.). Wykres kształtowania się cen NoPB 95 przy moich zakupach pokazywałem wcześniej tutaj: http://www.daciaklub.pl/f...hlight=#1826807
Silnik jest zadbany, zdrowy. Auto nadal mnie lubi. Nie kaprysi. Chce nadal mnie wozić
A u mnie realne średnie spalanie od odbioru z salonu w lipcu 2020 roku wychodzi obecnie równe 7 l/100 km (dystans 7200 km).
Minimalne osiągnięte w krótkiej trasie Krasnystaw - Izbica - Gorzków - Krasnystaw (39 km) wyszło 4,5 l (prowadził kolega, który lubi jeździć eko, zerowanie licznika już na ciepłym silniku). Poniżej tej wartości to już naprawdę trudno zejść, no bo kto jedzie poza zabudowanym wolniej niż te 70-80 km/h.
Taki wypad do Lublina z Krasnegostawu trudno zamknąć wynikiem poniżej 6 l, jeśli się jedzie te przepisowe 120 ekspresówką. Gdy się przyciśnie czasem te 20-30 km/h więcej to już wychodzą wyniki nawet do 7 l. Ostatni mój wyjazd do Lublina, okolice Alei Warszawskiej (sam, bez bagażu) dał wynik 6,4 l (Vśr. 72,5 km/h). Korków nie było.
Dlatego mnie dziwią te niskie wyniki kolegów.
A może jest tak, że nadwozie wersji hatchback jest najmniej aerodynamiczne (pomijając Stepway'a) i zarówno sedan, jak i kombi przy większych prędkościach w trasie mają mniejsze opory powietrza?
Ostatnio zmieniony przez velomar 2021-10-19, 15:50, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 25 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 944 Skąd: EL
Wysłany: 2021-10-19, 17:09
velomar napisał/a:
Dlatego mnie dziwią te niskie wyniki kolegów.
Mój styl jazdy, trasy, i in:
- unikam jazdy w miescie (tylko wyjeżdżam i wracam do miasta)
- unikam jazdy na autostradach i ekspresówkach
- teraz wyjeżdżam na trasy nie krótsze niż 40 km
- najniższe spalanie mam podczas wypadów powyżej 500 km
- jeżdże max 70-90 kmh i na dłuższych trasach tych prędkości się trzymam
- nie mam zwyczaju przyśpieszać i puszczać gaz (kiedyś takie było eco) - wyprzedzam takich kierowców, ale uwielbiam ciągłość w moim pedale gazu
- zauważyłem też niskie spalanie przy spokojnjej, wolniejszej jeździe, 40-50 kmh na 4 biegu na płaskiej drodze
- nie wyprzedzam kiedy nie muszę, ale jeśli wyprzedzam to na wyższych obrotach (niższym biegu)
- zmieniając biegi na wyższe czekam aż obroty wzrosną do min. 3-3,5 tys. obrotow, maksymalnie chyba siegnąłem 5 tys. obr, na pewno 4,5
- staram się nie rozpędzać gdy jadę pod górkę, zwykle rozkrecam obroty na płaskim
- mam mało górek w trasie, tereny nizinne
- lubię hamowanie silnikiem, przewiduję sytuację przede mną i zawsze puszczam gaz i stopniowo redukuję biegi
- nie nadużywam hamulców - przewidywuję sytuacje na drodze, auto dobrze trzyma się krętej drogi, ale wcześniej trochę rozgrzewam hamulce
- zwykle nie ruszam spod świateł bardzo szybko, ale nie jestem zawalidrogą, jedynkę rozkręcam bardziej niż dwójkę
- dotychczas co ok. 6 mcy zmienialem olej w silniku i filtry robie to samodzielnie i prawidłowo
- zwykle jeżdżę bez bagażnika na dachu
- czasem wożę w środku dodatkowe ciężary, w sumie razem 50%-90% ładowności, może sięgnąłem 100%
- co 0,5 roku ładuję akumulator z funkcją regeneracji, nie mam efb, zwykły aku; przy klemach nie mam żadnej dodatkowej elektroniki - nie mam esm
- nie mam s&s
- używam klimy lub ogrzewania, kiedy potrzebuję, słucham muzy z pendrive'a
- 2,2 lub 2,3 bar w oponach
- zimą jeżdżę na zimówkach
- nie rozgrzewam auta na parkingu. Po oczyszczeniu auta z liści lub śniegu ruszam zaraz po odpaleniu, jadę bardzo spokojnie, póki na wyswietlaczu nie pojaei się trzecia kreska w temp
- zanim odpalę silnik zawsze odczekam aż przestanie ssac pompa i zgasną wszystkie kontrolki na tablicy wskaźnikowej
- jeżdżę na NoPB 95, uzupełniam bak do 50 litrów, kiedy wcześniej wypalę jego połowę
Ostatnio zmieniony przez eio 2021-10-19, 17:27, w całości zmieniany 4 razy
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 22 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 639 Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-10-21, 14:46
Mieszkałem w centrum to D4F palił mi wysokie 8L (średnia 20-25km/h). Przeniosłem się, ale nadal mogę pisać bez naciągania faktów, że jeżdżę po mieście, a teraz mam niskie 6L (25-35km/h). Rozstrzał spory.
Nie robie długich tras, ale 60km "S"ki + ~30km dojazdów do niej daje mi:
4,5L za zestawem na "S"-ce
5,5L bez zestawu (100-110 licznikowe)
6,5L 130-140 (licznikowe) akurat największy hałas odczuwam przy 110-130 i choć prędkość idealna by to była, to jednak "muszę" przycisnąć.
@velomar
Dłuższy samochód (kombi) co do zasady powinien mieć mniejsze opory, jeśli przymkniemy oko na inne zmienne.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 25 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 944 Skąd: EL
Wysłany: 2021-10-21, 17:54
nowy napisał/a:
A ja tam tyle sobie spalam jak jadę 90 km/h S5
Sprawdź czy komputer nie zaniża spalania. W moim zaniża ok. 0,5 l/km. Tce z reguly ma troche niższe spalanie od Sce. Ale chyba bez nadużywania turbiny.
W poprzednim poście napisalem dużo słów i popelnilem błąd Powinno być "zauważyłem też niskie spalanie przy spokojnjej, wolniejszej jeździe, 40-50 kmh na 3 biegu na płaskiej drodze". Zapomnialem też dodać że unikam godzin szczytu w miescie. Niestety dzis trafilem na koncowkę szczytu i dawno zapomniany zły sen się zrealizował w korkach na kazdym większym skrzyżowaniu.
23 km z tempomatem, teren pagórkowaty. Z tym, że byłem świeżo po tankowaniu i resecie poprzednich danych. Na chwilę obecną 5,7 l/100 po przejechaniu 250 km. Oczywiście wg komputera.
Przeważnie jeździłem sobie 100-110 km/h i wychodziło około 6,7 l/100. 10 mniej i różnica zauważalna
Ostatnio zmieniony przez nowy 2021-10-21, 19:01, w całości zmieniany 1 raz
Tak to wygląda w mojej Sandero III 1.0 TCe LPG: MotoStat
Jazda taka raczej normalna ani specjalnie jej nie karam ani specjalnie nie oszczędzam. Natomiast przyspieszam np. po wyjechaniu z 50kmh zabudowy na 90 trasy raczej bardzo dynamicznie. Przebieg póki co dziecinny, raptem ciut ponad 2000 km, więc silnik jeszcze do końca się nie ułożył i sądzę, że troszkę spadnie w przyszłości. Jeśli te silniczki się układają podobnie jak w busach Renault, to może być od 0.2 do 0.5L / 100 km mniej przy okolicach 10-12 tys. km.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum