Czym dysponuje aso, że oni mogą a jak mając najnowszego clipa nie? Jestem na tyle zdeterminowany, że mogę poczynić znaczne inwestycje żeby tylko zrealizować ten cel.
Planuje też wymienić filtr na odstojnikowy
https://optimagas.com/filtr-ultra-360 ten fabryczny syf w hurtowni kupuje po ok 7zł a na allegro one są powyżej 40zł co jest totalną żenadą.
Ostatnio zmieniony przez renaultuser 2021-10-28, 18:25, w całości zmieniany 1 raz
Nie sądzę żeby łączyli się Clipem ze sterownikiem gazowym. Sprawdź jeszcze na forum LPG, tam też piszą wyraźnie że sterownik zablokowany, więc jakieś połączenie z nim fizyczne jest, ale program Landi Renzo go nie widzi. Najgorsze w fabrycznym to te niskiej wydajności, głośne wtryski, dlatego auto posiłkuje się benzyną
Najgorsze w fabrycznym to te niskiej wydajności, głośne wtryski, dlatego auto posiłkuje się benzyną
Ja nie wiem czemu ciągle o tym posiłkowaniu się benzyną czy "dotrysku". Na własnym przykładzie mogę zaświadczyć, że zużycie Pb w tym silniku jest znikome.
Dzień po odbiorze auta, pod koniec czerwca zatankowałem samochód do pełna benzyną.
Do dzisiaj mam przejechane 5900 km. I mam ciągle ponad 3/4 baku na wskaźniku. A w tym czasie byłem na Węgrzech i w górach - a więc i autostrada i serpentyny. Samochód raczej nie odpoczywał. Poza tym min. 50-60 km przejechałem na samej benzynie (celowo lub przymusowo szukając stacji z LPG po opróżnieniu zbiornika).
Nawet gdyby w baku brakowało w tej chwili 20 litrów Pb (a to raczej niemożliwe patrząc na wskaźnik) to zużycie wychodzi ok. 0,33 litra na 100km. To dużo? Realnie stawiam, że to będzie mniej niż szklanka benzyny na 100 km, uwzględniając w tym rozruch zimnego silnika.
Większym problemem dla mnie w tej chwili jest fakt, że paliwo w baku też się starzeje a wożę je już ponad 4 miesiące i wygląda, że starczyłoby jeszcze na rok albo dłużej. Zastanawiam się czy je wypalić czy tylko dolać świeżego przed zimą.
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2021-10-29, 09:33, w całości zmieniany 2 razy
Jak przejechałeś 5900 i byłeś i w górach i na Węgrzech to większość trasy zrobiłeś na ciepłym silniku, w "w trasie". W takim wypadku mało paliwa poszło na rozruchu. Silnik masz na wtrysku pośrednim więc dotryski benzyny podczas jazdy są żadne lub znikome. Wg. mnie masz zużycie benzyny w normie.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2021-10-29, 10:08, w całości zmieniany 1 raz
Tak jak piszesz zużycie jest "w normie" a dla mnie osobiście wręcz pomijalne.
eliks napisał/a:
Ja nie pisałem że to źle czy dobrze, poprostu tak jest.
Mój komentarz zamieściłem dlatego, że chodzą opinie nt. sporego dotrysku w czasie jazdy - na niektórych forach padają stwierdzenia, że ten litr czy dwa Pb na 100 km trzeba doliczać. Doświadczalnie stwierdzam, że to bzdura.
damiaszek napisał/a:
Jak przejechałeś 5900 i byłeś i w górach i na Węgrzech to większość trasy zrobiłeś na ciepłym silniku, w "w trasie".
2500 km jest przejechane zdecydowanie w warunkach miejskich więc praktycznie 2-4 wyjazdy dziennie na krótkich odcinkach do 15 km. Mimo wszystko rozruch jest na benzynie. Choć przełączenie na benzynę następuje po ok. 1 min. jazdy a czasami jak jest ciepło to po kilku sekundach. Pierwszy dzień z przymrozkiem rano: po ok. 1km jazdy miałem już załączone LPG.
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2021-10-29, 10:20, w całości zmieniany 2 razy
To czy jest dotrysk, czy nie łatwo sprawdzić - jest albo nie ma prądu na wtryskiwacze, a ponieważ otwarcie wtryskiwaczy wymaga trochę tego prądu to wystarczy owinąć kilka razy przewód zasilający i sprawdzić czy indukują się jakieś uA. W tce 0.9 na pośrednim wtrysku nie musi być żadnych dotrysków, a jak są to pewnie w zakresie wysokich obrotów i dużych obciążeń, a nie każdy tak jeździ.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Dotrysk tylko w górnym zakresie to bzdura, co jest ładnie opisane na LPG forum. A sam dotrysk musi być te Medy mają wydajność bodajże 20KW na cylinder.
W świadectwie zgodności (homologacji) dla Duster 1.0 LPG:
Cytat:
27.1 Maksymalna moc netto 67 kW przy 4900 tr/min
Maksymalna moc netto LPG/ Etanol 74 kW
Z instrukcji obsługi "Pojazd z instalacją LPG" (dodatek do instrukcji głównej):
Cytat:
Zależnie od wersji pojazdu, w pewnych warunkach eksploatacji (np. mocne przyspieszenie, regeneracja filtra cząstek stałych) system może zdecydować o czasowym przejściu na tryb zasilania benzyną. Zielona lampka ostrzegawcza miga bez ostrzeżenia dźwiękowego.
(...)
Zależnie od wersji pojazdu w określonych warunkach eksploatacyjnych układ może czasowo aktywować tryb zasilania benzyną (zielona lampka ostrzegawcza miga i układ nie emituje żadnego sygnału dźwiękowego - na przykład podczas mocnego przyspieszania).
Jeżeli ktoś ma dowody na to, że na samym gazie nie da się osiągnąć większej mocy, wtryski są słabe a ogólnie jest wsparcie "dotrysku paliwa" to ja bym poprosił o takowe. Bo z w/w nie wynika nic takiego.
Druga sprawa czy ktoś umie odpowiedzieć na 100% czy jest osobny "komputer" do gazu w tym 1.0 połączony np CAN lub bezpośrednio z ECU benzynowym. Czy może to ECU benzynowe jest zaprogramowane również do działania na gazie. I jak wygląda taka blokada, że tylko ASO może się podłączyć do części gazowej. Wszystkie ASO musiały zakupić osobną, dedykowaną, czarną skrzyneczkę o niewiadomej zawartości, żeby specjalny gazownik ASO mógł sprawdzać instalację LPG ... aż nie chce się wierzyć, że to nie dodatkowy moduł Clip'a.
Zrobiłem już 10 000 km na tym silniku (ok 3 miesiące). Jeżdżę kilka zbiorników gazu, potem 1/4 do 1/2 na benzynie (kilka zbiorników już wypaliłem). Najniższe realne zużycie benzyny 6,3 a gazu 7,2. Do ok 4500-5000 obr/min nigdy sam nie przełączył się na benzynę, zgodnie z w/w informacjami z instrukcji.
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Trzeba być precyzyjnym. Bo czym innym jest osiąganie maksymalnej mocy np przy 4800 obr/min i w tym czasie praca na samym LPG a czym innym przełączanie na benzynę przy np 5500 czy 6000 obr/min ze względu na to, że paliwo w formie gazowej i wtryskiwacze gazu 4 generacji nie są w stanie sobie z tym poradzić. Poza tym co innego - dotrysk benzyny (jak w bezpośrednim wtrysku) a co innego chwilowe przejście na normalne zasilanie benzyną.
Więc może ustalmy o czym mówimy i jak to naprawdę działa .
eliks popraw mnie, ale wynika z Twojego postu, że na tych wtryskiwaczach da się osiągnąć 100 KM (74 kW). Zakładam, że gdy ktoś nie "piłuje" tych 3 cylindrów i jeździ tak do mocy maksymalnej, załóżmy do 4500-5000 obr albo i np do 4000-4500, to raczej zawsze używany do spalania będzie tylko LPG i stąd część z Nas nie zauważa żadnego spalania benzyny (prócz startu silnika). Czy tak?
U mnie są wtryskiwacze "zielone" - właśnie sprawdziłem. Co znowu burzy całość. Bo ich wydajność to max 20 kW wg informacji w internecie.
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Ostatnio zmieniony przez tomkasz 2021-10-29, 12:43, w całości zmieniany 1 raz
Ten 1,6 to jednak coś innego. W kontekście czarny-niebieski i ogólnie .
Oznaczenia jakie udało mi się odczytać:
na wtryskiwaczu od góry: 36147033 oraz EC2516
na listwie z wtryskami: 040057697 oraz 175230842R
na czujniku ciśnienia gazu: T-MAPC97 Class 2 oraz 110R-010279 oraz 67R-010384
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Ja nie wiem czemu ciągle o tym posiłkowaniu się benzyną czy "dotrysku". Na własnym przykładzie mogę zaświadczyć, że zużycie Pb w tym silniku jest znikome.
Potwierdzam. Aktualny przebieg mam 12,5 tys. km, bak benzyny nadal jest pełny (zatankowane pod korek po wyjeździe z salonu)
gazu to już nie wiem ile razy był tankowany, co najmniej 25 razy.
Zauważyłem że bardzo szybko przełącza się z benzyny na gaz, latem poraktycznie od razu po uruchomieniu,
a obecnie przy temperaturach panujących rano około 5 stopni już po kilkuset metrach przełącza się na gaz.
W moim starym Chevrolecie Aveo gazownik ustawił mi 40 stopni, przy temp. na dworze 5 stopni musiałem jakieś 2 km. przejechać żeby się przełączył na gaz.
W Aveo zjadał mi benzynę, średnio co 2~3 miesiące połowę baku, a tu w Daci praktycznie nic.
Ostatnio zmieniony przez kordirko 2021-10-29, 21:51, w całości zmieniany 6 razy
Marka: d
Model: l
Silnik: 1 Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Paź 2021 Posty: 15 Skąd: eu
Wysłany: 2021-10-30, 04:16
renaultuser napisał/a:
witajcie
Przerabiał już ktoś temat podłączenia się pod fabryczną instalację gazową? Temat dotyczy dustera II PH2 1.0 tce. Przy ecu brak wtyczki. Podobno połączenie następuje za pomocą clipa. Prawda to? Może ktoś już przerabiał ten temat?
Simple LPG diagnosis is carried out via CLIP. You can read LPG error codes with a normal OBD2 scanner.
Extended LPG diagnosis and LPG firmware update with plusmax RE directly in the LPG control unit. The connector is in the relay box. https://www.docdroid.net/R90rV4L/6525a-pdf The LPG control unit works with a relay that can switch off the fuel pump
Ostatnio zmieniony przez tec7 2021-10-30, 04:23, w całości zmieniany 1 raz
Do you have a link to this new version from which the screenshot comes? Is there any information about efficiency of injectors installed in factory gas system?
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Dotrysk tylko w górnym zakresie to bzdura, co jest ładnie opisane na LPG forum
Zarówno dotrysk, jaki i przejście na benzynę od jakiegoś zakresu obrotów czy obciążeń silnika jest możliwa i czasami realizowana i w uzasadnionych przypadkach ma sens. Jeżeli chcesz znać szczegóły to poszukaj na forum LPG.
Wracając do tematu, jeżeli ASO, ani producent nie chce zdradzić strategii podawania paliwa to zostaje dla zainteresowanych RE. Trzeba podpiąć się szybkim miernikiem pod zasilanie wtryskiwacza benzynowego i sprawdzić czy pojawia się tam napięcie (bądź prąd w zależności o sposobu realizacji pomiaru), a następnie przejechać się po pełnym zakresie obrotów i obciążeń.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Zarówno dotrysk, jaki i przejście na benzynę od jakiegoś zakresu obrotów czy obciążeń silnika jest możliwa i czasami realizowana i w uzasadnionych przypadkach ma sens. Jeżeli chcesz znać szczegóły to poszukaj na forum LPG.
Czytakem tam właśnie. To co piszesz ma sens, bo sam dotrysk tylko w górnej partii obrotów tego sensu nie ma.
Wnioski:
1. Nie występuje żaden dotrysk benzyny (w rozumieniu działania wspólnie na lpg i benzynie jednocześnie jak ma to miejsce w przypadku instalacji 4 gen. lpg z silnikami z bezpośrednim wtryskiem benzyny do cylindra). Nie ma potrzeby chłodzenia wtryskiwaczy benzyny bo są w kolektorze dolotowym, chłodzone omywającym je powietrzem.
2. Instalacja wg instrukcji (Dacia) oraz informacji LandiRenzo jest w stanie przełączać się czasowo na zasilanie tylko benzyną i jest to sygnalizowane migającą lampką. Zawsze działa tylko lpg albo tylko benzyna.
3. Nie przekraczając pewnego obciążenia silnika - zapalamy na benzynie i po przełączeniu się jeździmy tylko na gazie. Żadnego ukrytego spalania benzyny nie ma.
4. Otwartą kwestią (dla mnie) pozostaje jak 3 zielone wtryski MED (dla 1.0) o sumarycznej mocy 60 kW są w stanie zrobić przy homologacji 74 kW. Chociaż uczciwie trzeba przyznać, że ich oznaczenie EC2516, nie występuje nigdzie w internecie (więc może mają więcej niż te 20 kW).
5. Ostrożny wniosek jest taki, że aby dać 3 lata/100 tyś. gwarancji, wyszło im (Renault/Dacia i LandiRenzo), że należy chronić głowicę (gniazda zaworowe) przed nadmierną temperaturą. W momencie największych obciążeń jest przełączenie na zasilanie benzyną, bo nie powoduje takiego wzrostu temp.
Poza tym, odpowiadając na jedno ze stale przewijających sie pytań: czy można jeździć tylko na lpg? Z samej natury tych instalacji jest to niemożliwe. Przede wszystkim da się uruchomić silnik jak zepsuje się instalacja lpg, ale nie da się uruchomić silnika jak zepsuje się zasilanie benzyną. ECU benzynowe cały czas jest niezbędne do działania silnika na LPG. To o co przydało by się dbać to sprawność wtryskiwaczy benzyny - bez nich nie "zapali". A co za tym idzie, co kilka wypalonych zbiorników LPG (np 5), przydało by się pojeździć na benzynie (może nie cały bak ale tak 1/4 czy 1/2).
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum