.......w pojazdach wyposażonych w klimatyzację manualną przycisk recyrkulacji powietrza zostanie zastąpiony dźwignią......
nie mogę się doczekać tego widoku
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3971 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-09-29, 14:28
uno0 napisał/a:
.......w pojazdach wyposażonych w klimatyzację manualną przycisk recyrkulacji powietrza zostanie zastąpiony dźwignią......
nie mogę się doczekać tego widoku
Zapewne będzie zbliżony do widoku dźwigni w poprzedniej generacji, więc nic strasznego...
Świeżutki test wersji Stepway z gazem:
https://www.youtube.com/watch?v=X3zDPQ8K2N8
Czy to naprawdę możliwe, że w topowej wersji wyposażenia nie ma obecnie oświetlenia schowka w desce rozdzielczej? To już jest skandal!
Świeżutki test wersji Stepway z gazem:
https://www.youtube.com/watch?v=X3zDPQ8K2N8
Czy to naprawdę możliwe, że w topowej wersji wyposażenia nie ma obecnie oświetlenia schowka w desce rozdzielczej? To już jest skandal!
Takiego testu właśnie mi brakowało, szczegółowego i szczerego.
Super robota!
Po obejrzeniu jestem jeszcze bardziej pewny swojej decyzji o zamówieniu Stepwaya.
Jedyne co mnie martwi to ten podłokietnik, wziąłem ten sam który pokazujesz w teście i boję się że dla mnie też będzie za krótki. Ale z drugiej strony zależało mi na dodatkowym schowku i elektronicznym hamulcu ręcznym dlatego wybór składanego podłokietnika nie wchodził w grę.
Ten składany podłokietnik ustawia się/poziomuje łącznie z fotelem kierowcy i jest na pewno wygodny, bo sięga tam, gdzie powinien.
Jeszcze nie sprawdzałem, bo w salonie takiego nie mieli, ale ten ze schowkiem jest tak samo krótki jak w Capturze - przynajmniej dla moich gabarytów (170 cm). Może gdyby kierownica została wyciągnięta na maksa...
na temat budowy karoserii, silnika, systemów bezpieczeństwa i dodatkowych akcesoriów.
Chciałem wkleić ,lecz to bardzo dużo materiału, lepiej otworzyć i przetłumaczyć z googlem.
Mnie zainteresowało:
Instalacja LPG to Dacia / Renault OEM firmy LandiRenzo, model LC03 (podobny do tego, który został zainstalowany w ostatnim roku produkcji Logana / Sandero II TCe 100 GLP), ale LC03 LPG ECU jest zintegrowany z Renault Petrol ECU.
- Wtryskiwacze to LandiRenzo;
- Rampa wtryskowa to OEM Dacia/Renault;
Logan / Sandero III wykorzystuje model jednosilnikowy, a mianowicie 1Liter (999cm3), z 3 cylindrami w linii z górnymi podwójnymi wałkami rozrządu (DOHC), z 4 zaworami na cylinder (12V):
Silnik ten jest również znany jako „silnik Nissan HR” — został zaprojektowany i wyprodukowany przez Nissana (w szczególności Aichi Kikai Kōgyō Kabushiki Kaisha / Aichi Machine Industry Co., Ltd., Japonia) we współpracy z Renault, Mitsubishi i Mercedes-Benz. do 2013 roku, a więc jest to „stary” silnik, niezawodny, bez znanych „błędów”, natywnie nie zużywa oleju.
Kod Renault: H4Dt (znany również jako „silnik Renault H”) Kod
Mercedes-Benz: M281
Kod sojuszu Renault-Nissan: HR10DET
Blok silnika jest wykonany z odlewu aluminiowego
Rodzaj wtrysku - pośredni MPI (z 3 wtryskiwaczami w kolektorze dolotowym) - wersja ECO-G nadal posiada 3 oddzielne wtryskiwacze LPG (tak, wtryskiwacze LPG są głośniejsze niż benzynowe, ale słychać je tylko przy podniesionej masce) - jest MPI a nie GDI, nie będziesz miał problemów z gromadzeniem się kalaminy na zaworach i w reszcie silnika;
Dystrybucja: łańcuchem
Pasek akcesoriów: bez rolki napinającej
Moc maksymalna: 74 kW (100 KM)
Moc maksymalna uzyskiwana przy: 5000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 160 Nm (170 Nm na LPG)
Prędkość maksymalna przy momencie obrotowym: 2750 obr./min (2 000 obr./min na LPG) - na LPG H4Dt zachowuje się prawie tak samo jak 1,5dCi o mocy 65-70KM !!!
Przesuwnik faz wałka rozrządu (VVT): tylko dolot
Norma usuwania zanieczyszczeń: Euro6 D-Full (znany również jako Euro 6.3) z GPF - Filtr cząstek stałych dla benzyny (UWAGA, filtr cząstek stałych dla benzyny różni się zasadniczo od filtra silnika diesla (DPF) głównie ze względu na zastosowane materiały, wykonany z węglika krzemu, GPF przyjmuje kordieryt, minerał żaroodporny, który reaguje z cząsteczkami, powoduje wewnętrzne czyszczenie filtra, które jest ciągłe i samoregulujące - tzn. GPF nie wymaga cykli czyszczenia, nie wymaga wysokiej prędkości przez długi czas od czasu do czasu itp., GPF jest trwale oczyszczany z cząstek, dzięki czemu NIE ZAPYCHA SIĘ);
- Silnik uruchamia się tylko na Benzynie i automatycznie przełącza się na LPG, gdy temperatura przeciwzamrożeniowa osiągnie 30 stopni Celsjusza (tylko jeśli tryb LPG jest aktywowany odpowiednim przyciskiem na płycie) - tzn. LPG jest pobierany priorytetowo a tryb Benzynowy jest wtórny - ALE jeśli na przykład nagle przyspieszysz, a obecne zapotrzebowanie na moc nie jest spełnione przez silnik LPG, tymczasowo przełącza się na benzynę, a gdy zapotrzebowanie na moc spada, przełącza się z powrotem na LPG.
- Dwa komputery wtrysku, Benzyna ECU + LPG ECU obsługują "Gas FailOver" - tzn. Benzyna ECU monitoruje wymaganą moc i jeśli przepływ odparowanego LPG jest zbyt mały i silnik ma tendencję do blokowania natychmiast zmienić wtrysk LPG na Benzynowy, aby móc aby wypełnić niezbędną moc;
- Nagłe przejście z LPG na Benzynę, gdy na dworze jest zimno i silnik jest jeszcze zimny, jest absolutnie normalne, ponieważ wyższy przepływ LPG wymaga szybszego odparowania cieczy w gazie, a niska temperatura uniemożliwia szybkie odparowanie, stąd przełącznik do benzyny, aby sprostać zwiększonym zapotrzebowaniu na moc.
- Jeśli włączysz ECO i wciśniesz pedał gazu do końca (tj. miniesz punkt oporu pedału) samochód tymczasowo wyłączy tryb ECO - wyprzedzasz lub co potrzebujesz - a powrót przyspieszenia do normalnej pozycji przywraca tryb ECO tak jak było wcześniej.
- Jeśli nie masz benzyny w zbiorniku, ale masz LPG, możesz wymusić uruchomienie na LPG (tylko w sytuacjach awaryjnych, nie rób tego!) Uruchamiając silnik trzymając wciśnięty przycisk LPG na desce rozdzielczej do silnik uruchamia się i jest stabilny. Nie nadużywaj tego wymuszonego startu, uruchamiając wyłącznie benzynę i przełączając na LPG tylko wtedy, gdy komputer wtrysku uzna, że jest to ważne dla płynnej pracy silnika i przedłuży jego żywotność.
- Oczywiście, gdy skończy się gaz, automatycznie przełącza się w tryb benzynowy.
- Obowiązkowe jest posiadanie przez cały czas określonej ilości benzyny w zbiorniku.
- Nie dopuść do starzenia się benzyny w zbiorniku, jeśli zużywasz głównie LPG, benzyna pogorszy swoje właściwości i jeśli osiągnie wiek 1 roku, musisz ją zużyć i/lub dolać świeżej benzyny.
- Przy temperaturze zewnętrznej -7 stopni Celsjusza silnik ECO-G 100 pracuje ok. 1 godz. 15 minut pracy na postoju do osiągnięcia temperatury przeciwzamrożeniowej wymaganej do automatycznego przełączenia z Benzyny na LPG - dlatego NIE zaleca się nagrzewania auta na miejscu, należy jak najszybciej wyjechać.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2022-02-19, 17:44, w całości zmieniany 3 razy
Świetne. Dziękuję kemysz za znalezienie i przetłumaczenie. To kończy już ostatecznie sprawę "dotrysku benzyny".
Dodam od siebie, że sprawdziłem i polecam w zimne dni pracę na benzynie do osiągnięcia 2 kresek na wskaźniku temperatury (ok. 40 stopni) i wtedy puszczenie "gazu" i przełączenie na LPG.
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
gdy temperatura przeciwzamrożeniowa osiągnie 30 stopni
Co to jest "temperatura przeciwzamrożeniowa" i jak jest obliczana? Z moich obserwacji wynika, że instalacja L03 przełącza się na LPG w zależności od warunków zewnętrznych. Gdy temperatura płynu przy włączeniu zapłonu wynosi kilkanaście stopni to lpg jest włączane przy temperaturze cieczy 30 st. Natomiast teraz, gdy temperatura cieczy jest 0 lub niżej przy włączeniu zapłonu to silnik przełącza się na lpg przy temperaturze cieczy ok 55 stopni.
W appce R@GO podłączonej do radia mam odczyt temperatury cieczy i stąd moje spostrzeżenia.
gdy temperatura przeciwzamrożeniowa osiągnie 30 stopni
Co to jest "temperatura przeciwzamrożeniowa" i jak jest obliczana? Z moich obserwacji wynika, że instalacja L03 przełącza się na LPG w zależności od warunków zewnętrznych. Gdy temperatura płynu przy włączeniu zapłonu wynosi kilkanaście stopni to lpg jest włączane przy temperaturze cieczy 30 st. Natomiast teraz, gdy temperatura cieczy jest 0 lub niżej przy włączeniu zapłonu to silnik przełącza się na lpg przy temperaturze cieczy ok 55 stopni.
W appce R@GO podłączonej do radia mam odczyt temperatury cieczy i stąd moje spostrzeżenia.
Mam ostatni wypust Sandero II 1.0 TCE LPG (produkcja 11/2020) z instalacją LPG taką samą jak w III i coraz bardziej przekonuję się o słuszności wyboru modelu z wyprzedaży rocznika, mimo, że sprzedawca usilnie starał się mi wepchnąć III.
Logan/Sandero II ph 2 to ostatnie prawdziwe Logan/Sandero
III to już nie Logan/Sandero, ale jakiś dziwoląg z:
- zablokowanym gniazdem OBD,
- niewymiarowymi bezpiecznikami, których nawet nie ma w ASO,
- obciętą mocą na benzynie w przypadku 1.0 TCE LPG,
-dołożonym filtrem cząstek stałych
- tylko 2 gwiazdkami NACP,
- wyjącymi 6-ci biegowymi skrzyniami biegów,
- reflektorami LED, które jak się zepsują po 10 latach, to ich wymiana będzie droższa niż wartość pojazdu,
- i nie wiadomo jeszcze czym, co może wyjść w trakcie eksploatacji (tzn w trakcie pełnienia przez nabywców roli beta-testerów).
PS przedstawione powyżej poglądy są wyłącznie moją osobistą opinią i nie było moim zamiarem kogokolwiek zrazić lub deprecjonować czyjś wybór.
Ostatnio zmieniony przez krimar 2021-12-08, 13:52, w całości zmieniany 1 raz
Bezpieczniki, to fakt, podejżewam, że za rok dostaniesz na każdej stacji.
Co ma moc do modelu? Tym bardziej ze 90 konna jednostka jeździ naprawdę dobrze. Różnica w mocy, jest ze względu na emisje, bo LPG wydziela mniej CO2 niż na benzynie.
Sandero jest najprawdziwsze i sprawia wiele frajdy i oszzczędności. Jadę tanim autem, a dostaje to samo co w autach "prawdziwych" marek. Mam wszystko to co oczekuję od współczesnego auta, bez wyrzeczeń.
Z reflektorami LED wszyscy mają podobnie, a muszą być LED, bo emisje. Światła drogowe, nie są LED, bo do kalkulacji emisji, nie są wliczane. To jest prawdziwa Dacia, masz tylko to co potrzebne
Mam ostatni wypust Sandero II 1.0 TCE LPG (produkcja 11/2020) z instalacją LPG taką samą jak w III i coraz bardziej przekonuję się o słuszności wyboru modelu z wyprzedaży rocznika, mimo, że sprzedawca usilnie starał się mi wepchnąć III.
Logan/Sandero II ph 2 to ostatnie prawdziwe Logan/Sandero
Ja mam identyczny egzemplarz, ale nie wiem kiedy był produkowany i podzielam Twoje zdanie ;)
Na samej górze dokumentu "Declaration of compliance to R67 regulation" podana jest "vehicle production date" czyli data produkcji. Dokument ten to homologacja montażu instalacji LPG, zawierająca numery fabryczne zbiornika, parownika, komputera, listwy wtryskowej LPG i elektrozaworu. - nie mylić z polskojęzyczną homologacją na zbiornik od firmy stako.
Z dokumentu tego można też poznać miejsce produkcji pojazdu.
Nie zauważyłem czy temat był poruszany, ale jak ktoś wziął wersję LPG i dokupił pakiet TRUNK to koło dojazdowe mieści się na zbiorniku i wszystko elegancko pasuje.
_________________ DACIA - fun to drive
Ostatnio zmieniony przez syn marnotrawny 2021-12-12, 11:10, w całości zmieniany 1 raz
No może na tym polegał pomysł Zastanawiałem się jaki ma sens płacenia za ten dodatek jak dostaję regulowaną podłogę a zabierają podstawową wykładzinę. Ok mam podwyższoną podłogę ale idea była inna. Dopłacając do reguliwanej podłogi dostaję dodatkowy, kryty schowek. Czyli chyba chodziło o schowanie zapasu ale wtedy powinni ogłosić że bagażnik ma 100l mniej.
Z dodatkowych info o moim aucie to SOS znowu awaria i wywala błąd. Trzeba by założyć osobny wątek o awariach Sandero/Stepway III
Czy ten podnośnik trapezowy widoczny na zdjęciu obok dojazdówki się sprawdza? Jeśli tak, czy można prosić o bliższe namiary na niego. To co na allegro chcą za oryginalne podnośniki to jakaś szajba.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum