Pacjent Sandero III, TCE 90, wersja Comfort, z automatyczną klimatyzacją.
Objaw: nie działa wentylator, choć wszystkie wskazania klimatyzacji na ekranikach są prawidłowe. Wskażnik prędkości wentylatora reaguje, wszystkie funkcje klimatyzacji są wyswietlane. Ale w aucie zimno, nie dmucha, wentylatora nie słychać.
Działania kontrolne:
1 Wyłączenie silnika, nawet zostawienie auta na kilka godzin, nie pomaga
2 Skrzynka bezpieczników w kabinie posiada tylko kilka piktogramów, na dużo większą ilość bezpieczników, ale zaden nie odpowiada za odszranianie przedniej szyby, ani za wentylacje
3 Skrzynka bezpieczników pod maską, nie posiada ani jednego piktogramu
4 Instrukcja obsługi posiada jedynie legendę do piktogramów ze skrzynki wewnątrz kabiny
5 Bezpieczniki nie mają odkrytych części metalowych, przez co nie da sie ich sprawdzić bez wyciągania ze skrzynki
Czy ktoś posiada opis bezpieczników, lub wiedzę które sprawdzić?
Bezpieczniki w SIII to jest niezła zagwozdka, opis jest tylko do kilku bezpieczników. A nie da się sprawdzić próbnikiem na miejscu, bo nie ma dostępu do części metalowych. Trzeba po kolei wyciągać nieopisane bezpieczniki
1 Wyłączenie silnika, nawet zostawienie auta na kilka godzin, nie pomaga
2 Skrzynka bezpieczników w kabinie posiada tylko kilka piktogramów, na dużo większą ilość bezpieczników, ale zaden nie odpowiada za odszranianie przedniej szyby, ani za wentylacje
3 Skrzynka bezpieczników pod maską, nie posiada ani jednego piktogramu
4 Instrukcja obsługi posiada jedynie legendę do piktogramów ze skrzynki wewnątrz kabiny
5 Bezpieczniki nie mają odkrytych części metalowych, przez co nie da sie ich sprawdzić bez wyciągania ze skrzynki
Czy ktoś posiada opis bezpieczników, lub wiedzę które sprawdzić?
Drażni mnie takie działanie producenta co by mnie zmuszać do jeżdżenia z takim gównem do serwisu
OBD szwankuje, bezpieczniki to tajemnica...zobaczymy co dalej znajdziecie
Jeśli wymiana wentylatora trwa w sandero 1h. to szacun dla konstruktorów .Nie znam na dziś takiego auta ,zeby tak szybko dało się to wymienic. Ostatnio wymieniałem to w kangoo 2 .Trzeba demontowac cały pulpit.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3959 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-12-23, 10:26
Krystian67 napisał/a:
Jeśli wymiana wentylatora trwa w sandero 1h. to szacun dla konstruktorów .Nie znam na dziś takiego auta ,zeby tak szybko dało się to wymienic.
Nie ma reguły. Ja się z kolei dotąd nie spotkałem (tam gdzie grzebałem) z jakimś ekstra upierdliwym dostępem- miałem do czynienia tylko z rozwiązaniami, gdzie wentylator jest łatwo wyjmowalny z boku, tak jak filtr powietrza i jest dość nisko a nie gdzieś pod samą szybą, albo wręcz nie znajduje się w ogóle wewnątrz obudowy nagrzewnicy, lecz po prawej stronie, gdzieś za czy nad schowkiem. Ostatnio wyciągałem w Toyocie Avensis- godzina na wymianę to jeszcze z przerwą na kawę...
Ale faktycznie- w Dacii Sandero II widzę, że nie jest już zabawnie ze względu na zupełnie niedemontowalny schowek w desce.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-12-23, 11:09, w całości zmieniany 6 razy
Jak piszę że 1h to tak było. Jak mnie zapisywali na konkretny dzień to straszyli całym dniem a ja walczyłem o auto zastępcze ale nie ta liga. Po sprawdzeniu podobno serwis ma na to 0.5h. W moim Fiacie Idea wentylator jest pod schowkiem może z 6 śrub.
Skoro chcesz wymieniać bezpieczniki i nie masz opisu to czemu nie sprawdzisz wszystkich?? naprawde jest ich aż tyle że się nie da?? to zawsze jakaś opcja...
Okazuje się, że Dacie projektował ktoś z Land Rovera, auto się samo psuje i samo naprawia, a potem znów psuje. Tak miałem tylko w LR.
Dzis rano dmuchawa zadziałała, a popołudniu już nie...
Także nie bezpiecznik
Francuz Panie....Francuz
Po kilku francuzach nauczyłem się brać jak najmniej elektroniki
Kiedyś w Megane II światła się same zapalały i nikt nie mógł tego rozgryźć. Pomogła przyklejona kartka na przycisku start-stop "zgaś światła przełącznikiem...." Proste rozwiązanie...ono czasem jest najskuteczniejsze trzeba tylko na nie wpaść czego ci życzę
Choinka.jpg
Plik ściągnięto 11415 raz(y) 5,79 KB
Ostatnio zmieniony przez uno0 2021-12-23, 21:20, w całości zmieniany 2 razy
Miałem 29 aut, prowadziłem kilkaset, Dacie mam już trzecią. Nikt mnie nie przekona, ze Dacia jest niewarta swojej ceny, bo jest to jedna z lepszych wydatków. Dacia nie jest inwestycją.
Największe problemy miałem z wytworami VAG, oraz Daimler Benz. Inne auta mi nie napsuły krwi, nawet Ruskij GAZ
Prawidłowość jest taka, że pierwsze uruchomienie w dniu, dmuchawa ryra aż miło. Jak wyłączyć silnik tylko na chwilę, to zaskakuje. Ale jak zostawić na mrozie na pół godziny, znów nie działa.
Marka: Dacia
Model: D
Silnik: 1.6SCE Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Gru 2018 Posty: 105 Skąd: skąd
Wysłany: 2021-12-25, 06:09
Michał B24 napisał/a:
Dmuchawa story, ciąg dalszy.
Prawidłowość jest taka, że pierwsze uruchomienie w dniu, dmuchawa ryra aż miło. Jak wyłączyć silnik tylko na chwilę, to zaskakuje. Ale jak zostawić na mrozie na pół godziny, znów nie działa.
Ja pisałem wyżej że wymieniałem ostatnio silnik w kangoo. Powodem była wada wirnika .Miał przerwę. Na kilka prób , czasem 10 raz się włączył. To ze łączysz to z mrozem .ok moze być. Ja tez oczywiście dostałem auto do naprawy , kiedy nastał czas parowania szyb. Silnik wymieniłem i jest dobrze.
No było pytanie. Jakie masz opony i czy nie masz problemów z SOS i wentylatorem. Ja mam opony koreańskie ( polskie zimowe Dębica są cichsze i lepiej auto się prowadz- to moje odczucia) . 4 x w serwisie. Wymiana modułu SOS i wymiana wentylatora nawiewu.
2 Skrzynka bezpieczników w kabinie posiada tylko kilka piktogramów, na dużo większą ilość bezpieczników, ale zaden nie odpowiada za odszranianie przedniej szyby, ani za wentylacje
3 Skrzynka bezpieczników pod maską, nie posiada ani jednego piktogramu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum