Wysłany: 2016-09-16, 14:45 Działanie wspomagania kierownicy na postoju
Mam pytanie do posiadaczy Dustera 2016 czy podczas kręcenia kołem kierownicy na postoju przy 2 obrocie, układ wspomagania wpada w wibracje wyczuwalne na kole kierownicy i całym nadwoziu. Patrząc na koła widać że obracają się skokowo przeskoki są wyraźne i jest to słyszalne jako terkotanie. Oddałem do serwisu ale oni twierdzą że TTTM. Proszę o wasze opinie.
Było już...Wibracja pochodzi od dodatkowego obciążenia silnika przez pompę wspomagania jeśli dobrze zrozumiałem. Jest tak w Sandero 2 na 100% a intensywność wibracji zależy w moim przypadku od wielu czynników chwilowych (temp. silnika, otoczenia, włączone odbiorniki prądu, itp.) Wg mnie TTTM. To nie wspomaganie elektryczne.
Nie chodzi mi o większe obciążenie silnika tylko o skokową pracę wspomagania. Wibracje jak pisałem można zaobserwować na obracających się kołach jak i mocno wyczuwalna jest na kole kierownicy i całym nadwoziu i nie pochodzi od silnika. Dodam od razu że nie jest zależna od temperatury silnika obrotów itp. W mojej ocenie wygląda to na zbyt małą wydajność układu wspomagania do ciężaru auta.
Tak, to możliwe... generalnie wibracje mogą pochodzić bezpośrednio z pompy wspomagania. Dlatego czuć to także na kierownicy. U mnie i u innych, z większą lub mniejszą siłą jest to wyczuwalne.
Niestety Takie jest działanie wspomagania dla tego rocznika sprawdziłem w kilku nowych i jest podobnie. Nie da się z tym nic zrobić. TTTM i trzeba się z tym pogodzić.
Od dawien dawna wiadomo, że na postoju się nie kręci kierownicą czy to ze wspomaganiem czy bez. Wystarczy się minimalnie kulać i problem opisany przez autora nie występuje.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1955 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-03-31, 16:40 Drgania kierownicy podczas kręcenia nią na postoju
Część,
może zadam głupie pytanie ale chyba rutyna mnie zżera bo po prostu nie pamiętam czy tak powinno być w Daciach. Otóż, kiedy stoję na biegu jałowym i skręcam kierownica w prawo lub w lewo, to obrót może mniej przed punktem końcowym na kierownicy czuć drgania lub przeskakiwania kierownicy, które odczuwalne sa też na podłodze auta. To normalny objaw czy nie ? W starych autach w tym punkcie szło większe obciążenie na pompę wspomagania i zaczynała wydobywać charakterystyczne dźwięki ale jak jest w naszych daciach
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1955 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-03-31, 18:33
Ale zauważyłem, ze mam takie objawy również podczas parkowania kiedy auto ledwo się toczy a jak pisałem powyżej nie pamiętam jak było w poprzednich Daciach
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1955 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-03-31, 20:18
Poziom płynu jest ok, przewody proste itp. Może wszystko jest ok i
tak powinnoo być a ja nigdy nie zwracałem na to uwagi, no nie wiem. Jakby ktoś mógłby siebie sprawdzić było by fajnie , szczególnie prośba do posiadaczy dusterow I aby zetknęli u siebie
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1955 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-03-31, 21:04
Fruxo napisał/a:
U mnie drżało ale po wymianie płynu na taki z molibdenem przestało i polecam go wymienić od razu kierownica lżej chodzi
Tylko z tego co kojarzę to w pierwszych Dusterach było wspomaganie z hydrauliczną pompą napędzaną paskiem wielorowkowym przez silnik a w Dusterach I po FL jest wspomaganie hydrauliczne napędzane pompą elektryczna więc ty może być duża róznica w działaniu.
W moim dusterze też coś takiego czasami się pojawia, również zwróciłem na to uwagę, objaw występuje jak kręci się kierownicą na postoju/bardzo wolna jazda... może nawierzchnia drogi/obroty silnika mają znaczenie? Ten samochód ma kilka ciekawostek których nie uświadczyłem w innych autach ale dzięki temu jest wyjątkowy
W moim Sanderusie jak skręcę kierownicą ,, do oporu ,, w prawo czy lewo także słyszę ( a i wyczuwam to na kierownicy ) lekkie drgania a pompa jest głośniejsza . Wystarczy lekko odpuścić kierownicę ,wszystko cichnie . Ale takie sygnały są także e drugim aucie ( vw polo ).W obu pompa wspomagania elektryczna . Widocznie taki urok tego mechanizmu, Tak na moje ucho to jakby jakiś zawór upuszczał płynu ,w skrajnych położeniach maglowniczy.
kiedy kupowałem swego dokera sprzedawca mnie uprzedzał by zbyt długo nie trzymać kierownicy w skrajnym położeniu , może to skutkować pęknięciem przewodów , czasem zdarza się że gdy kierownica jest w skrajnym położeniu to coś tam trzeszczy , ale zdarza mi się to bardzo rzadko i przez chwilę
Przyczyną drgającej kierownicy są luźne klemy na akumulatorze z szczególnie plusowa, wywalcie tą czerwoną zaślepkę lub przeróbcie , bo przez nią klema dochodzi za płytko i źle styka do aku i przy okazji sniedzieje. Pod obciążeniem brakuje brakuje prądu dlatego jest drganie, z czasem znacznie wam drżeć nawet przy najmniejszym ruchu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum