DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Silnik szarpie i dławi się na gazie - Logan MCV 1.2 LPG
Autor Wiadomość
mrcoderick 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2
Dołączył: 19 Lut 2022
Posty: 7
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-02-19, 19:29   Silnik szarpie i dławi się na gazie - Logan MCV 1.2 LPG

Cześć wszystkim :-D

Od paru miesięcy walczę z problemem w samochodzie. Silnik będąc na gazie drga i szarpie na niskich obrotach (do 2000 obr., na wyższych jest w porządku) oraz dławi się w momencie szybkiego wciśnięcia gazu i puszczenia go, dodatkowo traci moc. Na benzynie silnik działa idealnie.

Byłem już w serwisie Dacii, powiedzieli, że wyczyścili iglicę - silnik pracował dobrze, autko nie traciło mocy na gazie. Po upływie tygodnia problem powrócił. Pomysłów brak, ani serwis ani ja nie mam pomysłu gdzie szukać problemu. Wyczyściłem również reduktor gazu, nie pomogło.
Jak już wcześniej wspomniałem na benzynie chodzi idealnie.
Filtry gazu były wymieniane 3 miesiące temu.

Podłączyłem się pod komputer samochodu, pojawił się błąd P0130 - wykasowałem błąd, pojeździłem trochę i nadal to samo, błędu nie i nie pojawia się no ale problem pozostał. Lampka Check Engine nie pojawia się, w serwisie i ASO nie widzą żadnych błędów ani problemu.

Auto: Dacia Logan MCV 1.2 75KM (2012)
Instalacja gazowa Landi Renzo.
Przebieg: 113 052 km

Czy ktoś ma pomysł co mogę jeszcze sprawdzić lub wymienić? :)
Ewentualnie gdzie szukać problemu?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-02-19, 19:48   

Luzy zaworowe, wtryski, świece, cewki, przepustnica...
 
mrcoderick 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2
Dołączył: 19 Lut 2022
Posty: 7
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-02-19, 19:59   

laisar napisał/a:
Luzy zaworowe, wtryski, świece, cewki, przepustnica...


Świece były niedawno wymieniane, przepustnica była sprawdzana i czyszczona.
Zastanawia mnie tylko jedna rzecz, gdyby któraś rzecz była uszkodzona to wyszła by po czasie też na benzynie i powinna pojawić się lampka check engine?

Na benzynie jest ok, z problemem walczę blisko rok. Więc zakładam, że problemem jest instalacja gazowa, bo na benzynie chodzi idealnie.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-02-19, 20:18   

Chodziło mi właśnie o wtryski gazowe - resztę podałem, bo gaz jest bardziej czuły na nieprawidłowości, więc ich efekty widać na nim wcześniej, ale po roku i sprawdzeniu tych elementów raczej nie będą winne.
 
mrcoderick 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2
Dołączył: 19 Lut 2022
Posty: 7
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-02-19, 21:37   

laisar napisał/a:
Chodziło mi właśnie o wtryski gazowe - resztę podałem, bo gaz jest bardziej czuły na nieprawidłowości, więc ich efekty widać na nim wcześniej, ale po roku i sprawdzeniu tych elementów raczej nie będą winne.


Sprawdziłem ciśnienie w listwie wtryskowej

Ciśnienie bardzo wariuje w momencie dławienia silnika, w listwie wtryskowej na obrotach jałowych i podczas jazdy ciśnienie jest pomiędzy 130-140 kPh. Podczas dławienia ciśnienie wynosi 190.

Jakie powinno być ciśnienie w listwie wtryskowej?
Jest jakiś zakres od-do?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-02-20, 01:43   

Na wolnych obrotach: 1,15-1,36 bara.

Przy obrotach wyższych niż wolne: 1,3-2,2 bara.

(Ciśnienie gazu powinno być wyższe niż ciśnienie w dolocie o 0,9-0,95 bara).

Nota techniczna Renault - NT6525A, "Diagnostic - GPL Landi Renzo OMEGAS PLUS Euro 5/6".
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 917
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-02-20, 08:32   

W każdym aucie w którym miałem problemy z gazem nie występowały na benzynie i powodem były luzy zaworowe ;-)
Ja bym zaczął od tego ;-)
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 539
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2022-02-20, 08:51   

Gaz grzeje wiecej elementy silnika. Też bym na to postawił na poczatek. Zaden komputer nie wskaze jaki jest luz na zaworach..
 
keisyzrk 


Marka: dacia
Model: duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2015
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 411
Skąd: LUBACZÓW/ZAMOŚĆ/RZESZÓW/TARNÓW/LUBLIN
Wysłany: 2022-02-20, 11:13   

Ja bym obstawiał jedno z trzech: cewka, świece albo albo lejący wtryskiwacz lgp.
W moim loganie występowało delikatne poszarpywanie po przełączeniu ma lgp. Ustępowało po rozgrzaniu silnika. Po wymianie cewki problem ustąpił..
Świece zmieniałem i jedna nowa była felerna..
A lejący wtryskiwacz będzie dawał za duzo paliwa i też będzie szarpał..
 
mrcoderick 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2
Dołączył: 19 Lut 2022
Posty: 7
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-02-20, 19:19   

laisar napisał/a:
Na wolnych obrotach: 1,15-1,36 bara.

Przy obrotach wyższych niż wolne: 1,3-2,2 bara.

(Ciśnienie gazu powinno być wyższe niż ciśnienie w dolocie o 0,9-0,95 bara).

Nota techniczna Renault - NT6525A, "Diagnostic - GPL Landi Renzo OMEGAS PLUS Euro 5/6".


Sprawdziłem ciśnienie przez ODB, zmieniłem na wartości z kPh na bar i wszystko w normie.
Zauważyłem, że silnik mocno klekocze na gazie, na benzynie chodzi cichutko.

Pojadę do speca gazowego, w pierwszej kolejności zrobię regulacje luzów zaworowych, następnie będę wymieniał wtryskiwacze, następnie świece oraz cewkę.

Jutro będę dzwonił do speca i dam znać czy problem rozwiązani :>
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 379
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2022-02-21, 12:59   

kapelusznik napisał/a:
W każdym aucie w którym miałem problemy z gazem nie występowały na benzynie i powodem były luzy zaworowe ;-)
Ja bym zaczął od tego ;-)


też bym od tego zaczął , jak ktoś napisał - gaz jest bardziej "czuły" i wcześniej pokazuje że coś się dzieje w silniku. jeśli nie luzy to cewki, wytrysk gazu
 
przemoc84 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 493
Skąd: zam. Elbląg, ur. Poznań
Wysłany: 2022-02-21, 13:59   

U mnie dławił się ale na benzynie. jak się okazało wtryski, dla spokoju te gazowe też wymieniłem
_________________
jednoosobowy SANDERO OFF ROAD TEAM POLAND
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7477
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2022-02-22, 09:20   

W 1,2 akurat tego typu problemy najczęściej związane są z luzami zaworowymi, które należy regulować co 15 20kkm. Właśnie LPG - problem, PB - OK.
W 1,4 czy nawet 1,6 MPI te problemy rzadziej występują, a przynajmniej dłużej da się pojeździć bez regulacji.
 
mrcoderick 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2
Dołączył: 19 Lut 2022
Posty: 7
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-03-08, 14:21   

Marek1603 napisał/a:
W 1,2 akurat tego typu problemy najczęściej związane są z luzami zaworowymi, które należy regulować co 15 20kkm. Właśnie LPG - problem, PB - OK.
W 1,4 czy nawet 1,6 MPI te problemy rzadziej występują, a przynajmniej dłużej da się pojeździć bez regulacji.


Regulacja zaworów nic nie dała,
Czyszczenie instalacji gazowej sprawiło, że autko ma więcej mocy na gazie ale nadal się dławi na jałowych.
Będe wymieniał na dniach świece i dam znać. :>
 
mrcoderick 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2
Dołączył: 19 Lut 2022
Posty: 7
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-03-10, 18:53   

Temat rozwiązywany.
Okazuje się, że po wymianie świec wszystko ustało.

Wszystkim bardzo dziękuję za pomoc :)
 
tomkasz 



Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: Hybrid 140
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 387
Skąd: małopolska
Wysłany: 2022-03-10, 19:17   

U mnie jest wymiana świec co 60 tyś.km. lub co 4 lata. A u Ciebie przejechały te 113 tyś.?
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
mrcoderick 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2
Dołączył: 19 Lut 2022
Posty: 7
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-03-11, 12:27   

tomkasz napisał/a:
U mnie jest wymiana świec co 60 tyś.km. lub co 4 lata. A u Ciebie przejechały te 113 tyś.?


Może były wymieniane jak licznik pokazał 30 tyś. km, jak autko było jeszcze na gwarancji.
A tak to niezbyt. 90 tyś. mogły świece zrobić :>
 
tomkasz 



Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: Hybrid 140
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 387
Skąd: małopolska
Wysłany: 2022-03-11, 13:23   

mrcoderick napisał/a:
A tak to niezbyt. 90 tyś. mogły świece zrobić :>

To miały prawo się zepsuć ;-) .
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne