Marka: Renault
Model: Koleos II
Silnik: 2.0 dci
Rocznik: 2019 Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Kwi 2020 Posty: 122 Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2022-05-16, 09:03 Zakup Logana MCV wybór silnika
Hej!
Znajomy szuka auta używanego. Zastanawia się nad Loganem MCV po 2010 roku. Chce go zagazować. No i teraz pytanie który silnik wybrać? 1.2 chyba trochę za słaby. 0,9 jeździłem tylko w benzynie i raptem kilka dni. Nie wiem, jak takie silniki z przebiegiem ok. 200 tys km się sprawują. Nadają się to lpg? A może dci? Od którego roku dci mają poprawione panewki?
Z góry dziękuję za pomoc.
0,9 jest całkiem okej z tego co czytałem/oglądałem i nadaje się do lpg (pośredni wtrysk). Ale czy sprawdzi się w tak dużym aucie ... patrząc po obecnym Jogger - myślę, że tak. Sam jeżdżę 1.0, który jest następcą tego 0,9, dość podobny konstrukcyjnie i dla spokojnego (i spoko ) kierowcy będzie wystarczający.
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1344 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-05-16, 10:52
każdy z tych silników będzie pewnie dobry - trzeba tylko założyć że sposób jazdy będzie uwarunkowany tym co jest pod maską. Silniki 1.2 są bardzo długowieczne i pewnie relatywnie wtopić przy zakupie używki. 0.9 dan na pewno przyjemniejszą jazdę z większymi wibracjami na biegu jałowym, ale pewnie większe jest ryzyko ewentualnych inwestycji - jeśli pierwszy właściciel np. stosował się do zalecanych przez producenta interwałów olejowych. 1.5Dci mam w jimny wersję 86km 200nm z 2008r i problem panwewk nie występuje - olej zmieniam co 15tyś, i przy przebiegu 140tyś po długim postoju odpala jak nówka a po 5-8s pracuje jak ciepły (choć może to zasługa także stosowanego od 100tyś km Ceratec-a).
Każdy z wymienionych jest dobry i bardzo trwały.
MCV do 2012r, będzie pierwszą generacja, i silnika 0.9TCe mieć nie będzie. W tym modelu I generacji są jeszcze silniki 1.6, jak najbardziej pod gaz.
TCe 0.9 był fabrycznie gazowany i to fajny silnik do Logana II generacji.
1.5 dci, praktycznie każda wersja w Daci jest bardzo trwała. Do Daci nigdy nie trafiły te z problematycznymi panwewkami, albo zasługa krótszych interwałów serwisowych w Daci, niz w Renault.
Marka: Renault
Model: Koleos II
Silnik: 2.0 dci
Rocznik: 2019 Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Kwi 2020 Posty: 122 Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2022-05-16, 11:28
Dzięki za odpowiedzi. Ja osobiście trochę tego 1.2 się obawiam. Miałem okazję przejechać się Modusem z tym silnikiem i wyprzedzanie nie szło mu zbyt dobrze. Obiecałem pomóc w wyborze i teraz mam
Muszę chyba wziąć też pod uwagę dci.
Dzięki za odpowiedzi. Ja osobiście trochę tego 1.2 się obawiam. Miałem okazję przejechać się Modusem z tym silnikiem i wyprzedzanie nie szło mu zbyt dobrze. Obiecałem pomóc w wyborze i teraz mam
Muszę chyba wziąć też pod uwagę dci.
Logan jest sporo lżejszy od Modusa, ale ten silnik przy predkościach autostradowych, po prostu wyje. Po mieście daje radę. Jest całkiem przyjemny do 100km/h potem nie pozwala o sobie zapomnieć. Jeśli jeździsz szybciej niż 100km/h, będziesz cierpiał.
0.9TCe i dci są do jazdy na ekspresówce dużo lepiej dopasowane.
Omijać szerokim łukiem 1.0 SCe w samochodzie o takich gabarytach, w Sandero jeszcze daje jakoś radę. Pierwotnie chciałem kupić Logana MCV z tym silnikiem, ale że rynku wtórnym praktycznie wtedy nie było nic ciekawego, więc zakupiłem Sandero z tym silnikiem i nie żałuję. Do Logana MCV to minimum 1.2 lub 0,9 TCe tak jak pisali już koledzy.
Ostatnio zmieniony przez michal22 2022-05-16, 11:44, w całości zmieniany 1 raz
Michał dzięki. Pytanie jak z trwałością tych tce przy większych przebiegach rzędu 200-300 tys km?
Poczytaj forum, nikt TCe 90 jeszcze nie zakatował. Chyba jest jeden wątek na całym forum, o problemach z tym silnikiem trwałościowych, w sensie był film na rosyjskim youtubie, że padł. Jest też wątek o spalaniu superstukowym. Był problem z jakościa instalacji gazowej jedynie, ale w stylu przerywa, lub gasnie. A nie że laweta i remont.
300 tys, są juz przypadki, ale raczej mało kto tyle na razie zrobił, ten silnik zagościł w Daci chyba w 2014 dopiero.
Ostatnio zmieniony przez Michał B24 2022-05-16, 21:22, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1344 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-05-18, 08:55
Z całą pewnością silnik k4m to najbezpieczniejsza opcja dla samochodu używanego z większym przebiegiem. Ale sądzę że w codziennej eksploatacji 1.5dci przyjemniejszy i tańszy - być może jednak mniej ryzykowny w zakupie.
Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 369 Skąd: KR
Wysłany: 2022-05-19, 20:11
Jak dbasz, tak masz. W rodzinie jest Grand Vitara 1,9 ddis 129 koni, po czipsie na 160; 2011 rok od nowości w rodzinie. Jedyny problem to egr, plastikowy, zaprojektowany tak, żeby się poddać po około 100 tys kilometrów. Jak zmienili interwał wymiany oleju z 30 tys. na 20, problem z panewkami nie występuje. a i tak olej wymieniany jest co 15.
_________________ miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Marka: Renault
Model: Koleos II
Silnik: 2.0 dci
Rocznik: 2019 Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Kwi 2020 Posty: 122 Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2022-05-20, 10:19
Ten egzemplarz akurat jest zadbany. Ma udokumentowany przebieg i pochodzi z krajowego salonu. Interwały wymiany oleju nie przekraczały 12 tys km. Przeważnie 7 do 10 tys km. Wszystko jest potwierdzone.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum