Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1344 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-04-15, 09:08
RAJ napisał/a:
Jak ruszy baltic pipe (podobno do końca roku) to gaz powinien się ustabilizować.
Nie jestem pewien czy baltic pipe wpłynie na ceny LPG - raczej na cenę gazu ziemnego. Obym się mylił - ale cena i dostępność LPG jest bardziej zagrożona; rząd i tak zdaje się odwlekać zakończenie importu putinowego LPG do końca roku, ale jak na razie odpowiada on za większość krajowej konsumpcji (o ile pamiętam za 60-65%) i nie ma realnych pomysłów na zastąpienie go innym źródłem. Obecnie możemy obserwować obniżki cen z powodu końca sezonu grzewczego, ale to chwilowe - pewnie do września.
Dziś i ja wyczyściłem tłoczek elektrozaworu reduktora oraz wymieniłem filtr fazy ciekłej. Pytanie do Was. Czy po wymianie filtra fazy ciekłej zakładaliście z powrotem tą osłonę?
Ja mam jeszcze na gwarancji auto więc to posrane żelazko jest ale się zastanawiam czy się go nie pozbyć. Czemu ono służy? Czy to jakieś zabezpieczenie na wypadek zderzenia?
_________________ Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
Cena lpg to chciwość , w tym momencie propan do celów grzewczych kosztuje 2.9 zł /l gdzie nie ma tarczy anty inflacyjnej więc płacicie pełen vat , oznacza to że spokojnie lpg na stacji mogło by kosztować 2.6-2.7.
Nie wiem co masz na myśli ale wiem że w pewnych kręgach za takie skróty możesz dostać wirtualnego bana lub w realu w baniak, więc lepiej daruj sobie takie teksty.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1344 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-04-17, 11:37
Black Dusty napisał/a:
Cytat:
tankuj LGBT
Nie wiem co masz na myśli ale wiem że w pewnych kręgach za takie skróty możesz dostać wirtualnego bana lub w realu w baniak, więc lepiej daruj sobie takie teksty.
Czy to jakieś zabezpieczenie na wypadek zderzenia?
Podejrzewam, że zostało ono stworzone po to, by zwykłym użytkownikom utrudnić samodzielną wymianę filtra...
Zabieram się do tego jak pies do jeża. Robiłeś od góry po wyjęciu filtra powietrza czy od dołu ?
Od dołu łapy pokancerowane jakbym żyły podcinał. Może od góry jakiś myk jest. Usytuowanie tego reduktora i filtra to zemsta jakaś 😭
Robiłeś od góry po wyjęciu filtra powietrza czy od dołu ?
Żeby ściągnąć tą osłonę, luzowałem uchwyty od reduktora od góry (bodajże 2 śruby) i od dołu (też chyba dwie). Lekko odchyliłem parownik w stronę silnika, żeby wyciągnąć tą blachę (od spodu). Później przykręciłem reduktor z powrotem. Całą wymianę filtra zrobiłem od strony koła, po ściągnięciu kawałka plastikowego nadkola. Tutaj już podejście bezproblemowe.
Robiłeś od góry po wyjęciu filtra powietrza czy od dołu ?
Żeby ściągnąć tą osłonę, luzowałem uchwyty od reduktora od góry (bodajże 2 śruby) i od dołu (też chyba dwie). Lekko odchyliłem parownik w stronę silnika, żeby wyciągnąć tą blachę (od spodu). Później przykręciłem reduktor z powrotem. Całą wymianę filtra zrobiłem od strony koła, po ściągnięciu kawałka plastikowego nadkola. Tutaj już podejście bezproblemowe.
Tej metody jeszcze nie praktykowałem. Raz ściągnąłem koło i zobaczyłem ze bez podnośnika z rękoma wyciągniętymi musiałbym to robić a tułów zwinąć w precla 🤣
Czy ktoś już trenował wymianę filtru gazu fazy ciekłej w Dacia Sandero III Tce 100 LPG ?
Jeśli tak to proszę podzielić się doświadczeniem :)
Czy jest podobnie jak w Dusterze że najprościej zdjąć nadkole przy przednim kole i jest dostęp do reduktora ?
Stuknęło mi 25 tys. km i chciałbym ten filtr wymienić nie czekając aż ASO wymieni go po 60 tys.
Filtr fazy lotnej już wymieniam sam, zajmuje mi to 15 minut, bułka z masłem.
Na marginesie - byłem dzisiaj w ASO na 1 przeglądzie przy 25 tys. Panowie byli zdziwieni czemu chcę robić przegląd gazu "miesiąc przed końcem terminu".
Sam przegląd gazu kosztował 235,38 zł brutto, w tym:
- wymiana filtru - 61,99
- kontrola szczelności - 61,99
- demontaż i montaż akumulatora - 61,99
- filtr gazu fazy lotnej - 49,41
W poprzednim aucie u gazownika "nie ASO" płaciłem 150 zł za przegląd z filtrami, tyle że podpinali pod komputer i robili jeszcze sprawdzenie i regulację instalacji ,
a ASO tylko sam filtr wymienia za +50% więcej :D
Najbardziej mnie ciekawi po co demontowali akumulator, jak ja wymieniam spokojnie filterek bez ruszania AKU, tylko rurę od filtra powietrza odkręcam aby mieć lepszy dostęp.
Następnym razem przed przeglądem pomaluję śruby od aku jakimś lakierem, po przeglądzie sprawdzę czy śruby były ruszane - a jeśli nie, to pójdę z reklamacją że chcą naciągnąć klienta na 62 zł,
jestem prawie pewien że nie demontują akumulatora.
Ostatnio zmieniony przez kordirko 2022-06-06, 21:23, w całości zmieniany 8 razy
Z tym akumulatorem to podejrzewam procedury bezpieczeństwa. Żeby przy gazie nie pojawiła Ci się gdzieś przypadkiem iskra przy jakimś zwarciu w instalacji. A czy rzeczywiście odpinają to już inna kwestia.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,0 TCe
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige Plus
Dołączył: 21 Mar 2022 Posty: 65 Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2022-06-22, 09:45
W kwestii osłony parownika powiem tyle, że nie powinno się jej wyrzucać bo pomaga ona utrzymać stałą temperaturę reduktora a tym samym lepsze parametry gazu w fazie lotnej. Osłona prz tak niskim montażu reduktora osłania go też przed bryzgami wody które skutecznie by go chłodziły. Jeżdżę na lpg LandiRenzo kilkanaście lat i działa bez problemów. Co do elektrozaworu to powinien on być zamontowany możliwie najbliżej pionu i wtedy się nie klei. Niekiedy jest to utrudnione bo filtr fazy ciekłej też powinien być w takiej pozycji lub zbliżonej. Nie wiem jaki reduktor macie w swoich Daczkach (ja czekam na zamówionego DD2) . Jeśli to Li02 to ma on dokręcamy filtr z elektrozaworami i można go pięknie zamontować w idealnym pionowym położeniu. Chyba że jest to Li10 to ma on zintegrowany filtr i elektrozawór i trzeba wybrać optymalne położenie dla obydwu elementów ale ja bym bliżej pionu ustawiał jednak elektrozawór.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,0 TCe
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige Plus
Dołączył: 21 Mar 2022 Posty: 65 Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2022-06-22, 10:02
Teraz może słowo o kwotach z ASO. Czy ktoś z was płacił oddzielnie za zdjęcie kół przy wymianie klocków????? Ja takiej pozycji w cenniku nie spotkałem. Teraz może bliżej lpg. Jeśli ktoś używa auta z lpg to i odwiedza gazowników. U nich jest sprawa jasna wymiana filtrów i kontrola szczelności oraz ustawień lpg (zazwyczaj też przestawienie sygnalizacji wymiany filtrów) i to tyle. Nie spotkałem się z dopłatą za podłączenie laptopa czy też inne rzeczy które są robione żeby ułatwić sobie dostęp. A co do środków bezpieczeństwa to przed odkręcaniem czegokolwiek przy reduktorze najpierw zakręcamy zawór na butli w wielozawór, wypalamy gaz i po temacie. Bezpiecznie nawet dla rąk bez rękawiczek.
Teraz może słowo o kwotach z ASO. Czy ktoś z was płacił oddzielnie za zdjęcie kół przy wymianie klocków????? Ja takiej pozycji w cenniku nie spotkałem. Teraz może bliżej lpg. Jeśli ktoś używa auta z lpg to i odwiedza gazowników. U nich jest sprawa jasna wymiana filtrów i kontrola szczelności oraz ustawień lpg (zazwyczaj też przestawienie sygnalizacji wymiany filtrów) i to tyle. Nie spotkałem się z dopłatą za podłączenie laptopa czy też inne rzeczy które są robione żeby ułatwić sobie dostęp. A co do środków bezpieczeństwa to przed odkręcaniem czegokolwiek przy reduktorze najpierw zakręcamy zawór na butli w wielozawór, wypalamy gaz i po temacie. Bezpiecznie nawet dla rąk bez rękawiczek.
ASO musi na FV wyszczególnić operacje i je rozliczyć zgodnie z czasochłonnością zadań. To m.in. wymogi gwarancji.
Marka: Renault
Model: Clio V
Silnik: 1.0 100M LPG
Rocznik: 2021
Dołączył: 22 Cze 2022 Posty: 3 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2022-06-22, 21:34
Nie zamierzam czekać do 30k na serwis ASO a obecny Przebieg w aucie wynosi 10 tysięcy wiec chciałbym wymienić filtry gazu: filtr fazy lotnej oraz fazy ciekłej dla reduktora.
Renault Clio wersja 5 rok produkcji 2021 Instalacja LPG fabryczna Producenta.
Silnik 1.0 100KM LPG
w Aucie, pod maską jest fabrycznie zamontowany filtr FILGAZ 67R-010911 TYPE FLPG25 110R-000029 TYPE FCNG25
jakiś dziwny plastikowy filtr…
W Clio nie mogę zlokalizować filtra fazy ciekłej, może uda się dobrać na podstawie pierwszego filtra zdjęcie załącznik
Wysłałem zapytanie do różnych sklepów sprzedających filtry LPG:
Otrzymałem różne odpowiedzi:
1. Niestety nie jesteśmy w stanie na podstawie tych informacji doradzić w wyborze filtra.
2. Inny sklep polecamy zamiast Filgaz coś lepszego: Landi Renzo 620000280 filtr fazy ciekłej allegro numer aukcji 11286549678 . Wkład z włókna szklanego odfiltruje 10x mniejsze cząstki od zwykłych papierowych, jak ten filgaz.
3. Co do fazy ciekłej - przydałoby się zdjęcie reduktora. Wtedy będzie można poprawnie dobrać.
4. do Cllio musimy mieć info Filgaz jest z króćcami 12 czy 14 mm??
Czy ktoś posiada Renault Clio wersja 5 (2019-) ? czy ktoś zamawiał, kupował na własną rękę fitry ? Proszę o linki zakupowe do filtrów…
Chyba będę musiał zadzwonić do ASO renault, może po Numerze VIN auta dobiorą filtry…
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,0 TCe
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige Plus
Dołączył: 21 Mar 2022 Posty: 65 Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2022-06-22, 21:34
Do chrom6.
Ja wszystko rozumiem ale kasować klienta z autem na gwarancji za zrobienie sobie dostępu do filtra lpg to delikatnie mówiąc przegięcie. Wymiana filtra to wymiana i kropka. Przy wymianie oleju nikt nie kasuje klientów za odkręcenie osłony silnika i odkręcenie/wkręcenie filtra oleju. To są czynnością w ramach wymiany oleju. Tak że Kolego nie broń ASO chyba że jesteś ich przedstawicielem. Na wszystko są ustalone roboczogodziny a nie dokładanie dodatkowych czynności jak wymontowanie i zamontowanie akumulatora. To jest 2 minuty roboty i kluczyk płaski nr 10. Chyba jaśniej się nie da.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,0 TCe
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige Plus
Dołączył: 21 Mar 2022 Posty: 65 Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2022-06-22, 21:42
Kolego Slawko21 mogę doradzić tylko tyle że fazę lotna brałbym do LR bo taka jest instalacja. Reduktora jeszcze nie widziałem bo mój Duster czeka w kawałkach na złożenie do kupy. Podobno to jakiś Li18. Dla mnie to nowość. Nie wykluczam że filtr będzie od Li10.
w Aucie, pod maską jest fabrycznie zamontowany filtr FILGAZ 67R-010911 TYPE FLPG25 110R-000029 TYPE FCNG25
jakiś dziwny plastikowy filtr…
W tym temacie są wszelkie informacje o tym filtrze Filgaz FLPG25 http://www.daciaklub.pl/f...1828621#1828621 . Króćce 12/12, jest dostępny zarówno ten jak i mnóstwo zamienników (uwagi montażowe w temacie w/w). Jeżeli chodzi o fazę ciekłą to trzeba znaleźć zawór/reduktor i spr. co to jest (spróbuj znaleźć wg mojego opisu dla Duster II, na podszybiu, zaworu z filtrem, odczytaj oznaczenie i zrób foto). Może być to samo co w Duster II/Sandero III ale niekoniecznie. Poza tym mogli zrobić jakieś modyfikacje w okresie produkcji.
FILTR BENZYNY faza ciekła 169196566R cena 52.00zł
FILTR BENZYNY faza lotna 169194462R cena 52.00zł
Czyli ostro za filtry przepłaciłem w porównaniu do waszych propozycji z linków.
To są te same filtry co w Dacia Sandero III z silnikiem 1.0 TCe 100 LPG.
Filtr fazy ciekłej też kupiłem w ASO za 50 zł, wymiana jest na tyle rzadko że moim zdaniem można przepłacić za niego 2 razy w ASO i nie ma sensu tracić czasu na poszukiwania.
Oryginał ma 2 oringi w komplecie, duży i mały, nigdzie w sieci nie znalazłem takiego zestawu z dwoma oringami w takich rozmiarach.
Ten reduktor LR18 na stronie producenta Landi Renzo nie jest opisany, kompletny brak informacji - to jakaś wersja produkowana tylko dla Renault ?
Filtry fazy lotnej kupiłem po 7,95 zł na znanym portalu - są identyczne jak oryginał, FILGAZ FLPG25 z filtrem poliestrowym - nie z bibuły.
Ostatnio zmieniony przez kordirko 2022-06-27, 20:35, w całości zmieniany 1 raz
Wysłany: 2023-01-03, 09:01 Wymian filtrów LPG w Lodgy 1.6 1018r
Witam wszystkich.
Po intensywnej gimnastyce przy wymianie filtra kabinowego potrzebuję jeszcze wiedzieć gdzie umiejscowione są filtry LPG (faza ciekła, faza lotna) a następnie chciałbym się zabrać za wymianę.
Proszę naprowadźcie mnie gdzie te nieszczęsne filtry są, gdzie szukać zaworu odcinającego i jakie nr producenta filtrów były stosowane jako oryginały. Jak wszystkie informacje będę miał spokojnie zabiorę się za wymianę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum