Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zakup Logana MCV wybór silnika
Autor Wiadomość
Hipolit 



Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Kwi 2020
Posty: 49
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2022-05-16, 10:03   Zakup Logana MCV wybór silnika

Hej!
Znajomy szuka auta używanego. Zastanawia się nad Loganem MCV po 2010 roku. Chce go zagazować. No i teraz pytanie który silnik wybrać? 1.2 chyba trochę za słaby. 0,9 jeździłem tylko w benzynie i raptem kilka dni. Nie wiem, jak takie silniki z przebiegiem ok. 200 tys km się sprawują. Nadają się to lpg? A może dci? Od którego roku dci mają poprawione panewki?
Z góry dziękuję za pomoc. :-)
_________________
Duster złapał wirusa. :)
 
tomkasz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Prestige
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 201
Skąd: małopolska
Wysłany: 2022-05-16, 10:35   

0,9 jest całkiem okej z tego co czytałem/oglądałem i nadaje się do lpg (pośredni wtrysk). Ale czy sprawdzi się w tak dużym aucie ... patrząc po obecnym Jogger - myślę, że tak. Sam jeżdżę 1.0, który jest następcą tego 0,9, dość podobny konstrukcyjnie i dla spokojnego (i spoko ;-) ) kierowcy będzie wystarczający.
_________________


Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
r70 


Marka: Jest:Renault/Suzuki/Dacia
Model: Jest:captur/jimny/duster
Silnik: Jest:1.2tce/1.5dci82/1.0Tce LPG
Rocznik: jest:2014/2008/2021
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 613
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-05-16, 11:52   

każdy z tych silników będzie pewnie dobry - trzeba tylko założyć że sposób jazdy będzie uwarunkowany tym co jest pod maską. Silniki 1.2 są bardzo długowieczne i pewnie relatywnie wtopić przy zakupie używki. 0.9 dan na pewno przyjemniejszą jazdę z większymi wibracjami na biegu jałowym, ale pewnie większe jest ryzyko ewentualnych inwestycji - jeśli pierwszy właściciel np. stosował się do zalecanych przez producenta interwałów olejowych. 1.5Dci mam w jimny wersję 86km 200nm z 2008r i problem panwewk nie występuje - olej zmieniam co 15tyś, i przy przebiegu 140tyś po długim postoju odpala jak nówka a po 5-8s pracuje jak ciepły (choć może to zasługa także stosowanego od 100tyś km Ceratec-a).
_________________
pozdrawiam
www.pawelpawlak.pl
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 820
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2022-05-16, 12:26   

Każdy z wymienionych jest dobry i bardzo trwały.
MCV do 2012r, będzie pierwszą generacja, i silnika 0.9TCe mieć nie będzie. W tym modelu I generacji są jeszcze silniki 1.6, jak najbardziej pod gaz.

TCe 0.9 był fabrycznie gazowany i to fajny silnik do Logana II generacji.

1.5 dci, praktycznie każda wersja w Daci jest bardzo trwała. Do Daci nigdy nie trafiły te z problematycznymi panwewkami, albo zasługa krótszych interwałów serwisowych w Daci, niz w Renault.
 
Hipolit 



Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Kwi 2020
Posty: 49
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2022-05-16, 12:28   

Dzięki za odpowiedzi. Ja osobiście trochę tego 1.2 się obawiam. Miałem okazję przejechać się Modusem z tym silnikiem i wyprzedzanie nie szło mu zbyt dobrze. Obiecałem pomóc w wyborze i teraz mam :-P
Muszę chyba wziąć też pod uwagę dci.
_________________
Duster złapał wirusa. :)
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 820
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2022-05-16, 12:34   

Hipolit napisał/a:
Dzięki za odpowiedzi. Ja osobiście trochę tego 1.2 się obawiam. Miałem okazję przejechać się Modusem z tym silnikiem i wyprzedzanie nie szło mu zbyt dobrze. Obiecałem pomóc w wyborze i teraz mam :-P
Muszę chyba wziąć też pod uwagę dci.


Logan jest sporo lżejszy od Modusa, ale ten silnik przy predkościach autostradowych, po prostu wyje. Po mieście daje radę. Jest całkiem przyjemny do 100km/h potem nie pozwala o sobie zapomnieć. Jeśli jeździsz szybciej niż 100km/h, będziesz cierpiał.

0.9TCe i dci są do jazdy na ekspresówce dużo lepiej dopasowane.
 
Hipolit 



Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Kwi 2020
Posty: 49
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2022-05-16, 12:42   

Michał dzięki. Pytanie jak z trwałością tych tce przy większych przebiegach rzędu 200-300 tys km?
_________________
Duster złapał wirusa. :)
 
michal22 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 20 Paź 2021
Posty: 57
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2022-05-16, 12:43   

Omijać szerokim łukiem 1.0 SCe w samochodzie o takich gabarytach, w Sandero jeszcze daje jakoś radę. Pierwotnie chciałem kupić Logana MCV z tym silnikiem, ale że rynku wtórnym praktycznie wtedy nie było nic ciekawego, więc zakupiłem Sandero z tym silnikiem i nie żałuję. Do Logana MCV to minimum 1.2 lub 0,9 TCe tak jak pisali już koledzy.
Ostatnio zmieniony przez michal22 2022-05-16, 12:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 820
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2022-05-16, 22:20   

Hipolit napisał/a:
Michał dzięki. Pytanie jak z trwałością tych tce przy większych przebiegach rzędu 200-300 tys km?


Poczytaj forum, nikt TCe 90 jeszcze nie zakatował. Chyba jest jeden wątek na całym forum, o problemach z tym silnikiem trwałościowych, w sensie był film na rosyjskim youtubie, że padł. Jest też wątek o spalaniu superstukowym. Był problem z jakościa instalacji gazowej jedynie, ale w stylu przerywa, lub gasnie. A nie że laweta i remont.

300 tys, są juz przypadki, ale raczej mało kto tyle na razie zrobił, ten silnik zagościł w Daci chyba w 2014 dopiero.
Ostatnio zmieniony przez Michał B24 2022-05-16, 22:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
dacia 


Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 298
Skąd: Polska
Wysłany: 2022-05-17, 22:31   

Ja bym szukał raczej 1,6 o ile były.Sam miałem to cudo i jeździło na lpg i nic..... silnik bajka coś miałem pod 240 tys i dalej lata gdzieś u kogoś
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3352
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2022-05-17, 23:40   

Na pewno były K4M w Loganach MCV 6-drzwiowych - wiem, że jak ja kupowałem, to były i krowowozy z tym silnikiem.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
r70 


Marka: Jest:Renault/Suzuki/Dacia
Model: Jest:captur/jimny/duster
Silnik: Jest:1.2tce/1.5dci82/1.0Tce LPG
Rocznik: jest:2014/2008/2021
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 613
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-05-18, 09:55   

Z całą pewnością silnik k4m to najbezpieczniejsza opcja dla samochodu używanego z większym przebiegiem. Ale sądzę że w codziennej eksploatacji 1.5dci przyjemniejszy i tańszy - być może jednak mniej ryzykowny w zakupie.
_________________
pozdrawiam
www.pawelpawlak.pl
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3378
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-05-18, 10:03   

Były K4M i w Loganach sedanach i w MCV a nawet w Sandero Hi flex
 
Hipolit 



Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Kwi 2020
Posty: 49
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2022-05-18, 12:18   

Dobra. Dzięki na pomoc. Ostatecznie wybór padł na Scenica 1.5 dci.
_________________
Duster złapał wirusa. :)
 
wojtek013 


Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 311
Skąd: KR
Wysłany: 2022-05-19, 20:54   

Eee, Panie panewki się obracajom :P
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
 
tomkasz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Prestige
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 201
Skąd: małopolska
Wysłany: 2022-05-19, 21:00   

wojtek013 napisał/a:
Eee, Panie panewki się obracajom :P

Psst. Podobno jak się smalcem posmaruje to się nie "łobracajo" :-P :mrgreen: .
_________________


Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
wojtek013 


Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 311
Skąd: KR
Wysłany: 2022-05-19, 21:11   

Jak dbasz, tak masz. W rodzinie jest Grand Vitara 1,9 ddis 129 koni, po czipsie na 160; 2011 rok od nowości w rodzinie. Jedyny problem to egr, plastikowy, zaprojektowany tak, żeby się poddać po około 100 tys kilometrów. Jak zmienili interwał wymiany oleju z 30 tys. na 20, problem z panewkami nie występuje. a i tak olej wymieniany jest co 15.
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
 
Hipolit 



Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Kwi 2020
Posty: 49
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2022-05-20, 11:19   

Ten egzemplarz akurat jest zadbany. Ma udokumentowany przebieg i pochodzi z krajowego salonu. Interwały wymiany oleju nie przekraczały 12 tys km. Przeważnie 7 do 10 tys km. Wszystko jest potwierdzone.
_________________
Duster złapał wirusa. :)
 
wojtek013 


Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 311
Skąd: KR
Wysłany: 2022-05-20, 14:05   

Spokojnie, ironicznie przecież napisałem. Sam, jak widzisz, mam dCi, mimo że panewki się obracają ;)
Bezawaryjnej jazdy życzę.
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
 
Hipolit 



Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Kwi 2020
Posty: 49
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2022-05-20, 14:13   

wojtek013, nie odebrałem Twojej wypowiedzi jako ironii. W kwestii panewek przestałem się przejmować w momencie, kiedy kupiliśmy Dustera. :mrgreen:
_________________
Duster złapał wirusa. :)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne