z euro 3 nie wjedziesz do Berlina bez kary 80 euro. Paryż podobnie, Wiedeń też
Co do Berlina to Umweltzone dotyczy pewnej części miasta, nie całego miasta, a kara 80 euro jest za wjazd bez nalepki, a nie za wjazd autem spełniającym normę Euro 3. Plakietkę nalepić może sobie nawet posiadacz samochodu z normą Euro 1.
Przy czym tu też nie ma mowy o zakazie wjazdu do miasta, lecz do wyznaczonej strefy, więc dorzucanie, że to może dotyczyć całych miast to zwykły FUD (pomijając, że na dziś nie ma ani jednej strefy i na razie zanosi się na jedną).
Ostatnio zmieniony przez defunk 2022-05-30, 16:53, w całości zmieniany 1 raz
czepiasz się szczegółów i ok, masz rację. Tylko że dla mnie to jest powolne przygotowywanie społeczeństw na zmiany stylu życia do których się przyzwyczaili.
Zobacz na newsy w sprawie Euro 7 nie wydaje Ci się że wyglądają jak sondowanie opinii publicznej? a Euro 7 na dobrą sprawę morduje spalinówki, dobiera się także do hybryd i elektryków. Mówi się że badane ma być nawet pylenie klocków hamulcowych a to już grubo.
skądinąd ma to sens bo taki 3 tonowy e-Suv BMW czy RangeRovera a tym bardziej hybryda samym silnikiem/odzyskiem energii się nie zatrzyma.
To będzie wymuszało szukanie kolejnych drogich rozwiązań i systemów.
czepiasz się szczegółów i ok, masz rację. Tylko że dla mnie to jest powolne przygotowywanie społeczeństw na zmiany stylu życia do których się przyzwyczaili.
To są szczegóły, które dotyczą istoty problemu
Co do zmiany stylu: mój pierwszy pojazd mechaniczny jeździł na mieszance (więc etylinę musiałem rozcieńczyć olejem w kance), a i tak tankowałem na kartki. Mój drugi pojazd mechaniczny był już czterosuwem, więc lałem zwykłą benzynę... cóż z tego, skoro wkrótce się okazało, że tankując w Niemczech muszę dodawać jakiegoś preparatu, bo ichniejsza benzyna zarżnęłaby silnik.
Dodam, że prawo jazdy mam zaledwie od 31 lat, własnym autem jeżdżę od ćwierć wieku -- więc aż takim matuzalemem nie jestem. Są kierowcy, którzy w swej karierze mają zaliczone znacznie dalej idące zmiany (kręcenie korbką, zapalanie na sznurek, etc.).
Od postępu i wszystkich jego konsekwencji nie uciekniesz -- np. choćbyś się zaparł, telefon z tarczą już nie zadziała w centrali cyfrowej (ale co tam, skoro ubyło 2/3 linii stacjonarnych względem stanu szczytowego), a jeśli dziś nie zdecydujesz się na sprytfon, to właściwie jesteś odcięty od mnóstwa usług cyfrowych, które niektórym wydają się nieodzowne...
Więc norma Euro 7 nie zdelegalizuje starych aut, nie będzie oznaczała zakazu nimi jeżdżenia -- i najprawdopodobniej nawet Umweltzone się zasadniczo nie zmieni z tego względu (jeśli ją powiększą to z innych przyczyn).
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 944 Skąd: EL
Wysłany: 2023-03-15, 18:21
"Niemcy blokują UE" (link-1), tymczasem kolejne stany USA: Kalifornia, Oregon, Washington, Maryland, wprowadzają zakaz sprzedaży nowych aut spalinowych od 2035 r. (link-2).
Ostatnio zmieniony przez eio 2023-03-15, 18:37, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum