Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 369 Skąd: KR
Wysłany: 2021-11-17, 19:51
Dolewałem drugi raz, pierwszy po około 12 tys. 2400 po zapłonie wyświetla się tak, że nie sposób przeoczyć. poprzednio weszło prawie 10 litrów, teraz 8,5. Przebieg +- 25 000 kilometrów.
Zbiornik ma ponoć coś ponad 14 litrów.
Cena teraz 3,99 a poprzednio wiosną 1,50 na tej samej stacji....
_________________ miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
W moim Loganie MCV Stepway niema takiego komunikatu a to takie ulepszone sandero wiec OK. Ten komunikat 2400 jest bardzo ulotny. Pojawia się na krótko i tylko tuż po zapłonie. W zasadzie muszę się rozejrzeć za jakimś PID do Torque który będzie podawał stan/poziom AdBlue. To by rozwiązało problem wątpliwości co do jego poziomu jak i komunikatów.
Dzisiaj u mnie w Lodgy pokazał się komunikat 2400 (zdjęcie poniżej), Car Scaner pokazuje mi że jego poziom to 29%. Zapala mi się po przekręceniu kluczyka,natomiast zaraz po zapaleniu samochodu po chwili znika, ale jak nacisnę manetkę to też znajdę tą informację ponownie.
Dzisiaj u mnie w Lodgy pokazał się komunikat 2400 (zdjęcie poniżej), Car Scaner pokazuje mi że jego poziom to 29%. Zapala mi się po przekręceniu kluczyka,natomiast zaraz po zapaleniu samochodu po chwili znika, ale jak nacisnę manetkę to też znajdę tą informację ponownie.
Po ilu kilometrach ten komunikat Ci się pokazał? Miałeś pełny zbiornik AdBlue?
komunikat mi się pokazał po przejechaniu około 8200 km. Auto od nowości tyle przejechało, ad blue jeszcze nie dolewałem, więc było tyle ile nalali w fabryce czy serwisie przed wydaniem auta.
A możesz podać równiez jakie masz zużycie odczynnika na godzinę. Car scaner ma taki wskaźnik.
8200 km wydaje mi się trochę mało jak na pełen zbiornik AdBlue. AdBlue jest (był) tani, więc było by z drugiej strony trochę dziwne gdyby Ci tego nie nalali do pełna przed wydaniem auta.
Ostatnio zmieniony przez Łukasz_M 2022-01-26, 10:05, w całości zmieniany 1 raz
Dziękuję. U mnie ten parametr to 0.01 l/h. Od ostatniego ( i jedynego) uzupełniania przejechałem jakieś 16500 km a pokazywany poziom odczynnika to 50%. Coś okrągła ta liczba ale będę obserwował. Tak na szybko licząc zostało mi jeszcze do 6900 km zanim to spadnie do 29%. Jakoś tutaj te liczby robią się nierealne. Bazując na tym że wtedy powinien pojawić się komunikat że zostało 2400km tymczasem z tą matematyką to 30% = 9900km.... Podstawowe pytanie czy te wskazania w car scaner są prawidłowe...
Zdecydowanie lepiej z dystrybutora (wygoda). To jest taka sama zasada jak tankowanie paliwa. "Odbija", nie da się przelać. Jedynie gdyby jednak doszło do wycieku to trzeba szybko zmyć to wodą, bo niezbyt się "lubi" z lakierem (oraz ze skórą i ogólnie człowiekiem jako takim ).
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5 Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Lut 2015 Posty: 386 Skąd: Polska
Wysłany: 2022-02-09, 20:06
tomkasz napisał/a:
Zdecydowanie lepiej z dystrybutora (wygoda). To jest taka sama zasada jak tankowanie paliwa. "Odbija", nie da się przelać. Jedynie gdyby jednak doszło do wycieku to trzeba szybko zmyć to wodą, bo niezbyt się "lubi" z lakierem (oraz ze skórą i ogólnie człowiekiem jako takim ).
Dzięki muszę się przygotować do tego albo to wytnę jak się zepsuje po gwarancji
Gdzieś czytałem,że z dystrybutora coś się niby zapowietrza i lepiej z baniek.
Ostatnio zmieniony przez dacia 2022-02-09, 20:55, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 369 Skąd: KR
Wysłany: 2022-02-09, 21:27
Jak koledzy wyżej. Z dystrybutora - wlejesz ile potrzeba, pistolet odbija. Wygodniej niż z bańki, pistolet wchodzi ciaśniutko do wlewu, nie ma szans się pochlapać, co najwyżej jakaś kropelka spadnie przy wyciąganiu.
_________________ miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5 Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Lut 2015 Posty: 386 Skąd: Polska
Wysłany: 2022-02-09, 21:52
Czy muszę tankować po komunikacie czy można podjechać w każdym momencie i do-tankować ? Nieraz mam tak,że wylatuję w czwartek i wracam we wtorek i w tym czasie 4000tys km zrobię oby nie więcej. Jeździć i szukać u niemcowni średnio mi się uśmiecha. Profilaktycznie przed takim wyjazdem do-tankowałbym i trasa . Sorki za takie pytanie ale nigdy diesla nie miałem i wolę dopytać tak aby jeździć a nie stać w aso
Mam obecnie przejechane 12 tys. km i do tej pory żadnego komunikatu o kończącym się AdBlue nie miałem. Obawiam się, że może być to samo co u Ciebie czyli jakiś błąd czujnika lub komputera.
Według instrukcji pojemność zbiornika wynosi 17 litrów. Prawdopodobnie auto było zalane płynem w fabryce/salonie do pełna.
I nie wiem czy czekać na komunikat ryzykując problemy w trasie czy od razu teraz zalać do pełna.
Niestety generalnie słabo wyszło, bo z duszą na ramieniu wracałem z trasy nie będąc pewien czy płynu wystarczy.
Przy przebiegu 16600 km po raz pierwszy zaświeciła się kontrolka i wskazała, że płynu wystarczy na 1200 km. Myślę, że luz, bo do domu pozostało ok. 450 km. Po ujechaniu ok. 100 km komputer pokazał, że płynu starczy na ok. 700 km (!) czyli ubyło 500 km.
Wtedy w zasadzie można było się spodziewać wszystkiego, nawet tego, że auto stanie za chwilę. Jak widać komputer pokazuje cuda i nie wiadomo ile faktycznie pozostało płynu.
Na szczęście dojechałem do domu i przy przebiegu 17065 komputer wskazuje teraz, że płynu jest jeszcze na 411 km.
Generalnie szkoda, że nie pojawił się komunikat o dystansie 2400 km. A może pojawił się, ale nie został zauważony.
Wniosek na przyszłość jest taki, że trzeba co 10-15 tys. km zalać do pełna i nie czekać na komunikaty.
Zakładając, że płynu w zbiorniku fabrycznie było 17l i przejechany dystans wyniesie ok. 17500 km, to średnie zużycie wynosi nieco poniżej 0,1 l/100km.
Niestety generalnie słabo wyszło, bo z duszą na ramieniu wracałem z trasy nie będąc pewien czy płynu wystarczy.
Przy przebiegu 16600 km po raz pierwszy zaświeciła się kontrolka i wskazała, że płynu wystarczy na 1200 km. Myślę, że luz, bo do domu pozostało ok. 450 km. Po ujechaniu ok. 100 km komputer pokazał, że płynu starczy na ok. 700 km (!) czyli ubyło 500 km.
Wtedy w zasadzie można było się spodziewać wszystkiego, nawet tego, że auto stanie za chwilę. Jak widać komputer pokazuje cuda i nie wiadomo ile faktycznie pozostało płynu.
..
W zasadzie to co Cię powstrzymywało od tankowania AdBlue po drodze?? U Ciebie na stacji jakies lepsze sprzedają?
Co do wskazań to czujnik jest ultradźwiękowy ponoć i pewnie jest bardzo czuły na chlapanie przy wstrząsach wiec podaje w zasadzie losowe wartości według odczytu na moment pomiaru.
Co bardziej niepokojące to fakt pominięcia odczytu 2400km. Wskazuje to na kilka możliwości
- instrukcja pisze głupoty i on nie istnieje
- jest zbyt mało natarczywy
- ma być a niema bo jest coś w sofcie nie tak
Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5 Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Lut 2015 Posty: 386 Skąd: Polska
Wysłany: 2022-08-20, 21:30
Adblu zapaliło się coś koło 17 tys km. Podjechałem pod ,,instrybutor" i wlałem 11,7litra do odbicia . Przekręciłem stacyjkę i po 30 sekundach odpaliłem, po odpaleniu kolejne 30 sekund stałem...... ruszyłem i z pamięci wykasował mi się komunikat. Czyli wszystko działa
Witam Serdecznie
Mam Dokker 1,5 blue dci 95 KM.
Jakiś czas temu byłem nim na chiptuningu, wszystko było ok do czasu jak pewnego dnia pomimo dużej ilości adblue w zbiorniku zapalił się komunikat że adblue jest na 2400 km.
Oczywiście zatankowałem do pełna lecz komunikat nadal się świecił.
Ponieważ samochód był jeszcze na gwarancji pojechałem do serwisu,nie wspominałem że jest po chiptuningu, lecz tylko o tym komunikacie o małej ilości adblue.
W serwisie wgrali mi owe oprogramowanie sterownika i niestety od tamtej pory, samochód miał swoją nominalną moc.
Byłem pewien że to modyfikacja po tuningu spowodowała ten błąd. Lecz teraz na oryginalnym oprogramowaniu, ponownie wyświetlił mi się ten sam komunikat że adblue, zostało na 2400 km. Samochód już niestety nie jest na gwarancji.
Po pojawieniu się komunikatu zatankowałem jeszcze 3 litry adblue, dopełna, bo niezbyt dawno tankowałem go również do pełna.
Sprawdziłem clipem i adblue jest ponad 12 litrów w zbiorniku, natomiast komunikat cały czas się wyświetla.
Czy ktoś zna jakiś sposób jak to można skasować clipem, lub przez DDT4ALL.
Ponieważ sam nie potrafię sobie z tym poradzić.
Z góry dziękuję za pomoc.
Ostatnio, podczas dłuższej trasy (ponad 1200 km), zaświecił mi się komunikat że adblue, zostało na około 750 km i zmniejszało się o 1 km, z każdym przejechanym kilometrem, a miałem do przejechania jeszcze ponad 800. Bez gaszenia samochodu na ostatnich 200 km, dojechałem do celu.
Komputer pokazywał komunikat stop i świeciła się kontrolka adblue.
Po zgaszeniu ponownie uruchomiłem silnik bez problemu.
Niestety, następnego dnia już nie dało się go uruchomić, jest odcięcie zapłonu, nawet nie zakręci rozrusznik.
Zauważyłem że dziwne komunikaty o niskim poziomie adblue, pojawiają się kiedy jedzie się z większymi prędkościami (powyżej 150 km/h).
Wcześniej wyświetliło mi komunikat że zostało tego na 2400 km, kiedy szybciej jechałem, Następnie przejechałem około 6000km, lecz nie przekraczałem 150 km/h.
Dopiero ostatnia podróż, znowu nieco szybciej i tym razem licznik zjechał do zera i nie mogę uruchomić silnika.
Odłączyłem klemę akumulatora na około 10 minut, po podłączeniu nadal to samo.
Teraz odłączyłem klemę na całą noc i zobaczę czy to coś pomoże.
Dodam że poziom adblue jest faktycznie do pełna, tylko ten nieszczęsny komputer w samochodzie wariuje.
Czy ktoś ma jakiś pomysł, jak można sobie z tym poradzić.
Czekam na odpowiedzi i pozdrawiam użytkowników.
Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5 Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Lut 2015 Posty: 386 Skąd: Polska
Wysłany: 2022-09-14, 21:02
Rozmawiałem z serwisantem w daci i on twierdzi,że nie czekać na pojawienie się komunikatu tylko co 2 tankowanie dolewać ....czyli 2 razy w tygodniu musiałbym to robić nieraz. Powiedział,że trzeba dolewać adblu co 5000tys km a nie czekać na komunikat. Co innego mówili jak kupowałem (sprzedawca) a serwisant twierdzi co innego..... komu wierzyć ?
Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5 Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Lut 2015 Posty: 386 Skąd: Polska
Wysłany: 2023-01-17, 21:32
A jak jest z tym adblu bo jakoś w grudniu rozmawiałem z człowiekiem niby znawcą tematu i on twierdził,że należy co 2-3 tankowania ropy dolać adblu do pełna. Nie należy czekać na kontrolke bo niby czujnik się brudzi i później nie odczytuje. Ja mu mówię, że w takije sytuacji wejdzie max 1,5 litra i czy to komp odczyta poprawnie?? Ma ktoś swoje jakieś patenty na to ? Ja dolewałem tylko raz jak było coś koło 16-17 tys km i teraz czekam na komunikat
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum