Istnieje takie pojęcie jak klasa dokładności przyrządów pomiarowych . Dystrybutor posiada całkiem wysoką dokładność i podlega też okresowej legalizacji . Wskazanie zużycia paliwa jest orientacyjne ,Jeśli chcesz mieć super dokładny pomiar zużycia paliwa zainwestuj w bardzo dokładny przepływomierz .
Witam zakupiłem używana sandero stepway 0,9 tce po zatankowaniu do pełna przejechałem 250km a wskaźnik paliwa ani rusz spalanie w około 6,7 paliwo dość długo zliczał ile mogę przejechać km
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-07-23, 18:04
Długo trzeba czekać żeby wskaźnik zaczął spadać, szczególnie po zatankowaniu pod korek. Wskaźnik nie jest zbyt liniowy- jak już ruszy to będzie opadał coraz szybciej 😉
Jak zatankujesz do pierwszego odbicia, zaczyna opadać po 100-120km dopiero. Z tego co ludzie piszą, to jak staniesz nieco pod górkę prawą strona, to się mieści dodatkowe 7-8 litrów jak bawisz się w dopełnianie.
Jak zaświeci się rezerwa, powinno wejść około 45 litrów
Ostatnio zmieniony przez Michał B24 2022-07-24, 07:02, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: 2x Logan 2x Logan MCV, Logan II i III, Jogger
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 2x 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022, 2024
Wersja: Logan Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 329 Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2022-07-31, 22:23
Ja z kolei za cholerę nie mogę wcisnąć 40l gazu do mojego Logana 1.0 TCe LPG. Zwykle jakieś 39 z hakiem. Zbiornik 50l.
Mało tego, potrafi przyłączyć się na Pb, gdy na wyświetlaczu jest jeszcze kawałek kreski oznaczającej poziom gazu. Nawet gdy zwolnię czy wrzucę na luz, to "nie da się oszukać". Wcześniejsze auta w taki sposób mogłem wypalić praktycznie do zera... A tu nie. Ale są dni, gdy kreski prawie nie ma, a auto jedzie na LPG...
Nie robię z tego problemu, bo na gazie zrobiłem kilkaset tysięcy kilometrów, więc znam temat. Po prostu TTTM. Ale czasem planując trasę można nieźle się zdziwić, szczególnie z klimatyzacją czy jadąc pod wiatr. Na szczęście nie należę do Januszy LPG i kilkadziesiąt km na benzynie uważam za konieczność co pewien dystans (najlepiej co kilka kkm).
Ostatnio zmieniony przez piotrek400 2022-07-31, 22:24, w całości zmieniany 1 raz
No mam podobnie... trochę się poprawiło po ostatnim wyjeździe. Mój max. gazu to 38,93 Litra z zasięgiem ok. 510 km. Zauważyłem, że bardzo długo można jechać na rezerwie pod koniec operując delikatnie pedałem gazu. Gdyby była taka regulacja to prawdopodobnie tylko kosmetycznie bym zmienił. Spytam następnym razem w ASO.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1344 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-08-14, 19:09
u mnie max do pustego zbiornika weszło 49.25L Ale tak było tylko raz przy zupełnie pustym zbiorniku.
Normalnie tankuję po 50-60km jeździe na rezerwie i wchodzi w lecie 41-42L, w zimie nawet do 45L.
No dobra ale ty masz Dustera i pewnie zbiornik większy niż 50 litrów. Gdybyś do 50 litrowego zatankował 49 litrów LPG to w trybie alarmowym trzeba by było jechać do ASO :)
[u]Oficjalne dane Sandero (III):
40 litrów pojemności LPG
Pewnie mówisz o ilości, która faktycznie wchodzi do zbiornika.
Bo jeśli mówimy o całkowitej pojemności a nie o ilości gazu, który zgodnie z przepisami można wpompować, to nie są to oficjalne dane dotyczące Sandero III i prawdopodobnie także Dustera... Mam przed sobą dokumenty legalizacyjne dot. zbiornika.
Zbiornik STAKO w modelu Sandero III z lipca 2021 ma pojemność całkowitą 50 litrów a powinno do niego wejść 40 litrów LPG (80%).
Jeśli poszukać w informacjach to ostatnio w Dusterze powiększono zbiorniki z 50 litrów do 55 lub nawet 60 L. Dlatego koledze wchodzi prawie 50 litrów do zbiornika.
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2022-08-15, 12:11, w całości zmieniany 2 razy
Wysłany: 2022-10-04, 19:05 Wskaźnik poziomu paliwa nie działa
Po zatankowaniu i przejechaniu ponad 360 km, wskaźnik cały czas pokazuje pełny bak jak po zatankowaniu. Ponoć spaliło ~12,6 l benzyny a trzyma się pełny.
Co możę być przyczyną? Chyba nie to że, po rozpoczęciu jazdy, w ruchu skasowałem ilość przejechanych wcześniej kilometrów, aby uzyskać dane przejechanej trasy, bo zapomniałem to zrobić przed wyruszeniem.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV, był Logan
Silnik: 1.0 SCe, 1.6 MPI
Rocznik: 2018, 2005
Wersja: Open Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Maj 2018 Posty: 126 Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2022-10-05, 18:14
Temat był już omawiany. Wskaźniki paliwa są "niesymetrycznie" wyskalowane, nie jest tak, że każda cegiełka nie odpowiada np. 9 litrom, na początku długo pokazuje maks, a później już leci, szczególnie za połową. Chociaż 360 km i dalej maks. to trochę dużo, u mnie pierwsza znika chyba gdzieś po 200/250 km, a jak miałeś wcześniej ?
Do tej pory miałem OK.
Raz na Orlenie jak tankowałem do pełna, automatycznie się wyłączył dystrybutor dopiero, jak benzyna już pokazała się na wlewie i troszkę wyciekło, i problemu z tym nie miałem.
Zawsze tankuję do pełna, ale nie tak, abym widział benzynę.
Pojeżdżę i jak się poprawi to napiszę.
Ostatnio zmieniony przez Killer 2022-10-05, 20:46, w całości zmieniany 1 raz
bartos123
Wskaźniki paliwa są "niesymetrycznie" wyskalowane,
Jak sama nazwa sugeruje jest to wskazanie POZIOMU paliwa , nie objętości . Jeśli wysokość zbiornika przyjmiemy za 100 % , przy pełnym baku pokaże max . Jak poziom spadnie do 50 % wysokości wskaźnik powinien też wyświetlać połowę . Jest więc symetryczność ( użyłbym określenia liniowość wskazania ) dla poziomu , dla objętości zaś jej nie ma . To co ponad zbiornikiem ( czyli w rurze ) jest poza pomiarem . Pomijam dokładność wskazania wynikającą z klasy dokładności .
Dzisiaj po uruchomieniu auta wskaźnik poziomu paliwa już "opadł" o jedną "cegielkę" i po przejechaniu około 30 km nie zmienia położenia.
Wnioskuję, że Wasze sugestie są OK. Dlatego o tym pisałem, bo pierwszy raz mi się tak przydarzyło.
Dziękuję i pozdrawiam.
Wysłany: 2023-03-05, 20:32 Wskaźnik poziomu paliwa w Dusterze II
Dziś z ciekawości (przy użyciu czytnika ELM327 do OBD2 i aplikacji Car Scanner w wersji PRO), sprawdziłem, jaka pojemność (w litrach) odpowiada wskazaniom czujnika ilości paliwa w baku. O to, co podała aplikacja (i de facto zgadza się to z moimi odczuciami).
|=|=|=|=|=|=|=|=| 45 - 50 litrów
|=|=|=|=|=|=|=|_| 39 - 45 litrów
|=|=|=|=|=|=|_|_| 33 - 39 litrów
|=|=|=|=|=|_|_|_| 26 - 33 litrów
|=|=|=|=|_|_|_|_| 19 - 26 litrów
|=|=|=|_|_|_|_|_| 12 - 19 litrów
|=|=|_|_|_|_|_|_| 7 - 12 litrów
|=|_|_|_|_|_|_|_| 2 - 7 litrów (tu zapala się rezerwa)
|_|_|_|_|_|_|_|_| poniżej 2 litrów
Generalnie jest możliwość edytowania tych wartości (w litrach) dla każdego "kwadracika" i pierwotnie chciałem to zrobić, ale finalnie zostawiam jak jest.
Generalnie jest możliwość edytowania tych wartości (w litrach) dla każdego "kwadracika" i pierwotnie chciałem to zrobić, ale finalnie zostawiam jak jest.
Jest możliwość zamiany poziomu na objętość dla każdego zbiornika ( nie tylko w samochodach) . Kwestia odpowiedniego sprzętu , urządzenia pomiarowego potrafiącego nieliniowo przetwarzać sygnał .
Post wrzuciłem, bo może kogokolwiek będzie to interesowało :) Dla mnie świadomość ile litrów paliwa przy ilu "kwadracikach" jest zupełnie wystarczająca (jak już wiem, co i jak).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum