Wysłany: 2022-08-16, 11:49 Sandero 0.9 TCE, problem z LPG
Witam,
Posiadam Sandero Stepway z 2017 roku, silnik 0.9 tce. Instalacja dokładana Staga.
Problem jest tylko na gazie, na benzynie nie ma żadnych objawów.
Problem polega, że gdy jeszcze auto zimne to na 3 i czasami 4 biegu w okolicach 2 tys obrotów , przy dodawaniu gazu auto szarpie. Drugi objaw to czasami nie ma reakcji na 3 i 4 biegu na pedał gazu. Musze puścić pedał i dodać gazu jeszcze raz ( czasami załapie odrazu , czasami muszę próbować kilka razy).
Wszystkie filtry, wymienione komputer nie pokazuje żadnych błędów. Podpowiedzcie gdzie szukać przyczyny ? Dzieki
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2022-08-16, 16:49
Mam to samo w swojej 20 letniej fieście. na PB chodziła idealnie a miesiąc temu po założeniu LPG, czasem w okolicy 2000obr./min następuje lekkie szarpniecie. Po rozmowach z instalatorem LPG i cofając się w przeszłość do innych swoich aut z LPG, diagnoza podła na układ zapłonowy a dokładnie cewkę. Przerabiałem to w jednym ze swoich Loganów II, w Thalii I i w Lanosie. Po wymianie cewki problem jak ręką odjął, dlatego też do swojego forda zakupiłem teraz cewkę i nowe przewody zapłonowe i czekam na dostawę. myślę, ze u Ciebie będzie identycznie. LPG potrzebuje idealnego układu zapłonowego, wystarczy że jeden z elementów będzie nie domagał i co jakiś czas wystąpią objawy o, których piszesz. U Ciebie jest z tym problem, że nie masz jednej cewki na wszystkie cylindry jak np w silniku 1.2 16v D4F tylko masz 3 pojedyncze na każdy cylinder oddzielnie i puki jedna z cewek nie będzie walić błędem na PB to może być problem z diagnozą. Jeżeli masz interfejs do LPG i program staga, możesz spróbować podłączyć się pod centralkę i zobaczyć czy centralka LPG nie wywala błędu wtryskiwacza PB na jednym z cylindrów. Jeżeli taki się pojawi to będziesz wiedział, która cewka jest do wymiany.
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2022-08-16, 16:53, w całości zmieniany 1 raz
Dzięki, a czy da się jakoś sprawdzić które cewki są do wymiany ? Mam dustera 1.2 tce tam są te same cewki. Myślisz żeby je wsadzić pojezdzic i zobaczyć czy wszystko ok
I jeszcze jedno pytanko jak stoję i patrzę na silnik to po lewej stronie jest 1 czy 3 ?
Byłem u gazownika. Zero błędów w kompie na LPG , pojeździliśmy razem z wpiętym kompem i nic nie pokazało niepokojącego. Mówił że raczej może świeca niż cewka. Bo jak auto rozgrzane to się nic nie dzieje. Tylko zazwyczaj problem jest na zimnym silniku. Świece wymieniałem rok temu. Wykrece je dziś bo może coś się , z którąś stalo
Ostatnio zmieniony przez Vodun 2022-08-17, 09:51, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2022-08-17, 09:55
Jeżeli w 0,9 TCE są takie same cewki zapłonowe co w 1.2 Tce to podmienić wszystkie do testu i obserwować, z tym, że może okazać się, że po wymianie będzie identycznie bo nie jesteśmy w stanie stwierdzić czy cewki w Dusterze są również w 100% sprawne. Cewka może być delikatnie trafiona ale na benzynie nie będzie powodować żadnych problemów i auto na niej przejeździ jeszcze 10,20 a nawet 100tyś km a na gazie będzie dawała już o sobie znać co często widzimy dopiero jak w aucie zakładamy instalację LPG i po jej montażu na gazie zaczyna czasem pooszarpywać. Co do kolejności cewek to w większości marek pierwszy cylinder liczony jest od strony rozrządu natomiast renault pierwszy cylinder miał zazwyczaj od strony skrzyni biegów. czy teraz jest tak w tych nowszych silnikach tego niestety nie wiem na pewno w 2017 roku tak było w motorze 1.2 16 D4F. Myślę, że jak napiszesz PW do kolegi Laisar to udzieli Tobie zadowalającej odpowiedzi bo jest on chodzącą encyklopedią wiedzy na temat Renault/Dacia :)
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2022-08-17, 09:58
Vodun napisał/a:
Byłem u gazownika. Zero błędów w kompie na LPG , pojeździliśmy razem z wpiętym kompem i nic nie pokazało niepokojącego. Mówił że raczej może świeca niż cewka. Bo jak auto rozgrzane to się nic nie dzieje. Tylko zazwyczaj problem jest na zimnym silniku. Świece wymieniałem rok temu. Wykrece je dziś bo może coś się , z którąś stalo
Powiem tak, przerabiałem ten temat nie raz. Wszyscy w pierwszej kolejności proponują wymianę świec bo są najtańsze, następnie przewody WN ( jeżeli w danym silniku występują) a z doświadczenia wiem, że i tak skończy się wymiana cewki. Jeżeli świece maja przejechane 60tyś. km lub więcej to można je w pierwszej kolejności wymienić ale ja stawiam na cewkę.
Świece wymieniałem rok temu mają przejechane z 15 tys. Ale zakupiłem nowe i wymienię jeszcze raz. Pojeżdżę i zobaczę. Jak dalej będzie szarpać to kupie cewki chociaż prawie 600zl za 3 szt nie uśmiecha mi się dawać
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum