Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1349 Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-07-15, 12:33
Dymek napisał/a:
Pamiętaj, że EasyService to nie same przeglądy, ale jednocześnie przedłużenie gwarancji podstawowej. I być może wyliczyli sobie, że w 5 roku eksploatacji lub około 100 tys km statystycznie może się już przydarzyć coś, co uzasadnia taki wzrost ceny.
Może w tym coś być z prawdy, choć założyłem że skoro standardowa gwarancja jest na 100tyś km to pewnie ona uwzględnia już te "dodatkowe" zdarzenia - choć nie uwzględniłem w tych rozważaniach tych 2lat dodatkowej gwarancji.
edit:
Nic to - czekam na odpowiedź z renault. Zadałem pytanie o czynności serwisowe do 180tyś - jeśli faktycznie nic nie przewidzieli w zakresie zaworów, to trzeba będzie przyjąć że silnik jest świetnie dopasowany do LPG sowim spokojnym stylem jazdy nie zakatuję go zbyt szybko ;)
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2021-07-15, 12:36, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1349 Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-07-15, 15:53
ok. Dodam tylko że moja być może nadwrażliwość w temacie wynika m.in. z użytkowania silnika 1.2TCE który został w moim Capturze wymieniony przy przebiegu 57tyś km ;)
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1349 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-06-02, 16:19
Czyżby 1.0 ECO-G przeszedł kolejną modyfikację podnoszącą moment (200Nm zarówno wersja 90KM jak i 100KM LPG) czy to błąd w konfiguratorze Sandero ?
Teraz Duster ma przy tym silniki 160Nm, Jogger 170Nm a Sandero 200Nm. Teoretycznie możliwe (inne zestopniowanie skrzyni i parametry silnika w celu spełnienia norm emisji)
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2022-06-02, 16:21, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault
Model: Captur
Silnik: 1.0 TCE
Rocznik: 2020
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 05 Sie 2022 Posty: 11 Skąd: Myszków
Wysłany: 2022-08-05, 18:12
Ma ktoś potwierdzone informacje czy silniki z LPG mają jakąś inną głowicę? W salonie poinformowano mnie, że wersje bez LPG mają "słabszą" głowicę - nie utwardzone gniazda.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1349 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-08-05, 19:00
Ostatnio jak czekałem w ASO na zmianę oleju to pogadałem sobie z kolegą na obsłudze - m.in. o zapowiedziach nowych silników z LPG o których też widzą tylko z prasy, ale przewinął się temat głowicy i mówił że rzeczywiście mają inną głowice nie wersję be LPG i nie przypomina sobie żeby w jakimkolwiek u nich serwisowany 1.0 LPG trzeba było coś przy zaworach robić. A niektóre mają już pod 200tys.
Marka: Renault
Model: Captur
Silnik: 1.0 TCE
Rocznik: 2020
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 05 Sie 2022 Posty: 11 Skąd: Myszków
Wysłany: 2022-08-05, 23:17
Przeszukałem katalogi internetowe z numerami części: silniki o różnych prefiksach: H4D 450, 452, 460, 490 mają identyczne numery katalogowe głowic. Istnieją 4 nr katalogowe kompletnych silników, ale nie wiem czym się równią.
Przypuszczam, że ta inna głowica to mit opisywany już na tym forum. Najwidoczniej brak konieczności regulacji luzu spowodowany jest: obecnością sondy szerokopasmowej i dotrysków benzyny na wysokich obrotach. Być może nawet na LPG udało im się obniżyć EGT co potwierdzało by brak konieczności kontroli luzów zaworów. Może na LPG przyspieszyli zapłon?
Tak się jeszcze zastanawiam, czy sterownik LPG jest zintegrowany z ECU silnika? To mogłoby być ewidentną przeszkodą w przypadku przyszłej podmiany sterowania LPG.
Marka: Renault
Model: Captur
Silnik: 1.0 TCE
Rocznik: 2020
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 05 Sie 2022 Posty: 11 Skąd: Myszków
Wysłany: 2022-08-06, 11:55
Odniosę się do tego czemu tak jest, że w salonach mówią o innej głowicy: każdy już słyszał o tzw. opłatach za sprzedaż samochodu o emisyjności wyższej niż 95 g/100 km, za każdy gram w dużym uproszczeniu to 95 EUR doliczany do ceny samochodu. Sprzedając samochód z LPG (niższa emisyjność) ta opłata jest niższa. Kiedy cena samochodu w przypadku Dacia była o 1000 PLN wyższa z LPG to i klient zyskiwał jak i producent, ale ze względu na to, że Covid, problemy z półprzewodnikami, wojna na Ukrainie, cena instalacji wzrosła to atrakcyjność fabrycznej instalacji zmalała bo w podobnej cenie można dołożyć instalację, którą serwisować może "każdy" warsztat specjalizujący się w LPG a nie serwis producenta. Ale gdy klient dowiaduje się, że głowica z fabrycznym LPG jest "lepsza" to zdecyduje się na fabryczną instalację.
Zresztą w nowym Loganie jest tylko opcja LPG, Jogger również ma silnik LPG lub bezpośredni wtrysk, ale cena jest dużo wyższa niż w wersji LPG. Dodatkowo moc silnika PB jest niższa niż LPG.
W świetle powyższego: aby na pewno głowice się różnią?
Tak kompletnie różnie to jednak nie, bo to wciąż ta sama "gałąź" rodziny H/HR, a blok jest nawet w zasadzie ten sam (nissanowskie oznaczenie HR10, tłok x skok 72,2 x 81,34 mm), ale oczywiście zmiany na górze i w osprzęcie są poważne.
Konkretne oznaczenia to H4Dt-480 dla "TCe 100 / Eco-G" (H4Dt-470 dla "1.0 TCe 90 / Eco-G" - nie należy mylić z H4Bt "0,9 TCe 90") i H5Dt dla "TCe 110".
Przeszukałem katalogi internetowe z numerami części: silniki o różnych prefiksach: H4D 450, 452, 460, 490 mają identyczne numery katalogowe głowic. Istnieją 4 nr katalogowe kompletnych silników, ale nie wiem czym się równią.
Przypuszczam, że ta inna głowica to mit opisywany już na tym forum. Najwidoczniej brak konieczności regulacji luzu spowodowany jest: obecnością sondy szerokopasmowej i dotrysków benzyny na wysokich obrotach. Być może nawet na LPG udało im się obniżyć EGT co potwierdzało by brak konieczności kontroli luzów zaworów. Może na LPG przyspieszyli zapłon?
Tak się jeszcze zastanawiam, czy sterownik LPG jest zintegrowany z ECU silnika? To mogłoby być ewidentną przeszkodą w przypadku przyszłej podmiany sterowania LPG.
Cześć; DD2; produkcja koniec 2019, 1.0 tce (bez lpg) wg homologacji mam silnik H4D B4 / wg vin H4D 450; teraz zastanawiam się nad LPG i pytanie czy opłaca się wstawiać i potem regulacja na zaworach albo remont..... (przejechane 80k)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum