velomar
Tam są fragmenty niezgodne z Twoimi poglądami :
1.Żaden kierowca nie jest w stanie dokonać tego co system. W konsekwencji działania na
nawierzchniach mokrych, śliskich system podczas gwałtownego hamowania:
zapobiega blokowaniu kół, zwiększa stabilność ruchu pojazdu,ułatwia omijanie nagle pojawiającej się przeszkody,zwiększa bezpieczeństwo hamowania awaryjnego na łuku (poprawia kierowalność),optymalizuje drogę hamowania poprzez dobieranie odpowiedniej siły hamującej( str . 35)
2.Czas reakcji ESP wynosi ok. 0,02 s. Nawet najbardziej wprawny kierowca nie
zareagowałby szybciej. ( .... ) Pamiętajmy jednak, że każdy z wymienionych wyżej systemów do swojego zadziałania
potrzebuje przyczepności o takiej wartości, z której będzie mógł korzystać. Jeśli
wjedziemy w zakręt o wiele za szybko i do tego wykonamy gwałtowny ruch kierownicą
może okazać się, że na żadnym kole nie ma przyczepności, a wtedy rozwój sytuacji
zależy wyłącznie od sił nadprzyrodzonych i niezdefiniowanych - np. szczęścia.( str 37 i 38 )
3.obecność systemu ABS pozwala hamować w warunkach jazdy nieosiągalnych dla
starszych układów hamulcowych bez tego systemu,(...)
Jeśli kierowca będzie pamiętał, że w sytuacji awaryjnej hamulec traktujemy jak system
zero - jedynkowy. Zero – pedał u góry, jeden – pedał dociśnięty do podłogi, to hamować
za niego będzie ABS i nie wolno w tym procesie przeszkadzać zmniejszając np. nacisk
na pedał hamulca.(...)
W przypadku pojazdów nie wyposażonych w ABS, kierowca jest w o wiele trudniejszej
sytuacji, wprawdzie liczą się dokładnie te same czynniki jak w przypadku hamowania
z ABS, (...) Na nawierzchniach śliskich szanse na szybkie
zatrzymanie pojazdu są o wiele mniejsze niż w przypadku hamowania z ABS. Pomocna
może okazać się umiejętność hamowania pulsacyjnego, jednak w opisywanych
okolicznościach zdarzeń awaryjnych (nagłych) człowiek nie jest w stanie naśladować
systemu ABS. Dodatkowo próba hamowania przerywanego w wykonaniu kierowcy
skończy się o wiele dłuższym odcinkiem drogi zatrzymania. Jedynie w przypadku
nawierzchni, na których hamowanie na wprost na zablokowanych kołach spowoduje
zdzieranie warstwy podłoża i gromadzenie się jej przed kołami (klinowanie koła),
hamowanie może okazać się skuteczniejsze niż w przypadku systemu ABS.( str 50 i 51. )
dalej jeszcze nie czytałem
Powyższa publikacja liczy 59 stron. To, że nie zgadzam się z niektórymi stwierdzeniami tam zawartymi nie oznacza, że nie mogę jej reklamować jako wartościowej.
Mam wielu znajomych, a niektórych mogę nazwać nawet przyjaciółmi, pomimo że w wielu kwestiach się z nimi nie zgadzam. Używam produktów, które mają wady, a i tak mogę je polecić z czystym sumieniem. Świat nie jest idealny, a życie nie jest czarno-białe. Zawsze jest jakieś ale. Trzeba umieć dostrzegać to, co dobre i wartościowe.
Czy masz mi za złe, że zamieściłem link do tego podręcznika?
O moją reputację nie musisz się martwić. To już mój problem, jak jestem tu odbierany i czy ktoś będzie mnie uważał za osobę z zaburzeniami psychicznymi takiego czy innego rodzaju.
Ostatnio zmieniony przez velomar 2022-11-08, 18:21, w całości zmieniany 1 raz
velomar Czy masz mi za złe, że zamieściłem link do tego podręcznika?
Nie mogę mieć "za złe " - to jest Twoje święte prawo do wolności .
Cytat:
O moją reputację nie musisz się martwić
Nie mam zamiaru się martwić . Po prostu dziwię się , że osoba , która najchętniej własnoręcznie wyrwałaby wszystkie systemy ze swojego auta daje link do publikacji wychwalającej te systemy .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum